Recept?quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb net kerriezuurkool gehad, dat is ook heel lekker! Mn moeder had er ook dadels, cashewnoten en stukjes (vega)worst doorgedaan, en gele rijst erbij
Ja, maar we noemen het hier altijd gewoon Patak.quote:
Het kan in principe met elke videokaart, je processor is dan gewoon verantwoordelijk voor het decoderen van het HD-materiaal. Als je videokaart HD ondersteunt doet hij het zelf en ontlast je de processor. AGP kaarten worden heel schaars tegenwoordig, ze zijn er wel maar lastig te vinden.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:03 schreef Etcetera het volgende:
ik las patat![]()
wat is patak
oh, en ik heb een vraagje voor de computernerds-deskundigenals ik een aflevering van een serie in HD op m'n pc kijk, moet dan m'n videokaart HD ondersteunen of is dat standaard het geval (wat ik betwijfel)
en hoe duur is zoiets dan als ik een nieuwe videokaart wil? (heb een AGP nodig)
quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:14 schreef wyccie het volgende:
Currypasta heet zoiets buiten huize Soemp en Wiebel.![]()
Ze hebben verder ook naan, rijst, papadums, chapatti, chutney. Van alles dus.
Unox wel, Patak niet.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:11 schreef Soempie het volgende:
Als je zegt: zuurkoolschotel met Unox weet ook iedereen wat je bedoelt.
dan ondersteunt de mijne het niet en moet ik denk toch eens gaan nadenken over een nieuw systeem. Videokaart ansich is best aardig hoor, Asus 9550, maar aangezien ik ook nog IDE heb ip SATA, is een upgrade waarschijnlijk wel handigquote:Op zaterdag 6 september 2008 20:14 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Het kan in principe met elke videokaart, je processor is dan gewoon verantwoordelijk voor het decoderen van het HD-materiaal. Als je videokaart HD ondersteunt doet hij het zelf en ontlast je de processor. AGP kaarten worden heel schaars tegenwoordig, ze zijn er wel maar lastig te vinden.
ah dat is balen jaquote:Op zaterdag 6 september 2008 20:38 schreef Irien het volgende:
baalt er een beetje van dat ze morgenochtend moet werken. Kan ik me niet helemaal laten gaan deze avondNiet echt weekend. vroeg naar bed. Tevens is het vriendje bezig aan een marathon kijksessie van de "nieuwe" Battlestar Galactica serie
Als je een scherm hebt met DVI aansluiting.. en een videokaart met DVI.. zou ik sowieso die aansluiting gebruiken.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:46 schreef Etcetera het volgende:
* Etcetera heeft een helder moment
er zit ook zo'n andere aansluiting op, DIV geloof ik, misschien dat het beeld daar beter van wordt
Ja nee, ik heb Ro al laten weten dat ik niet naar Rauw ga. Gewoon ff doorbijten tot half december. Doe wel veel ervaring op en extra programma op m'n cv. daarna toedelodokiquote:Op zaterdag 6 september 2008 20:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
ah dat is balen jaDan wordt rauw volgende week ook lastig of niet?
misschien wel een troostende gedachte dat wij vanavond ook saaie huismussen zijnben nu onderweg naar mijn ouders. Zo een van mijn gekregen bruisballen uitproberen
Ik ben voor mijn proefdag namelijk in natura uitbetaald
De 9550 is al bijna antiek en dat je op IDE draait heeft bijna tot geen invloed op de snelheidquote:Op zaterdag 6 september 2008 20:41 schreef Etcetera het volgende:
[..]
dan ondersteunt de mijne het niet en moet ik denk toch eens gaan nadenken over een nieuw systeem. Videokaart ansich is best aardig hoor, Asus 9550, maar aangezien ik ook nog IDE heb ip SATA, is een upgrade waarschijnlijk wel handig
Nope, het enige wat die converter doet, is het analoge signaal doorgeven, en zorgen dat de aansluiting past.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:07 schreef Etcetera het volgende:
Dus dan helpt het niet dat ik op die DVI aansluiting een DVI/D-sub converter gooi? Heb nog steeds crt namelijk
quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:10 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
De 9550 is al bijna antiek en dat je op IDE draait heeft bijna tot geen invloed op de snelheid
Iedereen roept dat SATA enorm snel is (wel 300mb/sec!) maar vermelden er nooit bij dat dat alleen het draadje is. De interne schijf is gewoon een hele moderne IDE schijf, met een andere aansluiting. Meer dan 50bm/sec haal je daar meestal ook niet uit.
Als je een echte upgrade wil, laat maar weten wat je budget is en wat je wil doen. Het bedrijf waar ik werk levert zonder vezendkosten aan huis en in elkaar steken is doodeenvoudig. Je kunt ook een kant-en-klaar systeem kopen, handiger met garantie en geen eigen werk vereist.
Reken ook maar op een nieuwe voeding, aangezien je anders waarschijnlijk de correcte aansluiting op het moederbord gaat missen. En misschien een 6-pin aansluiting voor de videokaart als je een beetje fatsoenlijke videokaart aan wil gaan schaffen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:14 schreef Etcetera het volgende:
[..]voor een antieke kaart ben ik er nog best blij mee hoor
ik kan alles spelen wat ik wil
verder gaat het mij er niet zozeer om dat ik meer snelheid wil met SATA, maar dat SATA domweg goedkoper is dan IDE - dat is tenminste mijn ervaring - en beter te verkrijgen is dan IDE.
en upgrade betekend geen nieuwe kast (die heb ik net gemod) maar moederbord/processor/videokaart/eventueel geheugen. En dat aanbod hou ik zeker in m'n achterhoofd
Hoe was het? MLI nog gezien?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |