abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61433792
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb net kerriezuurkool gehad, dat is ook heel lekker! Mn moeder had er ook dadels, cashewnoten en stukjes (vega)worst doorgedaan, en gele rijst erbij
Recept? Ik kan alleen zuurkoolschotel met ananas.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61433818
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:03 schreef Etcetera het volgende:
ik las patat
wat is patak

http://www.pataks.co.uk/

En daar dan geloof ik mild curry van.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61433841
Etcie, ik ga even met de nerdvraag naar Sven.
pi_61433853
Patak is een merknaam.
pi_61433873
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:10 schreef wyccie het volgende:
Patak is een merknaam.
Ja, maar we noemen het hier altijd gewoon Patak.
pi_61433898
Als je zegt: zuurkoolschotel met Unox weet ook iedereen wat je bedoelt.
pi_61433982
Currypasta heet zoiets buiten huize Soemp en Wiebel.
Ze hebben verder ook naan, rijst, papadums, chapatti, chutney. Van alles dus.
pi_61434009
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:03 schreef Etcetera het volgende:
ik las patat
wat is patak

oh, en ik heb een vraagje voor de computernerds-deskundigen als ik een aflevering van een serie in HD op m'n pc kijk, moet dan m'n videokaart HD ondersteunen of is dat standaard het geval (wat ik betwijfel)

en hoe duur is zoiets dan als ik een nieuwe videokaart wil? (heb een AGP nodig)
Het kan in principe met elke videokaart, je processor is dan gewoon verantwoordelijk voor het decoderen van het HD-materiaal. Als je videokaart HD ondersteunt doet hij het zelf en ontlast je de processor. AGP kaarten worden heel schaars tegenwoordig, ze zijn er wel maar lastig te vinden.
pi_61434016
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:14 schreef wyccie het volgende:
Currypasta heet zoiets buiten huize Soemp en Wiebel.
Ze hebben verder ook naan, rijst, papadums, chapatti, chutney. Van alles dus.
pi_61434020
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:11 schreef Soempie het volgende:
Als je zegt: zuurkoolschotel met Unox weet ook iedereen wat je bedoelt.
Unox wel, Patak niet.

Als jij zegt dat je aardappels met sperziebonen en knorr eet weet ook niemand wat je bedoelt.
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:38:49 #86
177242 Irien
Innit though
pi_61434683
baalt er een beetje van dat ze morgenochtend moet werken. Kan ik me niet helemaal laten gaan deze avond Niet echt weekend. vroeg naar bed. Tevens is het vriendje bezig aan een marathon kijksessie van de "nieuwe" Battlestar Galactica serie
Between the click of the light and the start of the dream
  Redactie Frontpage zaterdag 6 september 2008 @ 20:41:20 #87
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_61434739
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:14 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Het kan in principe met elke videokaart, je processor is dan gewoon verantwoordelijk voor het decoderen van het HD-materiaal. Als je videokaart HD ondersteunt doet hij het zelf en ontlast je de processor. AGP kaarten worden heel schaars tegenwoordig, ze zijn er wel maar lastig te vinden.
dan ondersteunt de mijne het niet en moet ik denk toch eens gaan nadenken over een nieuw systeem. Videokaart ansich is best aardig hoor, Asus 9550, maar aangezien ik ook nog IDE heb ip SATA, is een upgrade waarschijnlijk wel handig
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_61434772
Ik moet morgen ook werken. Twijfel nog of ik heel vroeg ga opstaan om nog wat leuke dingen te gaan doen.
  Redactie Frontpage zaterdag 6 september 2008 @ 20:46:01 #89
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_61434863
* Etcetera heeft een helder moment

er zit ook zo'n andere aansluiting op, DIV geloof ik, misschien dat het beeld daar beter van wordt
With four other people
And aliens
  Moderator zaterdag 6 september 2008 @ 20:56:04 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61435150
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:38 schreef Irien het volgende:
baalt er een beetje van dat ze morgenochtend moet werken. Kan ik me niet helemaal laten gaan deze avond Niet echt weekend. vroeg naar bed. Tevens is het vriendje bezig aan een marathon kijksessie van de "nieuwe" Battlestar Galactica serie
ah dat is balen ja Dan wordt rauw volgende week ook lastig of niet?

misschien wel een troostende gedachte dat wij vanavond ook saaie huismussen zijn ben nu onderweg naar mijn ouders. Zo een van mijn gekregen bruisballen uitproberen Ik ben voor mijn proefdag namelijk in natura uitbetaald
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_61435186
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:46 schreef Etcetera het volgende:
* Etcetera heeft een helder moment

er zit ook zo'n andere aansluiting op, DIV geloof ik, misschien dat het beeld daar beter van wordt
Als je een scherm hebt met DVI aansluiting.. en een videokaart met DVI.. zou ik sowieso die aansluiting gebruiken.

Die blauwe aansluiting (d-sub) is analoog, dvi is digitaal. Als je die gebruikt is je videokaart bezig het digitale computersignaal analoog te maken (voor normale beeldschermen), en is je tft vervolgens het analoge signaal weer terug digitaal aan het maken (aangezien platte schermen digitaal werken).
In theorie heb je dan dus iets kwaliteitsverlies, maar is pas bij hoge resoluties echt van belang. VEEL beter zal je beeld er niet van worden.

Voor HD materiaal trouwens: processorsnelheid het meest van belang. Ik haal op een AMD 3200+ maar net aan het meeste HD materiaal, 1080P lukt over het algemeen niet.
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:06:21 #92
177242 Irien
Innit though
pi_61435390
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

ah dat is balen ja Dan wordt rauw volgende week ook lastig of niet?

misschien wel een troostende gedachte dat wij vanavond ook saaie huismussen zijn ben nu onderweg naar mijn ouders. Zo een van mijn gekregen bruisballen uitproberen Ik ben voor mijn proefdag namelijk in natura uitbetaald
Ja nee, ik heb Ro al laten weten dat ik niet naar Rauw ga. Gewoon ff doorbijten tot half december. Doe wel veel ervaring op en extra programma op m'n cv. daarna toedelodoki
Fijn dat je het zo leuk gehad hebt bij Lush
Between the click of the light and the start of the dream
  Redactie Frontpage zaterdag 6 september 2008 @ 21:07:27 #93
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_61435413
Dus dan helpt het niet dat ik op die DVI aansluiting een DVI/D-sub converter gooi? Heb nog steeds crt namelijk
With four other people
And aliens
pi_61435499
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:41 schreef Etcetera het volgende:

[..]

dan ondersteunt de mijne het niet en moet ik denk toch eens gaan nadenken over een nieuw systeem. Videokaart ansich is best aardig hoor, Asus 9550, maar aangezien ik ook nog IDE heb ip SATA, is een upgrade waarschijnlijk wel handig
De 9550 is al bijna antiek en dat je op IDE draait heeft bijna tot geen invloed op de snelheid

Iedereen roept dat SATA enorm snel is (wel 300mb/sec!) maar vermelden er nooit bij dat dat alleen het draadje is. De interne schijf is gewoon een hele moderne IDE schijf, met een andere aansluiting. Meer dan 50bm/sec haal je daar meestal ook niet uit.

Als je een echte upgrade wil, laat maar weten wat je budget is en wat je wil doen. Het bedrijf waar ik werk levert zonder vezendkosten aan huis en in elkaar steken is doodeenvoudig. Je kunt ook een kant-en-klaar systeem kopen, handiger met garantie en geen eigen werk vereist.
pi_61435546
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:07 schreef Etcetera het volgende:
Dus dan helpt het niet dat ik op die DVI aansluiting een DVI/D-sub converter gooi? Heb nog steeds crt namelijk
Nope, het enige wat die converter doet, is het analoge signaal doorgeven, en zorgen dat de aansluiting past.

DVI heeft zoveel pinnetjes, omdat er nog een paar extra bij zitten waar ook nog analoog doorheen gaat.
*klik*

Als je een dvi hebt met niet zo veel pinnetjes, kan het zelfs zijn dat er geen analoog signaal doorheen gaat. *klik*
  Redactie Frontpage zaterdag 6 september 2008 @ 21:14:13 #96
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_61435582
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:10 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

De 9550 is al bijna antiek en dat je op IDE draait heeft bijna tot geen invloed op de snelheid

Iedereen roept dat SATA enorm snel is (wel 300mb/sec!) maar vermelden er nooit bij dat dat alleen het draadje is. De interne schijf is gewoon een hele moderne IDE schijf, met een andere aansluiting. Meer dan 50bm/sec haal je daar meestal ook niet uit.

Als je een echte upgrade wil, laat maar weten wat je budget is en wat je wil doen. Het bedrijf waar ik werk levert zonder vezendkosten aan huis en in elkaar steken is doodeenvoudig. Je kunt ook een kant-en-klaar systeem kopen, handiger met garantie en geen eigen werk vereist.
voor een antieke kaart ben ik er nog best blij mee hoor ik kan alles spelen wat ik wil

verder gaat het mij er niet zozeer om dat ik meer snelheid wil met SATA, maar dat SATA domweg goedkoper is dan IDE - dat is tenminste mijn ervaring - en beter te verkrijgen is dan IDE.

en upgrade betekend geen nieuwe kast (die heb ik net gemod ) maar moederbord/processor/videokaart/eventueel geheugen. En dat aanbod hou ik zeker in m'n achterhoofd
With four other people
And aliens
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:18:32 #97
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61435681
Gaar
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_61435690
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:14 schreef Etcetera het volgende:

[..]

voor een antieke kaart ben ik er nog best blij mee hoor ik kan alles spelen wat ik wil

verder gaat het mij er niet zozeer om dat ik meer snelheid wil met SATA, maar dat SATA domweg goedkoper is dan IDE - dat is tenminste mijn ervaring - en beter te verkrijgen is dan IDE.

en upgrade betekend geen nieuwe kast (die heb ik net gemod ) maar moederbord/processor/videokaart/eventueel geheugen. En dat aanbod hou ik zeker in m'n achterhoofd
Reken ook maar op een nieuwe voeding, aangezien je anders waarschijnlijk de correcte aansluiting op het moederbord gaat missen. En misschien een 6-pin aansluiting voor de videokaart als je een beetje fatsoenlijke videokaart aan wil gaan schaffen.
Tenzij je een vrij recente voeding hebt.
pi_61435702
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:18 schreef Nembrionic het volgende:
Gaar
Hoe was het? MLI nog gezien?
  Redactie Frontpage zaterdag 6 september 2008 @ 21:19:59 #100
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_61435712
recente voeding de kast is namelijk spiksplinternieuw (nou ja... vorig jaar wassie nieuw) en daar zat een voeding in (450 watt) maar de rest is 2de hands overgekocht/gesponsord door Pitt
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')