abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61369915
Moederfietsen deel 2
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:11 schreef owlet het volgende:
Ik moet een nieuwe fiets. Liever gister dan vandaag want alles bussen is ook zo lastig en mijn oude fiets is zó op dat repareren meer kost dan een nieuwe kopen
Het gaat dus (waarschijnlijk) een middenklasser moederfiets worden. Ik zit te denken aan een puch elegance (zo'n vreselijke roze) of een HEMA moederfiets (maar die zijn er nu niet geloof ik). Er is nog wel goedkoper te vinden maar het feit dat er dan keurig níet vermeld wordt wat de specificaties zijn is genoeg om fietsfreakechtgenoot te laten steigeren

Iemand ervaring met die puch (appelsap geloof ik?) of met de HEMA fiets (MOONAH!!!!)? Bevallen ze na een tijdje nog steeds of kom je puntjes tegen die blijven irriteren?
pi_61370987
Geen ervaring, maar zelf heb ik een 2ehands Sparta Amazone gekocht toen (via marktplaats bij een fietsenmaker, met garantie). Is dat geen optie voor jou?
pi_61371020
Ja, toevallig wel! We kwamen er net achter dat er als het goed is een tweedehands sparta amazone bij een fietsenwinkel in de buurt van M.s werk dus hij gaat er straks even langs.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:33:35 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_61398785
Ik ben nog steeds erg blij met mijn gewone fiets met lage instap (Batavus Verona).
Eerst met fietstassen en Baby-Mee met Maxi Cosi, nu met fietstassen en een Bobike Maxi+.

Ik zal wel eens een fotootje schieten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61399298
Ik heb de (mooie ) roze puch inderdaad. Ik vind hem nog steeds super! Ik fiets er haast elke dag op en heb nog steeds geen minpunten kunnen vinden.
Je hebt hem ook in het groen maar dan heb je in plaats van 3, 7 versnellingen en dan is hij net wat duurder.
Als het je om het kleurtje te doen is zou je die nog kunnen kiezen.
pi_61400139
Dank je, Appelsap!
Inmiddels ben ik een Sparta amazone rijker Tweedehands via een fietsenmaker, 450 euro dus da's best goedkoop! Alleen wie verzonnen heeft dat moeders graag op raar gekleurde fietsen willen fietsen... Deze is geel. En dan niet mooi metallic goudgeel ofzo, nee mat banaankleurig. Maar ja, hij fietst heerlijk, hier zie ik mezelf nog wel tot ver in de zwangerschap en daarna met twee kindjes mee fietsen!

[ Bericht 17% gewijzigd door owlet op 05-09-2008 15:55:02 ]
pi_61404960
Goed, de fiets staat er, het stuur en zadel staan precies goed, nu het stoeltje nog.
En daar schuilt dus een probleempje want mijn prachtige, veilige en comfortabele OKbaby stoeltje past er helemaal niet lekker op.
Het gaat wel, maar ik voel het bevestigingsblok zitten tijdens het fietsen en hij is niet zo makkelijk op en af te zetten en dat is nou net wat vaak moet gebeuren bij het brengen en halen op het KDV

Een ander stoeltje zal er dus wel komen, maar dan wil ik het wel meteen goed doen.
Sparta amazone- gebruiksters, wat voor stoeltjes zitten er bij jullie op en hoe zijn die qua op- en afhalen?

Ik dacht dat ik de bobike stoeltjes vaker heb zien zitten op dit type fiets, moet ik dan nog een aparte bevestigingsbeugel hebben of is het bijgeleverde materiaal voldoende?

Ik kan het natuurlijk bij de fietsenmaker laten regelen, maar online of tweedehands zijn de stoeltjes toch vaak een stukje goedkoper
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:44:30 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_61407612
Wij hebben op beide fietsen bevestigingsmateriaal zitten van de bobike stoeltjes. Bij mij de atb beugel, bij bert de bijgeleverde beugel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61408143
En kan je het stoeltje makkelijk over zetten of moet je elke keer schroeven o.i.d.?
Waarschijnlijk is voor zowel M.'s fiets als de mijne een ATB beugel nodig, al was het alleen maar omdat het stoeltje dan bij mij wat verder naar achter zit en ik niet met mijn weelderige achterwerk bij Ronja op schoot zit
pi_62268687
Ik heb het vorige topic al even doorgebladerd en zag dat er wel wat bakfietsende ouders hier rondhangen. Met oog op de nabije toekomst ben ik zo eens aan het kijken voor een 3-wiel bakfiets. Voor niet al teveel geld. Kinderen vervoeren hoeft 'ie niet te kunnen (maar dit leek me wel de beste plek om dat te vragen). Het is vooral voor grote boodschappen, bij gebrek aan rijbewijzen en auto.

Die van de fietsfabriek zien er geweldig uit, maar ik vind ze nogal prijzig. Ben meer aan het verkennen in de onderkant van de markt. Ik ben dus benieuwd of er wat ervaringen zijn met de goedkopere driewielbakken:

Model 030 van Bakfietsweb. Ik heb wat twijfels of dat vouw mechanisme wel stevig genoeg is. Zo'n bakfiets heeft wel wat meer te verduren dan mijn gewone forensenvouwfietsje.

Redy Kangaroo Die ziet er al wat steviger uit, met een vergelijkbare uitrusting.

Andere tips voor dergelijke modellen tot maximaal 1000 euro zijn natuurlijk ook welkom. Kinderzitjes en gordels zijn niet belangrijl en mogen achterwege blijven. Een huif of afdekzeil is natuurlijk wel prettig in ons klimaat.
pi_62273000
uhm onze ervaringen met de goedkopere bakfietsen is erg slecht...
de fietsenzaken hier in de buurt willen ze niet eens repareren omdat ze niet voor de kwaliteit van de onderdelen in durven te staan.
Verderop in de straat stond hier een goedkope 3-wiel bakfiets, die was na 1 zomer al volledig verroest.
Ook moet je letten op de maximale belasting die in de bak mag.
In de bak van de hema/halfords bakfiets mag 40 kilo, daar zit je zo aan, zeker als je grote boodschappen wilt vervoeren.
pi_62279913
Ik heb zelf geen bakfiets maarik ken iemand met een goedkope (via de gamma of de hema geloof ik) en zij haalde bij het eerste tochtje haar been open aan een scherp stuk aan het frame.
Daarna heeft ze er nooit meer op gefietst omdat het zo zwaar trapt. (Niet dat ze het mist, ze vond gewoon dat ze als hippe amsterdamse moeder een bakfiets móest hebben )
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:11:39 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_62282122
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:07 schreef owlet het volgende:
En kan je het stoeltje makkelijk over zetten of moet je elke keer schroeven o.i.d.?
Waarschijnlijk is voor zowel M.'s fiets als de mijne een ATB beugel nodig, al was het alleen maar omdat het stoeltje dan bij mij wat verder naar achter zit en ik niet met mijn weelderige achterwerk bij Ronja op schoot zit
Oei, helemaal niet gezien.

Bij mij zit ie vast met een ATB beugel, dus dat is een kwestie van het slotje opendraaien, pinnetje eruit en de bevestigingspunten losschroeven.

En dan bij Bert weer vastmaken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62282283
Dank! Inmiddels hebben we op de beide fietsen een ATB beugel zitten en het bobike stoeltje wisselt twee keer per week van fiets.
Ik vind het een vreselijk ding Het ok-baby stoeltje was veel makkelijker te wisselen en Ronja zat er veel meer omsloten in. Maar sinds die niet op de amazone past...
Ik hoop dat we over een paar maanden een goede (en in de schuur passende) fietskar hebben gevonden. Dan kan die gebruikt worden om de twee kindjes naar het KDV te brengen en dan zijn de stoeltjes een stuk minder vaak nodig.
pi_66870745
Helllllp ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik wil op mijn fiets :
  • Een voor of achterzitje (TIPS??)
  • mijn quinny zapp mee kunnen nemen..
  • en niet meer uitgeven dan 900 euro ongeveer.

zijn er ook zitjes die je achterop kan doen en ook nog fietstassen?
  •   † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 19:46:36 #16
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_66871057
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 19:38 schreef MamsX het volgende:
    Helllllp ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ik wil op mijn fiets :
  • Een voor of achterzitje (TIPS??)
  • mijn quinny zapp mee kunnen nemen..
  • en niet meer uitgeven dan 900 euro ongeveer.

zijn er ook zitjes die je achterop kan doen en ook nog fietstassen?

• er zijn fietstassen met uitsparing voor de 'pootjes' van de stoeltjes.
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_66876371
    Ja, ik heb een bobike stoeltje achterop met fietstassen die daar bij horen/kunnen (van fastrider volgens mij). De Quinny Zapp past meestal niet bij dubbele fietstassen.
    Fietsstoeltjes ed zijn goedkoop te krijgen bij bijv online veilingen van failliete fietsenzaken zoals http://bva-auctions.com/auction/category/1066 zie ook http://bva-auctions.com/lots/index/1066/517870
      dinsdag 10 maart 2009 @ 16:20:59 #18
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_66900706
    Ik heb een bagagedragerverlenger waardoor er achter het achterzitje nog fietstassen kunnen.
    pi_66913508
    Ja de fietstassen hoeven natuurlijk niet tegelijk met de zapppdrager.. dat is geen vereiste,

Ik twijfel tussen de gazelle bloom, sparta amazone of de batavus..

[ Bericht 33% gewijzigd door MamsX op 10-03-2009 23:17:56 ]
    pi_66915082

[ Bericht 74% gewijzigd door Knutknuttsson op 10-03-2009 22:20:24 (laat ook maar) ]
    And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
    pi_66921095
    Ik denk toch aan de bloom, past de quinny zappdrager er op want overal lees ik wat anders.. ?
    Want als die beter op de Sparta past of batavus dan kies ik die weer.
    pfff sorry voor mijn gezeur maar ik weet het echt niet meer
    pi_67126433
    even een schop omhoog.

iemand ervaring met de gazelle bloom?
    mama van 3 kids!
    pi_67145286
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 08:42 schreef Popples het volgende:
    even een schop omhoog.

iemand ervaring met de gazelle bloom?
    Nog niet, maar hij is besteld! Ingeruild tegen een overschot aan vakantiedagen. Las dat ie door de fietserbond is uitgekozen tot de beste moederfiets.
    pi_67145463
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:05 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nog niet, maar hij is besteld! Ingeruild tegen een overschot aan vakantiedagen. Las dat ie door de fietserbond is uitgekozen tot de beste moederfiets.
    ik kan hem morgen ophalen ik heb zo een zin om te fietsen
    mama van 3 kids!
    pi_67145578
    Ik had vroegah gewoon een ouwe oma fiets met een Bobike zitje achterop en een rekje waar je de McClaren buggy aan kon hangen... En dat fietste prima

Wat ik me nou afvraag.... is er nu een teveel aan keus wat betreft al dat spul, is het nu allemaal beter, namen we vroeger met minder genoegen.....?

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik vraag het me gewoon af
    "I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
    https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')