Ik heb ze in ieder geval genoeg mails verstuurd. Ze reageerden heel raar terug, van die standaard reacties zeg maar. Copy/paste verhaal. Ook al één keer met ze aan de telefoon gehangen, toen nog Alec Burlington, maar daar kwam ik echt niet verder mee. De reactie van één van hen: "Oh, tja, das raar inderdaad en ik weet precies hoe je je voelt. Mail ons maar met een duidelijk verhaal."... WTF??quote:Op zondag 21 september 2008 12:54 schreef lennykrav het volgende:
Plaats dit topic eens (bij voorkeur anoniem) op webhostingtalk.nl met de titel "Rechtzaak aanspannen tegen Hosting2Go", dan zorgen ze er wel voor dat hun reputatie onbeschadigd blijven, omdat het topic anders de rest van hun leven in de top10 van de Google zoekresultaten negatief te vinden zal zijn.
Indien je wilt, wil ik best morgen telefonisch contact voor je opnemen. Zorg in ieder geval dat je een paar brieven gaat terugschrijven.
Nogmaals. Dit is van den zotte. 250euro aan administratiekosten voor het later betalen van een factuur. Ieder persoon kan legaal zijn eigen incassobureau starten, hiervoor zijn geen wettelijke vereisten. Een normale toelage van een incassobureau is 30/40euro op een factuur, daarbij zijn standaard administratiekosten voor de laatste aanmaning eens 25euro.
Maak je niet druk en schrijf een paar brieven terug. En bel ze eens voor de grap!
Heb je dit al gedaan? Hoe reageerden ze?
*UPDATE*
Nu heb ik het topic ook even gelezen, wat een onbeschofte sommatie van het webdesignbureau. Je kunt ze flink pakken door een duidelijk topic met duidelijke vermelding van bedrijfsnamen op internet te zetten.
Persoonlijk zou ik het gewoon telefonisch oplossen. Zelf heb ik het ook gemaakt met een ZIGGO spookfactuur van 90euro, toen moest ik een aangetekende brief schrijven, ik heb hun rekeningnummer geblokkeerd voor afschrijven, gezien ik machtsspelletjes met zo'n bedrijf wel leuk vind.
Iemand anders bestelt onder jouw naam en bedrijven verwachten dat jij hun problemen gaat oplossen door aangifte te doen en de hele bende te regelen. Het moet niet veel gekker worden.
Op webhostingtalk.nl heb je veel mede-hosters die je hierin kunnen adviseren. Op higherlevel.nl heb je echt veel actieve juristen, die je precies je rechten kunnen vertellen.
Indien je een onprettig gevoel overdag hebt, door de mogelijke rekening van ¤ 300,- via Hosting2Go in combinatie met hun agressieve incassogedrag, maak dan eens een topic op higherlevel.nl. Die mensen kunnen je juridisch precies vertellen dat er geen reden is hiertoe. Je hebt er op deze manier weer een verhaal in de kroeg bij.
Ze hebben toch eerst gemeld dat de bestelling NIET op mijn mailadres is besteld maar die van FMNEWMEDIA.NL. Ik zal die mail even bijpakken...quote:Geachte heer,
Graag wijzen wij u erop dat rapport Voorwerk II alleen geldig is als er niet akkoord is gegaan met de algemene voorwaarden.
Daarbij komt dat er een overeenkomst via internet is gesloten, u kunt dit alles inzien op de site van Cliente als u onder uw gegevens inlogt.
Als u niet verder wilt worden aangeschreven zult u ons de bewijzen moeten sturen dat er valselijk gebruik is gemaakt van uw gegevens. Dit hebben wij al eerder verzocht en tot op heden hebben wij daarover geen reactie van u ontvangen.
Wij sommeren u binnen 3 dagen te reageren of de volledige kosten aan ons over te maken anders zullen wij helaas andere rechtsmaatregelen moeten nemen.
Hoogachtend,
J. Ultee
Nu schrijf ik gewoon alle bedrijfsnamen erbij aangezien ik er nu echt schijtziek van wordt. Graag jullie reactie.quote:Geachte heer,
Naar aanleiding van uw email kunnen wij u het volgende mededelen:
Ramon Mol heeft inderdaad meerdere pakketten, en uw bestelling is geplaatst
onder e-mailadres info@fmnewmedia.nl (waarvan wij geen link kunnen terugvinden met het e-mailadres
waaronder R. Mol zijn bestellingen heeft geplaatst). Betreffende bestelling ac4wheels.nl is met
een ander IP-adres geplaatst dan worldracing.nl en ook het telefoonnummer komt overeen met
dat van R. Mol.
U moet dit probleem toch echt direct met meneer Mol regelen, en niet met cliënte . Indien u hem geen toestemming heeft gegeven om de bestelling
onder uw gegevens te plaatsen, dan kan u aangifte doen bij de politie.
De bestelling worldracing.nl is overigens nooit opgezegd, dus ook hier lopen de kosten nog van door.
Indien u deze bestelling niet meer wil, dan kan deze een schriftelijk op geze gd worden door dit te sturen naar
Hosting2GO
Postbus 2091
4800 CB BREDA
Deze dient uiterlijk twee maanden voor het eind van het lopende contractjaar bij ons binnen te zijn.
De nieuwe periode is op 3 september 2008 weer met een jaar verlengd. De automatische incasso daarvan zal komende week plaatsvinden.
Wij sommeren u binnen 5 werkdagen het openstaande bedrag op onze rekening over te maken onder vermelding van uw dossiernummer 37004040
Met vriendelijke groet,
Mw. J. Ultee
Alec Burlington Benelux BV
Volgens mij helemaal niets. Want in het eerdere mail die zijn stuurden gaven zij mij te weten dat FMNEWMEDIA.NL de bestelling plaatsten. En dat het niet van mij afkomstig is.quote:Op maandag 22 september 2008 11:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zij moeten toch bewijzen dat jij het WEL geweest bent?
Welke bewijzen kunnen zij aanvoeren dan?
Dus terwijl je zelf geen partij bent moet je maar als mediator op gaan treden omdat je anders spookincasso's blijft krijgen? Ik zou zeggen: gewoon geen contact nadat je gemeld te hebben dat ze eerst maar eens aan moeten tonen dat de vordering terecht is.quote:Op zondag 21 september 2008 14:05 schreef Leef het volgende:
tip 1: hou telefonisch contact met de betrokken partijen (het incassobureau, de hoster)
Waarom zou 'ie dat willen? Incassobureau denkt een vordering op TS te hebben, hij denkt van niet. Waarom zou TS iets met meneer Mol gaan regelen dan?quote:Op maandag 22 september 2008 14:23 schreef _The_General_ het volgende:
Heb je die meneer Mol al eens gesproken?
Incassobureau == Hosting2Go? Zie cursief stukje?quote:Geachte heer,
Naar aanleiding van uw email kunnen wij u het volgende mededelen:
Ramon Mol heeft inderdaad meerdere pakketten, en uw bestelling is geplaatst
onder e-mailadres info@fmnewmedia.nl (waarvan wij geen link kunnen terugvinden met het e-mailadres
waaronder R. Mol zijn bestellingen heeft geplaatst). Betreffende bestelling ac4wheels.nl is met
een ander IP-adres geplaatst dan worldracing.nl en ook het telefoonnummer komt overeen met
dat van R. Mol.
U moet dit probleem toch echt direct met meneer Mol regelen, en niet met cliënte . Indien u hem geen toestemming heeft gegeven om de bestelling
onder uw gegevens te plaatsen, dan kan u aangifte doen bij de politie.
De bestelling worldracing.nl is overigens nooit opgezegd, dus ook hier lopen de kosten nog van door.
Indien u deze bestelling niet meer wil, dan kan deze een schriftelijk op geze gd worden door dit te sturen naar
Hosting2GO
Postbus 2091
4800 CB BREDA
Deze dient uiterlijk twee maanden voor het eind van het lopende contractjaar bij ons binnen te zijn.
De nieuwe periode is op 3 september 2008 weer met een jaar verlengd. De automatische incasso daarvan zal komende week plaatsvinden.
Wij sommeren u binnen 5 werkdagen het openstaande bedrag op onze rekening over te maken onder vermelding van uw dossiernummer 37004040
Met vriendelijke groet,
Mw. J. Ultee
Alec Burlington Benelux BV
quote:Op maandag 22 september 2008 11:13 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Reactie van hun op mijn mail:
[..]
Woord houden en niks doen:quote:Graag jullie reactie.
Mocht je toch de drang voelen om toch nog een keer te reageren, wijs ze er op dat alleen #) h2go (als zij zich benadeeld voelen) aangifte kan doen van valsheid in geschrifte en verzoek Ultimoo zich te houden aan de NVI gedragsreges (m.n. art. 1 punt 5).quote:Deze zal ik dan ook niet eerder meer beantwoorden dan nadat u / uw client mij een deugdelijk afschrift van de betreffende overeenkomst heeft doen toekomen.
Die passage vond ik ook nogal curieus maar denk 't niet. Laten we het maar houden op "verregaande samenwerking", iig typisch dat de diensten verder gaan dan incasseren.quote:Op maandag 22 september 2008 16:09 schreef ToMaSZ het volgende:
Incassobureau == Hosting2Go? Zie cursief stukje?
Sterker nog, het Incassobureau heeft al aangegeven dat TS niet degene is die de bestelling heeft geplaatst. En toch blijven ze bij TS aankloppen voor centenquote:Op maandag 22 september 2008 14:56 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Waarom zou 'ie dat willen? Incassobureau denkt een vordering op TS te hebben, hij denkt van niet. Waarom zou TS iets met meneer Mol gaan regelen dan?
En als ze niet betaalt (lees: Light te laat betaalt), krijgt mevrouw Ultee er prompt 250 euro "incassokosten" bovenop; dat staat immers in de AV van de onderdelenhandelaar en omdat mevrouw Ultee een onderdeel van hun heeft, is zij met die AV akkoord gegaanquote:Op maandag 22 september 2008 18:05 schreef Light het volgende:
Behalve volgens Alec Burlington incassobureau. Dan mag de onderdelenhandelaar de rekening wel naar mevrouw Ultee sturen, die daarop uiteraard prompt betaalt.
Inderdaadquote:Op maandag 22 september 2008 18:18 schreef r_one het volgende:
[..]
En als ze niet betaalt (lees: Light te laat betaalt), krijgt mevrouw Ultee er prompt 250 euro "incassokosten" bovenop; dat staat immers in de AV van de onderdelenhandelaar en omdat mevrouw Ultee een onderdeel van hun heeft, is zij met die AV akkoord gegaan![]()
En als ze het er niet mee eens is, kan mevrouw Ultee aangifte doen van diefstal
Ik probeer al een maand contact met hem te krijgen, nog steeds niets van hem vernomen. Geprobeerd via Phone, email, sms en msn.quote:Op maandag 22 september 2008 14:23 schreef _The_General_ het volgende:
Heb je die meneer Mol al eens gesproken?
Nee, Incassobureau is dus Alec Burlington, nu dus Ultimoo.quote:Op maandag 22 september 2008 16:09 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Incassobureau == Hosting2Go? Zie cursief stukje?
Daarnaast: worldracing loopt bij flexwebhosting, niet bij hosting2go. Tenzij dat ook een handelsnaam van dit bedrijf is, lijkt de stelling dat zij een registratie hebben lopen voor worldracing ook onhoudbaar.
Heb je geen RB-verzekering? Die smullen vaak van dit soort randdebielen.
Rechtsbijstandverzekeringquote:Op maandag 22 september 2008 18:43 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
En wat betekend een rb-verzekering?
What he said.quote:Op maandag 22 september 2008 18:21 schreef Alicey het volgende:
Het komt nu aan op woord houden, want A.B. gaat nu het plaatje grijs draaien. Eventueel zou je nog een emailtje kunnen sturen dat je kennis hebt genomen van hun brief/e-mail brief d.d. (datum) en dat je verder verwijst naar je brief d.d. (datum).
Je zou eventueel nog kunnen melden dat je een rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet of dat je met belangstelling de dagvaarding afwacht.
Alicey is een meisje.quote:
Wanneer je geen partij bent in de overeenkomst wordt dat echter al een stuk minder aannemelijk.quote:Ten overvloede zij nog vermeld dat je weldegelijk gebonden kunt zijn aan algemene voorwaarden als je, zoals hierboven in een voorbeeld is gegeven, bijvoorbeeld een onderdeel van iemand aanvaardt. Dit is natuurlijk wel aan enige vereisten gebonden, maar het kan wel en het gebeurt zelfs dagelijks.
Een comparitie kan nog best vermakelijk zijn ook. De rechter wil dan nog wel eens in gewone mensen taal zeggen welke indruk hij krijgt bij een zaak.quote:Op maandag 22 september 2008 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
Er bestaat wel de mogelijkheid dat je wordt opgeroepen om persoonlijk e.e.a. toe te lichten, maar hoeft zeker niet.
Er wordt nog een paar keer gedreigd en dan hoor je er nooit meer wat van.quote:Op maandag 22 september 2008 20:34 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Ik krijg er nu wel een raar gevoel van, maarja dat is normaal lijkt mij.quote:Op maandag 22 september 2008 20:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er wordt nog een paar keer gedreigd en dan hoor je er nooit meer wat van.
What she said!quote:Op maandag 22 september 2008 19:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Alicey is een meisje.
[..]
Wanneer je geen partij bent in de overeenkomst wordt dat echter al een stuk minder aannemelijk.
quote:Ja, ik machtig Hosting2GO tot het tot wederopzegging jaarlijks afschrijven van Eur. 28,56, en het eenmalig extra afschrijven van Eur. 2,38 opstartkosten; Inclusief 19% BTW. (Help!) Tevens ga ik accoord met de algemene voorwaarden van Hosting2GO, zoals oproepbaar op de website en opvraagbaar bij de Kamer van Koophandel te Breda. Ik wil meteen aan de slag en ontvang graag mijn inloggegevens en factuur binnen 24 uur!
In de bestelmodule, stap 3 van 5, wordt je IP-adres geregistreerd, MOET je tegelijkertijd akkoord gaan met algemene voorwaarden én automatische incasso (waarbij rekeningnummer en naam van de rekeninghouder "handmatig gecontroleerd wordt").quote:Over automatische Incasso's
Om de tarieven van Hosting2GO zo aantrekkelijk mogelijk te houden, maken we gebruik van automatische incasso's. De machtiging die je afgeeft, geldt dan ook voor meerdere jaren. (Tot wederopzegging)
Je bestelling wordt per jaar vooruit geincasseerd. We kunnen dit helaas niet maandelijks doen omdat onze administratiekosten dan hoger komen te liggen dan de kosten voor je bestelling.
Wanneer we een bedrag van uw rekening hebben afgeboekt, kun je dit zelf binnen 1 maand na afboeking ongedaan maken door een zgn. gele kaart op te sturen naar je bank. Met een rode kaart kun je de gehele machtiging intrekken. Je vindt deze kaarten op het postkantoor.
Om ons te machtigen hebben we je rekeningnummer nodig en de exacte naam die bij het rekeningnummer hoort.
quote:Server Data
IP Address: 83.137.192.247
IP Location - Noord-holland - Amsterdam - Superior Internet Services Hosting
Response Code:
SSL Cert: server12.hosting2go.nl expires in 349 days.
Domain Status: Registered And Active Website
Een uitgebreidere WHOIS-query op worldracing.nl levert op dat deze toch wel bij hosting2go wordt gehost, op een dedicated server nog wel (waarschijnlijk de constructie TS >> webdesigner >> flexwebhosting >> anonyprodukties >> hosting2go, pffffquote:Dedicated Hosting: worldracing.nl is hosted on a dedicated server.
Loopt af met een sisser, is een storm in een glas water, gaat uit als een nachtkaars, etc.quote:Op maandag 22 september 2008 20:34 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Daar is het ze dan ook om te doen. Dat je dan uiteindelijk toch denkt het zekere voor het onzekere te nemen en te betalen..quote:Op maandag 22 september 2008 20:38 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
[..]
Ik krijg er nu wel een raar gevoel van, maarja dat is normaal lijkt mij.
Bedankt voor het nakijken hiervan. Als ze me om een bewijs vragen dan zal ik dit in de mail plakken. Dan kunnen ze zelf zien welk ip-adres/mail is geaccepteerd.quote:Op maandag 22 september 2008 21:22 schreef r_one het volgende:
Hmm even wat figures & facts:
1.
[..]
[..]
In de bestelmodule, stap 3 van 5, wordt je IP-adres geregistreerd, MOET je tegelijkertijd akkoord gaan met algemene voorwaarden én automatische incasso (waarbij rekeningnummer en naam van de rekeninghouder "handmatig gecontroleerd wordt").
Hosting2go kan dus natrekken dat IP-adres, rekeningnummer en naam van de houder niet van TS is maar van de webdesigner. Die heeft zich dus akkoord verklaard met de AV, niet TS. Kennelijk heeft de webdesiger niet-matchende bankgegevens ingevoerd, de automatische incasso weer ingetrokken, het afgeboekte bedrag gestorneerd of onvoldoende saldo op z'n rekening gehad. Anders had h2go immers gewoon geïncasseerd en zou er geen openstaande vordering zijn.
2.
[..]
[..]
Een uitgebreidere WHOIS-query op worldracing.nl levert op dat deze toch wel bij hosting2go wordt gehost, op een dedicated server nog wel (waarschijnlijk de constructie TS >> webdesigner >> flexwebhosting >> anonyprodukties >> hosting2go, pffff).
Bovendien, vul je in de bestelmodule bij stap 1 van 5 het domein worldracing.nl in, dan krijg je een melding dat deze al in hun systeem zit.
3.
Zowel worldracing.nl als ac4wheels.nl zijn offline! Nou kan ik me voorstellen dat hosting2go de diensten voor ac4wheels.nl heeft opgeschort maar waarom van worldracing.nl óók
+ bankgegevens (nummer + naam) !!!quote:Op maandag 22 september 2008 21:32 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Bedankt voor het nakijken hiervan. Als ze me om een bewijs vragen dan zal ik dit in de mail plakken. Dan kunnen ze zelf zien welk ip-adres/mail is geaccepteerd.
Dat worldracing.nl is niet eens meer mijn domein, dus lekker uitzoek werk hebben ze daar gedaan zegquote:Op maandag 22 september 2008 21:41 schreef r_one het volgende:
[..]
+ bankgegevens (nummer + naam) !!!
Niks dit mailen, ben jij gek; bewaar dit voor de rechter![]()
Ik zou nog wel even achter jouw worldracing.nl aangaan als ik jou was; slaat nergens op dat die uit de lucht is gehaald.
Anytime
Het staat anders nog steeds op jouw naam hoor: http://whois.domaintools.com/worldracing.nlquote:Op maandag 22 september 2008 22:40 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Dat worldracing.nl is niet eens meer mijn domein, dus lekker uitzoek werk hebben ze daar gedaan zeg
Dus wellicht begrijpt u mijn actie van ondernemen wel en dat ik dus niet de betaling gaat doen.quote:Ramon Mol heeft inderdaad meerdere pakketten, en uw bestelling is geplaatst
dat van R. Mol.
Jij moet voorlopig niks meer, je bent duidelijk genoeg geweest!quote:Op dinsdag 23 september 2008 08:48 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Enig idee wat ik nu moet terugmailen naar die gasten? Omdat ze mij nog steeds geld eisen?
Jammerquote:Op dinsdag 23 september 2008 09:21 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Dit heb ik één minuut geleden gemaild!
Mijn laatste mail, okquote:Op dinsdag 23 september 2008 09:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij moet voorlopig niks meer, je bent duidelijk genoeg geweest!
[..]
Jammer
Ja. Eerst verkondigen dat je nu eerst de overeenkomst wilt zien, voordat je weer reageert. En dan in een opwelling je standvastigheid teniet doen. Bij Ultimoo denken ze nou vanquote:
quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:59 schreef Sonata het volgende:
Interessante kwestie. Ik volg even...
quote:Woerden, 23 september 2008
Dossiernummer :37004040
Dossiernaam :hosting2go/willems
Referentie :5092252D
Geachte heer,
Tot op heden mochten wij geen betaling van het verschuldigde ontvangen. Ook heeft u tot heden niet op ons verzoek (om aangifte) gereageerd. Langer uitstel is niet mogelijk. De bestelling is op uw naam geplaatst en u dient daarvan aangifte te doen. Zolang wij geen bewijs hebben van valsheid in geschrifte zullen wij het openstaande bedrag op u blijven verhalen.
Specificatie:
Hoofdsom ¤ 42,84
Rente ¤ 0,70
Incassokosten ¤ 250,00
Totaal saldo ¤ 262,60
Wij sommeren u ervoor zorg te dragen dat het totaal verschuldigde bedrag, zoals bovenstaand gespecificeerd binnen 3 werkdagen na dagtekening in ons bezit is middels een telefonische overboeking op onze (post)bankrekening ten name van Stichting Derdengelden Ultimoo Incasso B.V. Woerden.
Blijft u wederom in gebreke dan zullen wij u op korte termijn, namens cliënte, de dagvaarding aanzeggen en de voorbereidingen treffen op een eventuele gerechtelijke procedure.
In afwachting van uw tijdige betaling verblijven wij,
Hoogachtend,
Ultimoo
Mw. J. Ultee
Email: jultee@ultimoo.nl
En dan maar zien wat er komt. Ik durf er redelijk op in te zetten dat ze niet gaan dagvaarden voor 3 tientjes. Ze gaan meneer Mol lastig vallen, of ze boeken de vordering af als oninbaar. Uiteraard na nog een dreigbriefje of wat.quote:Geachte mevrouw Ultee,
Zoals u zelf heeft aangegeven is de overeenkomst aangegaan door dhr. Mol. U dient deze vordering dan ook op hem te verhalen. Mocht u doen besluiten deze vordering op ondergetekende te willen blijven verhalen, dan zie ik uw dagvaarding met vertrouwen tegemoet.
Hoogachtend,
TS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |