abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:36:05 #176
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61683038
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:21 schreef frame-saw het volgende:
Kaartjes Calexico

Was het niet 15 euro ofzo? Belachelijk zeg.
Serieus, elk genre heeft last van die *#%^-opkopers.... het zou verboden moeten worden
Wat je vindt, ...
pi_61686052
Bweh, kan niet naar Bon Iver via 3v12, en heb stiekem ook geen zin om een kaartje te kopen Zo zie ik mn berg geld wel erg snel slinken.
pi_61688771
iemand kaartje nodig voor Friska Viljor in Groningen? Heb 'm over, kan zelf niet, helaas.
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:28:58 #179
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_61688917
Hmm. Als je ook mijn treinkaartje betaald!
Vond ze op deBeschaving wel leuk namelijk...
pi_61688952
haha ben wel goed, niet gek m'n kaartje mag je hebben, trein zoek je maar uit
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:34:11 #181
207860 Mistaken
pi_61689093
Verdomme.
pi_61689314
waar moet je helemaal vandaan komen dan?
pi_61691566
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 16:16 schreef frame-saw het volgende:
En LC! is in de Melkweg toch?
Grapje.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61692483
Grappen en grollen.
pi_61708741
Los Campesinos, pfff. Nep band. You! Me! Dancing! is gewoon een Arizona (Kings of Leon) rip-off. Dat intro tenminste. En voor de rest hoef je alleen maar op instrumenten te kunnen rammen, bespelen is geen vereiste. Typisch gevalletje van 'ieder engels groepje debielen kan een bandje beginnen en succes hebben' als je het mij vraagt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_61709028
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:41 schreef Lieke_K het volgende:
Los Campesinos, pfff. Nep band. You! Me! Dancing! is gewoon een Arizona (Kings of Leon) rip-off. Dat intro tenminste. En voor de rest hoef je alleen maar op instrumenten te kunnen rammen, bespelen is geen vereiste. Typisch gevalletje van 'ieder engels groepje debielen kan een bandje beginnen en succes hebben' als je het mij vraagt.
Wauw, zo voelde ik het ook, wist het alleen niet uit te drukken Wat een schijtmuziek is dat LC! zeg.
pi_61709050
Jamaar ze zijn Welsh.

Nee maar voor mij is het geen vereiste dat muzikanten goed zijn in het bespelen van hun instrument, maar dat ze leuke liedjes maken. En dat doen LC!. Vind ik dan.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61709409
Jup. Ik had ook al geconstateerd dat ze er af en toe uitzien alsof ze in de josti-band spelen. Maar de muziek vind ik catchy en tof en niet iets wat je veel hoort (ok, Architecture in Helsinki lijkt er wellicht op). Maar ergens begrijp ik jullie mening wel.

Maar ik blijf vrolijk verder dansen op hun deuntjes.
  woensdag 17 september 2008 @ 19:55:37 #189
207860 Mistaken
pi_61710863
Jonge! Fuck niet met LC!
Daar zijn ze veel te cool voor.

Hun chaos is juist de kunst!
  woensdag 17 september 2008 @ 23:48:30 #190
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61719980
Ach ja, LC!...Ik vind ze wel een paar grappige nummers hebben, maar erg bijzonder is het natuurlijk niet. Hoeft ook niet.
En dat nummer van KoL heeft dan weer veel weg van een té strak Modest Mouse nummer. Lijkt me sowieso niet echt een sterk plan om de hier besproken bandjes op orginaliteit te beoordelen

Oh, en Architecture in Helsinki staat natuurlijk een brandtrap hoger dan LC.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 17 september 2008 @ 23:55:53 #191
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61720195
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:48 schreef -skippybal- het volgende:
Ach ja, LC!...Ik vind ze wel een paar grappige nummers hebben, maar erg bijzonder is het natuurlijk niet. Hoeft ook niet.
En dat nummer van KoL heeft dan weer veel weg van een té strak Modest Mouse nummer. Lijkt me sowieso niet echt een sterk plan om de hier besproken bandjes op orginaliteit te beoordelen

Hier sluit ik me volledig bij aan.
  donderdag 18 september 2008 @ 00:15:27 #192
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61720682
Wil er toevallig nog iemand naar Elbow in Tivoli?
Op Markplaats iets gevonden voor de kostprijs, maar die lul wil ze alleen per twee verkopen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_61720709
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:48 schreef -skippybal- het volgende:
[..] Lijkt me sowieso niet echt een sterk plan om de hier besproken bandjes op orginaliteit te beoordelen
[..]
Niet helemaal mee eens. Het punt is dat Los Campesinos gewoon niet zo veel goede liedjes heeft. Dat nummer met die clip in zo'n studio is nog wel te pruimen, maar die melodie klinkt dan verder ook weer als de standaard Britse-toonladder.

Originaliteit hoeft niet altijd een vereiste te zijn om een goede song te maken. Ik heb het al eerder gezegd: Ik wou dat er een kopie van The Beatles zou opstaan, bij wijze van spreken. Vaak gaat het een beetje om het hele plaatje van een band.

Er zijn genoeg indie/britpop/populaire rock 'n' roll (hoe je het wil noemen)-bands die zich wél degelijk weten te ontwikkelen, en een stroom aan goede interessante muziek leveren en dus in zekere zin "origineel" zijn. Ik wil zeker niet zeggen dat de bands waar ik op doel ondersneeuwen in de (Engelse óf Nederlandse) media, maar toch... Geef al die aandacht van al die Blood Red Shoes, Wombats, Pigeon Detectives, Joe Lean & The Ting Tang Tongs, je kent het wel, dan toch in ieder geval aan die bands die het wél waard zijn. Of nee, nog liever aan talentvolle bands die moeite hebben om een plaatje geplugt te krijgen.

Je hebt natuurlijk grotendeels gelijk in die zin, maar ik vind het jammer om te merken dat vaak de talentvolle bands over één kam worden geschoren met die London Calling-crap.

[ Bericht 14% gewijzigd door Aisumasen op 18-09-2008 00:25:41 (typoooooo) ]
pi_61720807
quote:
Op donderdag 18 september 2008 00:15 schreef -skippybal- het volgende:
Wil er toevallig nog iemand naar Elbow in Tivoli?
Op Markplaats iets gevonden voor de kostprijs, maar die lul wil ze alleen per twee verkopen
Als Tivoli niet meer lukt: Ze spelen ook in Haarlem, Groningen, Eindhoven en Rotterdam. Ja, ik snap dat Utrecht ietsje centraler is.
  donderdag 18 september 2008 @ 00:28:40 #195
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61721026
quote:
Op donderdag 18 september 2008 00:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat Utrecht ietsje centraler is.
Dat dus. Eindhoven is an sich niet zo'n probleem, maar Effenaar vind ik echt een zaadzaal.
LastFM
  donderdag 18 september 2008 @ 00:35:51 #196
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_61721181
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:41 schreef Lieke_K het volgende:
Los Campesinos, pfff. Nep band. You! Me! Dancing! is gewoon een Arizona (Kings of Leon) rip-off.
Release Kings of Leon-plaat waar Arizona op staat: 2 april 2007.
Originele Release You! Me! Dancing!: nog ergens voor die datum. Ik heb er zelf nog een topic naar vernoemd op 9 april 2007, en toen deed dat liedje al een paar maanden de rondte in de blogosphere.
Dus rip-off is puur op technisch vlak gezien redelijk onwaarschijnlijk.

Voor de rest niet echt een mening; was eigenlijk al voor de release van hun debuutalbum een beetje op ze uitgekeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 18-09-2008 00:45:23 ]
pi_61721315
LC! heb ik een tijdje leuk gevonden en ben nog naar ze in Paradiso geweest, maar nu luister ik er eigenlijk nooit meer naar.
pi_61721403
quote:
Op donderdag 18 september 2008 00:16 schreef Aisumasen het volgende:
Je hebt natuurlijk grotendeels gelijk in die zin, maar ik vind het jammer om te merken dat vaak de talentvolle bands over één kam worden geschoren met die London Calling-crap.
Door die grote massa aan LC-crap wordt het voor die andere bandjes alleen maar lastiger jezelf te onderscheiden. Dus worden ze in die massa meegenomen.

En niks tegen BRS
pi_61721587
quote:
Op donderdag 18 september 2008 00:35 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Voor de rest niet echt een mening; was eigenlijk al voor de release van hun debuutalbum een beetje op ze uitgekeken.
Wel grappig dat je dat zegt. Heb dat ook vaak met die wat meer tijdelijk klinkende bandjes. Maar dan pas krijg je die hele media-hype, club-tour, festival-tour, club-tour, media-hype, club-tour én festival-tour er overheen .

Toch wel complimenten voor Los Campesinos! dat ze hun tweede album nog dit jaar hebben uitgebracht, om te bewijzen dat ze beter materiaal hebben. Hetzelfde geldt voor Joe Lean & The Jing Jang Jong. Hun demo uit vorig jaar klinkt als het meest middelmatige Engelse schoolbandje. Je kunt je vast wel een voorstelling maken. Luister eens naar dit nummer, in de uiteindelijke album-versie:

Daar krijg je toch gewoon jeuk van? Als ik alleen al het intro van zo'n nummer hoor, denk ik echt... Hoe lang kan dat nog doorgaan? Elk melodielijntje, elk break-je, elk drumpatroontje, elke uithaal... Je kunt van te voren precies voorspellen wat op welk moment gaat komen, zonder het ook maar één keer gehoord te hebben. Je kunt zo'n nummer toch niet luisteren zonder een -gevoel te krijgen?

Maar goed, hun debuutalbum zou rond deze tijd uitkomen. Dit nummer klinkt nog het meest origineel op het album, dan weet je hoe laat het is . Maarrrr, hun manager/de band zelf/hun platenmaatschappij/een hogere macht heeft besloten het album op deze manier NIET uit te brengen, omdat ze zich zo nooit kunnen onderscheiden van al hun soortgenoten.

De band begint doet nu dus een tweede poging tot degelijke liedjes schrijven en duikt dan opnieuw de studio in. Dat vind ik dan wel weer klasse, wetende dat ze met deze voorspelbare crap ook 3 uitverkochte club-tours, 2 festival-tournees, 8 NME-interviews en één hitje in Engeland voor elkaar hadden kunnen boksen .
pi_61721700
quote:
Op donderdag 18 september 2008 00:45 schreef JeroenV het volgende:

[..]

En niks tegen BRS
Ik zal daar even op in gaan . Ik heb niet echt wat tegen Blood Red Shoes. Ik bedoel, ze zijn niet echt irritant. Maar ik begrijp gewoon niet zo goed wat véél mensen er in zien. Live is het leuk, daardoor ben ik ze wat meer gaan waarderen. Maar dat album... "You Bring Me Down" is echt een topsong. "Say Something Say Anything" is ook goed. Maar voor de rest...wat zijn nou echt goeed nummers op dat album? Één keer live (Doornroosje voor mij) was lachen, maar nu staan ze deze herfst doodleuk weer van Tivoli tot aan de Melkweg? Waarom zou iemand daar nú nog heengaan, als ze elk festival en elke club al gehad hebben? Maar ja, dat is maar mijn mening .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')