Daarom wil ik een LPGquote:Op donderdag 4 september 2008 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Dat ze 1:3 rijden ofzo. Gaat je aardig wat geld kosten dus met die prijzen van tegenwoordig.
Reken, vooral als je de auto net hebt, op een hoop extra kosten voor je weer helemaal bij bent met onderhoud. Maar dat is op zich niet erg als je in de auto wilt blijven rijden.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:54 schreef Keltie het volgende:
Waar moet je eigenlijk precies allemaal op letten tijdens de, eventuele, aanschaf van zo'n auto?
Ik weet zelf wel ongeveer wat ik wil qua auto (toeters en bellen, welke soort brandstof) maar wat zijn de andere dingen om rekening mee te houden, aangezien het toch oude beestjes zijn.
En is het toch een redelijk vereiste om zelf handig te zijn in autotechniek of moet je daar de keuze niet vanaf laten hangen? (ervan uitgaande dat ik geen opknappertje wil gaan kopen)
Klopt, daarom neem ook een redelijke voorbereidingstijdquote:Op donderdag 4 september 2008 13:21 schreef Elvander het volgende:
LGP 1:3 is nog steeds erg duur! Ofwel let op het verwachte verbruik van je toekomstige auto.
Budget kan ik niet zeggen. Wil er op dit moment zo'n 5.000 aan uitgeven maar het kan over een maand ook wel 20.000 zijnquote:Wat is je budget? Kun je een roestvrije klassieker kopen? Plaatwerken is moeilijk als je er geen ervaring mee hebt en duur als je het uitbesteedt.
Die gedachtegang had ik ook al.quote:Vaak is een goede carosserie met een wat mindere motor een betere keus als een perfecte motor met een roestbak eromheen. Een motor vervangen is goedkoper en makkelijker.
quote:Zelf rij ik een mercedes van 26 jaar, plaatwerk is in vrij goede staat maar zelfs daar zitten kosten aan.
Motor is een onderhoudsvriendelijke 3 liter diesel die het altijd doet.
Ik weet dat het geen klassieker is zoals jij voorstelt in de OP, maar dat geeft niet zo. De bovenstaande adviezen gaan wel aardig op.
Geen eens wat meer voorbeelden, prijzen erbij voor het vergelijken is handig.
Plaatjes van klassieke auto's zijn altijd leuk hier, als tegenhanger van alle snelle jelle's
Heb sowieso een handige pa en broer (broer is monteur en pa is gewoon handig, ook met auto's enzo) (eindelijk ruilhandel voor computerhulp) maar toen ik "vroeger" in een garage heb gewerkt (hulpje vrachtwagen/ wals/ kraan/ asfaltmachine monteurquote:Op donderdag 4 september 2008 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
- ben je handig?
- wil je leren sleutelen? of laat je het doen?
- heb je de nodige financiele reserves om het eerste, moeilijke, jaar door te komen?
??? Als er iets betrouwbaar is dan is het wel een oude amerikaanse V8 !!quote:Op donderdag 4 september 2008 13:45 schreef _GdR_ het volgende:
USA cars zijn iets te vet. Helaas zijn die dingen motorisch gewoon waardeloos. Als je bij je huidige baas wilt blijven werken kan je beter een normale auto kopen. Want 3 van de 5 dagen ben je te laat omdat die graf auto weer niet wilt starten/kapot is.
beide ON-ZINquote:Op donderdag 4 september 2008 16:50 schreef gias het volgende:
Waarom een amerikaan? zeker oudere auto's van amerikaanse afkomst zijn minder geschikt als daily.
Ze zijn vaak al opgereden. (paar ton of meer op de teller) waardoor je bij dagelijks gebruik veel kosten gaat krijgen aan onderdelen. dingen zoals: dynamo, accu, startmotor.water/olie pomp. etc etc.
voor een daily zou je beter een iets minder oude auto kunnen kopen van een wat degerlijker merk.
zoals: mercedes volvo saab. de classics waar je er tegenwoordig nog veel van ziet rijden en die de tand des tijds wel goed hebben doorstaan.
Daarnaast is zo'n enorme amerikaanse sloep nergens fatsoenlijk te parkeren en drinkt hij zelfs op LPG nog je portomonee leeg.
jaquote:Op donderdag 4 september 2008 15:59 schreef boegschroef het volgende:
[..]
??? Als er iets betrouwbaar is dan is het wel een oude amerikaanse V8 !!
Weet je zeker dat ze niet stiekem engels zijn ipv amerikaans?quote:Op donderdag 4 september 2008 17:13 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja
mn over buurman heeft er een schuur vol staan. (stuk of 7/8)
Hij vind ze mooi om te zien want rijden durft ie niet meer. Je moet echt wel een knutselaar zijn om elke dag in zo'n ding te kunnen rijden. werkelijk ALLES gaat verrot aan de vette Amerikaanse klassiekers. Of je moet een compleet gereviseerde hebben maar die vallen ws (ver) buiten het budget.
Nogmaals: dat is onzin.quote:Op vrijdag 5 september 2008 02:01 schreef Arclight-S het volgende:
Naar mijn mening kun je beter een oldtimer mercedes/Volvo/Bmw dan een amerikaan, die eerste zijn toch vaak sterker en er is nog vanalles voor te krijgen.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:27 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Afhankelijk van het type amerikaan dat je hebt, is alles nog wel goed te verkrijgen, OOK in in NL.
Voor General Motors (Chevrolet, Cadillac etc.) auto's kan je bijvoorbeeld zelfs de kleinste dingen nog nieuw krijgen! Chrome strips, rubbers, ALLES...
Ja Mustang is inderdaad andersquote:Op vrijdag 5 september 2008 09:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Voor de mustang zijn ook alle "running parts" makkelijk te verkrijgen. Deze zijn vaak op voorraad. Zo kun je altijd blijven rijden met de auto, maar de andere onderdelen zoals plaatwerk enz zijn vaak wat lastiger. Het meeste is nog"nieuw te verkrijgen maar dan heb je lange levertijden.
Dat is de derdequote:Op vrijdag 5 september 2008 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
deze zou ik wel in mn bezit willen hebben: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/191526660-ford-mustang-6-cil-gerestaureerd-bj-66-zeer-mooi-en-goed.html%3Fthumb_click%3D1%26scroll_to_image%3D1
helaas geen V8. maar hij is wel vet mooi.
google chrome doet soms niet copy/pastenquote:
En waarom denk je dat dat onder de 5000 Euro gaat kosten?quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
deze zou ik wel in mn bezit willen hebben: klik
helaas geen V8. maar hij is wel vet mooi.
geef t topic een kick en keek naar potentiële droom auto.quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:44 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
En waarom denk je dat dat onder de 5000 Euro gaat kosten?
Is ook voor een groot gedeelte vernieuwdquote:Op vrijdag 5 september 2008 12:43 schreef _GdR_ het volgende:
verdomme deze is nog vetter. kost alleen 18ruggen klik
juistquote:Op vrijdag 5 september 2008 12:51 schreef Keltie het volgende:
[..]
Is ook voor een groot gedeelte vernieuwd
Maar zoiets wil ik nog weleens hebben.
Eigenlijk zouden ze hem tegenwoordig weer zo moeten maken
Vind het risico te groot.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:54 schreef 68Chevelle het volgende:
Haal 'm dan zelf uit de US, hier in NL zijn ze per definitie veel te duur
Ik zit er zelf over te denken, en dan met name aan een Mercedes van (bijna) 25+. Niet alleen omdat ik het mooi vind, maar ook omdat ik liever mijn geld uitgeef aan een monteur dan aan belasting en accijnzen. Bovendien is het idee dat je ineens relatief veel geld uitgeeft en dan later relatief lage kosten hebt voor mij op dit moment erg aantrekkelijk. Ik wil zelf wel een beetje sleutelen leren, maar het lijkt me beter als ik voorlopig even niet de moeilijke dingen ga proberen. Qua kostenbesparing kan ik daar beter nog geen bedrag op plakken.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Reken, vooral als je de auto net hebt, op een hoop extra kosten voor je weer helemaal bij bent met onderhoud. Maar dat is op zich niet erg als je in de auto wilt blijven rijden.
Groter probleem is inderdaad de verkrijgbaarheid van de onderdelen.
Voor een Volkswagen Kever is alles nog te krijgen, veelal gewoon nog nieuw (origineel of replica).
Voor een Volkswagen SP2 moet je erg handig met Google en eBay zijn.
Een Volvo 240 is geen probleem, alles is nog te krijgen.
Een Volvo P544 (Kattenrug) wordt alweer iets lastiger, alhoewel veel nog gebruikt te krijgen is uit bv. Zweden.
- ben je handig?
- wil je leren sleutelen? of laat je het doen?
- heb je de nodige financiele reserves om het eerste, moeilijke, jaar door te komen?
Mijn Volvo 740 kostte me 950 euro, dan nog zo'n 800 euro aan onderhoud (in 18 maanden) maar hij is nu wel bijna helemaal bij kwa onderhoud. Alleen de remschijven en blokjes (die ik al heb liggen en ook heb meegerekend) moeten er nog onder.
Verbruik is, nu alles is afgesteld, 1 op 9,3 gemiddeld op LPG.
Wegenbelasting 97 euro per maand; dat kan je voorkomen door een <1983 auto te zoeken.
Verzekering is goedkoop bij een klassieker, dat is een meevaller.
de Chevellequote:Op vrijdag 5 september 2008 14:08 schreef 68Chevelle het volgende:
bijvoorbeeld:
1969 Mach 1: http://losangeles.craigslist.org/lac/cto/827681239.html
1972 Mach 1: http://losangeles.craigslist.org/lgb/cto/827559240.html
1969 Chevrolet Chevelle SS: http://losangeles.craigslist.org/sgv/cto/818768744.html
komt omdat hij nu eigelijk weer nieuw is hé geen opknap werkzaamheden meer nodigquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Mooie wagen, maar ik wil geen automaat. En iets compacter mag ook wel, iets jonger ook. Hij lijkt me ook wel redelijk aan de prijs trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |