abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2008 @ 21:32:12 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61484445
Een paar maandjes geleden was de sfeer wat grimmiger en vervelender in NWS. Users en mods lagen met elkaar overhoop en dat kwam topics niet ten goede.

Dat leidde er onder andere toe dat ik NWS weer kwam modden.

En hoe is het nu? Moet er wat veranderen, wat doen we als mods goed, wat doen we niet goed, wat moeten we volgens jullie veranderen?

En nu niet allemaal roepen dat Meki geband moet worden, het ís verleidelijk maar dat gaan we niet zomaar doen. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61484746
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:32 schreef Dagonet het volgende:
Een paar maandjes geleden was de sfeer wat grimmiger en vervelender in NWS. Users en mods lagen met elkaar overhoop en dat kwam topics niet ten goede.

Dat leidde er onder andere toe dat ik NWS weer kwam modden.

En hoe is het nu? Moet er wat veranderen, wat doen we als mods goed, wat doen we niet goed, wat moeten we volgens jullie veranderen?

En nu niet allemaal roepen dat Meki geband moet worden, het ís verleidelijk maar dat gaan we niet zomaar doen. .
Wat mij betreft mag er wel wat meer opgetreden worden tegen users die:
- alleen komen om te bashen (tegen moslims of tegen Amerikanen)
- een nutteloze bijdrage leveren aan een topic (bijvoorbeeld: "Waar gaan we heen in Nederland?")
- op de persoon spelen (bijvoorbeeld: "Jij bent zo'n dom varken")
- iets neerzetten zonder argumenten

Daarnaast mag er wel wat meer ingegrepen worden bij discussies waarbij het weer neerkomt op het links/rechtsverhaal.
  maandag 8 september 2008 @ 21:40:31 #3
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_61484787
Toch zou er wel eens goed gemodereerd moeten worden in meki-topics zelf.

enerzijds zijn rare uitspattingen over de westerse wereld, maar vooral anderzijds die gasten die de eerste 2 blz's volspammen met: 'Mekitopic _!'

Just my 2ct.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 8 september 2008 @ 21:41:44 #4
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_61484845
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:39 schreef Ponco het volgende:

Vooral dit ja, en dan vooral dat amerika-deel.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 8 september 2008 @ 21:42:21 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61484868
Wat ik zelf wel zou willen zien maar waar ik persoonlijk weinig aan toekom is het diversere nieuws, de vage dingetjes en kleine berichtjes. Er is een te grote homogeniteit aan topics waardoor mensen denk ik ook wel wegblijven.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 8 september 2008 @ 21:49:55 #6
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_61485143
Naar mijn mening is het weer de goede kant op aan het gaan. Dingen kunnen tot op zekere hoogte weer besproken worden zonder dat halve topics weggemod worden. De wisselwerking user-mod is weer goed. Er wordt naar elkaar geluisterd. Een bepaald soort topics zou beter in de gaten gehouden kunnen worden, omdat die topics (you know what I mean ) de neiging hebben om snel uit de hand te lopen.

Ben verder wel positief eigenlijk over de huidige gang van zaken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 8 september 2008 @ 21:51:57 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_61485231
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:42 schreef Dagonet het volgende:
Wat ik zelf wel zou willen zien maar waar ik persoonlijk weinig aan toekom is het diversere nieuws, de vage dingetjes en kleine berichtjes. Er is een te grote homogeniteit aan topics waardoor mensen denk ik ook wel wegblijven.
Dat zijn idd vaak wel de leuke nieuwsberichten om te lezen. Die zijn w.m.b. zeer welkom.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_61487825
Ik denk dat alle opgelost kan worden als ik moderator ben van nws

Ik vind het beter dat dagonet hier is
beter dan sp3c die mij haat
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61487900
Het is stukken beter nu
Af en toe probeert een modje nog wel een discussie dood te maken, maar voor de rest toppie.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 00:59:36 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61489594
Geen enkele moderatie nodig; iedereen (inclusief Meki) moet kunnen zeggen wat hij/zij vindt. Ben je het daar niet mee eens, kan je altijd in discussie treden of desnoods een pbtje sturen.

Censuur is uit den boze.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 01:23:09 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61489820
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 01:05 schreef El_Matador het volgende:
Geen enkele moderatie nodig; iedereen (inclusief Meki) moet kunnen zeggen wat hij/zij vindt. Ben je het daar niet mee eens, kan je altijd in discussie treden of desnoods een pbtje sturen.

Censuur is uit den boze.
TT Censuur is helaas nog steeds vaak aam de orde van de dag, je verzint een orginele TT die afwijkt van het orginele kranten/nieuwsbericht en hoppa, daar is een overijverige mod die meent dat je gewoon de kop uit het nieuwsbericht als TT MOET gebruiken. (TT-Censuur)

Weg met de creativiteit van de users, WIJ bepalen hoe de TT's zijn.
  dinsdag 9 september 2008 @ 01:24:50 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_61489832
Dit is ook de reden dat ik gevraagd ben weer vaker te posten in NWS. En we kunnen niet ontkennen dat dat de sfeer duidelijk ten goede is gekomen. Ik draag graag een steentje bij, zeker als je ziet dat ik dit feitelijk al 7 á 8 jaar doe.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 9 september 2008 @ 01:25:51 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_61489838
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:59 schreef Loedertje het volgende:

• De bezetting is wat matig
  • De beste stuurlui staan aan wal.

³
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_61490813
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 23:10 schreef Meki het volgende:
    Ik denk dat alle opgelost kan worden als ik moderator ben van nws

Ik vind het beter dat dagonet hier is
    beter dan sp3c die mij haat
    Als jij mod wordt Dan komt niemand meer op nieuws gedeelte
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
      dinsdag 9 september 2008 @ 08:31:37 #16
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_61491129
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 01:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

TT Censuur is helaas nog steeds vaak aam de orde van de dag, je verzint een orginele TT die afwijkt van het orginele kranten/nieuwsbericht en hoppa, daar is een overijverige mod die meent dat je gewoon de kop uit het nieuwsbericht als TT MOET gebruiken. (TT-Censuur)

Weg met de creativiteit van de users, WIJ bepalen hoe de TT's zijn.
    Heb je hier recente voorbeelden van of is het nog oud zeer? De enige TT's die ik verander zijn wanneer ze echt inhoudelijk onjuist zijn of een heel verkeerd beeld opwekken, zoals dat miljonairtopic van laatst.
      dinsdag 9 september 2008 @ 08:36:24 #17
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_61491206
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 01:05 schreef El_Matador het volgende:

Censuur is uit den boze.
    Moderatie is geen censuur natuurlijk. Ook is moderatie een verplichting, de site-eigenaar is hoofdelijjk aansprakelijk voor hetgeen door gasten op zijn site geplaatst wordt. Doen wij niet aan moderatie dan kan de site binnen no-time gesloten worden omdat het niet meer te handhaven is. Ongeacht wat wij er zelf van vinden is het dus noodzaak de te extreme/racistische/haatzaaiende of criminaliteitsoproepende zaken te verwijderen. Verder is moderatie nodig om topics leefbaar te houden, de eerste reply in dit topic geeft aan waar dit nodig is bijvoorbeeld.

Helaas is de tijd van usenet als vrij discussieplatform voorbij, dat was zelfsturend en er was inderdaad geen moderatie nodig. Ook het vertakkende karakter van threads maakte het mogelijk om bepaalde gesprekslijnen te kunnen negeren. Nu is het eigenlijk alleen nog maar in gebruik voor downloads. Ik ben zelf voor zelfredzaamheid van users, hun eigen verantwoordelijkheid om trolls te negeren en om vetes te beperken.
      dinsdag 9 september 2008 @ 09:05:32 #18
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_61491651
    Af en toe lijken POL en NWS elkaar te overlappen.
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
      dinsdag 9 september 2008 @ 09:06:19 #19
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_61491660
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 09:05 schreef Scaurus het volgende:
    Af en toe lijken POL en NWS elkaar te overlappen.
    Klopt, maar de scheidslijn tussen die twee is altijd al erg dun geweest natuurlijk.
    pi_61492823
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 08:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Heb je hier recente voorbeelden van of is het nog oud zeer? De enige TT's die ik verander zijn wanneer ze echt inhoudelijk onjuist zijn of een heel verkeerd beeld opwekken, zoals dat miljonairtopic van laatst.
    Ik weet wel een redelijk recent voorbeeld. Ik vond de aanpassing destijds vrij opmerkelijk, omdat ik de TT één-op-één overnam van het artikel dat ik had gevonden (zie de link uit de OP).
    Tegelijkertijd kan ik niet beweren, dat ik in [NWS] hierover een bepaalde tendens waarneem.
    Echter ben ik het wel met Loedertje eens, dat hierop niet té overijverig zou moeten worden gemodereerd, omdat ik me ook kan bedenken dat de richting die de TS aan een discussie wil geven door het veranderen van de TT teniet wordt gedaan.
    Het is aan de TS wat hij/zij aan de hand van een artikel voor een discussie wil voeren en soms helpt een TT daarbij.

Tot slot heb ik een veer over, want sinds dat er niet meer 'op politieke voorkeur wordt gemodereerd' is er duidelijk vooruitgang en is de grimmigheid verdwenen.
    Ga zo door!
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_61492845
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 21:39 schreef Ponco het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag er wel wat meer opgetreden worden tegen users die:
    - een nutteloze bijdrage leveren aan een topic (bijvoorbeeld: "Waar gaan we heen in Nederland?")
    - op de persoon spelen (bijvoorbeeld: "Jij bent zo'n dom varken")
    - iets neerzetten zonder argumenten

Daarnaast mag er wel wat meer ingegrepen worden bij discussies waarbij het weer neerkomt op het links/rechtsverhaal.
    Eensch.
    pi_61492941
    Ik vind de situatie verbeterd. De kritiek die omstreeks april-mei vooral speelde, was dat enkele moderators topics sloten omdat het onderwerp ze niet aanstond. Daarmee werden discussies onmogelijk gemaakt over onderwerpen die wel degelijk nieuwswaarde hadden. Daar kwam nog bij dat één moderator zich behoorlijk respectloos opstelde naar users.

Inmiddels is die moderator weg en worden topics in NWS niet zomaar gesloten. Moderators doen wat ze moeten doen: discussies mogelijk maken, in plaats van onmogelijk maken. Omdat ik destijds hoorde bij de groep die het hardst protesteerde, geef ik nu ook graag aan dat het goed gaat. Dat is ook een verdienste van de moderators, dus bij deze bedankt.

Wat de opmerking van Loedertje over TT-censuur betreft: ik ben het daar niet mee eens. Ik vind 'censuur' een veel te groot woord. Topictitels moeten gewoon duidelijk zijn. Dat moderators die titels aanpassen, vind ik niet meer dan normaal. Het hoort bij hun taak om discussies in goede banen te leiden.
      dinsdag 9 september 2008 @ 10:40:32 #23
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_61493398
    Dat ik er destijds een beetje boel doorheen zat valt denk ik wel terug te lezen.
    Maar goed, deze zwarte jas bevalt me prima. Een boel discussies zegt mij helemaal niks meer, en ben nu ook niet meer (semi-)verplicht om ze te lezen.
    quote:
    Daar kwam nog bij dat één moderator zich behoorlijk respectloos opstelde naar users.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Overlap POL en NWS.... zal altijd wel blijven.
    Het verschil tussen beleid en bijbehorende effecten is namelijk flinterdun.
      dinsdag 9 september 2008 @ 10:43:15 #24
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_61493471
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 10:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik weet wel een redelijk recent voorbeeld. Ik vond de aanpassing destijds vrij opmerkelijk, omdat ik de TT één-op-één overnam van het artikel dat ik had gevonden (zie de link uit de OP).
    Daar zat ik ook fout zoals ik daar ook al zei. Mon excuse nogmaals. .
    quote:
    Tegelijkertijd kan ik niet beweren, dat ik in [NWS] hierover een bepaalde tendens waarneem.
    Echter ben ik het wel met Loedertje eens, dat hierop niet té overijverig zou moeten worden gemodereerd, omdat ik me ook kan bedenken dat de richting die de TS aan een discussie wil geven door het veranderen van de TT teniet wordt gedaan.
    Ben ik het zeker mee eens, als door de TT niet een heel verkeerd beeld geschapen wordt (zoals Meki nog wel eens doet met z'n TT's bijvoorbeeld). Ik weet bijv. dat Loedertje juist heel vaak met haar TT's meer zegt dan met het bewuste bericht.
    quote:
    Tot slot heb ik een veer over, want sinds dat er niet meer 'op politieke voorkeur wordt gemodereerd' is er duidelijk vooruitgang en is de grimmigheid verdwenen.
    Ga zo door!
    Dank!
      † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 10:46:15 #25
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_61493551
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 08:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Heb je hier recente voorbeelden van ? De enige TT's die ik verander ..
    Ik bewaar niet alle TT's in een TT-Archief hoor.
    Om gezever te voorkomen copy-paste ik áls ik een thread open maar blijf het jammer vinden dat het zo moet.
    Overigens sprak ik in het algemeen over de TT-Censuur en was mijn posting niet louter voor Dagonet.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')