Afgezien van het feit dat ik een scepticus als Jilette nou niet bepaald 'dommer dan Bush' zou noemen.quote:
Ja zo kan ik ook wel wat verzinnen.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:55 schreef Lyrebird het volgende:
"Democrats say they love America and they hate half the people living in it." - Lyrebird
APquote:More than 40 million people see Palin speech
9 minutes ago
NEW YORK (AP) — More than 40 million people tuned in to the Republican convention Wednesday to hear vice presidential candidate Sarah Palin introduce herself to voters.
That audience rivaled the one for Democratic presidential candidate Barack Obama last week. Nielsen Media Research estimated 37.2 million people watched Palin on either ABC, CBS, NBC, CNN, Fox News Channel or MSNBC. PBS estimated it had four million viewers for the speech.
Last week Obama had 38.4 million viewers on the commercial networks, topping 40 million with PBS and C-SPAN added in.
Those are bigger audiences than the "American Idol" finale or Academy Awards.
Viewers were far more interested in Palin than Democratic vice presidential candidate Joe Biden. Biden's speech to Democrats last week was seen by an estimated 24 million people.
Ik zie het eigenlijk meer als een positief punt. Vijftig procent is misschien wat veel, maar in elk land wonen wel dusdanig veel achterlijke mensen dat je ondanks dat je het een rpachtig land vindt toch nog een hekel kan hebben aan een significant deel van de bevolking.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja zo kan ik ook wel wat verzinnen.
Ik ken aardig wat Democraten, inclusief eentje waarvan de zoon nu in Irak zit. Wie ben jij om te zeggen dat zij niet van haar land houdt?
quote:Op donderdag 4 september 2008 22:59 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat geldt voor Democraten natuurlijk net zo goed, kijk maar eens even hoe hier over Republikeinen en hun supporters wordt gedaan.
Ik heb een hekel aan bepaalde mensen vanwege hun gedrag. Niet om hun politieke instellingen. Er zijn genoeg Republikeinen waar ik prima mee door een deur kan, en Democraten waar ik een hekel aan heb. Het is die "hokjesgeest" waar ik zo'n hekel aan heb.....quote:Op donderdag 4 september 2008 23:51 schreef Monolith het volgende:
Ik zie het eigenlijk meer als een positief punt. Vijftig procent is misschien wat veel, maar in elk land wonen wel dusdanig veel achterlijke mensen dat je ondanks dat je het een rpachtig land vindt toch nog een hekel kan hebben aan een significant deel van de bevolking.
Dat is inderdaad een wat vreemde houding. Ik heb uberhaupt het idee dat men in de VS nog extra 'binair denkt' dan b.v. in Nederland, juist omdat men een twee partijen stelsel kent. Het versterkt m.i. het concept van 'you're either with us or against us', omdat er geen alternatief is dat 'sometimes with us and sometimes against us' is.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan bepaalde mensen vanwege hun gedrag. Niet om hun politieke instellingen. Er zijn genoeg Republikeinen waar ik prima mee door een deur kan, en Democraten waar ik een hekel aan heb. Het is die "hokjesgeest" waar ik zo'n hekel aan heb.....
Hij is een republikein/democraat, DUS moet ie wel slecht zijn. - Dat soort onzin.
No-bid contracts, komt ook veel voor ivm de bedrijven die in Irak worden ingezet.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:34 schreef pberends het volgende:
[..]
"9/11!!! 9/11!!!"
Misschien moet hij dit filmpje eens bekijken:
Wat een 9/11 held!
Nee, dat is niet hetzelfde laken en pak. De eerste zie je geregeld als bumpersticker voorbij komen, de tweede heb ik nog nooit gezien! Het dedain van Democraten als het om Republikeinen gaat...quote:Op donderdag 4 september 2008 23:52 schreef maartena het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde laken en pak.
De regel op de uitzondering misschien? In het leger wordt significant vaker Republikeins dan Democraat gestemd, en ik neem aan dat dit grofweg gelijk is aan hoe ouders van soldaten stemmen.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja zo kan ik ook wel wat verzinnen.
Ik ken aardig wat Democraten, inclusief eentje waarvan de zoon nu in Irak zit. Wie ben jij om te zeggen dat zij niet van haar land houdt?
De tekst is compleet uitwisselbaar en toch is het niet zelfde laken een pak?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde laken en pak.
en omdat jij de tweede nog nooit hebt gezien is het niet hetzelfde laken een pak?quote:De eerste zie je geregeld als bumpersticker voorbij komen, de tweede heb ik nog nooit gezien! Het dedain van Democraten als het om Republikeinen gaat...
Dan is het nog altijd de uitzondering op de regel maar dan nog is het totale flauwekul om aan de hand van de politieke gezindheid van de militaire meerderheid te concluderen dat het ene kamp vaderlandslievender is dan het andere land.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De regel op de uitzondering misschien? In het leger wordt significant vaker Republikeins dan Democraat gestemd, en ik neem aan dat dit grofweg gelijk is aan hoe ouders van soldaten stemmen.
Die eerste heb ik een keer of 1000 voorbij zien komen, de afgelopen 7 jaar. De tweede heb ik nog nooit gezien. Googelen op "friends don't let friends vote democrat" bumper sticker geeft 1310 hits, terwijl "friends don't let friends vote republican" bumper sticker 20400 hits krijgt. Daarnaast zijn Republikeinen niet zo obnoxious om met zo'n belachelijke sticker op hun auto rond te rijden.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:20 schreef Argento het volgende:
en omdat jij de tweede nog nooit hebt gezien is het niet hetzelfde laken een pak?
geweldig hoor.
quote:Op donderdag 4 september 2008 23:08 schreef Argento het volgende:
O'Reilly werd bij Letterman ook al ns aardig door de mangel gehaald over Irak.
Letterman vs o'Reilly
Dat heb ik helemaal nergens beweerd. Ik geef slechts antwoord op Maartena's vraag.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Dan is het nog altijd de uitzondering op de regel maar dan nog is het totale flauwekul om aan de hand van de politieke gezindheid van de militaire meerderheid te concluderen dat het ene kamp vaderlandslievender is dan het andere land.
Als je echt denkt dat de 50% die wellicht Democraat stemmen niet van het land zouden houden..... dan weet ik niet of het met jou beter is gesteld dan StefanPquote:Op vrijdag 5 september 2008 00:20 schreef Lyrebird het volgende:
De regel op de uitzondering misschien?
Dat is nogal een flinke aanname. In het leger wordt inderdaad voornamelijk Republikeins gestemd, maar dat is om dezelfde reden waarom Union-leden voornamelijk Democratisch stemmen, van oudsher zijn namelijk de militaire budgetten onder Republikeinen altijd het grootst geweest, en de steun voor Unions het grootste bij Democraten.quote:In het leger wordt significant vaker Republikeins dan Democraat gestemd, en ik neem aan dat dit grofweg gelijk is aan hoe ouders van soldaten stemmen.
en in dat antwoord ligt de stelling besloten dat Republikeinen vaderlandslievender zijn en dat die stelling bewezen wordt door het 'feit' dat meer soldaten Republikeins zijn. Anders kan ik het niet lezen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal nergens beweerd. Ik geef slechts antwoord op Maartena's vraag.
Voor morgen bij de koffie.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:08 schreef Argento het volgende:
O'Reilly werd bij Letterman ook al ns aardig door de mangel gehaald over Irak.
Letterman vs o'Reilly
het is een suffe sticker maar na 8 jaar Bush is de kennelijke populariteit van de Democratische variant misschien nog enigszins begrijpelijk.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die eerste heb ik een keer of 1000 voorbij zien komen, de afgelopen 7 jaar. De tweede heb ik nog nooit gezien. Googelen op "friends don't let friends vote democrat" bumper sticker geeft 1310 hits, terwijl "friends don't let friends vote republican" bumper sticker 20400 hits krijgt. Daarnaast zijn Republikeinen niet zo obnoxious om met zo'n belachelijke sticker op hun auto rond te rijden.
Er zijn genoeg Democraten die van hun land houden en dat ook laten zien, dmv het uitsteken van de vlag, het steunen van de troepen of het verdedigen van hun land in een discussie met domme buitenlanders. Maar je staat er van te kijken hoe veel Amerikanen op hun vlag spugen, die de troepen het liefst vandaag nog collectief op zouden sluiten vanwege vermeende oorlogsmisdaden en die de VS het liefst onderdeel zouden maken van de EU. En dat zijn geen Republikeinen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:31 schreef maartena het volgende:
Maar de notie dat Democraten niet van hun land zouden houden..... dat is de grootste onzin die ik gehoord heb. Alhoewel ik er Bill O'Reily wel voor aan zie om zoiets doms te verkondigen.
Ik ben ook eerlijk gezegd lichtelijk verbaasd dat je zo gemakkelijk Democraten in een bepaald hokje wil stoppen omdat je zelf meer van Republikeinse kant bent.
Heh. Als je nog voor de verkiezingen in Orange County, California komt - een overwegend Republikeins deel van California - trek dan je ogen eens wat open.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:15 schreef Lyrebird het volgende:
De eerste zie je geregeld als bumpersticker voorbij komen, de tweede heb ik nog nooit gezien!
Spugen op de vlag? Amerikaanse troepen opsluiten? Amerika lid van de EU?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:36 schreef Lyrebird het volgende:
Maar je staat er van te kijken hoe veel Amerikanen op hun vlag spugen, die de troepen het liefst vandaag nog collectief op zouden sluiten vanwege vermeende oorlogsmisdaden en die de VS het liefst onderdeel zouden maken van de EU. En dat zijn geen Republikeinen.
Ik vind het heel gezond om Amerikaanse soldaten te vervolgen indien zij zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden. En vergis je niet, dat gebeurt. Als Republikeinen vinden dat oorlogsmisdaden ongestraft moeten blijven, dan heeft dat meer te maken met extreem imperialisme dan met vaderlandsliefde.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Democraten die van hun land houden en dat ook laten zien, dmv het uitsteken van de vlag, het steunen van de troepen of het verdedigen van hun land in een discussie met domme buitenlanders. Maar je staat er van te kijken hoe veel Amerikanen op hun vlag spugen, die de troepen het liefst vandaag nog collectief op zouden sluiten vanwege vermeende oorlogsmisdaden en die de VS het liefst onderdeel zouden maken van de EU. En dat zijn geen Republikeinen.
sexism!quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:42 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is wel enorm grappig trouwens.
Ik heb het over alle troepen op te sluiten.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:38 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik vind het heel gezond om Amerikaanse soldaten te vervolgen indien zij zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden. En vergis je niet, dat gebeurt. Als Republikeinen vinden dat oorlogsmisdaden ongestraft moeten blijven, dan heeft dat meer te maken met extreem imperialisme dan met vaderlandsliefde.
Ach kom Lyre. Ik kreeg kriebels van Guliani en die Palin met hun enge speeches. Rudy die eigenlijk alle sociale werkers compleet in de zeik zet (m'n vrouw vloog tegen het plafond van boosheid als adoptiemedewerker), de werkers waar juist in Amerika men het van moet hebben en dan Palin die de oorlog in Irak een opdracht van God noemt. Kruistocht 2009.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Democraten die van hun land houden en dat ook laten zien, dmv het uitsteken van de vlag, het steunen van de troepen of het verdedigen van hun land in een discussie met domme buitenlanders. Maar je staat er van te kijken hoe veel Amerikanen op hun vlag spugen, die de troepen het liefst vandaag nog collectief op zouden sluiten vanwege vermeende oorlogsmisdaden en die de VS het liefst onderdeel zouden maken van de EU. En dat zijn geen Republikeinen.
Dat is net zulke grote onzin als de VS onderdeel van de EU. Is het werkelijk de bedoeling dat ik ga geloven dat dat een breedgedragen democratisch standpunt is of dat het uberhaupt mag worden gepresenteerd als een democratisch standpunt?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb het over alle troepen op te sluiten.
Is dat nog ergens live te kijken? Of wordt dat morgen ergens downloaden.quote:Op vrijdag 5 september 2008 01:14 schreef Toad het volgende:
Het interview met Barack Obama bij de O'Reilly Factor is opgenomen. Over 45 minuten dus op Foxnews.
Ik krijg een beetje medelijden met Wolf Blitzer. Ze zitten hem steeds te plagen.
Gek dat ze dan zo vriendelijk is met de Alaska Independence Party, waar blijkbaar haar man lid van was.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja hallo, met een flag pin zou het er wel heeeeeel erg dik bovenop liggen. Ze straalt een grote liefde voor de VS uit, daar heb je verder geen flag pin voor nodig. Obama zit wat dat betreft op een erg streng dieet, alhoewel daar de meningen natuurlijk weer over verdeeld zijn.
Zie hier.quote:Op vrijdag 5 september 2008 01:22 schreef Tweek het volgende:
[..]
Is dat nog ergens live te kijken? Of wordt dat morgen ergens downloaden.
tja.. helaas werkt die retoriek in Amerika nog steeds als een tierelier... hoe walgelijk men dat buiten de States ook vindtquote:Op vrijdag 5 september 2008 00:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach kom Lyre. Ik kreeg kriebels van Guliani en die Palin met hun enge speeches. Rudy die eigenlijk alle sociale werkers compleet in de zeik zet (m'n vrouw vloog tegen het plafond van boosheid als adoptiemedewerker), de werkers waar juist in Amerika men het van moet hebben en dan Palin die de oorlog in Irak een opdracht van God noemt. Kruistocht 2009.
Misselijk word ik van zulke retoriek.
Mwah... ik vond een ex-burgemeester en newbee-governor nou niet bepaald heel overtuigend overkomen toen ze riepen dat een senator weinig ervaring heeft. Los van de inhoudelijke verschillen denk ik dat Obama veel beter in staat is om mensen te mobiliseren en te bereiken dan McCain / Palinquote:Op vrijdag 5 september 2008 02:11 schreef Perico het volgende:
De DNC stuurt nu mails de deur uit, met als boodschap "" Wheeeeh wat zijn de Republikeinen gemeen..."
Het is gewoon de bal die terug wordt gekaatst. Obama en Biden hadden het over Palin die geen ervaring had en beschimpten het burgemeester zijn in een klein stadje, hij krijgt het terug in het badinerend doen over community organizers.
Ze moeten niet zo piepen. Terugkijkend, was de DNC 1 en al "McCain is the same as Bush". En men dacht dat die boodschap pijn deed. Nou, niet echt.
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar Giuliani en Palin gister deelden effectieve stoten ui
Het rare in de Amerikaanse politiek is nu juist dat de beste presidenten die ze de afgelopen 50 jaar gehad hebben, niet exclusief bij 1 partij hoorden. Reagan en Clinton zijn beiden in hun eigen timeslot geweldige presidenten geweestquote:t. Mocht Obama het overigens ondanks de 500 miljoen opgehaalde dollars en alle aandacht niet worden op 4 november, kan men beter gaan nadenken over een derde partij. Want Carter en Bill Clinton zijn dan wel een erg schrale oogst in de laatste 40 jaar.
Spruyt heeft wel gelijk dat de PO op deze manier natuurlijk niet uitlegt waarom Amerikanen gek zijn op de Republikeinen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 01:32 schreef Toad het volgende:
Bart Jan Spruyt VS. Prem Radhakishun over het NPS-programma Obama 08:
http://www.hetgesprek.nl/archief/1429/
Toad, ik ben het gewoon niet eens met de koers die de Democraten zijn ingeslagen, met Howard Dean / Nancy Pelosi / Donna Brazile en Obama aan het roer.quote:Op vrijdag 5 september 2008 02:13 schreef Toad het volgende:
Perico is voor de GOP geworden nu zijn Clinton niet door het DNC is genomineerd als presidentskandidaat?
He got bitch-slapped by Dave Letterman though.quote:Op vrijdag 5 september 2008 02:18 schreef Tweek het volgende:
Ik vind Bill O'reilly altijd wel grappig eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |