Dat. En aan de andere kant is het jammer dat er mensen zijn die over die groep praten alsof ze het merendeel zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 02:44 schreef Missy-Q het volgende:
De meeste buitenlanders die in het nieuws komen, komen daar voor dingen die met drugs te maken hebben. Marrokanen helaas met veel geweld. Ik vind het echt jammer dat dat soort mensen heb moeilijk maken voor andere bevolkingsgroepen.
De media doet het wel daartoe lijken helaasquote:Op zondag 7 september 2008 03:03 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Dat. En aan de andere kant is het jammer dat er mensen zijn die over die groep praten alsof ze het merendeel zijn.
En vergeet de lijfspreuk 'Pappen en nathouden' niet!quote:Op zondag 7 september 2008 02:36 schreef Neuroscience het volgende:
Niks cultuur, opvoeding, of eerder een gebrek daaraan.
Maar mensen mogen ook wel snappen dat de media niet altijd een reëel beeld schetst.quote:Op zondag 7 september 2008 03:11 schreef Missy-Q het volgende:
[..]
De media doet het wel daartoe lijken helaas
Het demoniseren , generaliseren , begatiliseren van Marokkanenquote:Op zondag 7 september 2008 02:27 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
En wat is daar volgens jou de oorzaak van?
Ja, dat ook.quote:Op zondag 7 september 2008 03:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Het demoniseren , generaliseren , begatiliseren van Marokkanen
Veel mediaandacht enkel voor een incident alleen bij afkomst allochtoon
weinig media aandacht aan tokkies
en een mug een olifant maken
Idd, de gevestigde orde -links voorop- is te lang bang geweest om als racist bestempeld te worden, dat kan niet ontkent worden. Maar dat Cohen speciek benoemde dat het bij het mishandelen van hulpverleners vaak om Nederlandse jochies van Marokkaanse afkomst gaat, is misschien een beginnetje.quote:Op zondag 7 september 2008 03:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En vergeet de lijfspreuk 'Pappen en nathouden' niet!
Ik denk meer aan racisme en discriminatiequote:Op zondag 7 september 2008 03:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja, dat ook.
Maar hoe lager opleiding/klasse, hoe negatiever de berichtgeving.
Ik denk meer aan houd je bek Mekiquote:Op zondag 7 september 2008 03:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik denk meer aan racisme en discriminatie
De meeste mensen zijn zo goedgelovig dat ze alles geloven wat in de krant staat of op tv komt. Sesamstraat is nep overigensquote:Op zondag 7 september 2008 03:15 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar mensen mogen ook wel snappen dat de media niet altijd een reëel beeld schetst.
Algemeen stel ik nu dat Cohen liep te slapen toen Nicolas Sarkozy met plannen kwam het rapaille in de voorsteden van Parijs hard aan te pakken.quote:Op zondag 7 september 2008 03:20 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Idd, de gevestigde orde -links voorop- is te lang bang geweest om als racist bestempeld te worden, dat kan niet ontkent worden. Maar dat Cohen speciek benoemde dat het bij het mishandelen van hulpverleners vaak om Nederlandse jochies van Marokkaanse afkomst gaat, is misschien een beginnetje.
Reageer je net zo ad rem in het echte leven?quote:Op zondag 7 september 2008 03:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik denk meer aan racisme en discriminatie
Je had Rob Oudkerk best mogen citeren, die werd die medelanders ook kotsbeu.quote:Op zondag 7 september 2008 03:24 schreef F04 het volgende:
http://shoutcast.omroep.nl:8100/listen.pls Nu is er toevallig een discussie gaande over deze 'rotmarokaantjes'.
niets mis mee, wacht maar op je schoonzoon van je dochter,quote:Op zondag 7 september 2008 03:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je had Rob Oudkerk best mogen citeren, die werd die medelanders ook kotsbeu.
Heb je het over de huidige baby en peuters? Wat een knappe vergelijking.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:41 schreef Breiniak het volgende:
[..]
Volledig akoord. Mij valt het ook op dat derde-generatie-Marokkanen een minder hoge cultuur hebben dan Marokkanen uit grote steden in Marokko zelf. Hoe komt dat?
Oh my gawd, lees je alsjeblieft eens in over andere landen zeg, dit gaat weer helemaal nergens over. Alle inwoners van Marokko zijn oorspronkelijk berber. Zelfs heden ten dage heeft 90% van de bevolking berberse roots. En lees je ook een in over de reden waarom de Romeinen en Grieken hen "Barbaren" noemden. Daarnaast is het nogal wiedes dat het de berbers zijn die vaak een probleem vormen, ze vormen 90% van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Veruit de grootste groep allochtonen
- Weinig toezicht van huis uit -> op straat hangen
- Goedpraterij vanuit islamitische zin
- Slappe houding van Nederland tegenover Marokkaanse straatcriminelen (om maar niet te discrimineren)
het zijn trouwens vaak de berbers die het probleem vormen. De groep die zichzelf politiek-correct graag Tamazight noemt, wordt natuurlijk niet voor niets zo genoemd. Berber = barbaar = alles wat in de Romeinse en Griekse tijd al "barbaars" was.
In Marokko is er ook veel weerstand tegen de berbers. Ik denk dat je het kan vergelijken met het tuig dat zich in Oost-Europa genesteld heeft; de zigeuners.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |