Lief Dagboek… vandaag scheen de zon en voelde ik me geroepen om de meest onzinnige dingen op te schrijven. Lief Dagboek… vandaag heb ik met een groot blad m’n reet afgeveegd en ik doe alsof het een diepzinnige ervaring was, want alles hier is zo intens, daarom lees ik dit voor, en gebruikt de productie dit als voice-over.
Lief Dagboek… het is officieel, ik ben de meest irritante figuur van deze expeditie, een dubieuze eer die in het verleden vooral aan lamme zweefteven een manhatende lesbiennes viel.
De flashforwards zijn een onaangename afleiding, het is vervelend om telkens te weten wat er gaat komen, want dan valt de uiteindelijke ruzie altijd tegen… ook al heeft onze vieze oom Geert wel gelijk als hij zegt dat vrouwen niet in staat zijn om op een eiland te overleven.
Waarom doen die vrouwen eigenlijk nog alsof ze een echt waardevolle aanvulling zijn voor zo’n kamp. In vrijwel alle voorgaande edities zijn het de mannen geweest die het zwaarste gedeelte van het overleven droegen. Van eten vangen tot de bouw van een kamp. De edities waar vrouwen en mannen gescheiden werden waren altijd een teken aan de wand dat een kamp met alleen mannen het meestal wel beter deed dan een kamp vol vrouwen. De ene helft denkt praktisch en gericht, de andere helft is meer bezig met gekonkel. Als de kampen bij elkaar kwamen bleven de mannen in hun praktische rol en zag je vaak dat de vrouwen terugvielen op… konkelen en zonnen op het strand.
Dat wil niet zeggen dat we niet genoeg mannen hebben gehad die totale debielen waren, en vrouwen die wel iets uitvoerden… maar over het algemeen gesproken, over de grote lijn…
Wie is die slome nerd eigenlijk? Die magere lat met een blik die doet vermoeden dat hij een ontwikkelingsstoornis heeft, of nog nooit een meisje van dichtbij gezien heeft?
Op dit moment lijkt Kamp Zuid te bestaan uit Hiukwan… en Shlomo, dat zijn de enige twee die aan het woord komen, en ze komen zo vaak aan het woord, zo verschrikkelijk vaak... te vaak.
Kamp Noord bestaat uit Geert tot nu toe.
Wat is dat toch met die Dagboek meuk? Shlomo moet ook een dagboek bij houden ineens en het dramatisch voorlezen alsof het echt boeiend is voor ons als kijker wat hij te melden heeft. Lief Dagboek… vandaag heb ik mezelf twee keer aangeraakt…
En drama, nou ja, niet echt drama, maar we kloppen het op met een arts waardoor we weer vijf minuten verder zijn. Ik snap nooit waarom mensen denken dat ze op een eiland keuze hebben qua voedsel?
En over voedsel gesproken, wie is die zeikerige galbak die zit te janken en te zeuren over een hoop zeewier. “Wat moeten we daar mee doen?” Wat denk die vieze roodharige lambal dat de bedoeling is? Dat ze het in hun reet steken of op gaan roken? Geert spoort niet helemaal, hij is de Hiukwan van zijn kamp.
Wat een zinloze discussie weer. Wel opmerkelijk dat ze dus gewoon allemaal het fout hebben. Mevrouw denkt dat haar dieet geweldig is, en meneer valt nou een van de vrouwen aan die wel met voedsel op komt dagen.
Na een miezerige twee minuten is de discussie dus al weer voorbij. Jezus, wat een anticlimax. Dat is dus de kracht van flash forwards… die maken de spanning kapot.
En Shlomo kijkt ondertussen weer wat sullig uit zijn ogen en geeft toe dat hij niets toevoegt… hij lijkt de eerste te zijn die er tussenuit gaat piepen. Maar hij krijgt wel veel aandacht deze aflevering, nu weten we dus dat hij een luie allochtoon is… nee zo wil je op televisie overkomen!
De rooie rakker, onze grote man Geert verliest zijn bijl, de enige bijl. Wat ben je dan voor sukkel? Een grote!
Dit programma word gesponsord door een middel tegen gezichtsherpes… leuk om te weten.
Die vuile ginger is echt een zeikwijf. En hoe dom kun je zijn, als je iets verliest hang je al, maar als je vervolgens niet je stappen natrekt en de kortste weg pakt naar een bepaald punt waar je denkt het ding verloren te zijn, dan ben je gewoon stompzinnig bezig.
Dit gaat hem duur komen te staan. Heerlijk in combinatie met dat kleine opstootje van de vorige nacht. Je hoort iedereen denken: “tot op de eilandraad jij rooie sukkel”.
Maar wat is dat… ons verzwakte arme lammetje geeft al aan dat hij er geen probleem van maakt als hij weg zou worden gestemd. Geert lijkt er mee weg te komen deze week, omdat Dirk een ziek zwak figuur is dat van zijn houtje af dreigt te gaan als hij vier passen moet zetten.
Opmerkelijk dat het niet helemaal unaniem is.
Geert’s rotte rooie kop die in een zieke grijns vast ligt bij het horen van Dirk’s naam lijkt me een beetje… debiel.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!