abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61408671
Mijn autorijbewijs is pas geleden ingevorderd door een motoragent tijdens het bezorgen op een scooter/brommer.

Dit omdat ik rechts geen voorrang hebt verleend en 40km/u ging.

Binnrn 10dagen krijg ik bericht van officier van justitie. (heb nog een kleineboete openstaan).

Weet iemand wat er nu gaat gebeuren?
pi_61408688
Ik denk niet dat de officier van justitie op FOK! zit.
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:29:12 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61408758
Je krijgt binnrn 10dagen bericht van officier van justitie, denk ik.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_61408772
Daar registreer je je voor?

Btw voor geen voorrang en snelheid krijg je een bekeuring en wordt niet je rijbewijs ingenomen.
Dus vertel eens het hele verhaal
pi_61408831
Zoals ik dit verhaal lees wordt je (auto)rijbewijs hier niet voor ingevorderd, dan moet er wel meer gebeuren dus zoals Elvander zegt, tell it boy.

Wat is je verdere verleden, je zegt alleen een kleine boete, maar je hebt niet punten ingeleverd van je rijbewijs (of heb je geen puntenrijbewijs).?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:33:08 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_61408876
quote:
Dit omdat ik rechts geen voorrang hebt verleend en 40km/u ging.
Krijg je hooguit een bekeuring voor, vorderen ze je niet je rijbewijjs voor in.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_61408953
Ik geloof er geen zak van.

Volgens mij reed je 40 km/h te hard, dan kan het misschien wel.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_61408999
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:36 schreef okkie-man het volgende:
Ik geloof er geen zak van.

Volgens mij reed je 40 km/h te hard, dan kan het misschien wel.
Vanaf 50 toch..

Aan ts:

Heb je toevallig geen mooie ogen?
pi_61409083
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:37 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Vanaf 50 toch..

Aan ts:

Misschien dat het bij brommers anders is, wat overigens terecht zou zijn.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_61409204
Een invordering van een rijbewijs vindt doorgaans plaats bij snelheidsovertredingen vanaf 50 km/u te snel, een alcohol-promillage die de 1,3 te boven gaat, een gereden snelheid die een verdubbeling is van de maximum snelheid ter plaatste, een weigering van een alcohol-onderzoek, bij het veroorzaken van gevaar of hinder van de (algemene) verkeersveiligheid (Artikel 5) of bijvoorbeeld bij een ongeval met dodelijk letsel. (Artikel6).
Bla Bla Bla Blaadjes aan de boom
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:47:12 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61409241
quote:
[..]
Vanaf 50 toch..

Aan ts:

Met de auto idd 50 km te hard, met de scooter/brommer zou dat wel eens anders kunnen liggen, dan is 40 km te hard een overschrijding van 100% van de toegestane snelheid

Maar het lijkt me sterk dat voor het niet verlenen van voorrang een rijbewijs wordt ingenomen, dus de rest van het verhaal graag TS.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61409252
quote:

[..]

Vanaf 50 toch..

Aan ts:

Toch ook bij meer dan 2x de maximum snelheid?
En aangezien een brommer in de bebouwde kom 30 mag, en erbuiten 40, zou het dan kunnen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:52:14 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61409387
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En aangezien een brommer in de bebouwde kom 30 mag, en erbuiten 40, zou het dan kunnen.
Als het in een voetgangersgebied was dan zou 40 km pu dus al reden tot inname van het rijbewijs kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61409409
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het in een voetgangersgebied was dan zou die 40 km pu dus al reden tot inname van het rijbewijs kunnen zijn.
Dan had 'ie helemaal niet op die brommer mogen rijden.
pi_61409464
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan had 'ie helemaal niet op die brommer mogen rijden.
Maar de maximum-snelheid is daar 0 km/h.
2 keer 0 = 0, dus kan TS niet te hard gereden hebben.
pi_61409786
ik zat pizza te bezorgen en ging gewoon 40km/u gaf een auto van rechts geen voorrang dit is allemaal geburt over een traject van misschien 300meter; vervolgens werd ik door een motoragent staande gehouden .
Agent was pissig hij zei dat ik als een wezel reed; en heeft mijn rijbewijs ingenomen.

Ik heb nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs, in mijn voorgeschiedenis heb ik tot nu toe 6 boetes met de auto gekregen.
en 1x tijdens bezorgen, dit is egt alles;
pi_61409807
het was trouwens een weg waar je 30 mocht
pi_61409841
2 jaar rijbewijs en 6 boetes?
300 meter lang iemand geen voorrang geven hoe doe je dat?

Volgens mij kunnen ze dat rijbewijs beter houden.
pi_61410049
artikel 5 gevalletje
pi_61410109
Dat moet dan op grond van een artikel 5 geweest zijn (gevaarlijk rijgedrag, kapstokartikel). Dan kunnen ze je rijbewijs invorden - en dat wil tegenwoordig ook dan automatisch je autorijbewijs zeggen. De politie heeft zelfs de macht je rijbewijs in te vorderen als je te dronken op de fiets zit

edit:/ Alexxxx was iets eerder terwijl ik aan het typen was
pi_61410233
de 6 boetes waren kleine overtredingen zoals parkeerboete en openbare weg stilstaan. en heb 1 auto geen voorrang verleend en ik bedoel dat ik na 300 meter was aangehouden.
Het was volgens artikel 164
pi_61410302
Dan ben je gewoon een enorme pannenkoek dat je zomaar je rijbewijs afgeeft!
pi_61410521
ja ik moetgewoon afwachten, agent zei wel dat als het de eerste keer is ik hoogstwaarschijnlijk een schikking zou krijgen hopen dat het ook zo is, ik zal dan voortaan maar als een ouwe omaatje rijden
pi_61410603
op art. 164 wordt niet ingevorderd.
pi_61410662
wat houdt het precies in dan den_haag weet je dat; want ik heb het ook ff doorgenomen is niet egt al te duidelijk??
pi_61410842
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:45 schreef Taquel het volgende:
Een invordering van een rijbewijs vindt doorgaans plaats bij snelheidsovertredingen vanaf 50 km/u te snel, een alcohol-promillage die de 1,3 te boven gaat, een gereden snelheid die een verdubbeling is van de maximum snelheid ter plaatste, een weigering van een alcohol-onderzoek, bij het veroorzaken van gevaar of hinder van de (algemene) verkeersveiligheid (Artikel 5) of bijvoorbeeld bij een ongeval met dodelijk letsel. (Artikel6).
pi_61410905
Artikel 164
1. Op de eerste vordering van de in artikel 159, onderdelen a en b, bedoelde personen is de bestuurder van een motorrijtuig, tegen wie door een van die personen proces-verbaal wordt opgemaakt ter zake van overtreding van een bij of krachtens deze wet vastgesteld voorschrift, verplicht tot overgifte van het hem afgegeven rijbewijs dan wel het hem door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland afgegeven rijbewijs en, indien hem daar een internationaal rijbewijs is afgegeven, dat bewijs.

2. De in het eerste lid bedoelde vordering wordt gedaan in geval van overtreding van:

a. artikel 8, indien bij een onderzoek als bedoeld in het tweede lid, van die bepaling blijkt of, bij ontbreken van een dergelijk onderzoek, een ernstig vermoeden bestaat dat het alcoholgehalte van de adem van de bestuurder hoger is dan 570 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, onderscheidenlijk het alcoholgehalte van het bloed van de bestuurder hoger blijkt te zijn dan 1,3 milligram alcohol per milliliter bloed;

b. artikel 8, indien bij een onderzoek als bedoeld in het derde lid van die bepaling blijkt of, bij het ontbreken van een dergelijk onderzoek, een ernstig vermoeden bestaat dat het alcoholgehalte van de adem van de bestuurder hoger is dan 350 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, onderscheidenlijk het alcoholgehalte van het bloed van de bestuurder hoger blijkt te zijn dan 0,8 milligram alcohol per milliliter bloed;

c. artikel 163, tweede, zesde, achtste of negende lid;

d. overschrijding van een krachtens deze wet vastgestelde maximumsnelheid met vijftig kilometer of meer door een bestuurder van een motorrijtuig anders dan een bromfiets, in geval van staandehouding van de bestuurder;

e. overschrijding van een krachtens deze wet vastgestelde maximumsnelheid met dertig kilometer of meer door een bestuurder van een bromfiets, in geval van staandehouding van de bestuurder.

3. De in het eerste lid bedoelde vordering kan worden gedaan indien door de overtreding de veiligheid op de weg ernstig in gevaar is gebracht.

4. De ingevorderde bewijzen worden tegelijk met het proces-verbaal onverwijld opgezonden aan de officier van justitie. De officier van justitie is bevoegd de ingevorderde bewijzen onder zich te houden totdat de strafbeschikking onherroepelijk is geworden, de rechterlijke uitspraak in kracht van gewijsde is gegaan of, indien bij die strafbeschikking of uitspraak de bestuurder de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen onvoorwaardelijk is ontzegd, tot het tijdstip waarop de ontzegging is verstreken, indien:

a. bij het in het tweede lid, onderdeel a, bedoelde onderzoek is gebleken of, bij ontbreken van een dergelijk onderzoek, een ernstig vermoeden bestaat dat het alcoholgehalte van de adem van de bestuurder hoger was dan 785 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, onderscheidenlijk het alcoholgehalte van het bloed van de bestuurder hoger blijkt te zijn dan 1,8 milligram alcohol per milliliter bloed;

b. bij het tweede lid, onderdeel b, bedoelde onderzoek is gebleken of, bij ontbreken van een dergelijk onderzoek, een ernstig vermoeden bestaat dat het alcoholgehalte van de adem van de bestuurder hoger was dan 570 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, onderscheidenlijk het alcoholgehalte van het bloed van de bestuurder hoger blijkt te zijn dan 1,3 milligram alcohol per milliliter bloed;

c. de maximumsnelheid met 70 kilometer of meer is overschreden door een bestuurder van een motorrijtuig anders dan een bromfiets;

d. indien de maximumsnelheid met dertig kilometer of meer is overschreden door een bestuurder van een bromfiets, dan wel

e. op grond van andere feiten of omstandigheden ernstig rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat de bestuurder opnieuw een feit als bedoeld in het tweede of derde lid zal begaan.

5. De officier van justitie is bevoegd de toepassing van de in het vierde lid bedoelde bevoegdheid te schorsen indien:

a. de geldigheid van de bewijzen ingevolge artikel 131, derde lid, onderdeel a, voor alle categorieën van motorrijtuigen waarvoor zij zijn afgegeven, wordt geschorst;

b. de bewijzen ingevolge artikel 124 voor alle categorieën van motorrijtuigen waarvoor zij zijn afgegeven, ongeldig worden verklaard voor een bepaald deel van de geldigheidsduur;

c. een rechterlijke uitspraak of strafbeschikking waarbij de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen is ontzegd, voor tenuitvoerlegging vatbaar is geworden.

De schorsing duurt voort zolang de bewijzen ingevolge de onderdelen a, b en c ongeldig zijn.

6. Indien de officier van justitie binnen tien dagen na de dag van invordering niet gebruik maakt van de in het vierde lid bedoelde bevoegdheid, geeft hij de ingevorderde bewijzen onverwijld terug aan de houder. Teruggave vindt eveneens plaats, indien ernstig rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat aan de houder in geval van veroordeling door de rechter dan wel uitvaardiging van een strafbeschikking geen onvoorwaardelijke ontzegging van de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen zal worden opgelegd, dan wel geen onvoorwaardelijke ontzegging van langere duur dan de tijd gedurende welke de bewijzen zijn ingevorderd of ingehouden geweest. Teruggave vindt ten slotte plaats indien het onderzoek van de zaak op de terechtzitting niet binnen zes maanden na de dag van invordering is aangevangen, dan wel binnen die termijn geen strafbeschikking is uitgevaardigd.

7. In geval van toepassing van het eerste lid kan het motorrijtuig, voor zover geen andere bestuurder beschikbaar is of de bestuurder niet aanstonds voldoet aan de vordering, onder toezicht of, voor zover degene die het proces-verbaal opmaakt zulks nodig oordeelt, in bewaring worden gesteld. In het laatste geval zijn de artikelen 170, tweede lid, tweede en derde volzin, vierde en vijfde lid, 171, 172 en 173, eerste lid, van deze wet en de artikelen 5:25, eerste lid, 5:26, 5:29, tweede en derde lid, 5:30, eerste, tweede en vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht van overeenkomstige toepassing. Teruggave van het motorrijtuig vindt slechts plaats indien aan de vordering is voldaan of indien de officier van justitie zich niet langer tegen de teruggave verzet.

8. In geval van toepassing van het eerste of vierde lid kan elke belanghebbende bij klaagschrift daartegen opkomen. Zolang in de zaak nog geen vervolging is ingesteld, wordt het klaagschrift ingediend ter griffie van de rechtbank in het arrondissement waar het in het eerste lid bedoelde feit werd begaan, en anders ter griffie van het gerecht in feitelijke aanleg waarvoor de vervolging plaatsvindt of, in geval van verzet tegen een uitgevaardigde strafbeschikking, zou worden voortgezet, dan wel het laatst plaatsvond. Artikel 552 a, derde en vijfde lid, van het Wetboek van Strafvordering is verder van overeenkomstige toepassing. De raadkamer van het gerecht geeft zo spoedig mogelijk, na de belanghebbende, desverlangd bijgestaan door diens raadsman, te hebben gehoord, althans opgeroepen, zijn met redenen omklede beslissing, welke onverwijld aan de belanghebbende wordt betekend. Tegen de beslissing kan door het openbaar ministerie binnen veertien dagen daarna en door de belanghebbende binnen veertien dagen na de betekening beroep in cassatie worden ingesteld. De Hoge Raad beslist zo spoedig mogelijk.

9. Indien de zaak eindigt zonder oplegging van straf of maatregel of met zodanige oplegging, doch op grond van een feit waarvoor de toepassing van het eerste of vierde lid niet is toegelaten, kan de rechter op verzoek van de gewezen verdachte hem een vergoeding ten laste van de Staat toekennen voor de schade die hij ten gevolge van die toepassing heeft geleden. Onder schade is begrepen het nadeel dat niet in vermogensschade bestaat. De artikelen 89, derde tot en met zesde lid, 90, 91 en 93 van het Wetboek van Strafvordering zijn van overeenkomstige toepassing.
pi_61411419
Ja mooi stukje copy / paste werk, maar daar heb ik op vrijdag ff geen behoefte aan, wat is de strekking van het verhaal?
pi_61411590
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 20:05 schreef Elvander het volgende:
Ja mooi stukje copy / paste werk, maar daar heb ik op vrijdag ff geen behoefte aan, wat is de strekking van het verhaal?
er staat veel in de TS moet maar op zoek naar wat hij gedaan heeft
pi_61411997
iK weet al voldoende ik heb dus 50%kans komt goed anders schakelen we gewoon de advocaat in.

bEDANKT ALLEMAAL
pi_61412196
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 20:10 schreef wouter37 het volgende:

[..]

er staat veel in de TS moet maar op zoek naar wat hij gedaan heeft

okidoki, ik was ff benieuwd want 164 had ik nog nooit van gehoord. Maar ja die lap tekst is ook niet echt uitnodigend
pi_61412645
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 20:24 schreef rdam-58 het volgende:
iK weet al voldoende ik heb dus 50%kans komt goed anders schakelen we gewoon de advocaat in.

bEDANKT ALLEMAAL
En ik blijf erbij dat er meer is, als de motoragent hier op fok zat, zal er wel een verhaal uit komen met iets als "TS heeft een auto rechts ingehaald over het voetpad".
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61416875
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:17 schreef Dingest het volgende:
Dat moet dan op grond van een artikel 5 geweest zijn (gevaarlijk rijgedrag, kapstokartikel). Dan kunnen ze je rijbewijs invorden - en dat wil tegenwoordig ook dan automatisch je autorijbewijs zeggen. De politie heeft zelfs de macht je rijbewijs in te vorderen als je te dronken op de fiets zit
edit:/ Alexxxx was iets eerder terwijl ik aan het typen was
Lijkt me onzin.
Dan zou je, als je geen rijbewijs hebt, lichter gestrafd worden voor dronken fietsen dan wanneer je wel een rijbewijs hebt.
pi_61417928
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 20:24 schreef rdam-58 het volgende:

bEDANKT ALLEMAAL
Als ik dit zo lees denk ik in 1e instantie artikel 8.

Maar serieus, ik denk dat die agent je al langer heeft gevolgd en dat het niet verlenen van voorrang ook niet je enige overtreding was.
Of wou je zeggen dat je fatsoenlijk reed en maar 1 foutje hebt gemaakt wat iedereen had kunnen overkomen?
Ik geloof er geen ene hol van.
pi_61417953
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lijkt me onzin.
Dan zou je, als je geen rijbewijs hebt, lichter gestrafd worden voor dronken fietsen dan wanneer je wel een rijbewijs hebt.
Dat verschil zie je wel weer terug in de geldboete dunkt me....
pi_61418835
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lijkt me onzin.
Eventueel verschil zie je idd terug in geldboete of andere strafvorm.
In principe heeft de politie we dat recht. Ze doen het echter niet, want zelf vinden ze dat ook bijzonder flauw. Maar er kunnen situaties zijn dat het als preventie geen slecht idee is
  zaterdag 6 september 2008 @ 15:10:32 #37
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61427028
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:17 schreef Dingest het volgende:
De politie heeft zelfs de macht je rijbewijs in te vorderen als je te dronken op de fiets zit
Neen.
pi_61427076
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:10 schreef JDude het volgende:

[..]

Neen.
Jawel.
Dat het niet gebeurt is een 2e.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:02:13 #39
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61427909
Kan mijn rijbewijs ingevorderd worden als ik dronken op de fiets word aangehouden?

Als u dronken op de fiets wordt aangehouden, kan uw rijbewijs niet worden ingevorderd door de politie of worden ingehouden door de officier van justitie. Uw rijbewijs kan alleen worden ingevorderd of ingehouden als u een motorvoertuig bestuurt.

Wel kan een rijverbod worden opgelegd op grond van artikel 162 van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994). Gedurende dit rijverbod mag u ook geen motorvoertuig besturen.

Klik
pi_61427923
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:02 schreef JDude het volgende:
Kan mijn rijbewijs ingevorderd worden als ik dronken op de fiets word aangehouden?

Als u dronken op de fiets wordt aangehouden, kan uw rijbewijs niet worden ingevorderd door de politie of worden ingehouden door de officier van justitie. Uw rijbewijs kan alleen worden ingevorderd of ingehouden als u een motorvoertuig bestuurt.

Wel kan een rijverbod worden opgelegd op grond van artikel 162 van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994). Gedurende dit rijverbod mag u ook geen motorvoertuig besturen.

Klik
whehe je hebt gelijk
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:04:22 #41
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61427960
Ik moest het wel weer even opzoeken .
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:12:41 #42
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61428123
Helaas voor TS valt een bromfiets gewoon onder de motorvoertuigen.
pi_61430561
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Binnen bebouwde kom 45 km/h sinds kort.
pi_61431192
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:02 schreef JDude het volgende:

Klik
Nja, dan was ik in de war met het opleggen van een rijverbod. Idee is iig hetzelfde; je mag ook niet meer autorijden
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:17:51 #45
182073 invine
blablabla etc.
pi_61501662
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

en er buiten ook toch? Maar dat is toch al een tijdje.. ik ben alweer 2 jaar geleden gestopt met brommer rijden maar heb vaak zat langs politie afgereden met 45km/h + en niks gehad..

Verder zoals andere al zeggen, klopt er geen hol van TS zijn verhaal.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_61502003
Gokje:

TS reed op z'n brommer met 40 op een onoverzichtelijke kruising af, liet nog geen seconde het gas los, keek totaal niet of er iemand aan kwam en knalde het kruispunt over waardoor een auto die van rechts kwam vol in de ankers moest.

Dit alles waargenomen door een agent die zichzelf TS al van het asfalt af zag krabben, en die vervolgens besloot deze mafkees maar eens een tijdje van weg te halen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_61502280
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:39:28 #48
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61502283
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:48 schreef vannelle het volgende:

Klopt. Binnen de kom 45 op de rijbaan en 30 op het (brom)fietspad.
Buiten de kom overal 45.
pi_61504481
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:20 schreef Dingest het volgende:

[..]

Nja, dan was ik in de war met het opleggen van een rijverbod. Idee is iig hetzelfde; je mag ook niet meer autorijden
D'r is alleen nogal een verschil tussen een invordering voor weet-ik-veel hoeveel dagen, of een rijverbod voor een paar uur waarin je waarschijnlijk toch al had gepland om de alcohol eruit te slapen
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61506854
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

D'r is alleen nogal een verschil tussen een invordering voor weet-ik-veel hoeveel dagen, of een rijverbod voor een paar uur waarin je waarschijnlijk toch al had gepland om de alcohol eruit te slapen
Natuurlijk. Ik bedoelde alleen dat de politie de macht heeft om je, als je dronken bent, van de fiets te sleuren en je gelijk verbieden auto te rijden Ik neem dan aan als je dán wel gaat rijden het een misdrijf is, en niet langer een zware overtreding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')