abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76748840
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:56 schreef beefcake het volgende:
Ik heb zelf ook een fietskar en ik vind het echt fijn Het fietst lichter dan wanneer ik de kinderen op de fiets zelf heb en ik heb meteen een boodschappen/wandelwagen in het centrum.
wij hebben 2 jaar lang boodschappen moeten doen met de fietskar. wij wonen 7 km voor dat we bij een winkel zijn. maar vond de fietskar dus hartstikke onhandig en zwaar fietsen.

die meerlingen fiets is wel een optie en in de buurt. dan moet ik mijn bloom verkopen. twijfel twijfel.

dank jullie wel voor jullie antwoorden.
mama van 3 kids!
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:06:04 #102
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76754684
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 00:31 schreef trui het volgende:
en toch, die kiept iets minder snel om.
Ja precies. Als er een kind achterop zit, kun je niet meer bij de fiets weg.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76761388
En toch en toch vond ik alle kinderen op de fiets & in de fietskar makkelijker dan alle kinderen in de auto. Alleen al omdat je geen last hebt van de nabijheid van andere auto's op een parkeerterrein en je de andere kinderen veel beter in de gaten kunt houden.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:36:39 #104
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77001625
*kick*

Halloow Ik ben me heel hard aan het oriënteren op de aanschaf van een moederfiets. Ik heb nu een el cheapo Halfords omafiets en dat ding flikkert van ellende uit elkaar.. Bovendien heeft die fiets achteruittrapremmen en dat is op zich leuk en aardig, ware het niet dat dat betekent dat je geen remmen meer hebt als de ketting eraf loopt. Dus onveilig, dus ik wil mijn kind er niet op hebben, dus nieuwe fiets kopen. Ik heb al wat vooronderzoek gedaan en ben uiteindelijk aan het twijfelen tussen de Gazelle Bloom en de Batavus Mambo. Ik heb hier al een beetje teruggelezen en heb gezien dat er een aantal mensen waren die enthousiast zijn over de Gazelle, maar zijn er misschien ook mensen die de Batavus hebben?

Ik heb gisteren met beide fietsen proefgereden en de twijfel zit 'm in het volgende:

- De Batavus fietst fijn, heeft een enorm stevig frame, de bagabedrager zit er niet los opgeschroefd maar is daadwerkelijk onderdeel van het frame en ik vind 'm er lekker stoer uitzien, tenminste niet zo'n mamafiets-met-bloempjes,
- De Gazelle vond ik nét even wat lekkerder fietsen. Kan het niet goed uitleggen. Zwieriger, ofzo. Volgens mijn lief (heeft ook op beide fietsen een rondje gemaakt) lijkt de zithouding bij de Gazelle wat meer op die van een oma-fiets.)

Verstandelijk kiezen betekent de Mambo kopen want die vind ik leuker, mooier en beter in elkaar zitten, maar als ik puur op mijn gevoel ga zou ik de Gazelle willen. Help!

Daarnaast nog een andere vraag: zijn er mensen die een baby-mee (zo'n maxicosi-dingetje) gebruiken of hebben gebruikt? Is dat ok?
3!
pi_77003078
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef Incantrix het volgende:
Daarnaast nog een andere vraag: zijn er mensen die een baby-mee (zo'n maxicosi-dingetje) gebruiken of hebben gebruikt? Is dat ok?
Je vindt een fiets met terugtrap onveilig omdat de ketting eraf kan lopen en je daardoor niet kan remmen onveilig, maar bent wel geinteresseerd in een onvielig product als de baby-mee?

Dat ga je toch niet menen?

Enige veilige manier om een baby mee te nemen op een fiets is in een fietskar met mogelijkheid om een maxi cosi vast te zetten. In die fietskarren zit een rolconstructie zodat bij een ongeval de baby wat beschermd is.

De 2 fietsen die je verder noemt hebben wat dunnere banden dan de echte moederfiets: sparta amazone. Qua prijs bijna gelijk, zou die ook even uitproberen.

[ Bericht 5% gewijzigd door willempjewever op 19-01-2010 11:19:23 ]
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:16:11 #106
95408 Incantrix
pi_77003145
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:14 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Je vindt een fiets met terugtrap onveilig omdat de ketting eraf kan lopen en je daardoor niet kan remmen onveilig, maar bent wel geinteresseerd in een onvielig product als de baby-mee?

[ afbeelding ]

Dat ga je toch niet menen?
Ehm, ik vráág toch ook naar ervaringen? Ik heb géén idee, dus vraag ik het. Dank je wel voor je constructieve bijdrage!

Bovendien is van MIJN fiets de ketting al een keer of 3 afgelopen in korte tijd, DUS onveilig.
3!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:20:38 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_77003310
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:36 schreef Incantrix het volgende:

Heerlijk ding, als het weer wat beter wordt gaat Jochem ook weer lekker mee op de fiets Overigens gebruiken wij het hier enkel voor van en naar de opvang, wat een meter of 500 is. Lange toertochten vind ik hoe dan ook geen optie als een kind in een maxi-cosi zit

Overigens: kind in een maxi-cosi achterop de fiets is veiliger dan in een kinderstoeltje terwijl ze nog niet goed genoeg kunnen zitten, omdat de maxi-cosi veel beschermd. Als je fiets omvalt, dan heb je je kind beter in een MC zitten dan in een fietstoeltje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77003333
Waarom zou de Baby-Mee onveilig zijn? Als je kindje zijn hoofdje goed recht kan houden en dus geen last heeft van het gehobbel. Ik heb er ook aan zitten denken om aan te schaffen omdat ik geen rijbewijs heb en wel naar de stad wil, maar toen bedacht ik me dat ik dan in de stad met een maxi cosi moet gaan sjouwen en die is nogal zwaar met kind erin Het KDV is hier op loopafstand gelukkig
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77003399
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:16 schreef Incantrix het volgende:
Bovendien is van MIJN fiets de ketting al een keer of 3 afgelopen in korte tijd, DUS onveilig.
Een ketting kan je spannen of ga anders naar een fietsenmaker. Het ontgaat mij echt waarom je het onveilig vind voor je kindje, maar er zelf nu wel op durft te fietsen (of althans wel hebt gedaan). Net of je eigen leven onbelangrijker is dan dat van je kind.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:23:24 #110
95408 Incantrix
pi_77003453
@ Willempjewever: Dank voor je edit. Wij hebben nl. een klein probleem met het vervoer van Stef naar de opvang vanaf thuis, wij werken beiden in het centrum van Den Haag en hebben geen mogelijkheden bij ons werk te parkeren en met het OV is het een reis om de wereld naar de opvang. We moeten hem dus eigenlijk op de fiets vervoeren, maar ik weet dus helemaal niets over de veiligheid van de Baby-mee. Een bakfiets vind ik eigenlijk ook niet echt een optie, dat zou betekenen dat we voor de paar maanden dat Stef niet in een stoeltje kan zitten een complete bakfiets aan moeten schaffen en er dan vervolgens 10 minuten mee moeten fietsen naar de opvang en dan nog dik 25 minuten met een lege bak naar het werk moeten bolderkarren..

Ik meen nog een ander maxicosi-gebeuren te hebben gezien voor op de fiets ergens, even zoeken.

[edit]Ah, dit bedoelde ik. [/edit]

[ Bericht 10% gewijzigd door Incantrix op 19-01-2010 11:28:53 ]
3!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:25:46 #111
95408 Incantrix
pi_77003562
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:22 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Een ketting kan je spannen of ga anders naar een fietsenmaker. Het ontgaat mij echt waarom je het onveilig vind voor je kindje, maar er zelf nu wel op durft te fietsen (of althans wel hebt gedaan). Net of je eigen leven onbelangrijker is dan dat van je kind.
Mjah, ik fiets zelf ook al een paar maanden niet meer op die fiets omdat ik 'm eng vind. Het is een Limit van de Halfords van 5 jaar oud, dus het heeft ook niet echt veel zin meer om daar nog wat aan te repareren. Die heeft z'n geld wel opgebracht. Ik wil nu graag een góede fiets kopen, voor mezelf én voor mijn zoon. Ik fiets elke dag meer als een uur, dus dan mag het wel een betere fiets worden En de Sparta heb ik wel geprobeerd, maar ik vond het stuur erg breed. Went dat?
3!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:26:58 #112
95408 Incantrix
pi_77003602
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Heerlijk ding, als het weer wat beter wordt gaat Jochem ook weer lekker mee op de fiets Overigens gebruiken wij het hier enkel voor van en naar de opvang, wat een meter of 500 is. Lange toertochten vind ik hoe dan ook geen optie als een kind in een maxi-cosi zit

Overigens: kind in een maxi-cosi achterop de fiets is veiliger dan in een kinderstoeltje terwijl ze nog niet goed genoeg kunnen zitten, omdat de maxi-cosi veel beschermd. Als je fiets omvalt, dan heb je je kind beter in een MC zitten dan in een fietstoeltje!
Mnee, wij moeten zo'n 10 minuutjes fietsen naar het KDV en meer zou ik ook echt niet durven cq willen. Dank je wel voor je ervaring hiermee, overigens
3!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:17:28 #113
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77005482
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:25 schreef Incantrix het volgende:

[..]

En de Sparta heb ik wel geprobeerd, maar ik vond het stuur erg breed. Went dat?
Ja dat went! Zozeer, dat ik op een andere fiets altijd even (hooguit de eerste 10 meter) zit te slingeren met zo'n klein stuurtje... Andersom heb ik dat niet (dus als ik een poosje met een normaal stuur heb gefietst, slinger ik niet met mijn grote stuur).
pi_77018822
Hoi ik lees hier even mee omdat ik ook op zoek ben naar een moederfiets. Binnenkort ga ik even een proefrit maken op de Gazelle, Sparta en Batavus. Ik ben 1,87m dus erg benieuwd of dat het gaat passen...

By the way: Let op dat je je kindje niet te jong in een fietsstoeltje zet. Het is pas echt verantwoord op het moment dat ze zelfstandig kunnen gaan zitten. Mijn partner werkt in het ziekenhuis en heeft al teveel kinderen gezien met een gebroken rug en/of nek omdat de kindjes er nog niet aan toe waren. De ruggewervel is dan nog niet hard genoeg en door het hobbelen op de fiets breken ze snel de wervels.
pi_77020595
Ik heb mijn man eens even laten bellen met de fietsenwinkel waar wij vorig jaar onze fietsen gekocht hebben (2 gazelles, orange plus en chamonix nogwat). We willen eventueel mijn fiets (de Orange) inruilen voor een moederfiets, maar de man van de fietswinkel raad het eigenlijk af. Volgens hem kan er makkelijk een zitje op mijn fiets en is ook voor een voorzitje genoeg ruimte. Dus dan zou ik gewoon op mijn eigen fiets vooruit moeten kunnen, eventueel met andere standaard. Klinkt mij als muziek in de oren, als dat ding 20 km gefietst heeft sinds ie uit de fabriek kwam, is het veel. We gaan het dus maar proberen en als het niet is, is ie zo ingeruild.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77088534
Mefke, ik heb ook een Orange (paar jaar oud). Het stoeltje zit erop, maar zelf kom ik er niet meer op.
Misschien dat jij wat handiger bent. Evt. een vrouwenzadel erop, dat wil nog wel eens helpen.

Ik ga denk ik de moederfiets naast mijn Orange gebruiken.
pi_77102620
Hallo,

Ik heb een Batavus Mambo De luxe. Fietst erg fijn, maar ik loop tegen een aantal problemen aan. Ik hoop dat iemand hier het herkent en weet of er een oplossing is.

Ik wil graag fietsen met mijn 2 meisjes (1 en bijna 3) maar ook wel wat spullen meenemen, het liefst in een fietstas. Maar als je het aanbevolen stoeltje neemt (hamax, deze schuif je op de bagagedrager) dan kan er dus geen fietstas meer mee, laat staan een buggy via de buggy mee. Bij de OK Baby Sirius lukt het me niet eens om deze op de fiets te plaatsen, want mijn zadel zit in de weg (misschien een andere beugel nodig?).

Iemand ervaring mee?
pi_78581196
Dit gaat die van mij worden
Zaterdag besteld:

maandag 1 maart 2010 @ 13:43:43 #119
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78588690
Mooi zeg, Koningin!
  donderdag 22 april 2010 @ 12:42:12 #120
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80593217
Ik heb m'n moederdag cadeau half uitgezocht.
Ik weet dat het een moederfiets gaat worden maar welke.

Vond de BSP Seine wel erg mooi.
Sparta Amazone & Gazelle Bloom vallen af die vind ik niets.
pi_80593244
de Sparta Amazone fietst zoo lekekr
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:46:51 #122
298315 SacreCoeur
pi_80593374
Ik heb nog niets geprobeerd.
Binnenkort maar even langs Bikesplaza die heeft echt veeeeeel.
Qua uiterlijk vind ik dan de Sparta Amazone trendy nog wel gaan.
Maar ik heb gehoord dat ze een heel breed stuur hebben.
En ik moet een parkeerplaats oversteken (tussen auto's door) incl boodschappen & kind.
Het stuur van de Gazelle was al 'smaller' maar die vind ik echt niet mooi qua uiterlijk.
Vandaar de BSP seine.

Maar is de sparta nou echt zo zwaar om te fietsen?
Ik heb gelezen dat 'ie 34,5 kg is.
De BSP daarintegen is maar 20 kg.
Dat verschil is echt groot
pi_80593444
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb nog niets geprobeerd.
Binnenkort maar even langs Bikesplaza die heeft echt veeeeeel.
Qua uiterlijk vind ik dan de Sparta Amazone trendy nog wel gaan.
Maar ik heb gehoord dat ze een heel breed stuur hebben.
En ik moet een parkeerplaats oversteken (tussen auto's door) incl boodschappen & kind.
Het stuur van de Gazelle was al 'smaller' maar die vind ik echt niet mooi qua uiterlijk.
Vandaar de BSP seine.

Maar is de sparta nou echt zo zwaar om te fietsen?
Ik heb gelezen dat 'ie 34,5 kg is.
De BSP daarintegen is maar 20 kg.
Dat verschil is echt groot
hij is zwaar qua gewicht maar fietst prima.

Het stuur is idd breed maar ik vind dat wel prettig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:54:49 #124
298315 SacreCoeur
pi_80593658
Ik ga 'm vast wel proberen dan.
Lekker fietsen gaat toch iets meer boven uiterlijk.

Ik fiets nu nog op een 'normale' fiets.
Met kind achterop & boodschappen, niet te doen.
pi_80593731
je kan bij de Amazone een shopperpakket kopen. Dat zijn 2 tassen en een mandje. De tassen kan je er makkelijk afhalen. Ideaal vind ik

Heeft er iemand ervaring met de Bobike Junior?

Amber wordt te groot voor de andere fietsstoel en deze past op de beugel die nu op mijn fiets zit.

[ Bericht 39% gewijzigd door Vicky op 22-04-2010 13:01:43 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80593953
Nee, maar hij is wel mooi!
Ik heb beide stoeltjes er nog op, Juliette wil vaak voorop omdat ze Myrthe dan beter kan zien fietsen Die jr is wel handig voor als ze nog iets langer/zwaarder wordt.
pi_80593987
De bobike junior gaan wij zeker aanschaffen straks, altijd gegarandeerd kwaliteit bij bobike. Daar hoef je niet eens over na te denken.

Deze is trouwens wel erg erg mooi!
  donderdag 22 april 2010 @ 13:05:38 #128
298315 SacreCoeur
pi_80594025
Handig!! ik heb ook wel iets nodig wat je eraf kan halen zonder te veel gedoe.
Daar heb ik geen geduld voor.

Ik heb ook een bobike zitje gekocht.
Een maxi seat voor achterop.
En als ze een grotere nodig heeft ga ik weer voor bobike.
Fijne stoeltjes alleen het nadeel is dat ze zichzelf los kan maken.
Maar doordat de zijkanten redelijk hoog zijn & het zitje best diep is maakt dat niet zo uit.
Dus daar zou ik wel bij oppassen bij dat andere zitje.
pi_80594081
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:05 schreef SacreCoeur het volgende:
Handig!! ik heb ook wel iets nodig wat je eraf kan halen zonder te veel gedoe.
Daar heb ik geen geduld voor.
die bobike junior kan je toch dichtklappen meen ik?
pi_80594098
IK vind m ook heel mooi en op internet istie een stuk goedkoper. Gister bij de fietsenmaker geweest en gevraagd wat ie kostte. Hij had het over 82 euro. OP internet kosten ze 55!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80594104
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:07 schreef willempjewever het volgende:

[..]

klopt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 april 2010 @ 13:09:51 #132
298315 SacreCoeur
pi_80594153
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:07 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik had het nog over de fietstassen van het Amazone pakket.
pi_80594177
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:09 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik had het nog over de fietstassen van het Amazone pakket.
ik heb deze
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80594180
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:08 schreef Vicky het volgende:
IK vind m ook heel mooi en op internet istie een stuk goedkoper. Gister bij de fietsenmaker geweest en gevraagd wat ie kostte. Hij had het over 82 euro. OP internet kosten ze 55!
Pas wel op, veel mensen die het op internet kopen of 2e hands bevestigen het verkeerd. Ik zie zo vaak mensen met bobike zitjes waarbij de voetdragers niet aan het frame zitten bevestigd bijvoorbeeld. De prijs hangt ook voor een deel samen met de zitting. Daarin zit soms wel 15 euro verschil.

Ik koop mijn kinderzitjes altijd bij de fietsenmaker, als er iets kapot gaat heb je gratis reperatie en service (althans bij die zaak waar ik kom) en alle bevestigingsmaterialen zijn aanwezig. Die 82 euro is inclusief bevestigen namelijk (althans zo is het wederom bji mijn zaak).

Maar zo'n juniorzitje is denk ik makkeljiker te bevestigen dan een stoeltje voor kleinere kids.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:10:49 #135
298315 SacreCoeur
pi_80594189
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:08 schreef Vicky het volgende:
Moet je eens kijken bij 'de fietsen groothandel' daar heb ik mijn maxi seat vandaan.
Veel goedkoper dan de belachelijke prijzen als in de winkel.
pi_80594295
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:10 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Pas wel op, veel mensen die het op internet kopen of 2e hands bevestigen het verkeerd. Ik zie zo vaak mensen met bobike zitjes waarbij de voetdragers niet aan het frame zitten bevestigd bijvoorbeeld. De prijs hangt ook voor een deel samen met de zitting. Daarin zit soms wel 15 euro verschil.

Ik koop mijn kinderzitjes altijd bij de fietsenmaker, als er iets kapot gaat heb je gratis reperatie en service (althans bij die zaak waar ik kom) en alle bevestigingsmaterialen zijn aanwezig. Die 82 euro is inclusief bevestigen namelijk (althans zo is het wederom bji mijn zaak).

Maar zo'n juniorzitje is denk ik makkeljiker te bevestigen dan een stoeltje voor kleinere kids.
I know maar ik heb een hele handige vader
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_80594518
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:13 schreef Vicky het volgende:
I know maar ik heb een hele handige vader
Als je een goede online shop vind, zet je het dan hier neer? Ik moet er voor de zomer ook 1 hebben en dan kan ik dat even meenemen in de onderhandelingen met de fietsenmaker.
pi_80594578
Ik vind de sparta niet te doen als je kleine bochtjes moet maken.
De gazelle bloom vond ik er een stuk fijner in. Ook pas je vind ik net iets beter met een dikke buik op de bloom dan op de gazelle. Het stuur staat anders en daardoor fietst het wel comfortabel maar is de afstand ook lekker groot. En is die zonder kinderen ook heel fijn om mee te fietsen

Ik zou toch niet gaan voor de allerlichtste fiets.
En ik zou heel erg rekening houden bij de bsp dat die minder versnellingen heeft en andere remmen, geen verende zadelpen et dan de andere moederfietsen hij is in ieder geval erg afwijkend zeg maar. Ik vraag me af waarom

De gazelle is niet de mooiste dat ben ik wel met je eens maar hij rijd wel heel fijn.
En de sparta vind ik een goede 2e
  donderdag 22 april 2010 @ 13:43:12 #139
298315 SacreCoeur
pi_80595293
Je kan kiezen bij de BSP tussen 3 of 7 versnellingen.
Ik gebruik mijn versnellingen eigenlijk amper tot niet.
Ik wil het alleen maar zodat ik geen terugtraprem heb dat is echt vervelend.

Mijn eisen zijn eigenlijk;
28 inch banden
stuur stablisator
verlengde bagagedrager
hele lage instap (ivb mijn rug)
foam op het stuur (vind ik toch wel fijn als dalijk nr 2 er is en voorop moet)

Met name de 28 inch banden staat hoog.
De meeste heb ik toch gezien met 26 inch en dat vind ik echt te klein.
pi_80595746
Ivm je rug zou ik gaan voor de gazelle
Ik heb het er met de osteopaat en de fysio over gehad en toevallig wisten ze er nog wat van af ook.
en ze vonden het stuur van de gazelle en de verhouding met het zadel en de zadelpen erg fijn.

als je last van je rug hebt zou ik sowieso kiezen voor een verende zadelpen die vangt gewoon de klappen heel erg op Dan heb je een stuk minder last van je rug het is ook niet fijn dat als je hobbelt en doet je rug het te verduren heeft.

Onderschat de noodzaak van versnellingen niet bij een zware fiets. Je hebt geluk dat isa niet erg zwaar is maar mocht ze zwaarder worden en je verder gaan fietsen kan het heel handig zijn. Zeker met een 2de.
Ik heb nooit mijn versnellingen gebruikt maar ik ben er nu heel erg dankbaar voor

De gazelle bloom is er ook met de 28 inch banden dit vond ik zelf ook belangrijk.
het fietst net iets beter en makkelijker..

Ik heb niets tegen de BSP maar je moet wel aan jezelf en je rug denken
  donderdag 22 april 2010 @ 14:02:59 #141
298315 SacreCoeur
pi_80595912
Nou ja met oog op m'n rug gaat meer om de lage instap.
Van vering heb ik geen last die heb ik nu ook niet.

Ik denk dat 'k ze eerst maar eens allemaal moet gaan testen.
Aangezien Vicky de Sparta beter vond.
Het is toch allemaal heel persoonlijk.
Qua uiterlijk zou ik iig meteen voor BSP gaan, maar ik laat me dit keer niet overhalen door uiterlijk.
pi_80596023
Ja ik vond de sparta ook fijn maar met mijn bekken vond ik dat draaien het enige nare eraan.
De draai van het stuur. En inderdaad gewoon proefritten doen op alle fietsen
En dan niet lenen van een ander maar de fietsenwinkel zodat die goed op je afgesteld staat.

Maar zeker met een 2de erbij is een hele goede fiets een uitkomst
  donderdag 22 april 2010 @ 14:22:20 #143
298315 SacreCoeur
pi_80596591
Ja ik wilde naar Bikesplaza die is me aangeraden toen ik in de Halfords stond, heel vreemd.
Klanten naar de concurent wijzen, maargoed.

Die heeft alle soorten en maten, en inderdaad met een tweede moet je toch echt wel aan de moederfiets heur.
Ook al zou ik denk ik èèn van de twee overplaatsen ipv ze allebei op de fiets te nemen.
pi_80597173
Halfords verkoopt de meeste merken ook gewoon niet
  donderdag 22 april 2010 @ 14:41:13 #145
298315 SacreCoeur
pi_80597283
Ja Union hadden ze dat leek net een kinderfietsje.
Maar ik zit vast aan Bikesplaza omdat ik BSP graag uit wil proberen en die hebben ze ook bijna nergens.
pi_80600074
Ik heb sinds begin april een Puch elegance 2010 met 7 versnellingen voor 489 euro

Leuk budget, supermooie en stevige fiets, die ook zonder zitjes prima voor fatsoenlijke fiets doorkan! Hij bevalt me enorm goed!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  donderdag 22 april 2010 @ 16:05:16 #147
298315 SacreCoeur
pi_80600686
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:51 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb sinds begin april een Puch elegance 2010 met 7 versnellingen voor 489 euro

[ afbeelding ]

Leuk budget, supermooie en stevige fiets, die ook zonder zitjes prima voor fatsoenlijke fiets doorkan! Hij bevalt me enorm goed!
Wat een beauty!
Alleen de instap lijkt me niet heel erg laag?
pi_80600785
Laag genoeg, een stuk lager nog dan mijn omafiets in ieder geval, maar ik denk inderdaad hoger dan bij een BSP. Maar omdat er nog ruim voldoende ruimte over is tussen zitje en zadel is het niet storend dat je geen uberlage instap hebt vind ik..die heb je bij voldoende ruimte mijns inziens niet eens nodig!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_80607885
Mooi Poppedein!
Ik krijg mijne als het goed is deze week, kan niet wachten!
Deze krijg ik:
(met ander achterstoeltje, voor heb ik al)
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:36:51 #150
298315 SacreCoeur
pi_80625537
Kijk nou wat ik tegen kwam, hoe leuk!

vrijdag 23 april 2010 @ 10:41:05 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80625676
tenzij je kind niet jaimy heet natuurlijk.
in de haak.
pi_80626481
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Kijk nou wat ik tegen kwam, hoe leuk!

[ afbeelding ]
heel leuk maar als je wisselt van oudste naar jongste is het niet handig
mama van 3 kids!
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:08:24 #153
298315 SacreCoeur
pi_80626647
Je kan dan toch gewoon een nieuwe bestellen?
Dat zou ik doen.

Ik heb zo'n irritante grote kras op m'n bobike maxi zitten!
Hij's urban black dus echt he-le-maal zwart en de kras is wit.
Iemand een idee hoe ik deze weg kan krijgen?
Ik dacht zelf aan eroverheen gaan met zwarte stift ofzo, maar ik fiets veel in de zomer.
En dat kan af gaan geven?
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:09:09 #154
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_80626675
Dan gebruik je toch watervaste stift?
pi_80626800
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:09 schreef Grijs het volgende:
Dan gebruik je toch watervaste stift?
krijg je dan niet een gouden streep ofzo?

tja een nieuwe bestellen kan

maar ik zou het er niet voor over hebben omdat het kindje er toch in zit en je ziet er niks van.
geef het geld liever anders uit dan dat het de hele winter in de garage staat.
mama van 3 kids!
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:16:19 #156
298315 SacreCoeur
pi_80626893
De kras zit echt over de hele zijkant.
Mijn fiets is een tijdje terug gevallen, vandaar.
Ik heb eraan zitten denken om een nieuwe te bestellen.
Ik gebruik 'm wel elke dag.
En nog vaker in de zomer, lekker naar het strand.
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:33:17 #157
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_80646453
Ik ga dit ff allemaal doorlezen.

Ben best kort 160 wat is een goede voor mij. Is een moederfiets ook echt opvallend langer dan een normale fiets.. en zo een brede stuur is dat echt handig. Weet dus gewoon niet of ik echt voor een moederfiets moet gaan of een gewone goede fiets (waar je natuurlijk ook kindjes mee vervoert)
pi_80646717
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:33 schreef Sandous het volgende:
Ik ga dit ff allemaal doorlezen.

Ben best kort 160 wat is een goede voor mij. Is een moederfiets ook echt opvallend langer dan een normale fiets.. en zo een brede stuur is dat echt handig. Weet dus gewoon niet of ik echt voor een moederfiets moet gaan of een gewone goede fiets (waar je natuurlijk ook kindjes mee vervoert)
ik ben 1.65 en ik heb de bloom.

ik heb zelf een whiplash dus fiets alleen als het windstil is en door het bos.
naar de stad heb ik nog maar 1 keer gedaan. (7 km heen en 7 terug) normaal was dat een fluitje van een cent maar nu niet meer.

voor de dames die de bloom hebben welke fietstassen hebben jullie erop?
ik moet er echt een paar hebben maar weet gewoon niet welke ik er op kan zetten.
kan wel naar de fietsenmaker gaan maar die probeert je natuurlijk de duurste van de duurste te verkopen.
mama van 3 kids!
pi_80646939
Ik ben ook niet heel lang en ik heb ook de bloom. ik ben rond de 168 ergens maar of dit klopt

Ik heb er basil fietstassen op met bijpassend windscherm en kussentjes
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:47:03 #160
298315 SacreCoeur
pi_80647096
Welke fiets het ook word ik neem die fietstassen van New Look. (ik geloof dat het merk zo heet)
Die hebben hele handige 'midi' tassen, schuin afgesneden etc.
Handig voor als je niet al te veel wilt vervoeren in fietstassen maar weleens wat.
pi_80647523
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben ook niet heel lang en ik heb ook de bloom. ik ben rond de 168 ergens maar of dit klopt

Ik heb er basil fietstassen op met bijpassend windscherm en kussentjes
[ afbeelding ]

maar hoe gaat dat met het achterzitje?
mama van 3 kids!
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:59:42 #162
298315 SacreCoeur
pi_80647686
Bobike achterzitjes zweven.
pi_80647895
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Bobike achterzitjes zweven.
ja dat weet ik maar de voetjes zitten dan toch in de weg of ben ik nu gek aan het worden
mama van 3 kids!
pi_80648319
Dat moet in principe gewoon passen
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:19:41 #165
298315 SacreCoeur
pi_80648720
Daarvoor is toch de langere bagage drager bedacht?
Voor dubbelzitjes & fietstassen.
pi_80651447
dat word mijn probleem dus. ik moet een dubbelzitje op mijn fiets. waarschijnlijk dus dit jaar nog. mijn babytje is weg.
mama van 3 kids!
  vrijdag 23 april 2010 @ 23:33:12 #167
298315 SacreCoeur
pi_80655402
Dan worden fietstassen misschien toch wel een probleem.
Ik zou niet zo snel 2 kindjes op de fiets nemen voor lange stukken.
Gewoon eentje bij je man droppen dus.
pi_80660701
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Dan worden fietstassen misschien toch wel een probleem.
Ik zou niet zo snel 2 kindjes op de fiets nemen voor lange stukken.
Gewoon eentje bij je man droppen dus.
ja maar stel dat mijn man dadelijk in het buitenland zit en mijn auto kapot is ofzo dan zit ik mooi.
want hier komt geen bus dat is ook 7 km verderop. dat is mij te ver lopen.
hij krijgt sowieso een fietsstoeltje op zijn fiets hoor.
mama van 3 kids!
pi_80663211
Is het niet een optie om een fietskar er achter te doen?
Of een fietsje die je aan je fiets vastmaakt
pi_80664473
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:22 schreef Pvoesss het volgende:
Is het niet een optie om een fietskar er achter te doen?
Of een fietsje die je aan je fiets vastmaakt
[ afbeelding ]
fietskar is voor mijn nek geen optie. een fietsje ik weet niet hoe het fietst en hoe oud je kind moet zijn.
maar de oudste is nu 3 en de jongste 2.
mama van 3 kids!
  zaterdag 24 april 2010 @ 13:15:30 #171
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_80665621
Het nadeel van zo'n aanhangfiets is, dat je geen achterzitje kunt gebruiken als de fiets bij het zadel vastgemaakt wordt, of dat je geen lange bagagedrager hebt als de fiets aan de bagagedrager (die bijgeleverd wordt) vastgemaakt wordt. In het laatste geval kun je wel een achterzitje gebruiken, maar fietstassen erbij wordt lastig.
Ik zou de aanhangfiets denk ik niet gebruiken voordat ze 4 zijn.
  zaterdag 24 april 2010 @ 13:29:03 #172
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80665896
Ik zou dan liever gaan voor een tandem waar je kleuter/peuter voorop kan zitten en waar een zitje achterop kan. Je hebt je oog erop, je fietst net zo zwaar
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_80665963
ik heb net eens lopen googlen ik zag de followme. dat leek me dus wel wat en kun je een zitje achterop.
maar ik dacht dat het zitje voorop tot 12 kilo was dat was dus 15 kilo maar dat weegt de jongste nog lang niet.
dus volgend jaar hebben we pas een followme of dubbel zitje nodig
ow echt ik ben gewoon dom lekker bezig

volgende week maar eens kijken voor fietstassen zodat we toch kunnen gaan picknicken
mama van 3 kids!
  zaterdag 24 april 2010 @ 15:55:14 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80669054
ik dacht al popples, kun je je jongste niet toch nog wat langer voorop proberen te houden? maar dat heb je net dus ook zelf ontdekt. en misschien kan je oudste volgend jaar wel zelf fietsen!
in de haak.
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:39:55 #175
298315 SacreCoeur
pi_80677848
Dan kan zelfs Isa nog voorop kunnen met der 3 jaar & 11,4 kg.
Ik heb nog nooit een voorzitje op een fiets gehad.
Lijkt me eigenlijk veel leuker dan achterzitje, maar dat komt nog wel in het vervolg.
pi_80678237
Juliette is net 15 kilo en zit ook nog wel voorop Ze is 3j4m. Voorop vindt ze leuker dan achterop, kan ze meer zien.
pi_80686861
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:53 schreef poemojn het volgende:
Juliette is net 15 kilo en zit ook nog wel voorop Ze is 3j4m. Voorop vindt ze leuker dan achterop, kan ze meer zien.
zo he wat is ze licht oudste van mij is 17 kilo die zet ik toch echt niet voorop.
mama van 3 kids!
pi_80763041
Nou hier wordt ook over een andere fiets nagedacht.
Mag meedoen met fietsplan van mijn werk dus aantrekkelijk.

Heb nu een gewone fiets en de ruimte die over blijft is vrij krap.
Ben bij de fietsenmaker geweest.
Moederstuur zou kunnen en dan kan ik mijn eigen fiets houden.

Maar ik ging eigenlijk voor een bakkers/transportfiets maar dat is niet handig nu nog met zitjes enzo en de ruimte tussen het zitje en zadel blijft klein.

Moederfietsen vind ik eigenlijk niet zo mooi...... maar toch maar 1 bekeken en erop gefietst (cortina roots)
En hij fietst echt een stuk fijner en degelijker dan mijn gazelle.
Het is allemaal stabieler, hij heeft even een prijsje gemaakt en voor 470 heb ik een nieuwe incl. zitje, scherm etc. dus daar kun je niets van zeggen.

Ik heb even grof terug gelezen maar las niet veel over de cortinaroots, iemand hier ervaring mee?
Deze is het maar ik wil hem helemaal zwart.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:57:07 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80763147
Ik heb een Cortina mamafiets. Geen idee welke, een blauwe.
En hij fietst heerlijk.
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:03:06 #180
298315 SacreCoeur
pi_80763366
Mooie fiets!
Ik heb 'm ook gezien maar las er inderdaad weinig reviews over.
Ik vraag me af wat het gewicht van de fiets is.
Hij heeft wel 7 versnellingen, naafdynamo, stuurpen, anti-lek banden & 28 inch banden.
En dat voor die prijs!! vroeg ik me ook af of hij wel zo lekker rijdt.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:06:44 #181
298315 SacreCoeur
pi_80822635
Oké ik heb vandaag dus fietsen getest, bij verschillende winkels want natuurlijk nergens hebben ze alles.
BSP is afgevallen, geen mooi foam hoes en het lijkt net of ik op een harley zit.
Zelfde gevoel met sparta.
Gazelle vond ik te zwaar en gewoon niet prettig.
Cortina heb ik niet mogen proberen omdat deze al verkocht was.
Montego! wat een fijne fiets zeg, heel lichtjes maar toch super sterk frame, mooi maat stuur maar WAAROM maakt dat merk alleen maar weirde kleurtjes.
Uit de test kwam trouwens dat ik frame maat 48 nodig zou hebben, maar na testen heb ik besloten een 49 of 51 te nemen ligt aan het merk.
pi_80857782
Zo vanavond met de mr. ff naar de fietsenmaker geweest.

Ze hebben de cortina laten zien en ook ff het overjarig model van de gazelle bloom laten zien die ze alleen nog maar in flitsend fel blauw hadden, was er 1 van vorig jaar maar voor hetzelfde geld (50 euro meer) als de cortina.
Daar ook nog ff op gefietst en ondanks blauw (past op zich ook wel bij mij, net ff wat anders dan anders) toch die gazelle gekozen.

Ook zonder kindertoestanden ziet ie er nog oke uit, maar mn zebra fietstassen passen er dan weer niet zo mooi bij.....
pi_80857809
Oja voordeel van de bloom; omdat ik lang ben (vlgs mij is 1.83 tegenwoordig redelijk normaal) is deze wat groter dan de cortina
  donderdag 29 april 2010 @ 22:17:40 #184
298315 SacreCoeur
pi_80858181
Ik heb toevallig vandaag de Montego Liberty gekocht.
Gelijk rij klaar gemaakt & meegenomen.
Geweldig framemaat heeft de Montego trouwens.
49, met mijn kabouter lengte is 'ie perfect.

Cortina heeft een rot stuur.
pi_82062246
Wij zijn erg aan het twijfelen tussen een Montego Liberty en Batavus Mambo Deluxe en het feit of het handig is om het via een internetwebshop te bestellen of bij een lokale dealer.

De Montego Liberty 7 kost ons ¤ 740,- incl Yepp voorstoeltje, windscherm, nijntje slaapkussen, bijpassende dubbele bagagetas van Fastrider en een steekslotketting van Axa. Dit is bij een Montego dealer op 10min fietsafstand van ons met gratis naloopbeurt na 3maanden

De Batavus met dezelfde uitrusting kom ik rond de ¤ 930,- tot 960,- uit bij een Batavus dealer (laagste prijs heeft een fietsafstand van 45min. vs 30min) eveneens gratis naloopbeurt.

Via internet kost de Montego toch nog 706,-, dus loont de moeite niet om via internet te kopen dan bij de dealer 'om de hoek'

Maar de Batavus is ander verhaal, deze kost via internet 'slechts' ¤ 828,-. Verschil van 102,- tot 132,- met de dealer.

Prijsverschil met Montego en Batavus via dealer ¤ 190,- tot 220,-
Indien via internet dan 122,- verschil.

Wat is wijsheid? De internetshop die ik heb gevonden, is 20min rijden met de auto. Ik heb een MPV, dus de fiets wel makkelijk in en uitgeladen worden, maar toch wel lastig denk ik. Maar koop ik deze bij de Batavus dealer, dan moet ik nog steeds 30-45min om daarheen te fietsen (ondervoorbehoud dat de fiets slechts kleine beurtje of klein mankementje heeft anders is het alsnog in de auto laden).
De internetshop geeft naar zeggen volledige fabrieksgarantie van Batavus en heeft een werkplaats welke een officiele Batavus dealer is.

¤ 740,- vinden we een hoop geld, over een jaartje of 2 moeten we nog een achterzitje kopen twv 125,-. Dus totaal moeten we minimaal 865,- uitgeven. Mijn vrouw had ook proefgereden op de Liberty 3 en 7, maar de 7 versnellingen fietst toch lekkerder (anders was het 640,-).
Enfin, maar ja is de Batavus wel veel beter dan de Montego of zijn we alleen maar met merkenkeuze bezig? De Montego fiets goed, Batavus hebben we nog niet geprobeerd. Maar toch denk ik bijmelf het is toch een Batavus... We vinden de Batavus ook net iets mooier uitzien en voelt ook net iets van betere kwaliteit aan. De dikkere banden geeft ook meerwaarde.

Wie o wie kan ons helpen met een beslissing nemen? Gezien prijsverschil, wel of geen Batavus waard boven de Montego? En hoe zijn de ervaringen met internet aankopen?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:00:44 #186
298315 SacreCoeur
pi_82062852
Ik zou voor de Montego gaan, ik heb 'm zelf ook.
De fietsstoeltjes zou ik trouwens bij een fietsengroothandel halen, zijn ze vaak de helft goedkoper.
Sowiezo staat het bestellen via internet (qua fietsen) mij tegen.
Dus ik zou 'm in de winkel kopen.

Ik vond zelf dikkere banden totaal niet fijn rijden met een kind achterop.
Wat ook voordeel bij de Montego is het stuur, ligt heel lekker in de hand vind ik zelf.
En de Montego die ik heb heeft een veer tussen het stuur & frame ipv stuurstablisatie draai ding.
Ook een voordeel vond ik zelf, hoef je het niet steeds te stellen.

Zelf vond ik de Montego veel mooier dus de keuze was snel gemaakt.
pi_82240616
Mijn barrel heeft het vandaag definitief begeven, dus ik ben ook op zoek naar een nieuwe fiets. Ik denk dat het de Batavus Personal Bike Special Delivery 2010 wordt:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_82241668
Ik heb zelf ook een montego liberty
Ik ben nog nooit zo happy geweest met mijn fiets
pi_82245884
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:14 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn barrel heeft het vandaag definitief begeven, dus ik ben ook op zoek naar een nieuwe fiets. Ik denk dat het de Batavus Personal Bike Special Delivery 2010 wordt:

[ afbeelding ]
Die is gaaf, denk dat ik ook zoiets wil! Had ook deze gezien: die vind ik ook al zo mooi.
*poef* nu is het weg
pi_82246406
@ Claudia en kaatjejannie, vraag het even goed na bij de fietsenmaker.

Ik was er stellig van overtuigd dat ik met zo'n fiets thuis kwam en zie bovenstaand plaatje

Beetje anders dus.
Dit omdat met de fietsen die ik zag weinig ruimte tussen het stuur en zitje was.
En het idee van de bakkers/transportfiets weg is als er een stoeltje op moet omdat de kindjes dan anders niet met de voetjes weg moeten.

Mooi zijn ze wel.
pi_82249574
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:30 schreef het-is-mij het volgende:
@ Claudia en kaatjejannie, vraag het even goed na bij de fietsenmaker.

Ik was er stellig van overtuigd dat ik met zo'n fiets thuis kwam en zie bovenstaand plaatje

Beetje anders dus.
Dit omdat met de fietsen die ik zag weinig ruimte tussen het stuur en zitje was.
En het idee van de bakkers/transportfiets weg is als er een stoeltje op moet omdat de kindjes dan anders niet met de voetjes weg moeten.

Mooi zijn ze wel.
Ik ben de fiets tegengekomen op een ander forum waarop moederfietsen besproken werden. Ik begrijp de charme van de Amazone, maar ik vind het zo'n lelijke fiets en ik wil een fiets waar ik over een jaar of 8 ook nog met plezier zónder kind op fiets. De Gazelle Bloom is wat mij betreft ook een kanditaat, maar ik vind de Batavus mooier.

Gaat het rek aan de voorkant niet samen met een kinderstoeltje voorop?

Deze posting heeft me trouwens definitief overtuigd (samen met de positieve reacties van livelink en rewimo):
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 17:04 schreef Flarna het volgende:
Ik heb zowel een Personal Bike als een Amazone gehad en bij allebei mét kinderen gefietst. Qua stabiliteit en comfort wint de Amazone het absoluut, maar zonder zitjes (en dat komt hier nu veel vaker voor) kies ik voor de Personal Bike.

De Amazone is echt een zeer stabiele en veilige fiets, zelfs met twee stoeltjes met kinderen, boodschappentassen, fietstassen en een buggy achterop. Nadeel is dat voor dat comfort behoorlijk moet worden getrapt, want licht fiets hij niet (ook niet heel zwaar trouwens).

De Personal Bike is wat wendbaarder, heeft óók een ruime instap en 'n stevig frame, maar wordt met alleen 'n achteropzitje wat eerder instabiel. Hij is wel heel stevig en absoluut geschikt voor het fietsen met één of twee kids.

Flarna.

Ps. ik heb mijn Personal Bike ook besteld bij Bikemotion, en ook toen zou Batavus al niet meer aan BM leveren..

[ Bericht 32% gewijzigd door Claudia_x op 02-06-2010 19:44:53 ]
pi_82249666
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 18:15 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Die is gaaf, denk dat ik ook zoiets wil! Had ook deze gezien: [ afbeelding ] die vind ik ook al zo mooi.
Welke Gazelle is dat?
pi_82249676
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaat het rek aan de voorkant niet samen met een kinderstoeltje voorop?
Ik heb het pas gevraagd aan de fietsenmaker, en volgens hem kan een bobike zitje.
*poef* nu is het weg
pi_82250153
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:40 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik heb het pas gevraagd aan de fietsenmaker, en volgens hem kan een bobike zitje.
Ik kwam deze foto nog tegen:

pi_82250346
Hhmmzz verschillende fietsenmakers, verschillende ideeen. (net als de cb's )
Het zitje pastte op zich ook wel alleen daar komen nog van die voetsteuntjes aan en dan kom je er niet mee weg. (volgens hem)
+ ik was ook gewoon aan een nieuwe fiets toe en bij mijn oude zat wel heul weinig ruimte tussen t zitje en t zadel en aangezien ik geen maatje 36 heb .

Maar ik ging er dus naar toe voor een transportfiets want ik vind moederfietsen ook lelijk haha, heb ik ook gezegd maar ja, nu ging bij mij het comfort ff voor want fietsen deed ik altijd veel dus woog dat mee en deze vind ik zonder zitjes ookn og wel aardig en anders kijken of ik hem kan doorverkopen/ruilen.

Maar ieder zo zijn ding toch, daar is een forum voor.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:54:33 #196
298315 SacreCoeur
pi_82250423
Ik moet zeggen dat mijn moederfiets erg lijkt op de fiets hierboven op het plaatje.
Min het rek natuurlijk.
pi_82250604
Hij zei dat het rekje wel wat naar voren geplaatst kon worden en dat er dan ruimte was voor de voetjes. Mijn man heeft zo'n transport fiets met krat en ik had gevraagd of hij met zijn fiets een zitje voorop kan doen.
*poef* nu is het weg
pi_82250636
Werd trouwens door een collega "gewaarschuwd" over het stuur, zou zo breed zijn, daarom had zij ee ngewone fiets maar ik vind het heel erg meevallen.
Weet niet of dat met mn langere armen ofzo te maken heeft maar ik vind hetn og wel ontspannen fietsen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:59:10 #199
298315 SacreCoeur
pi_82250676
Maar is het ook niet afhankelijk van het frame maat?
Ik kan bv geen mandje voorop mijn fiets doen omdat ik een klein frame heb.
Dan zit ik in de weg met de lamp.
Misschien is die ook zo met een klein frame maat en een rek voorop.
Of denk ik heel raar nu?
pi_82250998
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welke Gazelle is dat?
Deze is het.

Deze vind ik ook al zo mooi:

Hier staat onderaan de pagina een stukje over dit soort fietsen en voorzitjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door kaatjejannie op 02-06-2010 20:15:53 ]
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')