Varkensvlees uit afrika zou daarentegen wel mager zijn, schat ik zo in...quote:Op zondag 7 september 2008 14:42 schreef GasTurbine het volgende:
Omdat we anders overspoeld door frikandellen zouden worden.
Klopt. En dan die achterlijke CDA-europarlementariër die er een vorm van "voedselhulp" in zag, die moeten ze toch echt eens de oren gaan wassen.quote:Op zondag 7 september 2008 16:43 schreef Heldopsokken het volgende:
Niks nieuws toch? Dumping in Afrika verpest de markt voor landbouwproducten al tijden door overproductie als gevolg van exportsubsidies.
Europa heeft de mond vol van handelsliberalisatie maar ondertussen gaat zij rustig door met allerlei handelsverstorende maatregelen.
Maria Martens? Die maakte bij mij al geen enorm sterke indruk bij debatten over dit soort kwesties.quote:Op zondag 7 september 2008 16:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Klopt. En dan die achterlijke CDA-europarlementariër die er een vorm van "voedselhulp" in zag, die moeten ze toch echt eens de oren gaan wassen.
Ja,alle Afrikanen zijn moslim.quote:Op zondag 7 september 2008 16:56 schreef Herr_Gunter het volgende:
Varkens zijn toch niet hallal?
Nederland pakt het niet af,
de E.U. Maakt het ook mogelijk voor boeren in Europa om break-even te spelen, of zelfs hun brood te verdienen.
Moslims in West Afrika:quote:Op zondag 7 september 2008 17:05 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Ja,alle Afrikanen zijn moslim.![]()
Ik wil ook wel break-even spelen met een bedrijf waarbij de kosten hoger liggen dan de baten. Ik krijg er echter geen subsidie voor.
Eens, maar dat zal niet snel gebeuren. Het hele eigen markt beschermen zit door alle lagen van de EU verweven. Het is zelfs een van de grote fundamenten waarop het rust.quote:Op zondag 7 september 2008 16:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het hele Europese landbouwsubsidie beleid moet op de schop. Het is toch waanzin dat we boertjes wegconcurreren in arme landen. De basis voor elke economie is een gedegen landbouwsector, zonder dat komt er weinig van de grond
49,8% ja en? Je weet dat 50,2% van de bevolking(+ het deel van de moslims dat het niet zo nauw neemt met de regeltjes) pesten ook niet zo leuk is?quote:Op zondag 7 september 2008 17:13 schreef Herr_Gunter het volgende:
[..]
Moslims in West Afrika:
West Africa 134.0 million 49.8%
Een van de redenen waardoor de wereldmarktprijs lager ligt dan de prijs die de EU betaald is doordat in andere landen, er goedkoper geproduceerd kan worden, soms door geografische voordelen, maar vooral door andere (milieu)regelgeving.
Wat heb jij nou weer voor achterlijke denkbeelden?quote:Op zondag 7 september 2008 17:13 schreef Herr_Gunter het volgende:
[..]
Moslims in West Afrika:
West Africa 134.0 million 49.8%
Een van de redenen waardoor de wereldmarktprijs lager ligt dan de prijs die de EU betaald is doordat in andere landen, er goedkoper geproduceerd kan worden, soms door geografische voordelen, maar vooral door andere (milieu)regelgeving.
This ook niet verkeerd voor de consument daar, die kan ondanks de armoede die er blijkbaar is, goedkoop aan vlees komen.
In NL heeft een boer gemiddeld iets van 65 koeien staan dacht ik..quote:Op zondag 7 september 2008 17:25 schreef Floripas het volgende:
Ik denk overigens dat een boer met twintig koeien die hij dagelijks laat grazen een stuk zuiniger op zijn vee is dan een boer met 300 koeien die binnen in een stal staan.
nvm, cijfers zijn dus alweer veranderd.quote:
Die afgezien van de winter buiten grazen.quote:Op zondag 7 september 2008 18:28 schreef Herr_Gunter het volgende:
[..]
In NL heeft een boer gemiddeld iets van 65 koeien staan dacht ik..
Melkkoeien, ja. Vleeskoeien niet.quote:Op zondag 7 september 2008 18:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die afgezien van de winter buiten grazen.
De 'gevolgen' van daar over de kop gaan, zijn in euro's een stuk kleiner dan hier.quote:Op zondag 7 september 2008 17:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heb jij nou weer voor achterlijke denkbeelden?
Dus omdat wij onze eigen boeren laten overproduceren middels subsidies moeten we die overschotten maar eens in de zoveel jaar op die markt dumpen waardoor de plaatselijke boeren over de kop gaan omdat ze een jaar lang hun producten niet aan de markt kwijtkunnen?
Dat noem jij gezond?
Hangt een beetje van het ras af, limoges koeien zijn wel veel buiten en ook de gewone vleeskoeien zie je steeds meer buiten.quote:Op zondag 7 september 2008 18:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Melkkoeien, ja. Vleeskoeien niet.
Misschien begrijp je het wel als jouw baan en manier van levensonderhoud in de stront zakt omdat de Chinezen jou uit de markt concurreren met een hoop afval.quote:
Dat zal niet gebeuren, omdat ik in een innovatief deel van de wereld woon; helaas.quote:Op zondag 7 september 2008 20:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Misschien begrijp je het wel als jouw baan en manier van levensonderhoud in de stront zakt omdat de Chinezen jou uit de markt concurreren met een hoop afval.
Je bedoelt dat jouw deel van de wereld een technologisch voorsprong heeft en die behoudt door smerig spel naar de mogelijke concurrentie toe.quote:Op zondag 7 september 2008 20:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, omdat ik in een innovatief deel van de wereld woon; helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |