abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61480512
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:48 schreef Plasterk het volgende:

[..]

degeneratie, omgekeerde evolutie maar verwerpt hiermee wel de evolutietheorie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Degeneratie#Biologische_degeneratie

http://www.boekenroute.nl/gasten/gtn1Boek.aspx?BoekID=4188
ehh omgekeerde evolutie lijkt me nou niet hetgene wat daadwerkelijk bestaat of zal bestaan (eventueel zelfs niet kan bestaan..)

Verder zie ik niet hoe degeneratie ook maar verwijst naar omgekeerde evolutie of dat het het verwerpt, eerder zelfs aanmoedigt en onderbouwt.

Verder je kunt stellen dat informatie ook kan bestaan als het het niet impliciet heeft. Aangezien informatie ook is wat hetgene niet is.

En "nieuwe functies", tja wanneer spreek je daarvan he, bacterien die nylon kunnen verwerken is geen geval van nieuwe functies krijgen?
  maandag 8 september 2008 @ 19:26:20 #27
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61480538
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:12 schreef heartz het volgende:
Als je met een gelovige over DNA gaat discussiëren, houden ze het vaak snel voor gezien.
(Niet dat ik feitelijk veel weet over DNA, behalve dat het menselijke DNA veel overeenkomt met het DNA van een aap, volgens mij). DNA is feitelijk bewijs. Waarom heeft god daar niets over in de bijbel geschreven?? Alleen ff Jezus zijn DNA checken en je weet wie zijn ECHTE vader is......
Ik ga even de knuppel erin gooien.

Dat jij wat over DNA weet zegt heel weinig over het geloof. Het feit dat ons DNA lijkt op die van een aap zegt niets over de waarschijnlijkheid van het bestaan van God. Blijkbaar was het voor jou een vereiste om God te kunnen uitsluiten. Evolutie en God kunnen prima naast elkaar leven.

Daarnaast proef ik in dit topic een vleugje van schoppen tegen het geloof ipv een echte discussie. Je topic mag best wat inhoud bevatten
pi_61480614
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:37 schreef bioloogje het volgende:
Ik krijg binnenkort nog hele lijsten als het goed is. Er schijnt namelijk een scriptie te zijn van iemand die echte feiten aanhaalt om daarmee de evolutietheorie onderuit te halen. Hij gebruikt hierbij dan wel goede argumenten. Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Keep us updated!
  maandag 8 september 2008 @ 19:33:21 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_61480758
- Het staat geschreven
- Doe het maar gewoon, het is goed voor je
- Je zult er in de hemel voor beloond worden
- ...
  maandag 8 september 2008 @ 19:44:01 #30
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61481091
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:26 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ik ga even de knuppel erin gooien.

Dat jij wat over DNA weet zegt heel weinig over het geloof. Het feit dat ons DNA lijkt op die van een aap zegt niets over de waarschijnlijkheid van het bestaan van God. Blijkbaar was het voor jou een vereiste om God te kunnen uitsluiten. Evolutie en God kunnen prima naast elkaar leven.

Daarnaast proef ik in dit topic een vleugje van schoppen tegen het geloof ipv een echte discussie. Je topic mag best wat inhoud bevatten
Leg jij mij eens ff uit hoe god en de evolutie naast elkaar kunnen leven................. ben wel nieuwsgierig......
Volg je hart, gebruik je verstand.
  maandag 8 september 2008 @ 19:49:59 #31
159979 G.Fawkes
pi_61481262
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:44 schreef heartz het volgende:

[..]

Leg jij mij eens ff uit hoe god en de evolutie naast elkaar kunnen leven................. ben wel nieuwsgierig......
Het hangt er vanaf wat je gelooft. Als je daadwerkelijk gelooft dat de aarde maar 6000 jaar is, dan heb je een probleem. Ik heb alleen geen probleem met het als aannemelijk achten van de evolutietheorie, ik geloof niet dat de aarde 6000 jaar oud is. Ik geloof dat god het leven heeft geschapen. Ik weet niet op welke manier en onder welke omstandigheden dat gebeurd is.
  maandag 8 september 2008 @ 19:58:51 #32
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_61481515
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:37 schreef bioloogje het volgende:
Ik krijg binnenkort nog hele lijsten als het goed is. Er schijnt namelijk een scriptie te zijn van iemand die echte feiten aanhaalt om daarmee de evolutietheorie onderuit te halen. Hij gebruikt hierbij dan wel goede argumenten. Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Damn - geef die man meteeen maar een Nobel prijs dan...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_61481679
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:49 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wat je gelooft. Als je daadwerkelijk gelooft dat de aarde maar 6000 jaar is, dan heb je een probleem. Ik heb alleen geen probleem met het als aannemelijk achten van de evolutietheorie, ik geloof niet dat de aarde 6000 jaar oud is. Ik geloof dat god het leven heeft geschapen. Ik weet niet op welke manier en onder welke omstandigheden dat gebeurd is.
Maar als je de evolutietheorie mag geloven zijn wij afstammelingen van andere wezens. En dus niet op aarde geplaatst zijn door God zoals beschreven in het scheppingsverhaal. Spreekt het één het ander in jouw ogen niet tegen?
pi_61481802
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:51 schreef Modus het volgende:
"Allah weet het het beste."

Op alle vragen toepasbaar eik. .
Het is niet Allah weet het beste, het is 'en Allah weet het beste' gebruikt ter afsluiting van een vraag na een uitgebreid antwoord.
  maandag 8 september 2008 @ 20:09:25 #35
159979 G.Fawkes
pi_61481831
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:04 schreef Averroes het volgende:

[..]

Maar als je de evolutietheorie mag geloven zijn wij afstammelingen van andere wezens. En dus niet op aarde geplaatst zijn door God zoals beschreven in het scheppingsverhaal. Spreekt het één het ander in jouw ogen niet tegen?
Nee hoor. De verplichte aanstichter mist immers nog in het verhaal. Dat hij alleen eerste aanstichter is betekend overigens niet dat hij minder invloed kan hebben op de wereld. Dus dan is god niet ineens minder omnipotent ofzo (ik weet dat minder onmipotent niet kan)
  maandag 8 september 2008 @ 20:11:34 #36
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61481888
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:49 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Je uitleg is wel heel slecht.
Noem 1 argument waarom God en de evolutie naast elkaar zouden kunnen leven.

De evolutie is een theorie. Dat jij wil geloven dat God het leven heeft geschapen, maar tegelijkertijd ook de evolutie theorie wil aannemen....ik zou maar eens goed nagaan wat jou redenen daarvan zijn.
Verder is het logisch dat je niet weet hoe God 'het leven heeft geschapen' zoals jij het benoemt, omdat hij het niet heeft geschapen. Waar zijn de Dino's in zijn verhaal. Hoe kan het dat Hij geen wonderen meer heeft verricht.....sinds Adam en Eva, Abraham, Jozef, Mozes en Jezus. Een tijd waarin geen technologie bestond, ik denk dat als ik in die tijd met een tv zou komen, men zou denken dat ik ben gestuurd door God ofzo.

Een persoonlijke vraag, wat zijn de redenen dat jij in God gelooft?
En wat voor beeld heb je van jouw God??
  maandag 8 september 2008 @ 20:14:36 #37
159979 G.Fawkes
pi_61481979
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:11 schreef heartz het volgende:

[..]

Je uitleg is wel heel slecht.
Noem 1 argument waarom God en de evolutie naast elkaar zouden kunnen leven.

De evolutie is een theorie. Dat jij wil geloven dat God het leven heeft geschapen, maar tegelijkertijd ook de evolutie theorie wil aannemen....ik zou maar eens goed nagaan wat jou redenen daarvan zijn.
Verder is het logisch dat je niet weet hoe God 'het leven heeft geschapen' zoals jij het benoemt, omdat hij het niet heeft geschapen. Waar zijn de Dino's in zijn verhaal. Hoe kan het dat Hij geen wonderen meer heeft verricht.....sinds Adam en Eva, Abraham, Jozef, Mozes en Jezus. Een tijd waarin geen technologie bestond, ik denk dat als ik in die tijd met een tv zou komen, men zou denken dat ik ben gestuurd door God ofzo.

Een persoonlijke vraag, wat zijn de redenen dat jij in God gelooft?
En wat voor beeld heb je van jouw God??
Zoals een heleboel mensen als ik zeg god begrijp jij alleen de God die in de bijbel staat geschreven en die in 6 dagen de wereld heeft gemaakt.

Waar zijn de dino's in zijn verhaal? Lees de koran eens zou ik zeggen. Ow en het siert je niet om andersmans argumenten slecht te noemen. Je onderste betoog is reactie genoeg om te begrijpen dat je het niet met me eens bent
  maandag 8 september 2008 @ 20:30:01 #38
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61482433
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:14 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Zoals een heleboel mensen als ik zeg god begrijp jij alleen de God die in de bijbel staat geschreven en die in 6 dagen de wereld heeft gemaakt.

Waar zijn de dino's in zijn verhaal? Lees de koran eens zou ik zeggen. Ow en het siert je niet om andersmans argumenten slecht te noemen. Je onderste betoog is reactie genoeg om te begrijpen dat je het niet met me eens bent
De Islam is het jongste geloof. Vele weten dat (over het algemeen de meeste geloven, bijv kruistochten) mensen toen gedwongen werden om moslim te worden, of ken je die geschiedenis niet. Moet je toch maar ff opzoeken.
Daarbij geef je niet eens antwoord op mijn vraag, waarom je in Hem gelooft??
En je hebt nog steeds geen argument genoemd hoe god en de evolutietheorie naast elkaar kunnen?

Ik ben voorlopig niet van plan de Koran te lezen. Wel weet ik dat er een aantal overeenkomsten zijn met de bijbel. Marian of Maryam (of hoe je het ook schrijft) zou bijvoorbeeld overeenkomen met Maria.
Maar wat heeft dat met de Dino's te maken, wil je zeggen dat als ik de Koran ga lezen, ik erachter kom hoe God kan bestaan en al het leven gecreeërd heeft, nadat de Dino's zijn uitgestorven???

Ik weet toevallig dat de Koran ook mooie filosofische verhalen heeft. Zo heb ik van iemand gehoord, dat een man een vrouw moet verwennen en eren voordat hij haar aan mag raken. Best mooi, of God of Allah het heeft bedacht, zet ik mijn vraagtekens bij??

Jij vindt dat het mij niet siert, betekent niet dat het zo is...ik geef gewoon eerlijk mijn mening, of dat mij nou siert of niet (wat zou het mij nou sieren ).

[ Bericht 2% gewijzigd door heartz op 08-09-2008 20:39:00 ]
pi_61483065
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:35 schreef Plasterk het volgende:
Wat zijn de meeste voorkomende antwoorden van gelovigen op vragen zoals hoe men het bestaan van dinosauriërs en fossielen verklaard.

God heeft ze in de aarde gestopt om ons van de wijs te brengen.

Welke antwoorden kennen we nog meer en welke vragen?
Ik ben gelovig, christelijk gereformeerd, en onderschrijf de evolutietheorie. Ook geloof ik dat dinosaurussen bestaan hebben.

Zijn dat een beetje goede antwoorden?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_61483389
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:30 schreef heartz het volgende:

[..]

mensen toen gedwongen werden om moslim te worden, of ken je die geschiedenis niet.
Oeh, motiveer deze eens, wie werden precies wanneer en door wie gedwongen moslim te worden.
quote:
Moet je toch maar ff opzoeken.
Nou, kom maar op.
  maandag 8 september 2008 @ 21:24:15 #41
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61484107
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oeh, motiveer deze eens, wie werden precies wanneer en door wie gedwongen moslim te worden.
[..]

Nou, kom maar op.
http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad

Het stukje in de Beginning of the Qu'ran ff lezen. Je mag ook alles lezen. Hij is begonnen in Noord- Afrika en tot India gekomen. Vandaar dat Pakistanen meestal ook de Islam aanhangen. Maar de meeste geloven toch, zijn we de kruistochten vergeten, die toch feitelijke historie zijn. Ik was zelf ook christen, heb op een christelijke school gezeten en ging naar de kerk. Totdat mijn ogen open gingen..........
pi_61484200
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:24 schreef heartz het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad

Het stukje in de Beginning of the Qu'ran ff lezen. Je mag ook alles lezen. Hij is begonnen in Noord- Afrika en tot India gekomen. Vandaar dat Pakistanen meestal ook de Islam aanhangen. Maar de meeste geloven toch, zijn we de kruistochten vergeten, die toch feitelijke historie zijn. Ik was zelf ook christen, heb op een christelijke school gezeten en ging naar de kerk. Totdat mijn ogen open gingen..........
Mohammed is begonnen in Noord Afrika en tot Pakistan gekomen? Overigens lees ik nergens in dat stukje iets over gedwongen bekeringen.
  maandag 8 september 2008 @ 21:27:09 #43
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61484227
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:51 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik ben gelovig, christelijk gereformeerd, en onderschrijf de evolutietheorie. Ook geloof ik dat dinosaurussen bestaan hebben.

Zijn dat een beetje goede antwoorden?

Nee het zijn rotzooi antwoorden

De dino's zijn vanzelf ontstaan en daarna kwam god....of heeft god de dino's gecreeërd?
Dus jij gelooft dat God uit de evolutie is onstaan ofzo? OF wat geloof je precies?? En onderbouw dat eens met goede argumenten..... ben benieuwd
  maandag 8 september 2008 @ 21:30:40 #44
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61484375
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammed is begonnen in Noord Afrika en tot Pakistan gekomen? Overigens lees ik nergens in dat stukje iets over gedwongen bekeringen.
Muhammad was confident that he could distinguish his own thoughts from these messages.[57] According to the Qur'an, one of the main roles of Muhammad is to warn the unbelievers of their eschatological punishment (Qur'an 38:70, Qur'an 6:19

As the number of Muhammad's followers swelled, he became a threat to the local tribes and the rulers of the city, whose wealth rested upon the Kaaba, the focal point of Meccan religious life, which Muhammad threatened to overthrow. Muhammad’s denunciation of the Meccan traditional religion was especially offensive to his own tribe, the Quraysh, as they were the guardians of the Ka'aba.[62]

Moet ik dan alles voorkauwen, kom op je kan toch wel lezen....
  maandag 8 september 2008 @ 21:33:16 #45
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61484492
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:30 schreef heartz het volgende:

[..]

Muhammad was confident that he could distinguish his own thoughts from these messages.[57] According to the Qur'an, one of the main roles of Muhammad is to warn the unbelievers of their eschatological punishment (Qur'an 38:70, Qur'an 6:19

As the number of Muhammad's followers swelled, he became a threat to the local tribes and the rulers of the city, whose wealth rested upon the Kaaba, the focal point of Meccan religious life, which Muhammad threatened to overthrow. Muhammad’s denunciation of the Meccan traditional religion was especially offensive to his own tribe, the Quraysh, as they were the guardians of the Ka'aba.[62]

Deze tekst heb ik gekopieërd van de link (die ik hierboven heb geplaatst), voor degenen die niet kunnen vinden wat ik bedoel.
pi_61484522
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:30 schreef heartz het volgende:

[..]

Ok, Mohammed was taboe doorbrekend, waar dwong hij mensen nogmaals zich te bekeren geforceerd tot de Islam?

Dat Mohammeds monotheistische boodschap een bedreiging was voor de polytheistische godenhandel is bekend, maar waar dwingt hij ze tot de Islam te bekeren? Sterker nog het is in conflict met de Koran en staat er nergens.

Ipv denken mij het een en ander voor te kauwen lees zelf eens goed zou ik zeggen.
  maandag 8 september 2008 @ 21:40:02 #47
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61484767
Waarom zou hij een bedreiging zijn, a threat zoals ook in het stuk benoemd wordt, niet alleen omdat hij verhalen verkondigd over zijn idee van een god. Maar volgens mij is het algemeen bekend net zoals de kruistochten......
pi_61485425
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:40 schreef heartz het volgende:
Waarom zou hij een bedreiging zijn, a threat zoals ook in het stuk benoemd wordt, niet alleen omdat hij verhalen verkondigd over zijn idee van een god. Maar volgens mij is het algemeen bekend net zoals de kruistochten......
Hij was een bedreiging voor zijn eigen stam en volk omdat ze polytheisten waren en geld verdienden van polytheistische goden, beeldjes, reliekjes enzo, toen er een monotheistisch boodschap kwam betekende dit ook een bedreiging voor de Kaaba ( centrum van de afgodsbeelden )wat er duidelijk in staat. Mohammed is weggejaagd door zijn stam, niet andersom. Mohammed is dan ook nooit buiten Arabische schier eiland geweest itt jouw stelling van Noord Afrika tot Pakistan, maar goed ignorance is a bliss, vooral dingen claimen die je niet kunt onderbouwen en lezen wat je wilt lezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2008 21:58:33 ]
pi_61485598
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:27 schreef heartz het volgende:
De dino's zijn vanzelf ontstaan en daarna kwam god....of heeft god de dino's gecreeërd?
Huh? God was er voor het universum dus ook voor de dino's.
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:27 schreef heartz het volgende:
Dus jij gelooft dat God uit de evolutie is onstaan ofzo? OF wat geloof je precies?? En onderbouw dat eens met goede argumenten..... ben benieuwd
God is niet uit evolutie ontstaan. God is überhaupt niet ontstaan, Hij was er altijd al. De God waar ik in geloof is volgens de bijbel eeuwig en onveranderlijk. Aardse, fysische processen als evolutie op hem toepassen zijn derhalve zinloos in mijn optiek.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 8 september 2008 @ 22:09:42 #50
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61485919
Nee hijzelf niet, maar de aanhangers wel. Ik heb het fout geformuleerd door te zeggen dat hij dat persoonlijk gedaan zou hebben. Mohammed zal best ook goede bedoelingen hebben gehad door 1 god te creëren, maar ik zeg alleen dat de islam, net als bij de meeste andere geloven, afgedwongen is. En dat het wel goed te onderbouwen is. Wil je zeggen dat van een noordelijke gedeelte van Afrika tot Pakistan plotseling besloten Islamitisch te worden. Het is net als de geschiedenis van hoe het christendom in Europa is gekomen en uiteindelijk over de hele wereld (toch met best veel geweld en machtsstrijd). Je denkt toch niet de indianen ook een Thora of Bijbel hadden, maar de afstammelingen van de indianen, de mexicanen enz. zijn meestal katholiek door de spaanse invloed. Zo is het ook met de Islam gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')