Done, en nu maar afwachten. Klootzakken zijn hetquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:23 schreef ToMaSZ het volgende:
Ik zou kortaf zijn. Iets in de trant van:
[..]
En dan maar zien wat er komt. Ik durf er redelijk op in te zetten dat ze niet gaan dagvaarden voor 3 tientjes. Ze gaan meneer Mol lastig vallen, of ze boeken de vordering af als oninbaar. Uiteraard na nog een dreigbriefje of wat.
Bizar. Lekker negeren of hoogstens verwijzen naar eerdere communicatie. Misschien moet ik eens een bedrijf opzetten wat spookfacturen stuurt aan mensen die ik zelf klant maak op hun naam, om er vervolgens incasso op te zetten. "Bewijs maar dat je geen dienst af hebt genomen"quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:12 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
WTF is dit voor een schijtincassobureau??
Na mijn mail komen ze met dit aankakken.
quote:Geachte heer,
Wij willen u mededelen dat u onze emails goed moet lezen.
Wij hebben de situatie al meerdere malen uitgelegd en u lijkt dit niet te snappen.
De bestelling is op uw naam geplaatst en u dient daarvan aangifte te doen. Zolang wij geen bewijs hebben van valsheid in geschrifte zullen wij het openstaande bedrag op u blijven verhalen.
Mocht deze vordering voor gerechtelijke procedure gaan dan staat Hosting2go volledig in haar recht omdat uw gegevens zijn opgegeven.
Tenzij u anders kunt overleggen blijven wij de vordering op uw verhalen.
Hoogachtend,
J. Ultee
Ultimoo
Als ze toch willen kleuteren via de mail:quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:38 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
En nu mailen ze mij terug dat ik de mails van hun goed moet lezen, is toch gvd niet te geloven??
[..]
quote:Geachte mevrouw Ultee,
Zo lang u mij niet het volgende kunt overleggen:
- De door mij ondertekende overeenkomst, danwel:
- De door mij per e-mail verzonden bevestiging van de overeenkomst, voorzien van het e-mail- en ip-adres van de afzender
of afschriften daarvan, zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat u daadwerkelijk een vordering op mij heeft. Voorts heb ik geen enkel bewijs dat valsheid in geschrifte ondersteunt. Wanneer u vermoedt dat er sprake is van valsheid in geschrifte, bent u gerechtigd daarvan aangifte te doen bij de politie.
Hoogachtend,
TS
Klopt, maar ze hebben wel aangegeven dat er al 30 euro is betaald. maar dat kwam niet van mijn bankrekening nummer!quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:45 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Als ze toch willen kleuteren via de mail:
[..]
Ik denk dat dat idd een goed mailtje is, helaas ben ik niet echt in deze richting opgeleid dus laat ik het woord of je deze moet versturen aan de expertsquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:50 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Dus ToMaSZ, wat je net opstelde, zal ik die dan mailen?
Gewoon negeren nu dus. Jij hebt de aanvraag niet gedaan, de contactgegevens zijn niet van jou en de eerste betaling komt niet van jouw rekening. Als ze zo graag willen procederen dan moeten ze dat vooral doen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:46 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hebben wel aangegeven dat er al 30 euro is betaald. maar dat kwam niet van mijn bankrekening nummer!
De vraag is: wil je nog in discussie met die gasten, en hoe graag wil je het laatste woord hebben. Ikzelf heb er een handje van te blijven zuigen tot ze gillend ontslag nemen. Dat pakt niet altijd even feestelijk uit en kost onnodig veel tijd.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:50 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Dus ToMaSZ, wat je net opstelde, zal ik die dan mailen?
Heb even een regel erbij gedaan dat er al een betaling is gedaan van 30 euro en dat deze ook al niét door mij is gedaan.quote:Geachte mevrouw Ultee,
Zo lang u mij niet het volgende kunt overleggen:
- De door mij ondertekende overeenkomst, danwel:
- De door mij per e-mail verzonden bevestiging van de overeenkomst, voorzien van het e-mail- en ip-adres van de afzender
of afschriften daarvan, zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat u daadwerkelijk een vordering op mij heeft. Voorts heb ik geen enkel bewijs dat valsheid in geschrifte ondersteunt. Wanneer u vermoedt dat er sprake is van valsheid in geschrifte, bent u gerechtigd daarvan aangifte te doen bij de politie.
En er is al een eerdere betaling gedaan na Hosting2go, een bedrag van ronde de 30 Euro. Dus hier al een bewijs dat ik niet degene ben die moet betalen.
Hoogachtend,
Jeffrey Willems
Ik wil het liever zo oplossen dan voor de rechtbank. Nog nooit gehad en wil dit liever ook zo houden als je weet wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:57 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
De vraag is: wil je nog in discussie met die gasten, en hoe graag wil je het laatste woord hebben.
Je kunt ook gewoon afwachten of er een aangetekende dagvaarding aan de deur komt.
Ik weet niet of het betalen van het originele factuurbedrag door een andere partij op zichzelf bewijst dat jij de schuldenaar niet bent. Het is wel een redelijke indicatie van een schuldbekentenis door die andere partij.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:58 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
[..]
Heb even een regel erbij gedaan dat er al een betaling is gedaan van 30 euro en dat deze ook al niét door mij is gedaan.
Is best een leuke ervaring, zeker als je zeker bent dat de claim van tegenpartij volkomen kansloos is.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:59 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
[..]
Ik wil het liever zo oplossen dan voor de rechtbank. Nog nooit gehad en wil dit liever ook zo houden als je weet wat ik bedoel.
Ik ben er zeker van idd. Want ik heb de bestelling NIET gedaan. En ze zeggen zelf dat de bestelling is gedaan op het adres van FMNEWMEDIA.NLquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:01 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Is best een leuke ervaring, zeker als je zeker bent dat de claim van tegenpartij volkomen kansloos is.
Beste DonJames,quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:23 schreef DonJames het volgende:
Als ik jou was zou ik het antwoord heel kort houden, aangezien ze de eerdere juridisch onderbouwde argumenten gewoon negeren. Mijn antwoord zou zijn:
Geachte mevrouw Uljee,
Na het lezen van uw ronduit onbeschofte mail is het mij duidelijk geworden dat wij hier samen niet uit zullen komen. Het is in ons beider belang deze zaak zo snel mogelijk voor de rechter te krijgen. Ik zal vanaf heden ook niet meer reageren op uw correspondentie voor zover deze geen betrekking heeft op de rechtsgang.
Ik zie de dagvaarding met vertrouwen tegemoet.
Hoogachtend, TS
Strijk ze maar eens flink tegen de haren in!
Dan is laten voorkomen toch de beste optie? De rechter maakt korte metten met het incassobureau en jij bent van het gezeik af. Er zijn incassobureas die je jaren blijven lastigvallen als ze daar zin in hebben.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:27 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
[..]
Beste DonJames,
Zoals ik al zei, ik wil liever dit niet uitvechten in de rechtbank., Ik heb ze al genoeg bewijzen gegeven dat ik niet degene ben die het bedrag gaat betalen! Ze gaven ook mij op zwart-wit toe dat de betaling door Ramon Mol is gedaan.
Dat snap ik, maar in sommige zaken is een rechtsgang gewoonweg niet door jouzelf te voorkomen. Al jouw argumenten worden genegeerd, en al hun argumenten zijn klinklare onzin. Op dit punt is er gewoon niks meer wat jij kan doen in deze zaak.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:27 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
[..]
Beste DonJames,
Zoals ik al zei, ik wil liever dit niet uitvechten in de rechtbank., Ik heb ze al genoeg bewijzen gegeven dat ik niet degene ben die het bedrag gaat betalen! Ze gaven ook mij op zwart-wit toe dat de betaling door Ramon Mol is gedaan.
De rechtbank niet, het griffierecht moet worden betaald door de eiser (niet dat dat nou zo veel is). Je hebt wel de kosten voor een advocaat mocht er een zitting komen, maar (zoals gezegd) lijkt het me zeer sterk dat er uberhaupt een zaak komt. Indien je in het gelijk wordt gesteld zal de tegenpartij die kosten moeten vergoeden, al zal het je waarschijnlijk nog wel wat geld gaan kosten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:35 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Want een rechtbank moet ik dan toch ook betalen?? Of hoe zit dat dan precies?
quote:Dhr. Mol
De Brink 12
9419TL Drijber
Dat zal best, maar die AV gelden natuurlijk niet voor TS wanneer iemand anders dat vinkje voor hem zet.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:00 schreef Ultimoo het volgende:
In het geval van cliente Hosting2go is het onmogelijk een verbintenis aan te gaan zonder de algemene voorwaarden te accepteren. Er is dus altijd sprake van een contractuele verbintenis.
En Ultimoo, TS betekend -> Topic Starter -> Dus Jeffrey Willemsquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:36 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Dat zal best, maar die AV gelden natuurlijk niet voor TS wanneer iemand anders dat vinkje voor hem zet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |