Ik ga 9 november, dus zal wel een klein verslagje/wat foto's plaatsen denk ikquote:Op maandag 20 oktober 2008 17:31 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Eind november ga ik met 4 vrienden naar Riga, 4 dagen, nog goede tips hiero? Accomodatie/uitgaan?
Hoiquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:45 schreef Veersesmurf het volgende:
Zit ik net een beetje op grote vriend Google te kijken, zie ik dit voorbij komen: http://www.aerodium.lv
Heeft iemand dit wel eens gedaan, en is het goed bereikbaar vanaf Riga? (met het openbaar vervoer?)
Hoiquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Hoi![]()
Heb je dat programma weg met BNN al bekeken, want naast dat schieten gaan ze dus ook dit doen.
Ik vind Riga zoals al eerder in dit topic gezegd juist de leukste stad van de grote drie daar (Vilnius, Talinn, Riga). Behoorlijk hippe stad, erg mooi oud stadscentrum en interessante russische wijken daaromheen (die naar wat ik heb begrepen 's nachts niet allemaal veilig zijn). Met name achter de markthallen in de richting van dat gebouw van Stalin schijnt het niet helemaal lekker te zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 01:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat je dit toch 1 van de minste steden vond tijdens je Baltische staten trip. Overigens ook mijn mening na mijn rondreis door de Baltische staten. Wel de beste (hoofd)stad voor een echt Oostblok gevoel, in die regio. Tallinn doet b.v. veel moderner aan.
Dat is niet mijn ervaring. 's nachts is de hele oude stad rood man.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:38 schreef BramKVO het volgende:
Dat van die Britse hoerenlopers is al serieus achterhaald nadat de prijzen de lucht inschoten en nadat veel Britten zwaar bestolen werden in louche bars.
wanneer ben je er geweest ? Ik ben er afgelopen vrijdag tem maandag geweest en dat was echt niet meer het geval. Een vijftal adult bars hebben wij gezien, maar niet veel meer. En al helemaal geen Engelsen gezien.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:46 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring. 's nachts is de hele oude stad rood man.
In april kort en in september/oktober een paar weken.quote:Op donderdag 25 december 2008 18:49 schreef BramKVO het volgende:
[..]
wanneer ben je er geweest ? Ik ben er afgelopen vrijdag tem maandag geweest en dat was echt niet meer het geval. Een vijftal adult bars hebben wij gezien, maar niet veel meer. En al helemaal geen Engelsen gezien.
Volgens een Fransman die er leeft en werkt, komt dit omdat het niet echt de citytrip-periode is in Riga (vooral maart-april-mei-juni) maar hoofdzakelijk omdat er veel minder Engelsen komen sinds anderhalf jaar, door de stijgende prijzen en doordat ze vaak in de zak worden gezet. Het 'stag-tourism' in Riga is fors teruggedrongen.
Je ervaring is echt compleet tegenovergesteld aan die van mij. Wellicht dat het tijdens de kerst wat minder nadrukkelijk is. Een adultbar is er voor mij een waar rode lichten voor de deur hangen en jonge meisjes in de ingang staan. Daarvan schat ik dat er zo'n 15 zitten in de old town.quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:50 schreef BramKVO het volgende:
Wij hebben alvast géén enkele Engelse stag-groep gezien tijdens onze trip. En zoals ik al zei, heus niet meer dan een vijftal adult bars. Tenzij je die malafide bars a la Roxy en Lord Pub ook meerekent.
Het is nog wel een stukje lopen vanaf daar naar John Lemon en die Belgenkroeg enzo. Die hoek van de old town is wel de hoek waar dat het meest nadrukkelijk aanwezig is. Zeg maar de driehoek tussen de rivier bij het busstation, de rivier in het verlengde van John Lemon en winkelcentrum Galeriaquote:Op zondag 28 december 2008 17:56 schreef BramKVO het volgende:
Galeria winkelcentrum is dat het shoppingcenter van vier verdiepingen ? Zo ja, dan hebben we daar overdag in gewandeld.
Ik heb Kaleju en Audeju eens bekeken op de map, het kan best zijn dat we nooit in die straten gewandeld hebben. Wij kwamen altijd via Kalku Iela de Oude Stad in en liepen meestal in het andere stuk vd Oude Stad, waar het meeste te zien was.
Enkel de eerste avond zouden we sowieso in de buurt van die straten moeten geweest zijn, want dan gingen we uit in dat deel van de Oude Stad, zijnde naar de Nautilus Club en John Lemon Bar. Maar ik denk eigenlijk dat we nooit in die twee straten zelf geweest zijn, dus als er daar de meeste adult bars waren, is het logisch dat we ze niet gezien hebben. Ik vind wel dat ze dan toch vrij goed 'weggestopt' zitten van het toeristische deel van de Oude Stad.
Nuja, iedereen waarschuwde ons wel om niet in adult bars te gaan want je betaalt je blauw en zou dan zelfs uiteindelijk nog niks gezien/gekregen hebbenVeelal 'rip of bars' hebben we gehoord ?
Ik ben die kroegen allemaal niet ingegaan. Ik kwam er niet om die redenquote:Op zondag 28 december 2008 18:25 schreef BramKVO het volgende:
Dat verklaart dus dat we er niet zoveel gezien hebben, in het andere stuk van de Oude Stad, waar de meeste bezienswaardigheden zijn, hebben wij er een drietal gezien. Maar klopt het dat het vooral rip of bars zijn?
Ben je trouwens uitgeweest id Essential & Nautilus ? Vond ik wel twee vette clubs. En ook bijna rip of praktijken meegemaakt in dat straatje van de Roxy ?
Ik lees trouwens dat je Vilnius en Tallin ook gedaan hebt, ook aan te raden ?
Ik vond overigens wel dit over Riga :
About 2-3 Years ago Riga was still very famous for its beautiful and 'free' ladies. Riga became renowned for this type of life for visitors, however, the government appear to have sharpened things up and hence the 'night' bars are found to be somewhat empty and life cleaned up to a higher standard now.
Iedereen daar zegt dat het de mooiste periode is om te gaan. Toen ik er in die periode was, was het prachtig weer en bloeide de stad echt!quote:Op maandag 29 december 2008 09:35 schreef WarPuppy het volgende:
Nice! Ik wil ook naar Riga, over getwijveld om nu te gaan, zo rond kerst en oud & nieuw, maar ik had het idee dat ik dan wegvroor. April / mei goede periode?
En ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:59 schreef The6thgate het volgende:
Morgen vertrekken weBen benieuwd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |