abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61507579
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:40 schreef Dingest het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik bedoelde alleen dat de politie de macht heeft om je, als je dronken bent, van de fiets te sleuren en je gelijk verbieden auto te rijden Ik neem dan aan als je dán wel gaat rijden het een misdrijf is, en niet langer een zware overtreding.
Dat zou goed kunnen, dat weet ik niet.

Overigens heb ik het idee dat aan het verhaal van TS iets niet klopt. Invorderen van een rbw doen ze niet zomaar. Al helemaal niet voor een brommer en voor de overtredingen die TS noemt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61514060
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lijkt me onzin.
Dan zou je, als je geen rijbewijs hebt, lichter gestrafd worden voor dronken fietsen dan wanneer je wel een rijbewijs hebt.
en toch is het waar, is een vriend waarmee ik naar huis reed overkomen, gelukkig was ik nuchter want eenmaal thuis moest ik nog iemand naar huis rijden met de auto. moet wel zeggen dat de officier van justitie hier niet aan te pas kwam was idd dag later op bureau ophalen.
Gimme all ur shinies and chocolatecake
pi_61514674
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:08 schreef Mad-MonKey het volgende:

[..]

en toch is het waar, is een vriend waarmee ik naar huis reed overkomen, gelukkig was ik nuchter want eenmaal thuis moest ik nog iemand naar huis rijden met de auto. moet wel zeggen dat de officier van justitie hier niet aan te pas kwam was idd dag later op bureau ophalen.
Dat is dan een rijverbod geweest, dat is iets anders dan ontzegging van de rijbevoegdheid.
pi_61515007
Hm, op het net komen toch enkele berichten - zowel officiële als gewoon forum-verhalen - naar voren van mensen die hun rijbewijs voor een korte tijd in mochten leveren. Opmerkelijk, als de overheid en de wet kennelijk zelf aangeeft dat het niet mag. Het overkomt mensen kennelijk toch.
pi_61515047
En als je nou gewoon niet je rijbewijs laat zien maar je ID-bewijs toont?
  woensdag 10 september 2008 @ 12:59:27 #56
182073 invine
blablabla etc.
pi_61521951
Dan krijg je boete voor het niet meenemen van een rijbewijs/certificaat
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_61522250
Volgens mij moet je hem (ook nog) op het bureau laten zien. Ik weet niet of je vraag in het algemeen was, of als de politie hem wil invorderen
  woensdag 10 september 2008 @ 13:13:18 #58
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61522312
Je bent genaaid kerel
Ik ben een eckte rapnegert
pi_61562765
heb mijn rijbewijs na een week terug en ben zonder een boete vanaf gekomen.

en iedereen die maar mij heeft zitten afkraken mag de pot op.
pi_61562817
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:04 schreef rdam-58 het volgende:
heb mijn rijbewijs na een week terug en ben zonder een boete vanaf gekomen.

en iedereen die maar mij heeft zitten afkraken mag de pot op.
Hoezo zonder boete?
Denk dat je die over een paar weken wel op je deurmat kan verwachten.
pi_61562964
dus niet heb het vandaaag te horen gekregen voortaan voorzichtiger rijden soort lesje
pi_61563124
Denk hier eens over na:

Als je geen boete hebt gekregen is je rijbewijs waarschijnlijk onrechtmatig ingenomen geweest zoals velen hier al zeiden.
Ben je alsnog genaaid. Tijd rijbewijs kwijt terwijl je wettelijk in je recht stond.......

Echt, als er een goede reden was geweest om em in te nemen kom je er écht niet zonder boete van af.
pi_61563661
vannelle ben je ziek ofsow zeg alleen wat er is gebeurt. maar jah ik benn ervan af dus de rest boeit me neit
pi_61563685
jullie discusseren maar doelloos verder k ben pleite k ga lekker cruisen
pi_61565225
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:29 schreef rdam-58 het volgende:
vannelle ben je ziek ofsow zeg alleen wat er is gebeurt. maar jah ik benn ervan af dus de rest boeit me neit
Jij vertelt wat er is gebeurd en iemand anders zegt wat hij/zij denkt over het gebeurde.
Zo gaat dat op een forum.

Je bent er van af zeg je.
Ik hoop het voor je, maar dat betekent dus wel dat je rbw onterecht ingenomen is geweest. Snap je dat dan echt niet?
De ovj heeft dan geen kans gezien om tot vervolging over te gaan oftewel: jij zat niet fout.
En dan TOCH je rbw kwijt geweest zijn? Ik weet het niet hoor, maar ik zou dan op z'n minst licht pissig zijn.....

Of er komt nog een transactievoorstel, dat kan natuurlijk ook.

Hoe weet je zo zeker dat er geen boete komt? Wie heeft je dat verteld of van wie heb je een brief gehad?
  vrijdag 12 september 2008 @ 00:26:24 #66
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_61566645
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:30 schreef rdam-58 het volgende:
jullie discusseren maar doelloos verder k ben pleite k ga lekker cruisen
Onbegrijpelijk dat ze achterlijke domme mensen zoals rdam-58 een rijbewijs geven.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_61566832
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 00:26 schreef FB14 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat ze achterlijke domme mensen zoals rdam-58 een rijbewijs geven.
Dat jij het niet begrijpt wil niet zeggen dat het niet normaal is.

Buiten dat, TS heeft zijn rbw niet gekregen, hij heeft tijdens een examen laten zien dat hij geschikt is.

En ken je TS persoonlijk of loop je alleen maar mee te blaten in de hoop populair te worden?
Meeblaten is het eigenlijk niet eens, je bent de 1e die TS een achterlijke domme noemt. Ik hoop voor jou dat je mening overgenomen wordt door anderen, anders stort je tere bouwwerk van proberen behoorlijk in vrees ik.

Vertel trouwens eens waarom je hem achterlijk en dom vind? Die onderbouwing kan ik tussen de regels van je losse kreten niet vinden.

[ Bericht 30% gewijzigd door vannelle op 12-09-2008 00:45:03 ]
pi_61566944
Mijn edit was trouwens de persoonlijke noot richting FB14
  vrijdag 12 september 2008 @ 00:53:20 #69
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_61567038
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 00:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat jij het niet begrijpt wil niet zeggen dat het niet normaal is.

Buiten dat, TS heeft zijn rbw niet gekregen, hij heeft tijdens een examen laten zien dat hij geschikt is.

En ken je TS persoonlijk of loop je alleen maar mee te blaten in de hoop populair te worden?
Meeblaten is het eigenlijk niet eens, je bent de 1e die TS een achterlijke domme noemt. Ik hoop voor jou dat je mening overgenomen wordt door anderen, anders stort je tere bouwwerk van proberen behoorlijk in vrees ik.

Vertel trouwens eens waarom je hem achterlijk en dom vind? Die onderbouwing kan ik tussen de regels van je losse kreten niet vinden.
Akkoord. Citaat:
quote:
Zegt genoeg lijkt me.
pi_61567178
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 00:53 schreef FB14 het volgende:

[..]

Akkoord. Citaat:
[..]

Zegt genoeg lijkt me.
Begrepen.
Dat TS niet normaal reageert was me al opgevallen.
Maar de manier waarop jij reageerde was niet netjes en daar reageerde ik vnl. op.

In grote lijnen ben ik het met je eens maar slecht nieuws hoor je voorzichtig te brengen.
  vrijdag 12 september 2008 @ 01:11:50 #71
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_61567231
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 01:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Begrepen.
Dat TS niet normaal reageert was me al opgevallen.
Maar de manier waarop jij reageerde was niet netjes en daar reageerde ik vnl. op.

In grote lijnen ben ik het met je eens maar slecht nieuws hoor je voorzichtig te brengen.
Ach, soms moet je het direct brengen
pi_61567319
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 01:11 schreef FB14 het volgende:

[..]

Ach, soms moet je het direct brengen
Soms kun je er ook voor kiezen om iets subtieler te zijn.
Hangt van de situatie af natuurlijk maar in dit geval zou een beetje tact wel op z'n plaats zijn geweest in mijn ogen.
pi_61567949
TS is echt hard in z'n hol genaaid. Ik ben benieuwd wie TS heeft verteld dat 'ie geen boete krijgt. Feit is namelijk dat er óf dan tegen 'm gelogen is en dat er vanuit de OvJ alsnog een boete/transactievoorstel komt. Zo niet, dan is TS hard in z'n sterretje genaaid vanwege een onterechte invordering van het rijbewijs. Kennelijk was er dan niks aan de hand of krijgt de betreffende ambtenaar het bewijs niet rond (en gezien mijn ervaringen met de creatieve mensen van de politie lijkt dat me sterk).

In het eerste geval merkt TS het vanzelf, in het tweede geval zou ik alle mogelijke paden bewandelen om een schadevergoeding te krijgen (vrije dagen ivm invordering, schadeloosstelling kosten OV etc.).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 12 september 2008 @ 03:23:50 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_61568005
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 03:08 schreef Mikkie het volgende:

in het tweede geval zou ik alle mogelijke paden bewandelen om een schadevergoeding te krijgen (vrije dagen ivm invordering, schadeloosstelling kosten OV etc.).
Volgens mij is de TS allang blij dat hij weer lekker stoned op zijn brommertje mag cruisen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')