Nee, de correctie was er al vanaf natuurlijk...quote:Op maandag 8 september 2008 01:58 schreef spanishgirl het volgende:ik dacht dat boetes vanaf 5 km te hard werden uitgeschreven, omdat je een correctie krijgt op de snelheid.. maar niet dus..
njah gelukkig niet een al te hoog bedrag
Wat moest jij betalen dan...???quote:Op maandag 8 september 2008 02:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nog leuker was dat ik op snelweg waar je 100 mocht, na correctie 1 km te hard reed
12 euroquote:Op maandag 8 september 2008 02:05 schreef FFnog het volgende:
[..]
Wat moest jij betalen dan...???
vijf euro of zo...???
Nee, dat komt omdat zij hun apparatuur eiken en de autofabrikant de snelheidsmeter niet eikt, en ze dus rekening moeten houden met een afwijking van een paar procent. De snelheid die jouw meter aangeeft is niet te vertrouwen.quote:Op maandag 8 september 2008 02:04 schreef FFnog het volgende:
Dat is natuurlijk omdat ze weten dat die klote apparatuur die ze gebruiken niet te vertrouwen is, het is niet om je te matsen of zo...
Ik reed dus 4 km te hard, alleen hun apparatuur dacht dat het er 7 waren...
Gaat er voor 4 km te hard een punt van je puntenrijbewijs af? Lijkt me wel erg streng... Was dat niet vanaf 30 of 40 km te hard ofzo, en bij bumperkleven en dat soort fratsen?quote:Op maandag 8 september 2008 01:55 schreef FFnog het volgende:
Het is dat u geen puntenrijbewijs heeft, anders had dit geintje u wel eens een punt kunnen kosten...
De stroom voor het verzenden, de tijd, etc gaat allemaal meer kosten als die kutboetequote:Op maandag 8 september 2008 02:36 schreef Superfast het volgende:
Stuur je boete toch gewoon naar Radio 538 , die betalen hem wel voor je
En daarom open je dit topic....quote:Op maandag 8 september 2008 02:58 schreef Sjibble het volgende:
[..]
De stroom voor het verzenden, de tijd, etc gaat allemaal meer kosten als die kutboete
Minimum is 60 of zoiets.quote:Op maandag 8 september 2008 02:05 schreef FFnog het volgende:
[..]
Wat moest jij betalen dan...???
vijf euro of zo...???
quote:
Bron: http://www.om.nl/onderwerpen/boetebase/quote:Buiten de bebouwde kom op autosnelwegen
overschrijding tot en met 4 km/h ¤ 16
Nou ik krijg ze dan steeds te duur thuis,quote:Op maandag 8 september 2008 06:11 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.om.nl/onderwerpen/boetebase/
Binnenkort rijdt heel Nederland als een stel bejaarden die nooit een bekeuring krijgen omdat ze de teller nog beter in de gaten houden dan verkeer om hun heen.quote:Op maandag 8 september 2008 07:10 schreef DrDarwin het volgende:
Tsja, het zijn bekeuringen van niks, af en toe moet je zo vreselijk goed je snelheidsmeter in de gaten houden om niet te snel te gaan dat je een gevaar op de weg wordt omdat je bijna niet meer op het andere verkeer kunt letten.
Correctie van 3 km bij gemeten snelheden tot 100 km/u, 3% daarboven.quote:Op maandag 8 september 2008 01:56 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Correctie van 5 Km, je reed bijna 10 Km te hard misschien!
Jij snapt niet hoe toleranties werken!quote:Op maandag 8 september 2008 01:56 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Correctie van 5 Km, je reed bijna 10 Km te hard misschien!
Jij snapt het welquote:Op maandag 8 september 2008 02:04 schreef FFnog het volgende:
[..]
Ik reed dus 4 km te hard, alleen hun apparatuur dacht dat het er 7 waren...
Dit is geen bon. Dit is de snelheidsbelasting.quote:Op maandag 8 september 2008 01:55 schreef FFnog het volgende:
Klacht: voor 4 km te hard rijden een bon krijgen...
De snelheid op de bekeuring is altijd 3km/h+x minder dan wat je snelheidsmeter aangeeft. Als je een bekeuring krijgt voor 104 km/h te hard, reed je ergens tussen de 107 en 110 op de teller. Iig genoeg te hard om te zien op je teller dat je te hard reed.quote:Op maandag 8 september 2008 08:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij snapt niet hoe toleranties werken!
[..]
Jij snapt het welEn iets anders kunnen ze niet bewijzen!
Waarschijnlijk reed je tussen de 104 en 110. Anyway, achterlijke boetes zijn dat, ik reed ook ooit 104 waar je 100 mocht... Net waar de weg iets omlaag ging dus je vanzelf iets harder gaat... Kinderachtig!
Maar niet getreurd, sindsdien rijd ik gewoon keurig strak 50 langs geparkeerde auto's en wandelende mensen in smalle grachtjes...
Irrelevant, want jouw snelheidsmeter is niet geijkt en doet dus niet ter zake.quote:Op maandag 8 september 2008 08:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De snelheid op de bekeuring is altijd 3km/h+x minder dan wat je snelheidsmeter aangeeft.
Fout + idem.quote:Als je een bekeuring krijgt voor 104 km/h te hard, reed je ergens tussen de 107 en 110 op de teller. Iig genoeg te hard om te zien op je teller dat je te hard reed.
Volledig relevant aangezien het de enige informatie is die de bestuurder heeft. Geijkt of ongeijkt maakt dan ook niet meer uit. Als het de enige informatiebron is zal de bestuurder zijn maximumsnelheid op de teller moeten aanpassen. Zeker als je al weet dat hij niet geijkt is en dus geen flauw idee hebt van de afwijking (aangezien die niet constant is) zal de bestuurder de snelheidsmeter moeten gebruiken om te bepalen of hij zich aan de snelheid houdt of niet.quote:Op maandag 8 september 2008 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Irrelevant, want jouw snelheidsmeter is niet geijkt en doet dus niet ter zake.
Politiestaat, zero tolerance.quote:Op maandag 8 september 2008 07:53 schreef kraakvandaal het volgende:
Het wordt echt een zielig land dit.
In een politiestaat maakt de politie de dienst uit. Hier is het de politiek die dit beleid verzonnen heeft...quote:
Eindelijk iemand die het door heeft.quote:Op maandag 8 september 2008 08:42 schreef Croga het volgende:
[..]
Dit is geen bon. Dit is de snelheidsbelasting.
Op de plaats waar je reed geld een non-belasting-snelheid van 50 kilometer per uur.
Je mag er wel harder rijden, maar dan moet je belasting betalen. In dit geval reed je net iets over de 60 op je teller, 57 werkelijk, 54 na correctie. Dus om iets over de 60 te kunnen rijden daar betaal je 19 euro belasting. Simpel toch?
Ik doe dat ook altijd. Zet zo'n 140 km/h op m'n teller, levert me gemiddeld per maand zo'n 8 uur = 1 werkdag op en kost me gemiddeld per maand zo'n 30 euro belasting. Dat vindt ik persoonlijk een heel redelijke prijs voor een extra dagje vrij per maand. M'n baas rekent er meer voor.....
Je betaald dus in feite wegenbelasting om de standaard snelheid te mogen rijden. En als je wat extra betaald mag je harder rijden... Eigenljik hetzelfde als in de supermarkt: Ja je mag best 1 plakje meer kaas hebben maar dan betaal je ook iets extra.
WTF, bij mij was ie 20 euro.. na correctie 104 op de A4 (rechts). Uiteraard levensgevaarlijk en dat moet bestraft worden!quote:Op maandag 8 september 2008 11:21 schreef Blik het volgende:
ach ja, paar maanden geleden een bekeuring gehad voor 4 km te hard, kostte maar liefst 16 euro
Dat blijft klote ook als je niet te hard reed.quote:Op maandag 8 september 2008 09:54 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Wat nou als je een kind had aangereden?![]()
A12, trajectcontrole rond Arnhem. Midden in de nacht rond 2 uur. 104 waar je 100 mocht. Eveneens levensgevaarlijkquote:Op maandag 8 september 2008 12:06 schreef Teeno het volgende:
[..]
WTF, bij mij was ie 20 euro.. na correctie 104 op de A4 (rechts). Uiteraard levensgevaarlijk en dat moet bestraft worden!
Ik had geen idee dat er een trajectcontrole was bij Arnhem, wist het alleen van het stuk bij Woerden op de A12quote:Op maandag 8 september 2008 13:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Het staat daar nog aangegeven ook, die trajectcontrole
Moet je de volgende keer eens rechts van de weg kijken, en goed opletten of je zoiets zietquote:Op maandag 8 september 2008 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik had geen idee dat er een trajectcontrole was bij Arnhem, wist het alleen van het stuk bij Woerden op de A12
Heb er hier een liggen, trajectcontrole, gemeten 87km/u, sanctie gebaseerd op 84km/u. Dus 4km te hard. 16 euro.quote:Op maandag 8 september 2008 01:58 schreef spanishgirl het volgende:ik dacht dat boetes vanaf 5 km te hard werden uitgeschreven, omdat je een correctie krijgt op de snelheid.. maar niet dus..
njah gelukkig niet een al te hoog bedrag
5km is 21 euro, daar heb ik er hier op m'n stapeltje ook nog een van liggenquote:Op maandag 8 september 2008 12:06 schreef Teeno het volgende:
WTF, bij mij was ie 20 euro.. na correctie 104 op de A4 (rechts). Uiteraard levensgevaarlijk en dat moet bestraft worden!
Die borden staan te pas en te onpas langs de weg, dus daar let ik allang niet meer op. Staan bijvoorbeeld ook langs de A2 al tussen Den Bosch - Utrecht, terwijl het pas ver voorbij Utrecht begint.quote:Op maandag 8 september 2008 13:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Moet je de volgende keer eens rechts van de weg kijken, en goed opletten of je zoiets ziet:
[ afbeelding ]
Net als die "Controle"-borden op de A15, nou op de hele A15 geen flitspaal te vinden, in ieder geval tussen de Maasvlakte en Gorinchem en beyond ben ik ze nog niet tegengekomen.quote:Op maandag 8 september 2008 18:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Die borden staan te pas en te onpas langs de weg, dus daar let ik allang niet meer op. Staan bijvoorbeeld ook langs de A2 al tussen Den Bosch - Utrecht, terwijl het pas ver voorbij Utrecht begint.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |