abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61582966
Zitten al aardig wat mensen in de problemen terwijl de orkaan nog aardig ver weg is.
............................
pi_61582991
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:50 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

het is 1 en al schuim op die beelden
Ze hadden net een closeup van alle troep, echt een vuilnisbelt...

Maarre, er zijn dus veel mensen die blijven, en ik zie net beelden dat de hoofdweg om te kunnen evacueren aan het overstromen is....

Er zijn al enkele reddingen verricht, sommige huizen staan al half onder water... en dat is allemaal 24 uur nog voor het echt erg wordt...

straks dus heb je gebieden waar niemand meer weg kán. Mensen blijven omdat ze denken van 'het is maar een cat2'... maar de storm surge is enorm... sommigen die er al 40 jaar wonen hebben het nog nooit zo erg gezien met het water en het is dus pas een dag vantevoren...
pi_61583021
De eendjes zwemmen gelukkig nog vrolijk rond.
pi_61583262
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 06:41 schreef indahnesia.com het volgende:
Lekker, het hoogste in Galveston is +4 meter.

Ike is trouwens 1.200 km van noord naar zuid, vrijwel de gehele Golf van Mexico. Mooi om te zien, maar kan me goed voorstellen dat ze dat aan westkust van de Golf toch niet zo zien.
Galveston heeft ook nog een zeedijk van ongeveer 5 meter hoog
quote:
The Galveston Seawall, USA, constructed in 1902, is a seawall that was built after the Galveston Hurricane of 1900 for protection from future hurricanes. The seawall has never been overtopped by a storm surge from hurricanes but waves from the storms have caused considerable damage to buildings that line Seawall Boulevard.
http://en.wikipedia.org/wiki/Galveston_Seawall

en die zal dus kopje onder gaan:
quote:
De autoriteiten waarschuwen voor een stormvloed van 6,5 meter. Mensen in gebouwen van een of twee verdiepingen zullen een dergelijk hoogwater niet overleven, aldus het NHC. Het instituut verwacht dat Ike in de nacht van vrijdag op zaterdag plaatselijke tijd de Texaanse kust aan de Golf van Mexico bereikt.
http://www.parool.nl/paro(...)et-overspoelen.dhtml
pi_61584225
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:54 schreef ItaloDancer het volgende:
Cat 3 gaat ie niet meer halen. Scheelt nogal met de mogelijke cat 4 die eerst voorspeld was... Goed nieuws voor Galveston e.o. natuurlijk
Opzich wel, maar een cat3 die kleiner was geweest was dus beter geweest dan zo'n enorme cat2 die al het water naar de kust duwt...

om 3.30 am local time bij galveston zal de hoogvloed plaatsvinden... dat wordt het kritische punt

zoals gezegd is de seawall 17ft, verwachte storm surge van 20ft.... als dat zo uitkomt kan galveston onder water raken.... dus laten we voor de mensen daar hopen dat het niet verder komt dan 15ft die storm surge
pi_61584761
2008-09-13 3:49 AM CDT 2.46 feet High Tide

2.46ft zou dus normaal de vloed zijn om 10 voor 4 snachts daar. Tel daar de storm surge die dan ongeveer op z'n hoogst is (ike zal landfall maken rond 2 am) bij op.... het gaat er écht om hangen of galveston niet helemaal onder water zal komen...

Galveston heeft nu ook een curfew, tot 5 uur smiddags geloof ik.... $2000 boete als je die overtreed
  vrijdag 12 september 2008 @ 20:35:28 #132
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_61585741
Ike is wel groot, niet?

Bijna zo groot als de golf van Mexico, zijn ze zeker dat dit een categorie 2 is ?

of telt de omvang niet ?
pi_61585757

Dierentuin overstroomd en de beren zijn ontsnapt!
pi_61586114
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 20:35 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[ afbeelding ]

Dierentuin overstroomd en de beren zijn ontsnapt!
Gek ook
pi_61587268
whehe reporter ging onderuit...

'im gonna be starred on youtube'

'oh dear my mother saw this'

pi_61587507
tvp
pi_61589410
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
pi_61589486
Volgens de radar gaat ie nu 2x sneller richting land, wat opzich voordelig kan zijn omdat het toppunt van de storm surge dan niet tegelijk met hoogvloed valt wat kan betekenen dat de sea wall misschien voldoende hoog zal zijn en een ramp kan voorkomen
pi_61589939
Hm volgens noaa.gov update gaat ie nogsteeds met 12mph... had KHOU t 't fout, die hadden zelf 26mph gemeten.

En heel vreemd; hij blijft maar op 100-105mph sustained wind speeds.... gewoon bijna dat hele stuk golfzee is ie daar op gebleven... normaal zou het in kracht moeten toenemen en hadden ze daarom ook eerst cat4 verwacht op de plek waar ie nu is.
pi_61590442
Dit is een rare orkaan... Hou mijn hart vast voor Texas...
pi_61590700
quote:
Maximum water levels forecast:

Shoreline of Galveston Bay... 15 to 22 feet

Bolivar Peninsula... 17 to 20 feet

Galveston Island... ... 14 to 17 feet

Gulf-facing coastline from Sargent to
San Luis Pass... 8 to 14 feet

Gulf-facing coastline west of Sargent... 4 to 7 feet

Shoreline of Matagorda Bay... 3 to 5 feet

Severe inundation is likely near the immediate coast and Bayshore
areas!

Neighborhoods that are affected by the storm surge... and possibly
entire coastal communities... will be inundated during the period
of peak storm tide. Many residences of average construction
directly on the coast will be destroyed. Widespread and
devastating personal property damage is likely elsewhere. Vehicles
left behind will likely be swept away. Numerous roads will be
swamped... some may be washed away by the water. Entire flood prone
coastal communities will be cutoff. Water levels may exceed 9 feet
for more than a mile inland. Coastal residents in multi-story
facilities risk being cutoff. Conditions will be worsened by
battering waves closer to the coast. Such waves will exacerbate
property damage... with massive destruction of homes... including
those of block construction. Damage from beach erosion could take
years to repair.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:17:22 #142
225861 Sarra
Fan van talentenjachten!
pi_61590825
Ik slaat toe net als zijn naamgenoot!
Mijn mening over de kandidaten, live tijdens de uitzending: http://www.popstarsfansite.nl
pi_61591110
Grote brand nu op galveston
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
pi_61591170
lol, er is ergens een grote brand op galveston.... pakken ze een webcam beeld erbij en denken ze de rook te zien... maken er nog een cirkeltje omheen enzo.... terwijl ik duidelijk kan zien dat het troep op de lens is want het beweegt mee met de beweging van de camera
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 23:29:57 #145
8781 crew  Frutsel
pi_61591245
er staat dus al een boel onder water.
en de vloedgolf moet nog komen...
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_61591277
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:31 schreef Caesu het volgende:
er staat dus al een boel onder water.
en de vloedgolf moet nog komen...
en de 10-15 inch aan regen
pi_61591286
Ja, en 40% van de mensen op galveston is nog aanwezig ... die krijgen daar nog spijt van...
pi_61591467
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:29 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Dat brandje zal zo wel geblust worden
pi_61591482
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:33 schreef Flyduck het volgende:
Ja, en 40% van de mensen op galveston is nog aanwezig ... die krijgen daar nog spijt van...
serieus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')