abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:03:33 #26
71115 Rnej
I walk the line
pi_62128762
jawel ... ik ben met 2 kerels en 1 meid om 4 uur 's nachts van het centrum naar een van de nare buitenwijken gelopen.. niets aan de hand... tis onwijs rustig op straat voor zo'n grote stad...

geen idee hoe t met criminaliteitsstatistiek staat daar... maar de cultuur is heel erg van het "bemoei je met je eigen zaken" ... niemand die je lastig valt
  FOK!fotograaf zondag 5 oktober 2008 @ 11:28:58 #27
73911 ultra_ivo
pi_62143617
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:01 schreef Susi het volgende:
Is het ´veilig´ om in je eentje daar rond te lopen ?
Het is een absolute zeldzaamheid dat ik me in Oost-Europa onveilig heb gevoeld, zeker in de grote steden. Plaatselijke vrienden willen nog wel eens te beschermend voor je zijn, dat is zo goed als nergens voor nodig. Als je je in Nederlandse steden goed kunt redden kun je dat ook in Baltische (en de meeste andere Oost-Europese) steden. Problemen komen het meest voor bij vooral jonge mannen die straalbezopen uit een louche kroeg komen en dan niet meer goed weten wat ze doen.
  FOK!fotograaf zondag 5 oktober 2008 @ 11:30:02 #28
73911 ultra_ivo
pi_62143633
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:08 schreef Rnej het volgende:

[..]

hmm ok, vrij veel met de trein gereisd die week, maar niet met nachttreinen, dus heb daar niet echt kaas van gegeten, zelfs de lange afstandstrein naar rusland was houten bankjes enzo...
De trein van Petersburg naar Tallinn die ik van de zomer had was gewoon met normale stoelen, beetje zoals een Nederlandse intercity (alleen dan de stoelen verstelbaar).
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:20:20 #29
71115 Rnej
I walk the line
pi_62144465
mmm, ik was er voor t laatst in 2005
pi_62403075
ik ga rondom nieuw jaar naar Riga, zit in het hotel van de skyline bar
Even a broken clock is right twice a day.
pi_62514533
Ik zit te kijken voor een weekendje weg in maart. Het wordt Riga, Krakau of Budapest. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste twee omdat ik komende zomer ook al naar (o.a.) Budapest wil gaan. Twee keer naar hetzelfde vind ik meestal zonde.

Ik lees over Krakau en Riga allebei goede dingen. Kijken wat het wordt. Ik ga overigens met een groep vrienden dus dat wordt vooral stappen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:31:24 #32
101811 Nicky_Rincon
ilharaka baraka
pi_62533179
Eind november ga ik met 4 vrienden naar Riga, 4 dagen, nog goede tips hiero? Accomodatie/uitgaan?
la taqta il-amal
pi_62535536
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:31 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Eind november ga ik met 4 vrienden naar Riga, 4 dagen, nog goede tips hiero? Accomodatie/uitgaan?
Ik ga 9 november, dus zal wel een klein verslagje/wat foto's plaatsen denk ik
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_62789180
Zit ik net een beetje op grote vriend Google te kijken, zie ik dit voorbij komen: http://www.aerodium.lv

Heeft iemand dit wel eens gedaan, en is het goed bereikbaar vanaf Riga? (met het openbaar vervoer?)
pi_62789948
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:45 schreef Veersesmurf het volgende:
Zit ik net een beetje op grote vriend Google te kijken, zie ik dit voorbij komen: http://www.aerodium.lv

Heeft iemand dit wel eens gedaan, en is het goed bereikbaar vanaf Riga? (met het openbaar vervoer?)
Hoi

Heb je dat programma weg met BNN al bekeken, want naast dat schieten gaan ze dus ook dit doen.
pi_62791597
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoi

Heb je dat programma weg met BNN al bekeken, want naast dat schieten gaan ze dus ook dit doen.
Hoi

Ja, daar heb ik wel een stukje van gezien (dit deel niet overigens) maar wordt daar ook in verteld hoe je er komt?
pi_63192105
Net geboekt voor 15 man. Begin maart weekendje Riga. Moet er nog 3 mensen bijboeken, dus totaal 18 man.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_64293922
Ben van vrijdag 19 dec tem maandag 22 dec in Riga geweest, in Tiger Hostel. Een heel goed hostel, prijs-kwaliteit.

De Oude Stad kon ons zeker bekoren. Mooie huizen, kerken, gebouwen, ... allemaal in art nouveau-stijl in verschillende kleuren. Vooral het Huis van de Zwartkoppen is de moeite, net als de Dom.
Vrijdag had het overigens zwaar gesneeuwd, wat het geheel, en vooral de parken, nog mooier maakte.
Vanop de 26ste verdieping van een hotel vind je idd de Skyline Bar waar je een mooi zicht op de stad hebt.

Het uitgaan was ook prima. Vrijdagavond naar de Nautilus-club geweest: geen al te grote club, ook niet bijster veel volk, maar wel prima sfeer en muziek. Daarvoor wat ingedronken in de John Lemon, een relaxte bar en de Bon Vivant, een Belgisch cafe waar ze allerhande Belgische bieren verkopen. Het interieur is ook Belgisch ingericht.

De zaterdag in de Belle Epoque-bar geweest. Dat is een studentenbar in een kelder waar er ook veel erasmusstudenten zitten. de drank is er goedkoop en er heerst een gemoedelijke sfeer.

Diezelfde zaterdagavond zijn we ook bijna 'in de zak' gezet door enkele vrouwen. Nochtans wisten we dat we op onze hoede moesten zijn, maar ze speelden het wel heel slim. Kwamen ons toevallig tegen op straat, inspelend op een situatie, raakten aan de praat, vertelden over hun studies, bla bla. Uiteindelijk gingen we met hen naar een bar waar ze vroegen of we geen flesje wijn wilden delen. Wilden we wel op voorwaarde dat we de prijslijst zagen. Dat vonden ze al niet leuk dat we dat vroegen. Uiteindelijk toonde ze een wij op de dranklijst van maar liefst 1000 Let (1500 euro !!!). Dat wezen we natuurlijk kordaat af waarop de meisjes antwoordden dat ze dan wel een gewone cocktail zouden drinken. Wij opnieuw de prijslijst bekijken, bleek het om cocktails van zo'n 100 euro te gaan. Uiteindelijk zagen ze dat we er niet op ingingen en bolden ze het af.
Uiteindelijk zijn we wel een klein beetje bestolen, want ons bier kostte uiteindelijk 10 let (15 euro) ipv 5 let. Ergens in kleine lettertjes stond er op de kaart dat een eerste pintje 10 let kost en de tweede pas 5 let. Nu ja, we waren al blij dat we alert genoeg waren om die meisjes af te schudden (we hadden ook al serieus gezopen natuurlijk).
Achteraf lazen we op internet dat de Lord Pub (die bar waar ze ons dus wilden bestolen) eigenlijk de vroegere Groks Bar was. Van die bar wisten we dat ze niet koosjer was (genoeg slechte verhalen gelezen op internet), maar ze was dus een tijdje gesloten na dergelijke wanpraktijken en begon nu gewoon opnieuw onder de naam Lord Pub ... Nooit gaan dus ! Net als in alle andere bars in dat straatje (Roxy, Puzzle, ...)

Waar je wél moet gaan is de Essential Club. Een hele vette club in de straat van de Skyline Bar. Een tiental bars en vier zalen maken het zeer gezellig ook. Wij zaten vooral in een jaren 70 80 90 zaal. De drank was er niet goedkoop, maar dat is wel logisch in dergelijke clubs. De zondagavond zijn we er ook nog binnen geweest, maar toen was er slechts één zaal open. De zondagavond is Riga sowieso vrij doods.

Je kan dus heel goed uitgaan in Riga maar wees dus op je hoede voor wanpraktijken in (de buurt van) sommige bars.

O ja, eten kun je prima in de Lido-restaurants. Een soort reftersysteem waar je via een buffet zelf je schotels kan samenstellen. Vrij lekker én Lets en ook heel goedkoop.
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:11:38 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_64294308
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat je dit toch 1 van de minste steden vond tijdens je Baltische staten trip. Overigens ook mijn mening na mijn rondreis door de Baltische staten. Wel de beste (hoofd)stad voor een echt Oostblok gevoel, in die regio. Tallinn doet b.v. veel moderner aan.
Ik vind Riga zoals al eerder in dit topic gezegd juist de leukste stad van de grote drie daar (Vilnius, Talinn, Riga). Behoorlijk hippe stad, erg mooi oud stadscentrum en interessante russische wijken daaromheen (die naar wat ik heb begrepen 's nachts niet allemaal veilig zijn). Met name achter de markthallen in de richting van dat gebouw van Stalin schijnt het niet helemaal lekker te zijn.

Wel een redelijk populaire partybestemming voor Britse hoerenlopers in het weekend, maar last heb je er niet echt van.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_64297620
Dat van die Britse hoerenlopers is al serieus achterhaald nadat de prijzen de lucht inschoten en nadat veel Britten zwaar bestolen werden in louche bars.
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:46:53 #41
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_64297956
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:38 schreef BramKVO het volgende:
Dat van die Britse hoerenlopers is al serieus achterhaald nadat de prijzen de lucht inschoten en nadat veel Britten zwaar bestolen werden in louche bars.
Dat is niet mijn ervaring. 's nachts is de hele oude stad rood man.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_64357613
Ah tvp. Ga er in februari een weekendje heen met zn 12'en
Too much is never enough!
pi_64358926
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:46 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is niet mijn ervaring. 's nachts is de hele oude stad rood man.
wanneer ben je er geweest ? Ik ben er afgelopen vrijdag tem maandag geweest en dat was echt niet meer het geval. Een vijftal adult bars hebben wij gezien, maar niet veel meer. En al helemaal geen Engelsen gezien.
Volgens een Fransman die er leeft en werkt, komt dit omdat het niet echt de citytrip-periode is in Riga (vooral maart-april-mei-juni) maar hoofdzakelijk omdat er veel minder Engelsen komen sinds anderhalf jaar, door de stijgende prijzen en doordat ze vaak in de zak worden gezet. Het 'stag-tourism' in Riga is fors teruggedrongen.
  vrijdag 26 december 2008 @ 08:55:52 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_64371160
quote:
Op donderdag 25 december 2008 18:49 schreef BramKVO het volgende:

[..]

wanneer ben je er geweest ? Ik ben er afgelopen vrijdag tem maandag geweest en dat was echt niet meer het geval. Een vijftal adult bars hebben wij gezien, maar niet veel meer. En al helemaal geen Engelsen gezien.
Volgens een Fransman die er leeft en werkt, komt dit omdat het niet echt de citytrip-periode is in Riga (vooral maart-april-mei-juni) maar hoofdzakelijk omdat er veel minder Engelsen komen sinds anderhalf jaar, door de stijgende prijzen en doordat ze vaak in de zak worden gezet. Het 'stag-tourism' in Riga is fors teruggedrongen.
In april kort en in september/oktober een paar weken.
pi_64374311
Wij hebben alvast géén enkele Engelse stag-groep gezien tijdens onze trip. En zoals ik al zei, heus niet meer dan een vijftal adult bars. Tenzij je die malafide bars a la Roxy en Lord Pub ook meerekent.
  zondag 28 december 2008 @ 09:03:43 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_64422465
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:50 schreef BramKVO het volgende:
Wij hebben alvast géén enkele Engelse stag-groep gezien tijdens onze trip. En zoals ik al zei, heus niet meer dan een vijftal adult bars. Tenzij je die malafide bars a la Roxy en Lord Pub ook meerekent.
Je ervaring is echt compleet tegenovergesteld aan die van mij. Wellicht dat het tijdens de kerst wat minder nadrukkelijk is. Een adultbar is er voor mij een waar rode lichten voor de deur hangen en jonge meisjes in de ingang staan. Daarvan schat ik dat er zo'n 15 zitten in de old town.

De engelse groepen luidruchtige mannen zag ik iedere vrijdag op het vliegveld landen, als ik naar huis ging voor het weekend.
pi_64434656
Van dergelijke bars hebben we er zeker niet meer dan 5 gezien ... En twee van die adultbars zaten dan nog in de straat van ons hotel (zijnde in de Nieuwe Stad, Elisabetes Str), de 4play en The Jockey Club
In de Oude Stad heb je in dat louche straatje van de Roxy ook nog The Flames. En dan kwamen we er nog een tweetal tegen vanwaar ik de naam niet ken. Meisjes stonden er al helemaal niet in de ingang, die deuren waren netjes gesloten.
En zoals ik zei, geen Engelsen tegengekomen. Die Fransman zei idd dat er id december-periode veel minder citytrip-toeristen zijn dan bvb in april of mei (wat logisch is). Maar toch zei hij ook dat de 'stag-toeristen' bijlange niet meer zo talrijk zijn als een tweetal jaar geleden.
  zondag 28 december 2008 @ 17:17:23 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_64435033
Het verschil tussen voorjaar en najaar was nu ook niet wereldschokkend te noemen. Al was het in April wel erg mooi daar. Dan bloeit Riga echt!

In de straten rondom het Galeria winkelcentrum (als je vanaf het busstation naar de old town loopt) zitten er al meer dan jij er erkent. Kaleju str en Audeju Iela moeten het denk ik zijn als ik op google maps kijk.

Het is niet echt bezwaarlijk hoor, maar om nu te doen alsof het er niet is... Behalve in Nederlandse steden zie je het zelden zo nadrukkelijk. Het is vergelijkbaar met Praag 10 jaar geleden. In die Belgische kroeg die hier genoemd is kwam ik graag. Je kunt er niet heen zonder wat van die tenten te zien en in die kroeg liggen tenminste 5 verschillende flyers met dat je geen hoertjes moet pakken omdat de hele bende daar zo corrupt is dat je geld niet eens bij die hoertjes zelf terecht komt.
pi_64436427
Galeria winkelcentrum is dat het shoppingcenter van vier verdiepingen ? Zo ja, dan hebben we daar overdag in gewandeld.
Ik heb Kaleju en Audeju eens bekeken op de map, het kan best zijn dat we nooit in die straten gewandeld hebben. Wij kwamen altijd via Kalku Iela de Oude Stad in en liepen meestal in het andere stuk vd Oude Stad, waar het meeste te zien was.
Enkel de eerste avond zouden we sowieso in de buurt van die straten moeten geweest zijn, want dan gingen we uit in dat deel van de Oude Stad, zijnde naar de Nautilus Club en John Lemon Bar. Maar ik denk eigenlijk dat we nooit in die twee straten zelf geweest zijn, dus als er daar de meeste adult bars waren, is het logisch dat we ze niet gezien hebben. Ik vind wel dat ze dan toch vrij goed 'weggestopt' zitten van het toeristische deel van de Oude Stad.
Nuja, iedereen waarschuwde ons wel om niet in adult bars te gaan want je betaalt je blauw en zou dan zelfs uiteindelijk nog niks gezien/gekregen hebben Veelal 'rip of bars' hebben we gehoord ?
  zondag 28 december 2008 @ 18:11:12 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_64436837
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:56 schreef BramKVO het volgende:
Galeria winkelcentrum is dat het shoppingcenter van vier verdiepingen ? Zo ja, dan hebben we daar overdag in gewandeld.
Ik heb Kaleju en Audeju eens bekeken op de map, het kan best zijn dat we nooit in die straten gewandeld hebben. Wij kwamen altijd via Kalku Iela de Oude Stad in en liepen meestal in het andere stuk vd Oude Stad, waar het meeste te zien was.
Enkel de eerste avond zouden we sowieso in de buurt van die straten moeten geweest zijn, want dan gingen we uit in dat deel van de Oude Stad, zijnde naar de Nautilus Club en John Lemon Bar. Maar ik denk eigenlijk dat we nooit in die twee straten zelf geweest zijn, dus als er daar de meeste adult bars waren, is het logisch dat we ze niet gezien hebben. Ik vind wel dat ze dan toch vrij goed 'weggestopt' zitten van het toeristische deel van de Oude Stad.
Nuja, iedereen waarschuwde ons wel om niet in adult bars te gaan want je betaalt je blauw en zou dan zelfs uiteindelijk nog niks gezien/gekregen hebben Veelal 'rip of bars' hebben we gehoord ?
Het is nog wel een stukje lopen vanaf daar naar John Lemon en die Belgenkroeg enzo. Die hoek van de old town is wel de hoek waar dat het meest nadrukkelijk aanwezig is. Zeg maar de driehoek tussen de rivier bij het busstation, de rivier in het verlengde van John Lemon en winkelcentrum Galeria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')