abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62780634
Heb ik spleetogen?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 13:31:33 #52
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_62780894
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:21 schreef mcDavid het volgende:
Heb ik spleetogen?
Nee wel krulletjes
phluphy for president!
pi_62800176
hmm,nog niet echt een denderende naam gevonden helaas
dus nog maar even verder zonder naam
Vooral dat wat hier boven staat.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:56:46 #54
84926 WyriHaximus
pi_62813845
Ben bezig voor me google maps site om Google Gears te gebruiken om bepaalde dingen te kunnen cache zodat de overall performence omhoog gaan. Nu zit ik er mee met het geweldige schermpje dat vraagt of jij als site bezoeker het goed vind dat mijn website dingen lokaal op jouw computer neer zet. (Databaseje in dit geval.) Nu zou ik als standaard bezoeker er niet zo happig op zijn dat een site zomaar dingen op me computer neer kan zetten. Hoe denken jullie hier over? Want zit een beetje met het dilemma wel niet wel niet om het te doen . Zeker de gafe dingen die ik later hier mee wil gaan doen word gears erg interesant om te gebruiken. Maar zon 'nag' scherm direct voor je neus als je een site voor het eerst bezoekt weet niet of ik daar wel zo vrolijk van word . Ow maar gears moet er natuurlijk wel opstaan .
phluphy for president!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:20:43 #55
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_62814645
Het grootste probleem is de penetratie van Google Gears denk ik, maar de mensen die Gears geïnstalleerd hebben weten wel wat het is en staan je ongetwijfeld toe om het te gebruiken. Het zijn juist early adopters die ermee willen experimenteren. Het opent wel een wereld van mogelijkheden overigens, vooral voor offline werken. Waarvoor ga je het gebruiken?
pi_62814946
Tussen de bedrijven door aan het knutselen op een procedure in SQL om een aantal tabellen met identitycolumns te fixen. Er zitten nogal wat flinke gaten in de telling door slordige shutdowns enzo. Elke identitykolom wordt echter wel gebruikt om aan te referen in andere tabellen, geforceerd dor constraints.
Het probleem is gelukkig nog niet dringend, maar voordat straks mijn applicatie niet meer overweg kan met de grootte van de id's wil ik het fixen.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_62817885
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:30 schreef WheeleE het volgende:
Tussen de bedrijven door aan het knutselen op een procedure in SQL om een aantal tabellen met identitycolumns te fixen. Er zitten nogal wat flinke gaten in de telling door slordige shutdowns enzo. Elke identitykolom wordt echter wel gebruikt om aan te referen in andere tabellen, geforceerd dor constraints.
Het probleem is gelukkig nog niet dringend, maar voordat straks mijn applicatie niet meer overweg kan met de grootte van de id's wil ik het fixen.
ID's in tabellen zijn zeer zelden opeenvolgend, en dat boeit niks. Het zijn identifiers, geen counters. Als je ruimtegebrek hebt kun je beter de kolom groter maken, ipv een INT een BIGINT ofzo. ID's aanpassen waarnaar gerefereerd wordt is zelden een goed idee.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:02:34 #58
84926 WyriHaximus
pi_62818457
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:20 schreef CraZaay het volgende:
Het grootste probleem is de penetratie van Google Gears denk ik, maar de mensen die Gears geïnstalleerd hebben weten wel wat het is en staan je ongetwijfeld toe om het te gebruiken. Het zijn juist early adopters die ermee willen experimenteren. Het opent wel een wereld van mogelijkheden overigens, vooral voor offline werken. Waarvoor ga je het gebruiken?
Ben bezig met me wowmap te voorzien van markers ( http://wyrimaps.net/wow ). Dit gaan een hele boel markers worden gezien de dingen die ik op de kaart wil plaatsen. Door deze in google gears te zetten hoop ik de performence omhoog te halen voor plekken waar mensen al gekeken hebben. Een 2e waar naar ik aan het kijken ben zijn de map tiles of ik die kan cache enzo het sneller laadbaar maken. (En uiteraard op bandbreedte besparen .) Een compleet ander iets is dat ik een editor wil maken dat mensen zelf markers kunnen plaatsen en deze tijdens het editen in de locale backend database te zetten.
phluphy for president!
pi_62820300
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

ID's in tabellen zijn zeer zelden opeenvolgend, en dat boeit niks. Het zijn identifiers, geen counters. Als je ruimtegebrek hebt kun je beter de kolom groter maken, ipv een INT een BIGINT ofzo. ID's aanpassen waarnaar gerefereerd wordt is zelden een goed idee.
Klopt ook wel, maar in dit geval zitten er identitygaps van ettelijke tienduizenden nummers tussen. Het datatype is al numeric(18). De database is het probleem niet direct, die kan het nog aan, maar de applicatie zelf is niet aan te passen (lang leve legacy!). De applicatie kan straks niet meer met de grote id's om gaan, en dat wil ik voor zijn.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 2 november 2008 @ 00:58:05 #60
84926 WyriHaximus
pi_62874446
Trouwens JS compressie is erg leuk ! http://dean.edwards.name/packer/ Alles word in eens compleet onlees baar maar het werkt prima .
phluphy for president!
  zondag 2 november 2008 @ 09:37:49 #61
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_62877013
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:02 schreef WyriHaximus het volgende:

Ben bezig met me wowmap te voorzien van markers ( http://wyrimaps.net/wow ). Dit gaan een hele boel markers worden gezien de dingen die ik op de kaart wil plaatsen. Door deze in google gears te zetten hoop ik de performence omhoog te halen voor plekken waar mensen al gekeken hebben.
In Google Maps zei je he? In dat geval is het binnenhalen van de markers (positie, etc) niet het probleem, maar het renderen in Google Maps. Dat duurt lang met veel markers
  zondag 2 november 2008 @ 11:35:14 #62
84926 WyriHaximus
pi_62878283
quote:
Op zondag 2 november 2008 09:37 schreef CraZaay het volgende:

[..]

In Google Maps zei je he? In dat geval is het binnenhalen van de markers (positie, etc) niet het probleem, maar het renderen in Google Maps. Dat duurt lang met veel markers
Ben het zo aan het maken dat hij per tile ze markers binnen haald. Zodat ook alleen voor die tile de markers geapplied hoeven worden op dat moment. Hoe ik dat met markers ga doen die later tevoorschijn gehaald worden moet ik nog verzinnen .
phluphy for president!
pi_62878914
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:58 schreef WyriHaximus het volgende:
Trouwens JS compressie is erg leuk ! http://dean.edwards.name/packer/ Alles word in eens compleet onlees baar maar het werkt prima .
Nice
  zondag 2 november 2008 @ 14:55:45 #64
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_62882740
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:35 schreef WyriHaximus het volgende:

Ben het zo aan het maken dat hij per tile ze markers binnen haald. Zodat ook alleen voor die tile de markers geapplied hoeven worden op dat moment. Hoe ik dat met markers ga doen die later tevoorschijn gehaald worden moet ik nog verzinnen .
Het probleem blijft als je 10 tiles hebt die zichtbaar zijn met ieder 10 markers
pi_62893486
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:58 schreef WyriHaximus het volgende:
Wat is het voordeel daarvan? Ik heb dat nooit begrepen. De snelheidswinst is toch te verwaarlozen, js files download je toch maar 1 keer en zo groot zijn die files toch niet (zeker niet vergeleken met images ed).
  zondag 2 november 2008 @ 21:48:18 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62893807
quote:
Op zondag 2 november 2008 21:37 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat is het voordeel daarvan? Ik heb dat nooit begrepen. De snelheidswinst is toch te verwaarlozen, js files download je toch maar 1 keer en zo groot zijn die files toch niet (zeker niet vergeleken met images ed).
Het kan een beetje dataverkeer schelen. Al gebruikt de echte kekke serveradmin natuurlijk sowieso HTTP compressie zodat het niet nodig is.

En het houdt tot op enige hoogte echte n00bs tegen die de originele code willen zien. Mensen die serieus geïnteresseerd zijn kunnen het meestal wel ontsleutelen, en voor de bekendere packers zijn scripts zo beschikbaar, maar de standaard puistekop die zichzelf h4x0r vindt komt er soms niet doorheen.

In mijn ogen marginale voordelen die de moeite van het complexere buildproces niet echt rechtvaardigen, maar hier en daar zie je het nog wel eens op sites.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 2 november 2008 @ 21:53:25 #67
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_62893971
In joomla een PHP componentje wat uit te breiden met mijn eigen wensen.
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  maandag 3 november 2008 @ 01:02:19 #68
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_62898847
quote:
Op zondag 2 november 2008 21:48 schreef soylent het volgende:

In mijn ogen marginale voordelen die de moeite van het complexere buildproces niet echt rechtvaardigen, maar hier en daar zie je het nog wel eens op sites.
Hier en daar? Zeg maar gerust op iedere site die serieus bezig is met front-end optimalisatie, zeker degenen die zich aan de "gouden regels" houden (zoals opgesteld door Yahoo).
  maandag 3 november 2008 @ 17:26:19 #69
84926 WyriHaximus
pi_62912487
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:55 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Het probleem blijft als je 10 tiles hebt die zichtbaar zijn met ieder 10 markers
Dat is nog altijd beter dan 10 zichbare tiles met 10 zichbare markers and 10.000 markers die buiten het gezichtsveld toch geladen worden .
quote:
Op zondag 2 november 2008 21:48 schreef soylent het volgende:

[..]

Het kan een beetje dataverkeer schelen. Al gebruikt de echte kekke serveradmin natuurlijk sowieso HTTP compressie zodat het niet nodig is.

En het houdt tot op enige hoogte echte n00bs tegen die de originele code willen zien. Mensen die serieus geïnteresseerd zijn kunnen het meestal wel ontsleutelen, en voor de bekendere packers zijn scripts zo beschikbaar, maar de standaard puistekop die zichzelf h4x0r vindt komt er soms niet doorheen.

Het is idd om je standaard puistenkop tegen te houden en wat bandbreedte te besparen boven op de standaard HTTP compressie . Daarnaast is er geen complex buildproces nodig aangezien het downloaden -> copy paste -> interface naar je framework maken en klaar om gebruikt te worden .
phluphy for president!
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:53:10 #70
84926 WyriHaximus
pi_63122676
Goed heb een cycler gemaakt voor me kaart om er voor te zorgen dat de kaart snel en licht blijft. Ik 'hergebruikt' markers zodat er niet meer dan een max aantal markers op de kaart komen te staan: http://dev.wyrimaps.net/wow?lng=-52.62451171875&lat=36.589068371399115&zoom=7
(Note: heb het max aantal nu ff laag staan om het idee te laten zien .) * WyriHaximus trots is op ze brokkie code
phluphy for president!
pi_63138022
* Tuvai.net is bezig met een kant en klare webshop applicatie die draait op Web Services waarmee leken binnen enkele minuten een eigen webshop op kunnen richten. De rubrieken/producten/bestellingen etc worden allemaal beheerd via een enterprise applicatie, de webshops zelf draaien op de Web Service van deze enterprise applicatie op andere plekken/servers.
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:22:57 #72
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_63408112
Ik ben bezig om een online BPV programma uit te breiden met een excel naar mysql functie, en wat schoonheidsfoutjes op te lossen van de vorige stagaires.
Loop stage bij mijn eigen school en mag lekker 4 dagen thuis eraan werken met een klasgenoot.
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:57:23 #73
192481 Core2
Happiness is the road
pi_63414991
Bezig met een narrow casting applicatie. WCF web services, WPF UI. Werk ook samen met een designer om een rete vette UI te maken . Project is aardig aan het groeien, fysiek gezien bestaat de volledige solution al uit 25 projecten, zit nog niet eens op 25% afronding van de requirements.

Als hobby projectje ben ik bezig met een tool die van usenet kan leechen uit nzb's. Dit in C, zowel voor windows als andere OS'en, ik ontwerp het met name voor systemen met weinig resources zoals routers en NAS systemen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Core2 op 21-11-2008 21:06:24 ]
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:40:35 #74
84926 WyriHaximus
pi_63418278
Ben weer druk bezig in javascript met me wow map . Nu bezig met het afhandelen van de markers op zon manier dat het niet de browser stressed en ook niet ze geheugen vol blaft.
phluphy for president!
pi_63485865
M'n Toen/Nu pagina toont altijd een willekeurige foto. Als je er via Google op terecht komt zag je vaak eerst een foto die niets het zoekresultaat te maken had. Nu heb ik 'm zo aangepast dat ie rekening houdt met waar je op gezocht hebt. Dus Google zoeken naar 'muiderpoort toen nu' geeft nu meteen de goede foto. Het werkt nog niet helemaal perfect, dus ik moet nog wat finetunen.
(En het loopt via de referer, dus als je die uit zet dan werkt het niet)
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:15:02 #76
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_63593081
Vandaag bezig om wat custom controls te maken in Sharepoint.
Dit in c#

Verder thuis bezig met mijn data mining tool te herschrijven, optimalisatie is nu al ongeveer een factor 15, dus de resultaten zijn goed
pi_63594512
Vandaag, en waarschijnlijk ook nog het weekend bezig met PHP-development. Ben een web-tool aan het maken voor IPod/IPhone waarmee je je DVD-collectie kunt beheren/raadplegen. Zo kan ik direct aan andere mensen een overzicht laten zien met mijn films, welke ik heb uitgeleend, etc.
Wellicht maak ik er nog een service van zodat andere mensen hun collectie kunnen vastleggen. In eerste instantie alleen voor mijzelf.
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_63601952
Bezig met Familie.nl (lekkere premium domeinnaam ).
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:35:49 #79
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_63618157
Niet echt super devven dit weekend, maar de beveiliging testen van een bestelprogramma waarmee via FTP updates worden gedownload. De inlog is niet anoniem, en zit ergens in de code van het programma verborgen.
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:42:30 #80
84926 WyriHaximus
pi_63618271
Niet echt echt gedevved maar combinatie van bash, lftp, cobian en mozy (gratis offsite van 2.5GB) backup systeem in elkaar gezet . De bach/lftp scripts verzamelen code en database van me sites en servers. Daarna mirror een bash script alles over 2 HDD's in me server. Cobian encrypt de helezooi op me desktop en mozy upload het naar de offsite backup by mozyhome . Dus alles staat altijd op 4 plekken .
phluphy for president!
pi_63770483
Overwerk, overwerk, overwerk. Eerste Red Bull is net op Nu weer verder met Familie.nl
  zondag 14 december 2008 @ 03:45:29 #82
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_64000664
Vanavond heb ik een web-interface in elkaar gezet voor de Alsa-mixer, hiermee kan ik dus op afstand m'n mixer bedienen... Handig als ik op m'n laptop zit en de muziek op m'n werkstation staat aan...

PHP roept een bash-script aan via sudo, het bash script benadert met behulp van amixer de geluidskaart...

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  zondag 14 december 2008 @ 12:05:51 #83
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 14 december 2008 @ 12:07:55 #84
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64003126
Zo weinig mogelijk, i.v.m. tentamen... maar mij kennende zal ik wel weer wat nutteloze gadgets maken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 14 december 2008 @ 13:08:01 #85
84926 WyriHaximus
pi_64004149
Werk aan met nieuwe CMS weer opgepakt aangezien ik voor http://wyrimaps.net/ fatsoenlijk blog posts wil kunnen posten en comments kunnen delete ipv het direct in de DB te doen zoals nu . Gelijk met rechten/group/user systeem begonnen zodat ik met dat als bezig alles verder uit kan bouwen zonder in de database te hoeven werken.
phluphy for president!
  zondag 14 december 2008 @ 20:07:09 #86
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_64013061
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:14 schreef SuperRembo het volgende:
M'n Toen/Nu pagina toont altijd een willekeurige foto. Als je er via Google op terecht komt zag je vaak eerst een foto die niets het zoekresultaat te maken had. Nu heb ik 'm zo aangepast dat ie rekening houdt met waar je op gezocht hebt. Dus Google zoeken naar 'muiderpoort toen nu' geeft nu meteen de goede foto. Het werkt nog niet helemaal perfect, dus ik moet nog wat finetunen.
(En het loopt via de referer, dus als je die uit zet dan werkt het niet)
Leuke site, dat toen en nu gebeuren. Zitten bijzonder veel bekende locaties tussen, Amsterdam (waar ik nu woon) en Hilversum, waar ik geboren ben en de basisschool heb bezocht. Grappig om al die plekken zo te zien!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_64168346
Was de afgelopen paar dagen bezig geweest met een applicatie dat uiteindelijk op een remote desktop vervanger moet leiden.
Wat het nu doet is screenshots maken van de client en dat verzenden naar de server. Ben nu bezig met de controle over de muis etc.
http://www.engineeringser(...)-network-using-java/
  maandag 22 december 2008 @ 08:38:35 #88
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_64235455
Ik ben bezig met het maken van een Wordpress plugin, puur om eens te zien hoe makkelijk het is om tegen Wordpress aan te schrijven
  maandag 22 december 2008 @ 18:08:17 #89
84926 WyriHaximus
pi_64251905
Ben lekker aan het vechten met extjs .
phluphy for president!
  maandag 19 januari 2009 @ 14:23:12 #90
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_65207825
Het is inmiddels weer even geleden, maar op dit moment ben ik druk bezig om wat leuke dingen met Mootools voor elkaar te krijgen, zoals form validation etc.
  maandag 19 januari 2009 @ 17:51:29 #91
52513 whosvegas
The Trickster
pi_65215882
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:27 schreef CraZaay het volgende:
Met Shindig aan het kloten (en dan met name de hooks om je eigen OpenSocial implementatie erachter te hangen) en wat met Greasemonkey aan het kloten (op enter rammen in Rabo Internetbankieren ipv op de submitknop te moeten klikken, yay!).
Ik begrijp er totaal niks van, maar volgens mij begrijp je het zelf ook niet helemaal
Are you nuts??
  maandag 19 januari 2009 @ 18:03:01 #92
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65216321
Legacy code omzetten naar het nieuwe systeem
  maandag 19 januari 2009 @ 21:27:01 #93
52513 whosvegas
The Trickster
pi_65224380
Een hello world jsf applicatie
Are you nuts??
  woensdag 21 januari 2009 @ 02:40:47 #94
181657 LordNemephis
computer says no
pi_65270788
Een portal maken die certified CMYK PDF's kant en klaar moet kunnen uitbraken
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_65272447
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:51 schreef whosvegas het volgende:

Ik begrijp er totaal niks van, maar volgens mij begrijp je het zelf ook niet helemaal
Ik heb ook met Shindig gespeeld, leuk spul. Ik snap het wel
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:47:40 #96
159635 Spike1506
NullPointerException
pi_65527377
Ben een nieuws systeem aan het schrijven voor de Anope website. Ze doen nu alles handmatig in de mysql pleuren en dat vinden ze nogal onhandig.
pi_65530521
Ben al enkele weken bezig met een complexe database-abstractielaag in perl. Het idee is dat je een nieuw Database object aanroept met als argumenten een dbnaam, host, usernaam en wachtwoord en dat je daarmee de hele database incl alle tabellen en rows kan querien. Het leuke is dat je daarvoor geen sql meer nodig hebt maar dat alles nette OO is, en dat de applicatie zelf helemaal uitzoekt hoe je db in elkaar zit, zoials alle tabellen + indices etc. De rows van een tabel opvragen wordt daardoor heel simpel:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
my $db = Database->new( 
   db         => 'testdb', 
   username   => 'root', 
   password   => 'doei!' 
);

my @rows = $db->table('folders')->fetch( where => 'ID > 12' );
my $firstRow = shift @rows;
my $rowID = $firstRow->ID(); # returns 13

Je kan een classe toewijzen aan een tabel en daarmee kun je ook heel eenvoudig relaties tussen tabellen aanbrengen. Daarin ben je niet beperkt tot bekende one2one, one2many en many2many (koppeltabel) relaties, je kan dan ook alle relaties met elkaar combineren.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
# one to many relation - a folder has multiple files
TestLibs::Folder->hasMany('Files')->ofClass('TestLibs::File')->on('folderID');

# one to one relation - a file has one folder
TestLibs::File->hasA('Folder')->ofClass('TestLibs::Folder')->on('folderID');

my $folder = TestLibs::File->new( ID => 1 )->getFolder();  # get the folder of File with ID = 1

# many to many relation - multiple files can have multiple tags
# first define the link between the 2 objects\
TestLibs::File->hasMany('TagLinks')->in('jt_files_tags')->on('fileID');
# use this link to construct the many2many relation
TestLibs::File->hasLinked('Tags')->ofClass('TestLibs::Tag')->linkedBy( role => 'TagLinks' )->on('tagID');

my @tags = TestLibs::File->new( ID => 1 )->getTags();  # get the tags for File with ID = 1

# derived relation - a folder has all tags of its files
TestLibs::Folder->hasDerived('FileTags')->via('TestLibs::File' => 'Tags');

Alle sql voor een relatie wordt onder water zo lazy mogelijk geconstrueerd en pas op het allerlaatste moment daadwerkelijk uitgevoerd. In 1 totaalquerie dus, niet in meerdere (minder efficiente) queries.

Ik zit nog te prutsen met de derived relaties die nog niet helemaal goed werken maar voor de rest werkt het geweldig. Het moet de opvolger worden van een vorige veel simpelere DB abstractieclass die ik inmiddels al in zeer veel applicaties als basis gebruik en me al veel tijd heeft gescheeld.

I rule. 8-)
pi_65537748
Wilde net zeggen, je was toch al met zoiets bezig.

Op dit moment liggen al mijn projecten in de ijskast. Ben momenteel bezig met een howto van OEL releases naar EOL releases upgraden voor Ubuntu.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_65538859
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:04 schreef slacker_nl het volgende:
Wilde net zeggen, je was toch al met zoiets bezig.
Ja, die heeft zijn nut ruimschoots bewezen en doet het nog steeds goed, maar is niet echt heel efficient - als je wat ingewikkeldere relaties wil gebruiken gaat de performance heel hard achteruit - het ophalen van bijv 1000 tags van een file dmv een jointabel resulteerde in 1001 calls naar de database, terwijl het in principe ook met 1 query kan. Bij nog ingewikkeldere relaties stijgt het aantal queries exponentieel. Moet je voorstellen hoe traag het wordt als je gaat werken met tabellen van miljoenen rows en 3e, 4e of hogere graads relaties. Dus vandaar dat het tijd werd voor versie 2.0.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:28:52 #100
84926 WyriHaximus
pi_67578460
Zondag RPX geimplenmenteerd op me site/cms rewrite. Gaat erg makkelijk allemaal en registreren/inloggen is voor gebruikers ook piece a cake. (Voor de gene die het willen testen, probeer het hier maar eens: http://dev.wyrihaximus.net/xds_user/account/openid (negeer wel ff de debug output )).
phluphy for president!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')