quote:
Op donderdag 18 september 2008 00:35 schreef Grobbel het volgende:[..]
Voor de rest niet echt een mening; was eigenlijk al voor de release van hun debuutalbum een beetje op ze uitgekeken.
Wel grappig dat je dat zegt. Heb dat ook vaak met die wat meer tijdelijk klinkende bandjes. Maar dan pas krijg je die hele media-hype, club-tour, festival-tour, club-tour, media-hype, club-tour én festival-tour er overheen

.
Toch wel complimenten voor Los Campesinos! dat ze hun tweede album nog dit jaar hebben uitgebracht, om te bewijzen dat ze beter materiaal hebben. Hetzelfde geldt voor Joe Lean & The Jing Jang Jong. Hun demo uit vorig jaar klinkt als het meest middelmatige Engelse schoolbandje. Je kunt je vast wel een voorstelling maken. Luister eens naar dit nummer, in de uiteindelijke album-versie:
Daar krijg je toch gewoon jeuk van? Als ik alleen al het intro van zo'n nummer hoor, denk ik echt... Hoe lang kan dat nog doorgaan? Elk melodielijntje, elk break-je, elk drumpatroontje, elke uithaal... Je kunt van te voren precies voorspellen wat op welk moment gaat komen, zonder het ook maar één keer gehoord te hebben. Je kunt zo'n nummer toch niet luisteren zonder een

-gevoel te krijgen?
Maar goed, hun debuutalbum zou rond deze tijd uitkomen. Dit nummer klinkt nog het meest origineel op het album, dan weet je hoe laat het is

. Maarrrr, hun manager/de band zelf/hun platenmaatschappij/een hogere macht heeft besloten het album op deze manier NIET uit te brengen, omdat ze zich zo nooit kunnen onderscheiden van al hun soortgenoten.
De band begint doet nu dus een tweede poging tot degelijke liedjes schrijven en duikt dan opnieuw de studio in. Dat vind ik dan wel weer klasse, wetende dat ze met deze voorspelbare crap ook 3 uitverkochte club-tours, 2 festival-tournees, 8 NME-interviews en één hitje in Engeland voor elkaar hadden kunnen boksen

.