abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61481373
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:41 schreef fathank het volgende:
Krijg je trouwens van CEB geen map ofzo waar je je spullen in kan bewaren? Heb vandaag m'n pin code binnen gekregen van mn Top Interest rekening en vorige week een brief met mn rekeningnummer maar voor de rest niks.
Nope, ik berg de papieren die ik krijg gewoon op in de map van de Rabobank (pincode natuurlijk niet, maar dat lijkt me duidelijk)
pi_61489309
Da's snel E25 verdienen bij de Alex:

Ik heb een beleg en een spaarrekening bij Alex. Alex geeft maar 4% rente, maar ok, het kan minder. Wel hebben ze nu een 'Breng een spaarklant aan en ontvang E25' aktie:
- Kaartje invullen (ik heb er 4)
- De aangebrachte (toekomstige Alex spaarder) ontvangt een formulier om een spaarrekening te openen
- De aangebrachte stort >= E2500 en laat dit >= 30 dagen staan
- Zowel aanbrenger als aangebrachte ontvangen E25 op hun spaarrekening (na 30 dagen)
Iemand interesse?
Goud kan je niet bijdrukken
  dinsdag 9 september 2008 @ 08:57:47 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61491519
Oftewel je persoonlijke gegevens moeten richting Poekieman voor een lullige 1% premie?
censuur :O
pi_61497388
Icesave heeft concurentie!

NIBC Direct Internetspaarrekening 5,25%
NIBC Direct ZekerMeer 3 en 6 maanden 5,5%
NIBC Direct ZekerMeer 9 maanden 5,7%
NIBC Direct ZekerMeer 1 jaar 5,7%
NIBC Direct ZekerMeer 2 t/m 4 jaar 5,9%
NIBC Direct ZekerMeer 5 t/m 10 jaar 6,0 %

Valt allemaal onder het nederlandse depositogarantiestelsel

http://www.nibcdirect.nl/home.aspx?utm_source=nibc.nl&utm_medium=home&utm_content=jumppage.nibc.nl&utm_campaign=2008.internal
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:49:10 #55
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_61497813
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:33 schreef James52 het volgende:
Icesave heeft concurentie!

NIBC Direct Internetspaarrekening 5,25%
NIBC Direct ZekerMeer 3 en 6 maanden 5,5%
NIBC Direct ZekerMeer 9 maanden 5,7%
NIBC Direct ZekerMeer 1 jaar 5,7%
NIBC Direct ZekerMeer 2 t/m 4 jaar 5,9%
NIBC Direct ZekerMeer 5 t/m 10 jaar 6,0 %

Valt allemaal onder het nederlandse depositogarantiestelsel

http://www.nibcdirect.nl/home.aspx?utm_source=nibc.nl&utm_medium=home&utm_content=jumppage.nibc.nl&utm_campaign=2008.internal
Oeh zeker dat laatste zinnetje scoort goed denk ik zo.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_61498923
Ze staan gelijk boven aan bijna alle lijstjes, zie OP.
pi_61499095
Rekening openen gaat in ieder geval erg snel. Jammer dat ze per jaar rente bijschrijven, heb dat liever per kwartaal. maar dat is dan ook het enige minpuntje en verder niet heel erg van belang.

Mooie nieuwe spaarrekening.
pi_61499266
Zij hebben wel een lagere kredietwaardering dan icesave. Maar NL generatiestelsel maakt het goed. Vanavond even aanvraag doen.
pi_61499498
Is dit een betrouwbare bank dan??
pi_61499539
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:54 schreef PietjePrecies het volgende:
Is dit een betrouwbare bank dan??
ze vallen onder het nederlands deposito garantiestelsel .
pi_61499704
quote:
Vorig jaar kwam Kaupthing met een bod van 3 miljard euro nadat NIBC in zwaar weer was geraakt. De Haagse zakenbank moest ¤137 miljoen afschrijven en zag de nettowinst in de eerste helft van het jaar dalen van ¤189 naar ¤3 miljoen. NIBC is eigendom van een groep investeerders, waaronder het Amerikaanse private-equitybedrijf JC Flowers.

Kredietbureau Moody's geeft NIBC het cijfer Baa1. Landsbanki, eigenaar van Icesave, heeft met een A2-rating een hoger kredietcijfer bij Moody's dan NIBC. Rabobank voert de ranglijst van goed gedrag aan met een A3 rating.

De kredietcrisis heeft het voor banken minder gemakkelijk gemaakt om op de kapitaalmarkt te lenen. Geld ophalen bij spaarders is een alternatief.

Marktleider Rabobank haalde onlangs fel uit naar buitenlandse nieuwkomers op de spaarmarkt. Die zouden met hoge rentes misbruik maken van het depositogarantiestelsel, dat spaarders bescherming biedt als een bank failliet gaat. Hoewel NIBC van oorsprong nederlands is, opgericht door de overheid in 1945 ter ondersteuning van de wederopbouw, is het dus de vraag hoe Nederlands de bank momenteel nog is.
pi_61499747
NIBC heeft momenteel dan ook grote moeite om geld aan te trekken. "Kleine banken als NIBC betrekken hun funding grotendeels van andere, grote, banken, maar de credit crunch heeft het vertrouwen aangestast. Andere banken lenen NIBC geen geld meer.", aldus FEM Business. Met deze spaarrekening wil ze dus funding van particulieren onttrekken. NIBC kreeg op 13 maart een BBB+ rating.
pi_61499764
Ik verwacht wel dat Icesave de rente snel verhoogd naar 5,5, hopelijk snel naar de 6% rente
pi_61499843
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:05 schreef moniek2006 het volgende:
NIBC heeft momenteel dan ook grote moeite om geld aan te trekken. "Kleine banken als NIBC betrekken hun funding grotendeels van andere, grote, banken, maar de credit crunch heeft het vertrouwen aangestast. Andere banken lenen NIBC geen geld meer.", aldus FEM Business. Met deze spaarrekening wil ze dus funding van particulieren onttrekken. NIBC kreeg op 13 maart een BBB+ rating.
Mag dan wel zo zijn, als zij onder de garantieregeling zit (en net gechekt, dat zijn ze dus), dan vind ik het best.
pi_61500196
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:05 schreef moniek2006 het volgende:
Ik verwacht wel dat Icesave de rente snel verhoogd naar 5,5, hopelijk snel naar de 6% rente
En dan naar 10%?
Ik gok dat het niet meer hoger gaat... verwacht zelfs dat het terug zal lopen
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:23:26 #66
14736 ABundy
I can DO it!
pi_61500228
Ik krijg bij Credit Europe op dit moment nog steeds 4,5% omdat ik een "oude" klant ben. Moet ik gewoon weer weg en naar een 5% of meer bank of moet ik ze bellen en zeggen dat ze mijn interest willen aanpassen in hun systeem?
pi_61500277
quote:
Hierbij ontvangt u uw wachtwoord. Met onderstaand wachtwoord hebt u in combinatie met uw gebruikersnaam en rekeningnummer toegang tot uw NIBC Direct Internetspaarrekening.
Leuk, alleen jammer dat ik nog geen rekeningnummer of gebruikersnaam heb.
pi_61500358
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:23 schreef ABundy het volgende:
Ik krijg bij Credit Europe op dit moment nog steeds 4,5% omdat ik een "oude" klant ben. Moet ik gewoon weer weg en naar een 5% of meer bank of moet ik ze bellen en zeggen dat ze mijn interest willen aanpassen in hun systeem?
Je kan gewoon een mailtje schrijven en zeggen wat je denkt. Dan krijg je gewoon die 5% (stond al duideljik geschreven in vorige topics en krantensites)

Hoppen is niet zo verstandig. Je loopt rente mist en het kost tijd om dat weer goed te maken. Effe dit lezen

http://www.geldenrecht.nl(...)n_wel_voordelig.html
pi_61500826
quote:
Nu ook Nederlandse bank met hoogste spaarrente
De Nederlandse zakenbank NIBC mengt zich in de spaaroorlog met een eigen internetbank. NIBC Direct biedt 5,25 procent rente op een vrije spaarrekening, of maximaal 6% op een deposito met een vaste looptijd.

Voor de vrije spaarrekening is de rente 5,25 procent. Daarmee evenaart NIBC Direct zich naast het in mei gelanceerde Icesave, een dochter van de IJslandse bank Landsbanki die eenzelfde rente biedt. NIBC Direct biedt ook deposito's met een minimale inleg van duizend euro. Het vijfjarige deposito van NIBC Direct levert zes procent rente op. Zakenbank NIBC had afgelopen jaar flink te lijden onder de internationale kredietcrisis. Ook ketste een overname door de IJslandse Kaupthing bank op het allerlaatste moment af.

Vorig jaar kwam Kaupthing met een bod van 3 miljard euro nadat NIBC in zwaar weer was geraakt. De Haagse zakenbank moest ¤137 miljoen afschrijven en zag de nettowinst in de eerste helft van het jaar dalen van ¤189 naar ¤3 miljoen. NIBC is eigendom van een groep investeerders, waaronder het Amerikaanse private-equitybedrijf JC Flowers.

Kredietbureau Moody's geeft NIBC het cijfer Baa1. Landsbanki, eigenaar van Icesave, heeft met een A2-rating een hoger kredietcijfer bij Moody's dan NIBC. Rabobank voert de ranglijst van goed gedrag aan met een A3 rating. De kredietcrisis heeft het voor banken minder gemakkelijk gemaakt om op de kapitaalmarkt te lenen. Geld ophalen bij spaarders is een alternatief.

Marktleider Rabobank haalde onlangs fel uit naar buitenlandse nieuwkomers op de spaarmarkt. Die zouden met hoge rentes misbruik maken van het depositogarantiestelsel, dat spaarders bescherming biedt als een bank failliet gaat. Hoewel NIBC van oorsprong nederlands is, opgericht door de overheid in 1945 ter ondersteuning van de wederopbouw, is het dus de vraag hoe Nederlands de bank momenteel nog is.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:50:52 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61500940
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:44 schreef athlonkmf het volgende:
Zij hebben wel een lagere kredietwaardering dan icesave. Maar NL generatiestelsel maakt het goed. Vanavond even aanvraag doen.
Die BBB+ is vergelijkbaar met Argenta: lager dan AK en Garanti, maar hoger dan CreditEurope, ATB , DHB, Anadolu, YapiKredi en TEB! oftewel een van de hoogste van de buitenlandse banken.
En het feit dat ze i.t.t. IceSave onder de NL Garantieregeling vallen, vind ik zeker een pluspunt!
Wel typisch dat het "een Nederlandse bank" wordt genoemd, maar pas sinds kort een website heeft...
pi_61501003
Icesave heeft de eerste 20.000 via de ijslandse bank, daarna nog een ongeveer 20.000 via DNB.

Bovendien, wat is het risico dat zo'n bank onderuit gaat? Icesave is geen B bank
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:59:26 #72
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61501151
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:53 schreef vdvorst het volgende:
Bovendien, wat is het risico dat zo'n bank onderuit gaat? Icesave is geen B bank
Ieder z'n eigen keuze, maar IJsland is een klein land met enorm veel buitenlandse rekeninghouders.
pi_61501304
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:56 schreef 81Renrew het volgende:

> Is dit een betrouwbare bank dan??

ze vallen onder het nederlands deposito garantiestelsel .
Dit is eigenlijk precies de kern waarmee de Rabobank laatst in het nieuws kwam. Blijkbaar kijken mensen helemaal niet meer naar de betrouwbaarheid van een bank, maar gaan er blind mee in zee wanneer er garantie wordt geboden.

Nou klopt het wel dat die garantie het inderdaad risicoloos maakt, maar dan nog blijf ik voor eigen verantwoordelijkheid van consumenten om toch vooral ook naar de kwaliteit van de organistatie te kijken waar men zijn geld naar overmaakt. Dat geldt trouwens ook bij andere branches, waar veel te veel consumenten te makkelijk hun geld in bijv. louche en fraudulente investeringen steken.
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:14:03 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61501558
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Blijkbaar kijken mensen helemaal niet meer naar de betrouwbaarheid van een bank, maar gaan er blind mee in zee wanneer er garantie wordt geboden.
Het feit dat de bank mag deelnemen aan het garantiestelsel, is voor mij reden om aan te nemen dat DNB er voldoende vertrouwen in heeft. Als particulier is het bar lastig om te bepalen hoe betrouwbaar een bank is, dat kan je alleen maar "van andere organisaties" aannemen.
pi_61501628
Klopt, en zowel bij de icesave, als bij de (nederlandse?) nibc is dit. Raar trouwens, dat een nederlandse bank enkel in het engels op de site staat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')