abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62510693
Pleasure doing business!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_62510751
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 19:41 schreef W1ZZ het volgende:
's Ochtends denk ik ook eerst aan de samples die ik op kan doen voor ik aan m'n flessen denk... En tegelijkertijd zijn er toch veel geurtjes die ik graag als fles zou willen (heb alleen al op m'n BN wishlist 14 geurtjes staan ).

VIW gaat ook morgen op de bus!
Ben wel benieuwd naar je wishlist.
pi_62510804
http://www.basenotes.net/wardrobe/18017&t=wishlist&p=1&s=n

Eentje die er op staat (Nasomatto Duro) heb ik al wel gekocht maar is nog niet binnen. Hoop morgen, het pakketje is al wel in NL!
pi_62518625
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 19:41 schreef W1ZZ het volgende:
's Ochtends denk ik ook eerst aan de samples die ik op kan doen voor ik aan m'n flessen denk...
Herkenbaar! Ik draag de laatste tijd alleen maar samples, afgewisseld met Neroli Sauvage of Acqua di Genova (nee is nog altijd niet op!) als ik geen tijd heb om wat uit te zoeken.

Vanavond op de bank in slaap gevallen, dus de rest van die lolbroekerij hier helaas aan me voorbij moeten laten gaan, maarre nee zo ging 't niet
pi_62612179
W1ZZ, ik heb vandaag Mona di Orio Lux op en op m'n huid is de citroen naar amber overgang goed te merken. Op 'papier' blijft ie vooral in de citrusgeur hangen. Ik vind de vanille die doorkomt ook wel een lekkere toevoeging.

Ik vond de opening wel aansprekend, net anders dan een gemiddelde citrusopening en die overgang is ook wel leuk, maar ik zou 'm niet zo snel kopen. Vind 'm daarvoor niet echt onderscheidend genoeg. Mijn moeder is wel een fan btw

Was gezellig trouwens gister!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:10:15 #256
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62612637
Hebben jullie gedate ja?
Confidence through competence
pi_62612693
Zoveel geurtjes uitgeprobeerd dat ik met een barstende koppijn de Douglas uitliep

Kom jij nog een keer naar het hoge noorden?
pi_62620744
Hee was inderdaad gezellig! Ik moet zeggen dat ik ook nog wel even last heb gehad van de hoeveelheid geurtjes die we hebben geroken. Maar vandaag had ik gelukkig een sillage/longevitybom op dus dat kwam helemaal goed

Heb trouwens ook de TdH binnen Stereo!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 23:38:22 #259
55709 Stereotomy
pi_62628027
Mooi, transactie voltooid.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:19:55 #260
55709 Stereotomy
pi_62640055
Hoe bevalt 'ie trouwens? Niet slecht voor een designergeurtje he. Al snapte ik hem pas na een paar keer dragen pas.

Gisteren fietste ik trouwens mijn TdH date uit mei naar huis. Stiekem vind ik haar nog steeds leuk maar na voorzichtig gepeild te hebben, blijkt het alleen vriendschappelijk wederzijds. Bummer.
pi_62640407
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe bevalt 'ie trouwens? Niet slecht voor een designergeurtje he. Al snapte ik hem pas na een paar keer dragen pas.

Gisteren fietste ik trouwens mijn TdH date uit mei naar huis. Stiekem vind ik haar nog steeds leuk maar na voorzichtig gepeild te hebben, blijkt het alleen vriendschappelijk wederzijds. Bummer.
en hoe was het met Leonoor?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:37:21 #262
55709 Stereotomy
pi_62640602
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:30 schreef Mr.G het volgende:

[..]

en hoe was het met Leonoor?
Jij kent Leonoor helemaal niet.
pi_62642198
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:37 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij kent Leonoor helemaal niet.

Toevallig wel

(Aangezien het niet echt een veel voorkomende naam is en ik er vanuit ga dat je fok user Leonoor bedoelt. Zo niet: I stand corrected )

[ Bericht 18% gewijzigd door Mr.G op 24-10-2008 14:34:30 ]
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:36:29 #264
55709 Stereotomy
pi_62642461
Jee, zij kent ook iedereen in dit topic.

Was erg gezellig met Leonoor.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:05:48 #265
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_62643508
Ik meld mezelf maar even hier

Oh, en dan kan ik gelijk de vraag de vragen stellen: scherpe tong? Ik?! Why?!

Oh, en ik vond Steer ook heel gezellig! Oh, en de enige die mij hier verder natuurlijk ook kentkent is W1ZZ... Maar tot zover...
Nulla verba sed acta
pi_62643628
Daar heb ik geen hand-on ervaring mee. Steer?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:25:28 #267
55709 Stereotomy
pi_62644093
Nou, eerlijk gezegd vond ik het best meevallen qua scherpe tong. Misschien dat ze gewoon wat botter is naar W1ZZ toe.

of misschien omdat ik gewoon een schattige, op zaterdag frambozencake bakkende keukenprinses voor me zag. Hoe kunnen dit soort meisjes dan nog scherpe tongen hebben?

[ Bericht 20% gewijzigd door Stereotomy op 24-10-2008 15:37:02 ]
pi_62644514
Leonoor, de missing link in deze topic reeks! Maar heb je eigenlijk wel geurtjes in de kast staan?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:42:03 #269
55709 Stereotomy
pi_62644603
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:38 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Leonoor, de missing link in deze topic reeks! Maar heb je eigenlijk wel geurtjes in de kast staan?

pi_62644975
Oh jij antwoord voor haar? Dan kun je vast ook meteen even haar mening doorgeven over de volgende onderwerpen:
Patrick Bateman
Cool Water vs Green Irish Tweed
Manfred Mugler
Green Irish Tweed vs Green Frich Tweed
Deodorant, neutral of met een geurtje? En met welke moisturizer?
T-shirts met parfumverwijzingen

Dat is wel zo'n beetje de strekking van de afgelopen 9 topics geloof ik, dus dan zijn we helemaal bij
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:58:33 #271
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_62645088
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Oh jij antwoord voor haar? Dan kun je vast ook meteen even haar mening doorgeven over de volgende onderwerpen:
Patrick Bateman wie? Ik houd van Patrick Dempsey
Cool Water vs Green Irish Tweed Cool water, dat vind ik ehm, een beetje vies, green irish tweed ken ik niet
Manfred Mugler Thierry?
Green Irish Tweed vs Green Frich Tweed Uh?
Deodorant, neutral of met een geurtje? En met welke moisturizer? Neutraal, natuurlijk. Ik zweer bij mijn Rexona Dry Stick Ding. En moisutrizer van de Hema natuurlijk...
T-shirts met parfumverwijzingen Uh?

Dat is wel zo'n beetje de strekking van de afgelopen 9 topics geloof ik, dus dan zijn we helemaal bij
Oh en Steer, ik had nooit moeten zeggen dat mijn baas en ik altijd dikke matties waren. Het noodlot heeft natuurlijk bepaald dat we vandaag verre van vrienden zijn. Ik heb een beetje geschreeuwd
Nulla verba sed acta
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:59:12 #272
55709 Stereotomy
pi_62645104
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Patrick Bateman
Leo's visitekaartje is mooier.
quote:
Cool Water vs Green Irish Tweed
Ze ruikt het verschil niet.
quote:
Manfred Mugler
ieeeeeuw maar stiekem kijkt ze vanuit haar ooghoeken....
quote:
Green Irish Tweed vs Green Frich Tweed
Euphoria.
quote:
Deodorant, neutral of met een geurtje? En met welke moisturizer?
Ik weet alleen wat ze in haar haar doet.
quote:
T-shirts met parfumverwijzingen
Gaat op de stapel van schoenen met dikke zolen.
quote:
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:59:45 #273
55709 Stereotomy
pi_62645123
Oh, ze had zelf al antwoord gegeven.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:00:56 #274
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_62645150
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:59 schreef Stereotomy het volgende:
Oh, ze had zelf al antwoord gegeven.
Heb ik jou mijn visitekaartje gegeven? Nee toch?!
Nulla verba sed acta
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:01:20 #275
55709 Stereotomy
pi_62645161
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:00 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Heb ik jou mijn visitekaartje gegeven? Nee toch?!
als LKS de grap maar snapt
quote:
Ik heb een beetje geschreeuwd
Mensen in jouw vakgebied moeten maar tegen je scherpe tong kunnen, hoor.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:05:13 #276
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_62645281
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

als LKS de grap maar snapt
[..]

Mensen in jouw vakgebied moeten maar tegen je scherpe tong kunnen, hoor.
insidergrappen
Nulla verba sed acta
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:06:17 #277
55709 Stereotomy
pi_62645312
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:05 schreef Leonoor het volgende:

[..]

insidergrappen
pi_62645446
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:05 schreef Leonoor het volgende:

[..]

insidergrappen
Zie onderste link in m'n sig Oh en for God's sake, typ niet Manfred Mugler in op google image search!
pi_62646598
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:10 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Zie onderste link in m'n sig Oh en for God's sake, typ niet Manfred Mugler in op google image search!
NSFW... !
pi_62649323
LKS, je vergeet de ethische kwestie goedkoop gejat (Unforgivable) versus (te) duur origineel (Millesime Imperial) !

Hoi Leonoor! Kom je ons hier ook verblijden met je scherpe tong?
pi_62721169
Vandaag getest: Comptoir Sud Pacifique - L'eau de Gouverneur

De geur heeft een prikkelende opening, door de citrus en de scherpe randjes van de peper. De citrus wordt echter al snel wat meer ingetogen en de geur wordt wat warmer door de kruidige melange.

De geur is perfect voor deze tijd van het jaar omdat het tussen een lichte citrus geur en de wat zwaardere kruidige geuren inzit. Wellicht komt het daardoor dat ik de geur iets weg vind hebben van Eau Sauvage van Dior. Het is wel wat subtieler dan de geur van Dior, dat maakt het meer een subtiele all-rounder. Wat mij betreft wel echt een geur voor overdag.

Na een dagje dragen ben ik er zeer over de spreken.
Wat ook een pluspunt is: slechts 59,- euro voor 100 ml. bij Skins.

Ik heb wel het idee dat ik vandaag een beetje zuinig ben geweest met de geur om de longetivity goed te kunnen testen.

pi_62721221
Heb je ervaring met nog meer geurtjes uit die lijn? Ben wel benieuwd, ik wil voor volgende zomer nog een aantal proberen.
pi_62721467
Nee, dit was mijn eerste uit de lijn.
pi_62723640
Om de een of andere reden ben ik ook nog niet aan de lijn toegekomen. Wellicht ook omdat de flessen me totaal niet aanspreken en omdat ze op BN ook nul liefde krijgen...

Ik wist trouwens niet dat het nog subtieler kon dan Eau Sauvage?
pi_62731366
Ik vind dat bij Eau Sauvage de citrus langer doorwerkt, hij blijft lang een fris karakter behouden. Bij L'eau de Gouverneur nemen de kruidige noten het sneller over op een manier dat de citrus ingetoomd wordt maar het échte kruidige ook weer niet echt doorzet.

Het valt me ook op dat ik vaak enthousiast ben over samples waar jullie nog niet aan toegekomen zijn. Ik mis de discussie

Ik vind trouwens de prijs bij deze wel echt bizar goedkoop. Wellicht iets voor kerst
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:34:31 #286
55709 Stereotomy
pi_62735302
Ik heb O'Pomelo / Pamplemousse by Comptoir Sud Pacifique wel eens eerder gehad.

http://www.basenotes.net/ID26121250.html

Is gewoon Clinique Happy.
pi_62736687
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:54 schreef Mr.G het volgende:
Het valt me ook op dat ik vaak enthousiast ben over samples waar jullie nog niet aan toegekomen zijn. Ik mis de discussie
Dat is natuurlijk ook niet zo gek, het is allemaal erg persoonlijk en als je maar met z'n vieren regelmatig in een topic post dan is de kans minder groot dat je andere meningen over je nieuwe sample treft dan op BN waar honderden mensen zitten. Ik zelf ben bijvoorbeeld de laatste tijd weinig met niche bezig (op die Nasomatto Duro na dan) en vrijwel alleen met oude Chanels, Guerlains en andere klassiekers. Vanavond Guerlain Shalimar EDT bijvoorbeeld weer 'ns opgedaan. Ik blijf die toch echt geweldig vinden, een echte klassieker. Mooie donkere kruidige vanillegeur die wat mij betreft weliswaar niet net zo goed is als Guerlain Spiritueuse Double Vanille maar wel heel erg goed en sowieso iets van 4x zo goedkoop.

Ik vind bij Eau Sauvage de citrus trouwens helemaal niet zo lang doorwerken, ik krijg steeds vooral een combinatie van basilicum en de hedional (die stof die voor 't eerst in ES werd gebruikt en naar frisse jasmijn ruikt). Maar ik moet echt 10 sprays ofzo doen om 'm een beetje te blijven ruiken de hele dag!

EDIT: Stereo, maar die Pamplemousse is wel 12 jaar ouder dan Clinique Happy
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:12:20 #288
55709 Stereotomy
pi_62736797
quote:
EDIT: Stereo, maar die Pamplemousse is wel 12 jaar ouder dan Clinique Happy
Well you know I don't give a damn rats.

Naja, ook met Comptoir, net als Floris, heb ik het idee: wat betekent Niche? Kijk, als je spul duur is, kun je méér $$ per volume grondstof rekenen, waardoor je een gróter palet aan ingredientmogelijkheden hebt, waardoor je je geur bijzonderder kan maken.

Dat is het gewoon: meer geld, groter geurpalet waar de parfumeur uit kan kiezen.

Floris en Comptoir zijn allebei zo goedkoop, dat ik me afvraag wat ze nu precies meer kunnen dan designergeurtjes. Ik ben niet kapot van Floris, en van Comptoir ben ik vooralsnog ook nog niet zo kapot.

Overigens heb ik vandaag wel weer Floris Santal op, die nu niet meer naar Sécretions Magnifiques ruikt. Snuiven wanneer je net een bloedneus hebt gehad is niet handig. _!
pi_62737101
Haha kreeg je de beruchte droog bloed-noot van SM?

Niche is voor mij uiteindelijk nog steeds iets dat met de markt te maken heeft en niet specifiek met de kwaliteit of de originaliteit van de geur. Ik bedoel, die Michael Storer is zo niche als maar kan maar hij maakt echt smerige rotzooi! En hoewel Shalimar wereldwijd het best verkochte parfum is zou je in NL bijna kunnen zeggen dat het niche was. Kennen jullie iemand die het heeft? Ik niet namelijk, behalve m'n eigen samples (en binnenkort een fles).
pi_62737934
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:20 schreef W1ZZ het volgende:
Haha kreeg je de beruchte droog bloed-noot van SM?

Niche is voor mij uiteindelijk nog steeds iets dat met de markt te maken heeft en niet specifiek met de kwaliteit of de originaliteit van de geur. Ik bedoel, die Michael Storer is zo niche als maar kan maar hij maakt echt smerige rotzooi! En hoewel Shalimar wereldwijd het best verkochte parfum is zou je in NL bijna kunnen zeggen dat het niche was. Kennen jullie iemand die het heeft? Ik niet namelijk, behalve m'n eigen samples (en binnenkort een fles).
Mijn moeder heeft em

En natuurlijk ruik je het verschil tussen een Fleur carnal, Bigarade concentree (twee hele goede maar prijzige geuren) en een l'Eau de Gouverneur. Maar ik vind dat ook een beetje appels met peren.
Voor het geld heb je aan een EDG zeker iets bijzonders.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:04:14 #291
55709 Stereotomy
pi_62754531
Damn, nu wil ik Shalimar en Mitsouko ook weer opnieuw proberen.
pi_62795837
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:55 schreef Mr.G het volgende:
Vandaag getest: Comptoir Sud Pacifique - L'eau de Gouverneur

[...]
Wat ook een pluspunt is: slechts 59,- euro voor 100 ml. bij Skins.
Hier, ik was nog een beetje aan t fragrance ebayen: +/- ¤30,- voor 100ml (incl verzendkosten)
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:10:51 #293
55709 Stereotomy
pi_62866706
Heb net blind Kouros Fraîcheur gekocht - de neef van Kouros zonder urine maar met ananas.

http://www.basenotes.net/ID26120918.html

Ben benieuwd, keep you posted.
pi_62868225
Nooit geroken, volgens mij is die hier niet eens meer verkrijgbaar, ofwel?
pi_62892825
Hee Stereo, misschien is dit een dom idee hoor maar wat zou het kookpunt van de parfumoliën zijn? Zou je d.m.v. destillatie de alcohol en de oliën kunnen scheiden??
  zondag 2 november 2008 @ 21:23:23 #296
55709 Stereotomy
pi_62893029
Aha, mijn vakgebied.

Alcohol heeft een veel en veel lager kookpunt dan de oliën, omdat de moleculen vele malen kleiner zijn. Kookpunt van alcohol is ongeveer 80 graden C, en die van de oliën ergens bij de 180-200 graden C denk ik.

Het probleem is dat de geuren zowel niet de alcohol als de oliën zijn, maar geurmoleculen die in beide opgelost zijn. En ik weet bijna zeker dat die allemaal al kapotgereageerd worden als je de boel naar 80 graden stookt.

Wat wél zou moeten werken, is denk ik op kamertemperatuur een parfumfles openmaken, zodat de alcohol langzaam verdampt. Volgens mij moet je dan uiteindelijk na een paar weken de olieën overhouden met daarin opgelost alle geurmoleculen intact.
pi_62893134
We zouden zelf een parfumbedrijf moeten beginnen met Stereo in 't lab, W1ZZ als neus en dan schrijf ik wel wat over the top stukjes voor op de site
  zondag 2 november 2008 @ 21:29:30 #298
55709 Stereotomy
pi_62893229
Het zal vast ook sneller en professioneler kunnen in het lab.
pi_62893306
Nu nog een pakkende merknaam. Ik stem voor Manfredo Parfums.
pi_62895749
Nou nou jouw neus is ook prima hoor LKS! Ik twijfel voor m'n volgende geur trouwens tussen Shalimar en Habit Rouge. Allebei van Guerlain, lijken ook best wat op elkaar... Hoe kwam je er trouwens ineens bij om die Kouros Fraîcheur te kopen, Stereo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')