abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61425723
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_61425768
Jij was sneller met je topic
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:57:09 #3
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_61425775
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:51 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

schulden heeft Jorien niet gemaakt. Oké Jorien heeft teveel aan de verkeerde overgelaten maar om hem op de daden van Wotte af te rekenen vind ik flauw! Tuurlk gebeuren er ook goeie dingen maar het belangrijkste HET VOETBAL verliezen ze compleet uit het oog!!
ZIJ hebben er voor gezorgd dat er, zonder iemand te verkopen, geld vrij kwam om spelers als Makaay, Hofland, De Cler, Van Bronckhorst te halen. Hoe kan je dan het voetbal uit het oog verliezen. Dat waren gewoon uitstekende aankopen. Het komt er alleen niet helemaal uit. Dat kan je hen niet verwijten.

Zonder hen waren we nu gewoon een middenmotor of erger.
pi_61425781
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:56 schreef TJDoornbos het volgende:
Jij was sneller met je topic
En ik heb een betere TT, want er valt weinig te vieren.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:57 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

ZIJ hebben er voor gezorgd dat er, zonder iemand te verkopen, geld vrij kwam om spelers als Makaay, Hofland, De Cler, Van Bronckhorst te halen. Hoe kan je dan het voetbal uit het oog verliezen. Dat waren gewoon uitstekende aankopen. Het komt er alleen niet helemaal uit. Dat kan je hen niet verwijten.

Zonder hen waren we nu gewoon een middenmotor of erger.
Iedereen lijkt dat over het hoofd te zien...er worden uitstekende aankopen gedaan, alleen blijkt het onmogelijk om spelers van de tussencategorie te halen. Die kosten ook al gauw tussen de drie en zeven miljoen euro. Belachelijke prijzen als je het mij vraagt.
Elite
Tegen TTIP
pi_61425841
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:50 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat zien we over twee jaar wel. Dan zijn we weer twee jaar verder en beter geworden.
Hoe zie je dat dan voor je?
pi_61425857
tvp .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61425874
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:00 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hoe zie je dat dan voor je?
Simpel we zijn twee jaar verder, spelers verdwijnen en spelers komen terug.
Elite
Tegen TTIP
pi_61425957
Feyenoord
pi_61426018
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:02 schreef Happel het volgende:

[..]

Simpel we zijn twee jaar verder, spelers verdwijnen en spelers komen terug.
Denk je niet dat Heerenveen en Twente nu al met twee stappen harder door groeien, terwijl daarachter AZ en Groningen met een stap harder groeien? Hoe denk je dat te kunnen bijbenen (of zelfs voorbij gaan) met de selectie van nu, het geld wat je tot beschikking hebt en de sportieve prestaties van de komende 3 jaar?

Om eerlijk te zijn zie ik het niet snel gebeuren dat Feyenoord in de komende 5 jaar kampioen wordt, een echte prestatie in Europa kan neerzetten en afhankelijk van anderen in de beker kan presteren. Je kan als Feyenoord wel stapje voor stapje progressie boeken, maar zolang je vast zit aan de oude Kuip, zal de financiële groei zonder dat het ten koste gaat van je selectie heel erg lastig worden.
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:13:43 #10
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_61426019
Ik zat nog eens naar onze selectie te kijken in de header, maar we er loopt best wel wat (eigen) jeugd tussen, meer als andere jaren. Met oog op de toekomst is dat in ieder geval positief!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:17:06 #11
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61426074
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:01 schreef venomsnake het volgende:
tvp .
Die mochten toch niet meer??

zaterdag 6 september 2008 @ 14:19:00 #12
63192 ursel
pi_61426109
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:13 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik zat nog eens naar onze selectie te kijken in de header, maar we er loopt best wel wat (eigen) jeugd tussen, meer als andere jaren. Met oog op de toekomst is dat in ieder geval positief!
Ik denk dat dat dit jaar meer tot uiting gaat komen, zodat er wel degelijk genoeg potentie is volgend jaar om dan de "oudjes" langzaam aan te saneren..
Die oudjes kunnen ook nog makkelijk een of misschien nog wel 2 jaar hobbelen en dus kan je perfect gaan mixen..
pi_61426152
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Denk je niet dat Heerenveen en Twente nu al met twee stappen harder door groeien, terwijl daarachter AZ en Groningen met een stap harder groeien? Hoe denk je dat te kunnen bijbenen (of zelfs voorbij gaan) met de selectie van nu, het geld wat je tot beschikking hebt en de sportieve prestaties van de komende 3 jaar?
Je hebt het vorige topic niet gelezen? Het interesseert me op het moment niet zoveel dat Heerenveen, Twente, AZ en Groningen harder groeien. Zij hebben de middelen en Feijenoord op dit moment niet. Valt weinig anders aan te doen, dan hard werken, slim te zijn en door te groeien.

Wat er mis is met de selectie op het moment zie ik trouwens niet, buiten dat er weinig spelers van tussen de 24 en 28 zijn. Over de sportieve prestaties valt ook weinig te zeggen. Alsof nu al vaststaat dat Feijenoord de komende drie jaar geen reet presteert en elk jaar zesde wordt. Rare redenatie.
quote:
Om eerlijk te zijn zie ik het niet snel gebeuren dat Feyenoord in de komende 5 jaar kampioen wordt, een echte prestatie in Europa kan neerzetten en afhankelijk van anderen in de beker kan presteren. Je kan als Feyenoord wel stapje voor stapje progressie boeken, maar zolang je vast zit aan de oude Kuip, zal de financiële groei zonder dat het ten koste gaat van je selectie heel erg lastig worden.
Ik zie Feijenoord ook niet zo snel kampioen worden, maar dat vind ik van ondergeschikt belang op dit moment.
Elite
Tegen TTIP
pi_61426168
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:19 schreef ursel het volgende:

[..]

Ik denk dat dat dit jaar meer tot uiting gaat komen, zodat er wel degelijk genoeg potentie is volgend jaar om dan de "oudjes" langzaam aan te saneren..
Die oudjes kunnen ook nog makkelijk een of misschien nog wel 2 jaar hobbelen en dus kan je perfect gaan mixen..
De vraag is of ze het niveau aankunnen. Ze zitten er nu meer bij uit nood.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:25:07 #15
63192 ursel
pi_61426213
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:22 schreef Happel het volgende:

[..]

Nu wel, maar als de ziekenboeg leegstroomt zijn ze de backups, waardoor ze weer wat rustiger erin kunnen groeien. Daarnaast komen ze wel als groep en niet maar een enkeling die moet presteren.
Dus een aantal zijn al gewend met elkaar te spelen.

Ach ja, de toekomst zal het leren..
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:25:42 #16
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_61426224
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:22 schreef Happel het volgende:
Dat zal altijd de vraag blijven, maar juist door deze noodsituatie, heb je kans dat er enkele gozers opbloeien!

En een gevalletje Drenthe, waarbij we voor een talent die een jaar heeft gespeeld 10+ miljoen vangen zou natuurlijk ook niet weg zijn...
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:26:03 #17
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61426235
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:50 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat zien we over twee jaar wel. Dan zijn we weer twee jaar verder en beter geworden.
Waar basseer je dat in godsnaam op? Puur vertrouwen in Bosz, Woerts en onze geweldige scouting? Die laatste afdeling is in mijn ogen hét probleem van Feyenoord, een puur verlies makende afdeling in de afgelopen 5 jaar. Dat ze opperkneus Metgod er neer zetten zegt eigenlik wel genoeg.
quote:
Zucht.

Wat heeft het voor zin om een club (Heerenveen) die al jaren op de goede weg bezig is te vergelijken met een club (Feijenoord) die weer vanaf nul moet beginnen en geen geld heeft om in te kopen?
Juist met die clubs moet je je nu vergelijken. Zij zijn 'groot' geworden door een goede scouting. In dezelfde tijd dat wij met Lee bezig waren werd Sulejmani aan de halve eredivisie aangeboden voor een ton of 4. Hoe duur was Bradley toen ie naar Heerenveen kwam? Wat heeft Suares Groningen gekost? Allemaal spelers die wij hadden kunnen betalen, dus hou op over dat geld in dit geval.

Als we een elftal vol met zulke talenten hadden dan had ik veel meer vertrouwen gehad in de toekomst. Nu moeten we hopen dat Bruins nog een paar miljoen op gaat leveren en dat Wijnaldum doorgroeit naar topniveau. Maar tegen die tijd zal er wel weer gekut zijn dat ie z'n contract niet wil verlengen ofzo.
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:27:24 #18
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61426259
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:13 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik vind dat mensen er teveel vanuit gaan dat jeugdtalenten wel even doorbreken. We hebben meer jeugd weg moeten doen dan dat er doorgebroken is hoor. Het is niet zo dat de mega-talenten bij ons aan de poort staan te rammelen ofzo, het is pure armoede dat er zoveel jeugd bij de selectie zit. Al KAN het wel goed uitpakken natuurlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dr.Crane op 06-09-2008 14:32:45 ]
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:30:57 #19
123545 DatMeenJeNiet
pi_61426332
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hoezo groeien Twente en Heerenveen zoveel harder? Heerenveen zit al jaren in hetzelfde schuitje. Elk jaar verkopen ze voor veel geld een aantal topspelers om die vervolgens in een aantal miskopen en jonge talenten te steken, maar zonder daarmee vooruit te gaan. Ze zijn al jarenlang de nummer 4 t/m 6 van Nederland. Twente heeft een paar uitstekende jaren gehad, met een voor Nederland ongekend goed ingespeeld team, maar de motor van de ploeg is inmiddels verdwenen. Er is duidelijk voor kwaliteit ingeboet, dus ook daar verwacht ik geen constante groei. Groningen groeit ook niet bijzonder, en AZ is zonder de miljoenen van Scheringa ook niet veel soeps. Op andere gebieden groeien ze natuurlijk wel, maar uiteindelijk gaat het gewoon om de selectie. Dat groeien is heel knap van ze, maar ondanks die groei doen ze nog onder aan De Kuip en de merchandising van Feyenoord.

En qua selectie doen we helemaal niets onder voor die ploegen. Dat is vorig seizoen in de eerste seizoenshelft duidelijk bewezen. Daarna kwam je door blessures in een ongekende negatieve spiraal terecht. Weet je dat te voorkomen dit jaar, dan haal je gewoon Europees voetbal. Verder kan je niets zeggen over de sportieve prestaties de komende 3 jaar. Wat ik wel weet is dat er genoeg talent in de selectie zit en in de jeugdopleiding dus je druk maken over die prestaties is op voorhand niet nodig.

Kampioen worden we niet snel, maakt niet uit. Daar heeft PSV een te goed beleid voor en heeft Ajax te veel geld. Feyenoord moet eerst gewoon gezond worden, ondanks een aantal rampjaren, lijkt dat al stukje bij beetje te gebeuren. En van daar uit moet je gewoon verder groeien.
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:31:51 #20
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61426350
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:21 schreef Happel het volgende:Zij hebben de middelen en Feijenoord op dit moment niet.
Hou toch op man. Je doet alsof die clubs elk jaar 30 miljoen uit te geven hebben en wij geen cent. Wat hebben H'veen en Groningen nou uitgegeven deze zomer? Toch zit er sowieso waarschijnlijk wel weer minstens 1 speler bij die ze over een paar jaar voor een enorm bedrag gaan verkopen.
pi_61426417
Toch vind ik het als AJACIED, ja als ajacied zonde hoe het gaat met jullie. Het is gewoon een drama, daar kan je omheen draaien maar de feiten en resultaten spreken voor zich. Wat dat betreft zijn jullie supporters wel heel erg soft voor het team. Wanneer ajax zoveel jaar achter elkaar zulke slechte spelers, slechte resultaten, en zo laag eindigde. Dan was de hoofdingang al meer dan eens het doelwit geweest. En in mijn ogen terecht, de club is voor de supporters en niet voor die mensen in pak...
AJAX IS DE EEUWIGE LIEFDE WAARBIJ JE NOOIT VREEMD GAAT!
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:44:16 #22
123545 DatMeenJeNiet
pi_61426575
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:31 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Hou toch op man. Je doet alsof die clubs elk jaar 30 miljoen uit te geven hebben en wij geen cent. Wat hebben H'veen en Groningen nou uitgegeven deze zomer? Toch zit er sowieso waarschijnlijk wel weer minstens 1 speler bij die ze over een paar jaar voor een enorm bedrag gaan verkopen.
Heerenveen heeft beduidend meer uitgegeven dan Feyenoord hoor. En Groningen heeft vergelijkbaar uitgegeven. En je moet nog maar afwachten of er dus een speler sowieso doorbreekt, en waarom dat niet het geval bij Feyenoord zou moeten zijn. El Ahmadi heeft de potenitie in ieder geval. Over Manteiga en Erasmus zijn mensen ook lovend, dus wie weet.
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:46:27 #23
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61426617
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:44 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Heerenveen heeft beduidend meer uitgegeven dan Feyenoord hoor. En Groningen heeft vergelijkbaar uitgegeven.
Heb je cijfers? Ontzettend triest overigens.
quote:
En je moet nog maar afwachten of er dus een speler sowieso doorbreekt, en waarom dat niet het geval bij Feyenoord zou moeten zijn.
Om de reden die ik hierboven aangeef. Heb 0,0 % vertrouwen in de scouting. El Ahmadi moet ik nog maar zien, maar je gaat toch niet alles inzetten op 1 paard?
quote:
El Ahmadi heeft de potenitie in ieder geval. Over Manteiga en Erasmus zijn mensen ook lovend, dus wie weet.
Feyenoord-supporters zijn over alle jonge spelers (die niet van Ajax komen) die ze nog niet hebben zien spelen lovend dus dat zegt niets.
pi_61426718
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:21 schreef Happel het volgende:

[..]

Je hebt het vorige topic niet gelezen? Het interesseert me op het moment niet zoveel dat Heerenveen, Twente, AZ en Groningen harder groeien. Zij hebben de middelen en Feijenoord op dit moment niet. Valt weinig anders aan te doen, dan hard werken, slim te zijn en door te groeien.
Jawel, maar ik vind het nogal makkelijk en niet iets wat je tot in den treure kan negeren. Anders kan je net zo goed de Feyenoord selectie opdelen in groepjes van 5 en elke zondag 5 vs 5 toernooitjes afwerken. Als je nu met oogkleppen alleen maar met Feyenoord bezig bent, en je doet ze over 5 jaar af, en je merkt ineens dat die clubs 3 stappen verder zijn in de groei, wat heb je dan aan de progressie die je hebt geboekt?
quote:
Wat er mis is met de selectie op het moment zie ik trouwens niet, buiten dat er weinig spelers van tussen de 24 en 28 zijn. Over de sportieve prestaties valt ook weinig te zeggen. Alsof nu al vaststaat dat Feijenoord de komende drie jaar geen reet presteert en elk jaar zesde wordt. Rare redenatie.
Jeugdspelers krijgen altijd een terugval, standaard. De oudere spelers hebben het fysiek moeilijker, dat blijkt ook elk seizoen. De groep die er tussen zit is gewoon weg niet goed genoeg voor het niveau waar Feyenoord zou moeten zijn. Misschien is het niet eens zo zeer de kwaliteit van de selectie van Feyenoord, maar meer de gelijkwaardige kwaliteit van andere ploegen zoals Heerenveen, Twente, Groningen, AZ. Dat had je 5 jaar geleden nog niet kunnen bedenken.

Ik denk niet dat Feyenoord in staat is om in de komende jaren beter te zijn dan Ajax of PSV over 34 wedstrijden. Gelet op de progressie van andere teams op elk vlak, vind ik het geen onrealistische gedachte dat Feyenoord het ook lastig zal hebben om die clubs voor te blijven in de stand.

Ik vind het opmerkelijk hoe stoïcijns en nuchter je blijft onder de huidige toestand van Feyenoord, terwijl uit alles blijkt dat progressie boeken op dit moment heel erg lastig gaat worden zonder nieuwe financiële impuls (bijv vanuit een nieuw stadion). Ik zeg niet dat je je moet gaan gedragen als een doorgeslagen succesjager als Dr. Crane, maar ik denk dat je wel realistischer zou moeten kijken naar de bezigheden van de andere clubs in de competitie. 3 jaar lang weer tussen de 3e en 7e plaats voetballen, heeft uiteindelijk ook invloed op aantrekkingskracht op investeerders voor talentenpools, de spelers die je kan aantrekken, de commerciële waarde, etc - allemaal van enorm belang om door te groeien.
quote:
[..]

Ik zie Feijenoord ook niet zo snel kampioen worden, maar dat vind ik van ondergeschikt belang op dit moment.
Maar een club in de marge zou Feyenoord ook niet moeten worden.
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:56:31 #25
123545 DatMeenJeNiet
pi_61426807
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:46 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Heb je cijfers? Ontzettend triest overigens.
[..]

Om de reden die ik hierboven aangeef. Heb 0,0 % vertrouwen in de scouting. El Ahmadi moet ik nog maar zien, maar je gaat toch niet alles inzetten op 1 paard?
[..]

Feyenoord-supporters zijn over alle jonge spelers (die niet van Ajax komen) die ze nog niet hebben zien spelen lovend dus dat zegt niets.
Janmaat 2 milj, Elyou 4 milj, Steppe +- 2, Kopic idem. Vayrynen en Popov zullen ook wel wat hebben gekost.
En bij FC Groningen heb je Femi voor 3,5 en Andersson voor 1 miljoen.

Wat is daar nou weer triest aan?

Sja, als je 0,0 % vertrouwen in de scouting hebt, houdt het op ja. En ik ken genoeg jeugdwatchers, waarvan ik weet dat ze er kijk op hebben en die zijn lovend over Manteiga. Tuurlijk moet je nog afwachten of het er allemaal uitgaat komen in verband met aanpassen aan Nederland en de druk enzo, maar hij heeft het talent in ieder geval wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')