1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | # This bash schript checks the domain on a set of DNS servers DNS_LIST=(resolver1.opendns.com resolver2.opendns.com) # Here we ask for the parameter function AskParameter(){ echo -ne "Please enter the domain: " read TheDomain ServerRun } # Loop through each of these DNS servers and check DNS function ServerRun(){ clear for i in ${DNS_LIST[@]} do echo =========================================================== echo Checking $TheDomain on server $i echo =========================================================== nslookup $TheDomain - $i done EndScript } # Here we flush our DNS function FlushDNS(){ echo =========================================================== echo "DNS flushing is not needed on Linux. In case of trouble: " echo "try restarting the network or nscd daemon" echo =========================================================== EndScript } function EndScript(){ # Default choice is x choice=x # Here we ask the question echo ----------------------------------------------------------- echo -ne "Enter to e(x)it, (r)etry, (n)ew lookup or (f)lush DNS: " read choice if [ "$choice" = "x" ] || [ "$choice" = "X" ]; then exit; fi if [ "$choice" = "r" ] || [ "$choice" = "R" ]; then ServerRun; fi if [ "$choice" = "f" ] || [ "$choice" = "F" ]; then FlushDNS; fi if [ "$choice" = "n" ] || [ "$choice" = "N" ]; then AskParameter; fi } # We check if parameter is given, else ask for it if [ "$1" = "" ]; then AskParameter; exit; fi TheDomain=$1 ServerRun |
Dit topic is voornamelijk bedoeld zodat mensen kunnen lullen over wat ze op dit moment aan het ontwikkelen zijn.quote:Op maandag 22 september 2008 15:22 schreef Banzaiaap het volgende:
Ik weet niet precies wat dit topic precies inhoudt, maar gaat het ook over php/mysql? Ik heb namelijk wat hulp nodig
Podcast Database opzetten.. Ajax/Php nodig??
Zoiets moet ik ook nog doen. Ben alleen niet van plan om alles from scratch op te bouwen... Heb dus gisteravond Drupal geïnstalleerd, ga vandaag eens even de (on)mogelijkheden verkennen enzo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:43 schreef 1DIOOT het volgende:
vanavond devven we de backend van een niet nader te vernoeme vereniging met ledenbestand en eige profielen beheer met PHP, Flash, en ext js (mooi spul dat ext js)
Ik zou het noemen: "Oh No,Not Another CMS!?"quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:21 schreef amvrosios het volgende:
over devven gesproken,iemand suggestie's voor n pakkende naam voor n cms? :-)
Google Images ziet er toch best eng uit http://images.google.com/images?&um=1&hl=en&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&q=onna&&sa=N&start=0&ndsp=18 (let wel heb me safesearch uit gekeken)quote:
ID's in tabellen zijn zeer zelden opeenvolgend, en dat boeit niks. Het zijn identifiers, geen counters. Als je ruimtegebrek hebt kun je beter de kolom groter maken, ipv een INT een BIGINT ofzo. ID's aanpassen waarnaar gerefereerd wordt is zelden een goed idee.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:30 schreef WheeleE het volgende:
Tussen de bedrijven door aan het knutselen op een procedure in SQL om een aantal tabellen met identitycolumns te fixen. Er zitten nogal wat flinke gaten in de telling door slordige shutdowns enzo. Elke identitykolom wordt echter wel gebruikt om aan te referen in andere tabellen, geforceerd dor constraints.
Het probleem is gelukkig nog niet dringend, maar voordat straks mijn applicatie niet meer overweg kan met de grootte van de id's wil ik het fixen.
Ben bezig met me wowmap te voorzien van markers ( http://wyrimaps.net/wow ). Dit gaan een hele boel markers worden gezien de dingen die ik op de kaart wil plaatsen. Door deze in google gears te zetten hoop ik de performence omhoog te halen voor plekken waar mensen al gekeken hebben. Een 2e waar naar ik aan het kijken ben zijn de map tiles of ik die kan cache enzo het sneller laadbaar maken. (En uiteraard op bandbreedte besparenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:20 schreef CraZaay het volgende:
Het grootste probleem is de penetratie van Google Gears denk ik, maar de mensen die Gears geïnstalleerd hebben weten wel wat het is en staan je ongetwijfeld toe om het te gebruiken. Het zijn juist early adopters die ermee willen experimenteren. Het opent wel een wereld van mogelijkheden overigens, vooral voor offline werken. Waarvoor ga je het gebruiken?
Klopt ook wel, maar in dit geval zitten er identitygaps van ettelijke tienduizenden nummers tussen. Het datatype is al numeric(18). De database is het probleem niet direct, die kan het nog aan, maar de applicatie zelf is niet aan te passen (lang leve legacy!). De applicatie kan straks niet meer met de grote id's om gaan, en dat wil ik voor zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
ID's in tabellen zijn zeer zelden opeenvolgend, en dat boeit niks. Het zijn identifiers, geen counters. Als je ruimtegebrek hebt kun je beter de kolom groter maken, ipv een INT een BIGINT ofzo. ID's aanpassen waarnaar gerefereerd wordt is zelden een goed idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |