1 eetlepel zout? is dat een typo of moet er echt zoveel zout in?quote:Op maandag 8 september 2008 14:52 schreef Isabeau het volgende:
Voor een speciaal balletje: de gehaktbal van Johnny Boer.
Voor 4 personen:
400 gram rundergehakt
2 el ketjap manis
2 el grove mosterd
1 el zout
<knip>
Zo staat het in het recept, maar ik doe het zelf meestal op gevoel ipv dat ik het afmeet. Ik denk ook niet dat ik de eetlepel haalquote:Op maandag 8 september 2008 14:59 schreef PankPinther het volgende:
1 eetlepel zout? is dat een typo of moet er echt zoveel zout in?
Voegt plakmiddel toe - steviger ballen. En het maakt het lekker smotsig, wat doorkneden ten goed komt, vooral als je er broodkruim of iets dergelijks door doet.quote:Op maandag 8 september 2008 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:
wat is de meerwaarde van een ei door de bal?
haha voor de smotsigheid dusquote:Op maandag 8 september 2008 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Voegt plakmiddel toe - steviger ballen. En het maakt het lekker smotsig, wat doorkneden ten goed komt, vooral als je er broodkruim of iets dergelijks door doet.
Probeer het eens bij de gehaktballen! Verrassend lekkere jus krijg je ervan! Perfecte binding en ietwat zoetig (maar niet 'te'). Wel meteen vanaf het garen erbij gooien, zodat het ook echt ruim twintig minuten mee kan pruttelen in je jus.quote:
Ik denk eigenlijk dat het geen of maar heel weinig effect heeft voor de droogheid. Maar ik heb het me niet eerder afgevraagdquote:Op maandag 8 september 2008 20:14 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
haha voor de smotsigheid dusen ze worden ook wat minder droog neem ik aan, of heeft dat er niks mee te maken?
Bedankt Ian!quote:Op woensdag 10 september 2008 17:53 schreef Ian_Curtis het volgende:
Oh @ Para... wat ik laatst gedaan had, erg makkelijk klaar te maken (Indiase gehaktballetjes), 500 gram lamsgehakt (of runder maakt niet uit), 1 ui & knoflook versnijden, flinke bos koriander versnijden, wat olie bij het gehakt, alles mengen en dan kleine gehaktballetjes van maken
Echt superlekker, de koriander maakt het echt 1337!!
quote:
Klinkt goed, dit ga ik binnenkort proberen maar dan met rundergehaktquote:Op vrijdag 12 september 2008 15:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In plaats van brood, geraspte rauwe aardappel gebruiken. ongeveer half half aardappel en vlees, half om half gehakt gebruiken. Mengen, eitje bij, zout en peper, fijn gesniperde ui en knof als je daar zin in hebt
Heel lekker Russisch recept!
Dat heb ik ook altijdquote:Op zondag 14 september 2008 18:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ze vallen wel makkelijk uit elkaar als ze nog niet gebakken zijn, dus voorichtig met keren!
Binnenkort gehaktballenmeetquote:Op zondag 14 september 2008 19:08 schreef zquing het volgende:
nu heb ik ook zin in gehaktbal
Check die YouTube boven je, daar heet dat de Gehaktbal Kiekeboe.quote:Op maandag 15 september 2008 12:23 schreef Cat22 het volgende:
Leuk voor de kids: verrassings gehaktbal!
Eitjes hard koken (kriel- of kwarteleitjes doen het goed)
Mengsel maken van gehakt, kruiden, ei, paneermeel (zie één van de 1298572 posts boven me). Ik maak het altijd iets vochtiger dan normaal.
En dan de truc: pak het gekookte ei in het gehaktmengsel. Rondom aanbakken, een minuutje of 10. Altijd leuk om die gezichten te zien als er een ei uit het gehakt tevoorschijn komt. Het doet het koud in plakjes ook erg goed op de boterham trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |