Daarom wil ik een LPGquote:Op donderdag 4 september 2008 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Dat ze 1:3 rijden ofzo. Gaat je aardig wat geld kosten dus met die prijzen van tegenwoordig.
Reken, vooral als je de auto net hebt, op een hoop extra kosten voor je weer helemaal bij bent met onderhoud. Maar dat is op zich niet erg als je in de auto wilt blijven rijden.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:54 schreef Keltie het volgende:
Waar moet je eigenlijk precies allemaal op letten tijdens de, eventuele, aanschaf van zo'n auto?
Ik weet zelf wel ongeveer wat ik wil qua auto (toeters en bellen, welke soort brandstof) maar wat zijn de andere dingen om rekening mee te houden, aangezien het toch oude beestjes zijn.
En is het toch een redelijk vereiste om zelf handig te zijn in autotechniek of moet je daar de keuze niet vanaf laten hangen? (ervan uitgaande dat ik geen opknappertje wil gaan kopen)
Klopt, daarom neem ook een redelijke voorbereidingstijdquote:Op donderdag 4 september 2008 13:21 schreef Elvander het volgende:
LGP 1:3 is nog steeds erg duur! Ofwel let op het verwachte verbruik van je toekomstige auto.
Budget kan ik niet zeggen. Wil er op dit moment zo'n 5.000 aan uitgeven maar het kan over een maand ook wel 20.000 zijnquote:Wat is je budget? Kun je een roestvrije klassieker kopen? Plaatwerken is moeilijk als je er geen ervaring mee hebt en duur als je het uitbesteedt.
Die gedachtegang had ik ook al.quote:Vaak is een goede carosserie met een wat mindere motor een betere keus als een perfecte motor met een roestbak eromheen. Een motor vervangen is goedkoper en makkelijker.
quote:Zelf rij ik een mercedes van 26 jaar, plaatwerk is in vrij goede staat maar zelfs daar zitten kosten aan.
Motor is een onderhoudsvriendelijke 3 liter diesel die het altijd doet.
Ik weet dat het geen klassieker is zoals jij voorstelt in de OP, maar dat geeft niet zo. De bovenstaande adviezen gaan wel aardig op.
Geen eens wat meer voorbeelden, prijzen erbij voor het vergelijken is handig.
Plaatjes van klassieke auto's zijn altijd leuk hier, als tegenhanger van alle snelle jelle's
Heb sowieso een handige pa en broer (broer is monteur en pa is gewoon handig, ook met auto's enzo) (eindelijk ruilhandel voor computerhulp) maar toen ik "vroeger" in een garage heb gewerkt (hulpje vrachtwagen/ wals/ kraan/ asfaltmachine monteurquote:Op donderdag 4 september 2008 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
- ben je handig?
- wil je leren sleutelen? of laat je het doen?
- heb je de nodige financiele reserves om het eerste, moeilijke, jaar door te komen?
??? Als er iets betrouwbaar is dan is het wel een oude amerikaanse V8 !!quote:Op donderdag 4 september 2008 13:45 schreef _GdR_ het volgende:
USA cars zijn iets te vet. Helaas zijn die dingen motorisch gewoon waardeloos. Als je bij je huidige baas wilt blijven werken kan je beter een normale auto kopen. Want 3 van de 5 dagen ben je te laat omdat die graf auto weer niet wilt starten/kapot is.
beide ON-ZINquote:Op donderdag 4 september 2008 16:50 schreef gias het volgende:
Waarom een amerikaan? zeker oudere auto's van amerikaanse afkomst zijn minder geschikt als daily.
Ze zijn vaak al opgereden. (paar ton of meer op de teller) waardoor je bij dagelijks gebruik veel kosten gaat krijgen aan onderdelen. dingen zoals: dynamo, accu, startmotor.water/olie pomp. etc etc.
voor een daily zou je beter een iets minder oude auto kunnen kopen van een wat degerlijker merk.
zoals: mercedes volvo saab. de classics waar je er tegenwoordig nog veel van ziet rijden en die de tand des tijds wel goed hebben doorstaan.
Daarnaast is zo'n enorme amerikaanse sloep nergens fatsoenlijk te parkeren en drinkt hij zelfs op LPG nog je portomonee leeg.
jaquote:Op donderdag 4 september 2008 15:59 schreef boegschroef het volgende:
[..]
??? Als er iets betrouwbaar is dan is het wel een oude amerikaanse V8 !!
Weet je zeker dat ze niet stiekem engels zijn ipv amerikaans?quote:Op donderdag 4 september 2008 17:13 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja
mn over buurman heeft er een schuur vol staan. (stuk of 7/8)
Hij vind ze mooi om te zien want rijden durft ie niet meer. Je moet echt wel een knutselaar zijn om elke dag in zo'n ding te kunnen rijden. werkelijk ALLES gaat verrot aan de vette Amerikaanse klassiekers. Of je moet een compleet gereviseerde hebben maar die vallen ws (ver) buiten het budget.
Nogmaals: dat is onzin.quote:Op vrijdag 5 september 2008 02:01 schreef Arclight-S het volgende:
Naar mijn mening kun je beter een oldtimer mercedes/Volvo/Bmw dan een amerikaan, die eerste zijn toch vaak sterker en er is nog vanalles voor te krijgen.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:27 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Afhankelijk van het type amerikaan dat je hebt, is alles nog wel goed te verkrijgen, OOK in in NL.
Voor General Motors (Chevrolet, Cadillac etc.) auto's kan je bijvoorbeeld zelfs de kleinste dingen nog nieuw krijgen! Chrome strips, rubbers, ALLES...
Ja Mustang is inderdaad andersquote:Op vrijdag 5 september 2008 09:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Voor de mustang zijn ook alle "running parts" makkelijk te verkrijgen. Deze zijn vaak op voorraad. Zo kun je altijd blijven rijden met de auto, maar de andere onderdelen zoals plaatwerk enz zijn vaak wat lastiger. Het meeste is nog"nieuw te verkrijgen maar dan heb je lange levertijden.
Dat is de derdequote:Op vrijdag 5 september 2008 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
deze zou ik wel in mn bezit willen hebben: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/191526660-ford-mustang-6-cil-gerestaureerd-bj-66-zeer-mooi-en-goed.html%3Fthumb_click%3D1%26scroll_to_image%3D1
helaas geen V8. maar hij is wel vet mooi.
google chrome doet soms niet copy/pastenquote:
En waarom denk je dat dat onder de 5000 Euro gaat kosten?quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
deze zou ik wel in mn bezit willen hebben: klik
helaas geen V8. maar hij is wel vet mooi.
geef t topic een kick en keek naar potentiële droom auto.quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:44 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
En waarom denk je dat dat onder de 5000 Euro gaat kosten?
Is ook voor een groot gedeelte vernieuwdquote:Op vrijdag 5 september 2008 12:43 schreef _GdR_ het volgende:
verdomme deze is nog vetter. kost alleen 18ruggen klik
juistquote:Op vrijdag 5 september 2008 12:51 schreef Keltie het volgende:
[..]
Is ook voor een groot gedeelte vernieuwd
Maar zoiets wil ik nog weleens hebben.
Eigenlijk zouden ze hem tegenwoordig weer zo moeten maken
Vind het risico te groot.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:54 schreef 68Chevelle het volgende:
Haal 'm dan zelf uit de US, hier in NL zijn ze per definitie veel te duur
Ik zit er zelf over te denken, en dan met name aan een Mercedes van (bijna) 25+. Niet alleen omdat ik het mooi vind, maar ook omdat ik liever mijn geld uitgeef aan een monteur dan aan belasting en accijnzen. Bovendien is het idee dat je ineens relatief veel geld uitgeeft en dan later relatief lage kosten hebt voor mij op dit moment erg aantrekkelijk. Ik wil zelf wel een beetje sleutelen leren, maar het lijkt me beter als ik voorlopig even niet de moeilijke dingen ga proberen. Qua kostenbesparing kan ik daar beter nog geen bedrag op plakken.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Reken, vooral als je de auto net hebt, op een hoop extra kosten voor je weer helemaal bij bent met onderhoud. Maar dat is op zich niet erg als je in de auto wilt blijven rijden.
Groter probleem is inderdaad de verkrijgbaarheid van de onderdelen.
Voor een Volkswagen Kever is alles nog te krijgen, veelal gewoon nog nieuw (origineel of replica).
Voor een Volkswagen SP2 moet je erg handig met Google en eBay zijn.
Een Volvo 240 is geen probleem, alles is nog te krijgen.
Een Volvo P544 (Kattenrug) wordt alweer iets lastiger, alhoewel veel nog gebruikt te krijgen is uit bv. Zweden.
- ben je handig?
- wil je leren sleutelen? of laat je het doen?
- heb je de nodige financiele reserves om het eerste, moeilijke, jaar door te komen?
Mijn Volvo 740 kostte me 950 euro, dan nog zo'n 800 euro aan onderhoud (in 18 maanden) maar hij is nu wel bijna helemaal bij kwa onderhoud. Alleen de remschijven en blokjes (die ik al heb liggen en ook heb meegerekend) moeten er nog onder.
Verbruik is, nu alles is afgesteld, 1 op 9,3 gemiddeld op LPG.
Wegenbelasting 97 euro per maand; dat kan je voorkomen door een <1983 auto te zoeken.
Verzekering is goedkoop bij een klassieker, dat is een meevaller.
de Chevellequote:Op vrijdag 5 september 2008 14:08 schreef 68Chevelle het volgende:
bijvoorbeeld:
1969 Mach 1: http://losangeles.craigslist.org/lac/cto/827681239.html
1972 Mach 1: http://losangeles.craigslist.org/lgb/cto/827559240.html
1969 Chevrolet Chevelle SS: http://losangeles.craigslist.org/sgv/cto/818768744.html
komt omdat hij nu eigelijk weer nieuw is hé geen opknap werkzaamheden meer nodigquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Mooie wagen, maar ik wil geen automaat. En iets compacter mag ook wel, iets jonger ook. Hij lijkt me ook wel redelijk aan de prijs trouwens.
That's it.... ik blijf de rest van mijn leven ouwe troep rijdenquote:Op vrijdag 5 september 2008 19:50 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens nog leuke informatie:
Zoals ik het nu lees krijgen auto's >25 jaar oud vrijstelling van de kilometerheffing.
http://media.rtl.nl/web/c(...)t_kilometerprijs.pdf
ik vind m helemaal niks.quote:
ik heb een 6-je met een 3-bak, rijdt prima hoorquote:Op maandag 8 september 2008 09:03 schreef boegschroef het volgende:
Nog even een tip waar ik nu op kom na het lezen van wat reacties. Als het voor dagelijks gebruik is pak dan een automaat. Een oude (USA) schakelbak achter een oude V8 in het nederlandse verkeer is echt een ramp.
Zelf importeren uit amerika is wel te doen. Maar zeker niet altijd goedkoper, de auto's zijn vaak in slechtere staat en kan ooit een heel lang verhaal worden. Op diverse USA forums zijn er veel die uiteindelijk duurder uit waren en zelfs geen auto gekregen hebben maar 1 grote roestende blok staal. (De overtocht kan ooit zeer nadelige gevolgen hebben voor de oude auto)
Ik vind hem bijna goed. De wielen lijken ondermaats, daardoor blijft het een sedan met een raar dak. Het idee was goed, bij de wielenmode uit die tijd pakte het verkeerd uit.quote:
Ik was wat aan het rondneuzen, zag in Duitsland nog een 450 sel 6.9 staan voor 5000. Gastank zat er al in.quote:Kan hij voor dat geld beter die W116 van T42 kopen.
Ik vind het iets hebben van een mislukte Cadillac Seville-kloon met een invalidewagen achterkant en enorm lelijke stoelen en idd slechte wielen, apart ja, zeldzaam ja, 9000 Euro?... HELL NO!quote:Op maandag 8 september 2008 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind hem bijna goed. De wielen lijken ondermaats, daardoor blijft het een sedan met een raar dak. Het idee was goed, bij de wielenmode uit die tijd pakte het verkeerd uit.
[..]
Ik was wat aan het rondneuzen, zag in Duitsland nog een 450 sel 6.9 staan voor 5000. Gastank zat er al in.
Ik ben wel een Bertone-fan en ik denk dat ik wel snap wat het idee erachter was. Op zich had die hoge schouderlijn met dat lage dak best wat kunnen worden, maar dan staan die wielen eronder als de brandstofbesparende dunne wieltjes van een 340, als je goed onder de wielkast kijkt kun je ze net zien. Ik ben op zich niet zo'n fan van de huidige trend van zo groot mogelijke wielen, dat is mij ook wat te makkelijk, maar dit ontwerp had dat nodig. Want zo is het uit verhouding.quote:Op maandag 8 september 2008 11:13 schreef 68Chevelle het volgende:
Ik vind het iets hebben van een mislukte Cadillac Seville-kloon met een invalidewagen achterkant en enorm lelijke stoelen en idd slechte wielen, apart ja, zeldzaam ja, 9000 Euro?... HELL NO!
Heeft meer te maken dat het eeuwige zwarte leer en dezelfde stijl aan dashboards al een poosje in de omloop is, Dat bruine leer was in 1975 supermode, terwijl het in 1985 uigekotst werd en vervangen werd door gekleurde stof, omstreeks 1998 ging het weer terug naar een soort skaileer.quote:Op maandag 8 september 2008 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben wel een Bertone-fan en ik denk dat ik wel snap wat het idee erachter was. Op zich had die hoge schouderlijn met dat lage dak best wat kunnen worden, maar dan staan die wielen eronder als de brandstofbesparende dunne wieltjes van een 340, als je goed onder de wielkast kijkt kun je ze net zien. Ik ben op zich niet zo'n fan van de huidige trend van zo groot mogelijke wielen, dat is mij ook wat te makkelijk, maar dit ontwerp had dat nodig. Want zo is het uit verhouding.
Wat ik wel vaak leuk vind zijn die ontzettend gedateerd interieurs waarop de ontwerpers zich destijds hebben uitgesloofd voor de luxe modellen. Het is niet altijd even smaakvol of geslaagd naar huidige normen, maar het heeft wel iets. Sommige van die lakkleuren die Mercedes in de jaren 70 durfde aan te bieden vind ik ook leuk, terwijl je tegenwoordig niet hoeft aan te komen met dat soort groen, geel, brons en goud. Het is zo markant dat het weer mooi wordt.
Dat dashboard van die Volvo is natuurlijk hopeloos, maar als ik dan die stoelen zie dan is dat niet iets waarvoor je de ontwerper een bedankbrief stuurt, maar het heeft wel wat. Het is misschien eerder leuk dan mooi, maar het is wel lekker markant. Ik dan de poging om er iets moois van te maken dan wel waarderen, ook al is het niet helemaal gelukt.quote:Op maandag 8 september 2008 12:21 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Heeft meer te maken dat het eeuwige zwarte leer en dezelfde stijl aan dashboards al een poosje in de omloop is, Dat bruine leer was in 1975 supermode, terwijl het in 1985 uigekotst werd en vervangen werd door gekleurde stof, omstreeks 1998 ging het weer terug naar een soort skaileer.
So what? Ik vind het wel mooi dat er dan in de jaren 70 kennelijk zakenmensen waren die twee keer een modaal jaarinkomen uitgaven aan een dikke mercedes, en er dan eentje bestellen in een radioactieve mosterdkleur met rood leer. Ik denk niet dat ik dat gekozen zou hebben, maar als andermans keuze vind ik het wel heel leuk.quote:Dat bronskleur is nieuw ook echt prachtig, alleen zodra het ook maar een beetje dateert gelijk de auto in zijn geheel 30 jaar.
Ik denk dat er gewoon een veel grotere diversiteit was in opvattingen wat nou goede technische oplossingen waren, maar ook in wat mooi is. Marketing was veel ondergeschikter aan de ingenieurs en de ontwerpers dan het nu is. Ze stralen vaak veel meer de overtuiging uit van hoe een auto moet zijn, terwijl ze nu vaak uitstralen dat de boekhouders het samen met de marketingafdeling voor het zeggen hebben.quote:Waar ik het wel mee eens ben... en smaken verschillen is dat er veel meer innovativiteit werd toegepast om van een auto een trotse machine te maken, in plaats van de welbekende Japanse efficiency die momenteel overal heerst, en waar ik steeds harder op kots.
Mjah, zo'n GT gaat het sowieso niet worden ivm de ontbrekende achterbank/ zitruimte?quote:Op maandag 8 september 2008 11:35 schreef Captain_Ghost het volgende:
Al bij opel gt gekeken.. is ook klassieker..
eentje voorbeeld.
http://link.marktplaats.nl/180962988
Comfort is iets anders als een beetje normaal kunnen zitten.quote:Op maandag 8 september 2008 14:09 schreef 68Chevelle het volgende:
Voor comfort op de achterbank moet je niet kijken naar Mustangs, Camaro's of Firebirds.... dat is gewoon een hondenhok.
Een 2-deurs Chevelle/Challenger/Torino heeft wat de classics heeft inderdaad dan veel meer te bieden als je het toch bij sportcoupe's wilt houden.
Als je echt jezelf wilt vergapen aan beenruimte, moet je Silentchaos maar eens informeren wat de beste Impala is, daar kun je verdikkeme een klein hotel van maken.
Moet geen probleem zijn, elke 2-deurs komt dat echt minimaal wel in de buurt.quote:Op maandag 8 september 2008 14:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Comfort is iets anders als een beetje normaal kunnen zitten.
Wat volgens mij bij een Chevelle/ Mustang iets meer is als bij de Opel GT?
Heb nu een Volkswagen Fox en ben een Toyota Yaris gewend, als het maar iets in die buurt zit
0,0quote:Op maandag 8 september 2008 14:41 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Moet geen probleem zijn, elke 2-deurs komt dat echt minimaal wel in de buurt.
Wat is eigenlijk persoonlijk je ervaring met dit soort auto's behalve de onweerstaanbare coolheid?
Dat doet me denken aan de eerste keer dat ik met >400 pk gas gaf en een speling op het stuur had van bijna 180 gradenquote:Op maandag 8 september 2008 15:35 schreef 68Chevelle het volgende:
Geloof me.....een auto met het suspensiegevoel van een boot met 4 keer zoveel lengte gewicht en PK's zal even wennen zijn
Zo die vind ik ook nog wel lache. Alleen volgensmij zit hier alweer wat meer electronica in dan ik zou willen. Wel een aardig prijsje.quote:http://link.marktplaats.nl/190470602 (1000 eurootjes voor de apk erbij schat ik zo)
Die eerste is tof, die laatste ook.quote:Op maandag 8 september 2008 15:35 schreef 68Chevelle het volgende:
Geloof me.....een auto met het suspensiegevoel van een boot met 4 keer zoveel lengte gewicht en PK's zal even wennen zijn
Geeft niks man, mijn ervaring was een jaar geleden ook 0,0 , zodra je erin zit, begint de interesse pas echt.
Waar ik het wel mee eens ben is dat je low-budget moet starten, iets dat dat keuze voor pre-1972 auto's erg moeilijk maakt (geen gordels, geen emissieregels)
Dat je lekker kan beginnen met het uithameren van deuken, plamuren en fijn je handen vuilmaken aan het motorcompartiment.
http://link.marktplaats.nl/163247363 ( al eigenlijk iets te duur naar mijn mening als startmodel)
http://link.marktplaats.nl/190470602 (1000 eurootjes voor de apk erbij schat ik zo)
http://link.marktplaats.nl/186896969 (niet mijn stijl, maar ziet er gelikt uit, eigenlijk nog iets te duur voor startmodel)
http://link.marktplaats.nl/191658401(jouw smaak wel denk ik, al eigenlijk iets te duur naar mijn mening als startmodel)
Had ik inderdaad gisteren met een regenachtige dag op afslag A15 - Beneluxtunnel, na het einde van de afslag toen ik met 50...55 reed dacht ik wel wat gas bij te kunnen geven...... mooi dat ik die achterkant voelde uitbrekenquote:Op maandag 8 september 2008 16:16 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vind de speling helemaal niet erg, zolang je maar niet blijft tegensturen dan gaat het prima.
Waar ik wel heel snel achterkwam is dat je moet oppassen wanneer de weg vochtig is. Circa 300pk +starre achteras + vochtige weg = erg snel spinnende wielen wanneer je denkt maar een klein beetje gas te geven.
Dat lijkt me in meerdere opzichten een nadeel. Ik ben zelf sowieso niet zo van de Amerikanen, en niet alleen omdat ik binnenstadsbewoner ben. Maar ik kan de vormgeving van de Amerikanen van de jaren 30, 40, 50 en 60 enorm waarderen. De jaren 70 deels wel en deels niet, maar sindsdien is het creatieve armoede. Het lijkt wel of al die mensen met gevoel voor lijn en stijl in een periode van een paar jaar zijn ontslagen of zo. Voor 1970: van leuk tot zeer mooi, na 1980: van lelijk tot zeer lelijk.quote:Op maandag 8 september 2008 15:35 schreef 68Chevelle het volgende:
Waar ik het wel mee eens ben is dat je low-budget moet starten, iets dat dat keuze voor pre-1972 auto's erg moeilijk maakt (geen gordels, geen emissieregels)
Helemaal omdat je dan ook beseft, geen abs, geen kreukelzone, geen airbags, geen gordels en een stalen/houten stuur.quote:Op maandag 8 september 2008 16:22 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Had ik inderdaad gisteren met een regenachtige dag op afslag A15 - Beneluxtunnel, na het einde van de afslag toen ik met 50...55 reed dacht ik wel wat gas bij te kunnen geven...... mooi dat ik die achterkant voelde uitbreken, je schrikt wel even.
In 1973 werd daar de 5mijl-bumper geintroduceerd, dat een voetganger een klap van 5 mijl per uur moet kunnen overleven, oliecrisis, emissiestandaarden hebben de hele "classic scene" binnen een jaar doodgemaakt.quote:Op maandag 8 september 2008 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me in meerdere opzichten een nadeel. Ik ben zelf sowieso niet zo van de Amerikanen, en niet alleen omdat ik binnenstadsbewoner ben. Maar ik kan de vormgeving van de Amerikanen van de jaren 30, 40, 50 en 60 enorm waarderen. De jaren 70 deels wel en deels niet, maar sindsdien is het creatieve armoede. Het lijkt wel of al die mensen met gevoel voor lijn en stijl in een periode van een paar jaar zijn ontslagen of zo. Voor 1970: van leuk tot zeer mooi, na 1980: van lelijk tot zeer lelijk.
Hebben liefhebbers van Amerikanen ook het gevoel dat het op een gegeven moment mis is gegaan in de Amerikaanse auto-industrie, of ligt dat aan mij.
OK, oliecrisis had ik aan gedacht maar dat verklaart de design-armoede natuurlijk niet. Waarschijnlijk is het de combinatie die maakte dat de auto ineens veel meer een vervoermiddel werd dan een uitdrukking van vrijheid o.i.d.. En dan moet er natuurlijk ook minder speels en avontuurlijk ontworpen worden.quote:Op maandag 8 september 2008 16:44 schreef 68Chevelle het volgende:
In 1973 werd daar de 5mijl-bumper geintroduceerd, dat een voetganger een klap van 5 mijl per uur moet kunnen overleven, oliecrisis, emissiestandaarden hebben de hele "classic scene" binnen een jaar doodgemaakt.
quote:The Classic Car Era came after World War II, when labor and machines were once again available. Technology was growing very fast at this time in American history. Classic cars are generally thought of as cars built before 1970. Pollution control, economy and safety regulations had yet to become design and production issues. The Cold War and Vietnam brought new strife to the American people in the 1960's, and new concerns for Detroit auto makers. As foreign automakers started importing new low cost compacts that were more efficient cars than American automakers produced. The American automobile industry was knocked to its knees in the early 1970's. First, the Clean Air Act of 1970 practically killed the use of high performance engines for a number of years. And then the oil embargo of 1973 encouraged consumers to conserve gasoline. By 1978 Congress had passed the Corporate Average Fuel Economy (CAFE) rule and Detroit was scrambling to comply. The gas-guzzlers of the past were replaced by smaller, more efficient vehicles modeled after the imported cars, and an all new race for fuel economy supremacy began - marking the end of the Classic Car Era.
Sparenquote:Op maandag 8 september 2008 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ik had dit topic nooit moeten openenAl die geweldige Amerikanen
![]()
Had ik maar geld
Zover hoop ik eigenlijk in een tijdsbestek van 10 jaar te komen, een sportauto (2deurs Malibu met opgeblazen motor en wellicht dubbele turbo's, een daily driver (daar hoop ik mijn huidige auto voor te kunnen gebruiken, 4 deuren, 6 cyilinders) en een showauto (een originele SS396, deze wordt wel gigantisch duur), en als alles echt meezit nog een Malibu Vert.(mag van een '64/'65 Chevelle zijn)quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:51 schreef boegschroef het volgende:
Jammer dat de foto van het blok dan weer zo klein is
Als ik het geld had kocht ik er ook nog een paar extra....
Handig is om te weten wat je wel of niet wiltquote:Op vrijdag 12 september 2008 22:52 schreef Kanjer het volgende:
Mag ik hier aansluiten?
Wil volgend jaar ook een classic car kopen en ben me nu ook aan het orienteren.
Hier staan nook wel leuke tussen.
http://www.oldtimerfarm.be/old_tekoop.php
Kan je wegstellen bij oude auto's, die spelingquote:Op maandag 8 september 2008 16:08 schreef 68Chevelle het volgende:
Oh ja..... Speling op het stuur inderdaad.... ook wennen, hoort standaard maar op een gegeven moment rijdt het zelfs lekkerder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |