Niet voor 5 maanden nee, voor 5 kwartalen. 5 kwartalen in 2008, that is.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:45 schreef Beurlap het volgende:
ik denk niet dat ze je voor 5 maanden gaan laten betalen hoor. meer een kronkel in jouw hoofd.
Klopt, dat was een paar jaar geleden idd. Toen moest er een gouden handdruk betaald worden aan een vertrekkend directie-lid. Op dat moment heb ik KPN ook vervloekt, maar toen was er geen alternatief. Nu met Ziggo wel.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat deed @home ook al... Best arrogant dat ze verwachten dat je per kwartaal betaald i.p.v. per maand!
KPN heeft dat ook een keer geflikt met de vaste telefoonabonnementen: dat is voor veel mensen in principe een renteloze lening die ze KPN verstrekken, tot ze dood gaan...
Qua kosten blijft 2008 gewoon 4 kwartalen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:54 schreef Misstique het volgende:
[..]
Niet voor 5 maanden nee, voor 5 kwartalen. 5 kwartalen in 2008, that is.
We betalen in december 2008 voor het 1e kwartaal van 2009, dus die kosten vallen voor mij gewoon in 2008. We betalen dus voor 5 kwartalen in 2008.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Qua kosten blijft 2008 gewoon 4 kwartalen.
Maar er is een wezenlijk verschil tussen kosten en uitgaven. Voor de kosten maakt dit allemaal niks uit. De uitgaven zijn gewoon op een ander tijdstip.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:08 schreef Misstique het volgende:
[..]
We betalen in december 2008 voor het 1e kwartaal van 2009, dus die kosten vallen voor mij gewoon in 2008. We betalen dus voor 5 kwartalen in 2008.
Nu pasquote:Op vrijdag 5 september 2008 18:33 schreef Misstique het volgende:
Nou Ziggo, jullie kunnen mij helemaal de tyfus en vinkentering krijgen, ik stap over op een andere aanbieder..
Waarschijnlijk omdat het een kankernaam is en zelfs de gehuurde stemmen er zo over denken.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom spreken ze dat Ziggo (ik spreek het uit met een G !) in de reclame uit met een K ?Als ze dat willen, waarom schrijven ze het dan niet gewoon zo? Of moet het weer "hip" zijn in een of andere vage taal?
Misschien hadden ze gewoon Sicko moeten schrijven...
Dat doe je in de supermarkt toch ook?quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:44 schreef Bastoenie het volgende:
plus het feit dat je dan vooraf betaald voor iets wat je nog helemaal niet geleverd hebt gekregen :/
Nee, in de supermarkt zijn de goederen de jouwe zodra je ze betaald hebt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:05 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat doe je in de supermarkt toch ook?
Erna ja, niet ervoor.quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, in de supermarkt zijn de goederen de jouwe zodra je ze betaald hebt.
Ik bekijk het vanuit mijn oogpunt he? Ik heb in 2008 5 keer de kosten en de uitgaven.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar er is een wezenlijk verschil tussen kosten en uitgaven. Voor de kosten maakt dit allemaal niks uit. De uitgaven zijn gewoon op een ander tijdstip.
Je hebt in 2008 5 keer de uitgaven, dat is helemaal waar. De kosten moet je toerekenen aan de periode waarin ze vallen, per maand blijft dat, ongeacht het moment van betalen, gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:21 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik bekijk het vanuit mijn oogpunt he? Ik heb in 2008 5 keer de kosten en de uitgaven.
Op het moment van betalen, niet erna, niet ervoor.quote:
quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Qua kosten blijft 2008 gewoon 4 kwartalen.
Klopt helemaal vanuit een bedrijfseconomisch standpunt. Voor een particulier maakt het echter weinig uit aan welke periode je de kosten moet toerekenen. Het enige dat telt is wanneer je de uitgaven hebt. In dit geval heb je dus de uitgaven voor 5 kwartalen in 2008.quote:Op zaterdag 6 september 2008 03:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je hebt in 2008 5 keer de uitgaven, dat is helemaal waar. De kosten moet je toerekenen aan de periode waarin ze vallen, per maand blijft dat, ongeacht het moment van betalen, gewoon gelijk.
Je zult vanzelf de brief op je deurmat vinden. Ga je mee naar een ander?quote:Op zaterdag 6 september 2008 08:59 schreef Damzkieee het volgende:
Geldt dit voor alle Ziggodiensten? Want ik heb geen zin om mijn Hustler TV 3 maanden vooraf te betalen, dan weet ik nog niet eens wat er op komt!!?
Ik wist niet dat het mogelijk was om een andere kabelaanbieder te nemen?quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:07 schreef Misstique het volgende:
Verder ben ik al flink aan het rondkijken voor andere aanbieders, UPC ziet er wel goed uit..
Klopt, ik stap dus over op digitale tv.quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:15 schreef Poepoog het volgende:
Ik wist niet dat het mogelijk was om een andere kabelaanbieder te nemen?
quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:23 schreef Misstique het volgende:
[..]
Klopt, ik stap dus over op digitale tv.
Nee jij zult veel snappen met je LTS-zwakstroomquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:10 schreef Platina het volgende:
Allemaal huilies hier die simpele economie niet snappen
quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee jij zult veel snappen met je LTS-zwakstroom
Hoezo? Ik heb nu kabeltv via Ziggo, daar wil ik van af, dus stap ik over op Digitenne oid.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:26 schreef Koewam het volgende:
[..]
Jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
Ik daag je hierbij uit om ons te verblijden met al je kennis en om je simpele one-liner proberen te onderbouwen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:10 schreef Platina het volgende:
Allemaal huilies hier die simpele economie niet snappen
Super, Digitennequote:Op zaterdag 6 september 2008 12:33 schreef Misstique het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb nu kabeltv via Ziggo, daar wil ik van af, dus stap ik over op Digitenne oid.
Nuttige reactie ook trouwens 'jij snapt het niet, ik wil, maar ik geef geen uitleg'..
Heb je ook nog een constructieve bijdrage aan dit geheel?
Kijk, hier kan ik wat mee! Waarom is het niks? Zijn er andere, betere aanbieders die je me kunt aanbevelen?quote:
Dat kan ik je verzekeren van niet, Ziggo is me echt voorgoed kwijt als klant, ook al zouden ze ontzettend veel goedkoper zijn dan de concurrent, ik ga niet terug. Het is een principe-kwestie, ik wens niet genaaid te worden, door welk bedrijf dan ook.quote:Gok dat je binnen een half jaar weer bij Ziggo zit.
Principe kwestiequote:Op zaterdag 6 september 2008 12:39 schreef Misstique het volgende:
[..]
Kijk, hier kan ik wat mee! Waarom is het niks? Zijn er andere, betere aanbieders die je me kunt aanbevelen?
[..]
Dat kan ik je verzekeren van niet, Ziggo is me echt voorgoed kwijt als klant, ook al zouden ze ontzettend veel goedkoper zijn dan de concurrent, ik ga niet terug. Het is een principe-kwestie, ik wens niet genaaid te worden, door welk bedrijf dan ook.
We hebben Digitenne op het werk en is prima acceptabel.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:36 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Super, Digitenne![]()
Gok dat je binnen een half jaar weer bij Ziggo zit.
Om dan over een paar jaar over te gaan naar 5 jaar vooruit betaling!quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
Waarom laten ze je eigenlijk niet gewoon alvast een jaar vooruit betalen?
Ok kan gebeuren, heb het op vier locaties gehad, en vondt het ruk. Bij een beetje slecht weer zit je al naar ruis te kijken, kan oa. Veronica niet ontvangen. En je hebt een klein aantal zenders icm met een settop box. Ik was blij van Ziggo af te zijn, maar ben er snel op terug gekomen. Wat een rukproduct is dat digitenne.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
We hebben Digitenne op het werk en is prima acceptabel.
Kijk, dat denken veel mensen nu, dat ze in 2009 maar 3 keer hoeven te betalen. Fout. Je betaalt gewoon 4 keer.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:54 schreef Koewam het volgende:
Maar sowieso, dan heeft het jaar erna toch 3 kwartalen?
Nee, ik vertel jullie hier dus dat je dit jaar méér betaalt, namelijk 5 keer ipv 4 keer.quote:Of dan betaal je dit jaar toch minder?
Vorig jaar kreeg je vier rekeningen. Dit jaar krijg je vijf, ze gaan immers switchen. Volgend jaar krijg je er vier. Het jaar daarop ook etc etc tot je je abonnement opzegt. Dan gaan ze niet zeggen "oh, wacht, in 2008 heeft u vijf kwartalen betaald, hier krijgt u nog geld terug, of u krijg nog een kwartaal gratis te kijken van ons".quote:Je gaat niet meer betalen of zo... dus ik snap het hele probleem niet.
Klopt, dat zeg ik ook nergens.quote:maar een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling.
Daar kom ik ook vandaan, daar betaalde je aan het eind van de eerste maand van het kwartaal. Nu ga je aan het eind van de laatste maand van het kwartaal nóg een rekening krijgen dit jaar.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:10 schreef deepart het volgende:
@home hier, volgensmij betaalde je daar al vooraf dus ben benieuwd.
Jawel. Dat zeggen ze wel. Je hebt immers een maandcontract. Zit je daarvan maar 1 maand uit, krijg je twee maanden terug.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:11 schreef Misstique het volgende:
Vorig jaar kreeg je vier rekeningen. Dit jaar krijg je vijf, ze gaan immers switchen. Volgend jaar krijg je er vier. Het jaar daarop ook etc etc tot je je abonnement opzegt. Dan gaan ze niet zeggen "oh, wacht, in 2008 heeft u vijf kwartalen betaald, hier krijgt u nog geld terug, of u krijg nog een kwartaal gratis te kijken van ons".
Je wordt niet genaaid, je betaalt hetzelfde voor dezelfde diensten. Je betaalt alleen op een ander moment.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:39 schreef Misstique het volgende:
Het is een principe-kwestie, ik wens niet genaaid te worden, door welk bedrijf dan ook.
Je zit ik KLB!quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:33 schreef Misstique het volgende:
[..]
Nuttige reactie ook trouwens 'jij snapt het niet, ik wel, maar ik geef geen uitleg'..
Heb je ook nog een constructieve bijdrage aan dit geheel?
Als je in de oude situatie zou opzeggen, kreeg je de laatste factuur 2 maanden voor het einde van je contracttermijn. In de nieuwe situatie krijg je die dus 4 maanden voor het einde van je contracttermijn. Ofwel die 2 maanden krijg je gewoon weer terug zodra je opzegtquote:Op zaterdag 6 september 2008 13:11 schreef Misstique het volgende:
Vorig jaar kreeg je vier rekeningen. Dit jaar krijg je vijf, ze gaan immers switchen. Volgend jaar krijg je er vier. Het jaar daarop ook etc etc tot je je abonnement opzegt. Dan gaan ze niet zeggen "oh, wacht, in 2008 heeft u vijf kwartalen betaald, hier krijgt u nog geld terug, of u krijg nog een kwartaal gratis te kijken van ons".
Prima toch! Binnenkort overal vooraf betalen, in de supermarkt reken ik ook gewoon alvast een maand eerder af. Piet Krediet, die woont hier wel, die lieve bedrijven hebben het toch al zwaar genoeg de laatste tijd, zeker firma's als Zikko met z'n debiele schuldenlast.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:59 schreef Misstique het volgende:
[..]
Om dan over een paar jaar over te gaan naar 5 jaar vooruit betaling!.
snap je het nu nog steeds niet. Het kosten/uitgaven begrip is immers al verscheidene keren uitgelegd.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:36 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik daag je hierbij uit om ons te verblijden met al je kennis en om je simpele one-liner proberen te onderbouwen.
Ow en graag vanuit het oogpunt van de particulier (klant, zo je wil) die genaaid wordt door een leverancier van een dienst, niet andersom.
Oewh kijk mij ff een ruige reactie posten in een topic waar ik verder met mijn beperkte hersencapaciteiten niks te zoeken heb.quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee jij zult veel snappen met je LTS-zwakstroom
Doe hun postcodecheck voor de gein eens. Meestal kun je óf alleen Ziggo (vh. Casema etc.) nemen, óf alleen UPC.quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:07 schreef Misstique het volgende:
Verder ben ik al flink aan het rondkijken voor andere aanbieders, UPC ziet er wel goed uit..
Helemaal gelijk, ik laat m'n loon nu ook voorafgaand betalen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:27 schreef Platina het volgende:
[..]
snap je het nu nog steeds niet. Het kosten/uitgaven begrip is immers al verscheidene keren uitgelegd.
Zodra jij je rekening opzegt heb je nog steeds die maanden tegoed wat je vooruit betaald heb. Je krijgt éénmalig een 'dubbele' rekening (1x extra betalen dit jaar) omdat het systeem verandert. Maar je blijft hetzelfde betalen voor dezelfde dienst. Je betaalt niet teveel, je krijgt niet te weinig. Niks van dat allen, de betalingsdata verschuiven alleen. Simple as that.
Over welke dienst hebben we het hier?quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:33 schreef Misstique het volgende:
Bij thuiskomst vandaag vond ik een brief van Ziggo op de mat, waarin ze bericht doen van een aantal 'toekomstige' wijzigingen. Voorheen betaalde men in de eerste maand van elk kwartaal de rekening, vanaf december 2008 gaan we de maand voorafgaand aan het kwartaal waarin ze hun dienst leveren al betalen.
Klinkt best redelijk, tot je je realiseert dat we dus dit jaar VIJF keer betalen in plaats van de gebruikelijke 4 keer. 2008 heeft ineens 5 kwartalen gekregen..
Waarschijnlijk is de fusie toch niet in de kouwe kleren gaan zitten en moet Ziggo nog aan wat flinke financiële verplichtingen voldoen in 2008, paar gouden handdrukjes bijvoorbeeld, dus wij mogen allemaal weer bukken om flink genaaid te worden..
Nou Ziggo, jullie kunnen mij helemaal de tyfus en vinkentering krijgen, ik stap over op een andere aanbieder..
Dan bel je toch gewoon met je vaste tel ?quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:49 schreef dewanand het volgende:
ik vraag mij weleens af hoeveel kosten ziggo heeft om haar miljoenen abonnees te verbinden. Hoeveel verdienen zij netto of bruto per klant?
hoorde eens dat kosten van mobiel bellen in werkelijkheid slechts 1 cent zijn, dus als je 15 cent pmin betaald dan maken zij lekker 1400 procent bruto winst op je gesprekken. allemaal oplichters en daarom bel ik bijna nooit mobiel.
dewanand
Mwah, ik heb er anders geen enkel probleem meequote:Op zaterdag 6 september 2008 12:36 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Super, Digitenne![]()
Gok dat je binnen een half jaar weer bij Ziggo zit.
Maar ik wil niet op een ander moment betalen, ik wil niet de makkelijke oplossing zijn voor Ziggo's cashflow probleem.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je wordt niet genaaid, je betaalt hetzelfde voor dezelfde diensten. Je betaalt alleen op een ander moment.
http://tele2.nl/shop/TV/index.htmquote:Op zaterdag 6 september 2008 16:40 schreef Misstique het volgende:
[..]
Maar ik wil niet op een ander moment betalen, ik wil niet de makkelijke oplossing zijn voor Ziggo's cashflow probleem.
Er wordt ons klanten niks gevraagd, alleen medegedeeld en daar doe ik dit keer eens níet aan mee.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:38 schreef Renesite het volgende:
Tiek, heb je ANALOGE tv? En geen DIGITALE TV (afgezien van het basispakket) bij Ziggo? Zo ja: daarom krijgen veel meer mensen geen brief. Zo nee, dan net andersom (jij digitaal en anderen analoog)
Ja, er zit verschil tussen het analoge pakket, het digitale basis pakket (kost niets extra = analoge prijs) of digitale tv met aanvullende pakketten.quote:
Dat hebben ze voor de automatische machteging voor internet en zo al een keer omgegooitquote:Op zaterdag 6 september 2008 13:10 schreef deepart het volgende:
@home hier, volgensmij betaalde je daar al vooraf dus ben benieuwd.
prima acceptabel, die vind ik mooiquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
We hebben Digitenne op het werk en is prima acceptabel.
Je rekent producten in de supermarkt gewoon af voordat je het gebruikt.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Prima toch! Binnenkort overal vooraf betalen, in de supermarkt reken ik ook gewoon alvast een maand eerder af. Piet Krediet, die woont hier wel, die lieve bedrijven hebben het toch al zwaar genoeg de laatste tijd, zeker firma's als Zikko met z'n debiele schuldenlast.
Ik vind dit een rare kronkel.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:40 schreef Misstique het volgende:
[..]
Maar ik wil niet op een ander moment betalen, ik wil niet de makkelijke oplossing zijn voor Ziggo's cashflow probleem.
Er wordt ons klanten niks gevraagd, alleen medegedeeld en daar doe ik dit keer eens níet aan mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |