abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:33:14 #211
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61408881
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:30 schreef SCH het volgende:
Marcouch
ik wacht nog op je reactie van mijn post (vrijdag 5 september 2008 @ 17:07 (#186))
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61408979
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

"Wij"? Hoe lang is het geleden dat jij een nicht in mekaar hebt gerost? Wat is dat nou voor een stompzinnig historisch argument? We hebben het over de actualiteit, dáár hebben we mee te maken. Op die manier van jou kan je die neonazi ook wel goed praten "want nog niet zo lang geleden zat zelfs mijn eigen opa bij de NSB."

Idiote.
even vaak als de gemiddelde Marokkaan .. nooit ..
pleased to meet you
pi_61409103
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zich minder achter procedures en regelgeving verschuilen, ophouden de bestuurlijke underdog te spelen; niet wachten op orders uit Den Haag, het heft in eigen hand nemen, leiderschap tonen.
Verbijsterend hoe eenvoudig jij het gebrekkig optreden van iemand met zo'n statuur durft goed te praten.
dus je wil dat een burgemeester de wet mag overtreden ..
pleased to meet you
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:42:01 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61409125
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:37 schreef moussie het volgende:

[..]

even vaak als de gemiddelde Marokkaan .. nooit ..
We hebben het hier toch ook niet over de "gemiddelde Marokkaan"? We hebben het hier over een stoet berberse grafapen uit het riool van de hoofdstad. Verstandelijk gefermenteerde onderwezens die het verschil niet meer snappen tuasen links-rechts, licht-donker, mijn-dijn, goed-fout.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61409147
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:33 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ik wacht nog op je reactie van mijn post (vrijdag 5 september 2008 @ 17:07 (#186))
Ambtenaar

Heb ik om 17:11 gedaan, net voor het uitklokken
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:45:28 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61409197
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:41 schreef moussie het volgende:

[..]

dus je wil dat een burgemeester de wet mag overtreden ..
Och wat een sneuheid weer.

Je moet als baas van de hoofdstad bestuurlijke lef kunnen en durven tonen. Dus niet als de braafste leerling van de klas netjes wachten op de orders uit Den Haag, maar (als het moet) zélf beleid maken, in de hoop dat Den Haag dat beleid overneemt. En zo niet, dan heb je in elk geval je tanden laten zien, risico genomen.

Die macht héb je als burgemeester, je moet hem alleen wel durven gebruiken.
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:46:33 #217
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61409225
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ambtenaar

Heb ik om 17:11 gedaan, net voor het uitklokken
omg, je hebt gelijk, ik bedoelde deze dus: (vrijdag 5 september 2008 @ 17:19 )
die staat nog open
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:48:30 #218
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61409280
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:30 schreef SCH het volgende:
Marcouch
De beste kerel zegt: "Niets tolereren" en "Keihard afstraffen". Mooie stoere woorden maar wat betekenen die in werkelijkheid?
Of: hoe zie jij dat, SCH? -- voorlopig heb ik je alleen nog maar de oplossingen van anderen zien diskwalificeren.
pi_61409370
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:19 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Als hij de gehele marokkaanse gemeenschap bedoeld wel, maar als hij dat groepje misselijk makende marokkaantjes bedoeld, wat de hele troep verpest voor de anderen niet.

De tijd is voorbij, dat zulke excessen met de mantel der liefde werden toegedekt.
Het opkomen van Wilders, hoe je je dr ook aan ergert, is hier een logisch gevolg van.

Steek je kop nu eens niet in het zand, waarde SCH, maar kom nu zelfs eens met oplossingen.
Deze user zegt letterlijk in zijn post dat het niet om enkele maar om alle Marokkanen gaat.

En daar zit mijn grote bezwaar. Want alle Marokkanen worden er op aangekeken.

En dat vind ik doodeng en daar zit mijn angst: je ziet dat bij homo's ook en het zijn dezelfde soort Wilders-achtige types die homo's maar al te graag als volgende groep aanwijzen om de zondebok van alle problemen in de maatschappij te maken.

Verder heb ik de oplossing niet. Net als anderen niet. Wat is de harde hand dan? Ik zou er neit op tegen zijn als ik wist dat het zou helpen. Ik lees daar meestal wat kreten over maar als iemand daar echt goede maatregelen in ontwikkelt, is dat prima.
pi_61409562
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

We hebben het hier toch ook niet over de "gemiddelde Marokkaan"? We hebben het hier over een stoet berberse grafapen uit het riool van de hoofdstad. Verstandelijk gefermenteerde onderwezens die het verschil niet meer snappen tuasen links-rechts, licht-donker, mijn-dijn, goed-fout.
idd, we hebben het hier niet over de 'gemiddelde' Marokkaan, maar er wordt wel van Cohen verwacht dat hij zijn beleid afstelt op juist dat gedrag .. dus niks meer thee drinken met de 'gemiddelde' Marokkaan die nog steeds ruimschoots in de meerderheid is, maar de beuk erin ..
pleased to meet you
pi_61409641
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze in TV land juist heel erg hun best om dit niet zo te laten zijn.
Elke keer wordt er bijgezegd : Het is een kleine groep die het verpest voor de rest.
En dat wordt dan nog 5 keer herhaald.

Als het zo'n kleine groep is, dan moet dat toch relatief makkelijk aan te pakken zijn
door juist tegen die groep veel harder op te treden?
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:01:44 #222
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61409660
quote:

[..]

Deze user zegt letterlijk in zijn post dat het niet om enkele maar om alle Marokkanen gaat.

De Marokkaanse gemeenschap is daar zelf ook een beetje debet aan.
Sinds kort spreekt men zich ook uit tegen deze club raddraaiers.
quote:
En dat vind ik doodeng en daar zit mijn angst: je ziet dat bij homo's ook en het zijn dezelfde soort Wilders-achtige types die homo's maar al te graag als volgende groep aanwijzen om de zondebok van alle problemen in de maatschappij te maken.
Dat zal meevallen hoor, dit dramascenario kun je eerder verwachten van die baardapen die hier heen geïmporteerd zijn. Homo's met het hoofd naar beneden van een flat afgooien etc.
quote:
Verder heb ik de oplossing niet. Net als anderen niet. Wat is de harde hand dan? Ik zou er neit op tegen zijn als ik wist dat het zou helpen. Ik lees daar meestal wat kreten over maar als iemand daar echt goede maatregelen in ontwikkelt, is dat prima.
En strenger straf regime zal zeker helpen.
Als je de uitzending van K & B hebt gezien, worden daar een paar hele goede aangedragen.
pi_61409663
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:57 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, we hebben het hier niet over de 'gemiddelde' Marokkaan, maar er wordt wel van Cohen verwacht dat hij zijn beleid afstelt op juist dat gedrag .. dus niks meer thee drinken met de 'gemiddelde' Marokkaan die nog steeds ruimschoots in de meerderheid is, maar de beuk erin ..
De beuk erin tegen die mongolen die dit soort acties uithalen ja.

Wat is daar mis mee?
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:04:39 #224
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61409736
quote:
Je moet in elk geval het respect van het jonge tuig terugwinnen. En omdat we al zo diep zijn gezonken op dat vlak, is de enige manier: angst kweken. Je moet ze, bijna letterlijk, weer laten buigen voor het gezag. Op de knieën dwingen.

Breng de grootste onruststokers in kaart. Een goed rechercheteam heeft daar niet veel tijd voor nodig. Die informatie is allang voorhanden. Niet alleen de meelopers, maar vooral de initiators. De grote jongens van de straat.
Organiseer een razzia en pak dat grootste tuig op. Snel, effectief en schuw vooral het gepaste geweld niet.

Dan het belangrijkste: het intimidatietraject. Hang ze op in de touwen van een gymzaal, bind ze vast, flikker ze in een container, laat honden naar ze blaffen. Zoek vantevoren goed uit wanneer je volgens de officiële regels aan het martelen bent en zoek de hele tijd die legale grenzen op. Je moet die gastjes breken, mentaal slopen. Leg ook uit waarom je dat doet: omdat het HUN schuld is. Actie, reactie, eigen schuld, dikke bult. Ze moeten zich gaan realiseren dat ZIJ het zijn die zich in zo'n ellendige positie hebben gedwongen, het is geen "pak rammel om niks".

Overleg waar mogelijk ook met ouders over de manier van "martelen". Veel Marokkanen hebben weinig op met onze poldersoftheid, en kunnen een heel arsenaal aan tips geven. Betrek die ouders (of andere opvoeders) ook in dat proces van intimidatie, laat zien dat opvoeder en overheid onder één hoedje spelen.

Nee dit zijn geen leuke maatregelen. Het is een vorm van wraak -- die helaas hard nodig is. Als we doorgaan op onze eigen zachtgekookte-eieren-wijze, loopt het finaal verkeerd. Het is tijd om die hengst terug te geven.
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:06:38 #225
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61409779
Zoals Prem al zei: "Deze jongens hebben niets meer te verliezen, dus zullen ze niet stoppen".
pi_61409907
quote:

[..]

Je zit nogal met nogal wat angsten, misschien moet je daar eens aan werken joh.
Dit maatschappelijk probleem is echt en concreet en vraagt niet om een dialoog on het genot van het zoveelste kopje thee.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_61409967
quote:
Er was geen sprake van echte bedreiging van ambulancepersoneel, woensdag in Geuzenveld.

Dat zeggen Marokkaanse jongens die getuige waren van de gebeurtenissen. Voor de pizzeria aan de Aalbersestraat, om de hoek van het huis van de vijftienjarige neergestoken Marokkaanse Salah, staat donderdagavond tegen tienen een groep jongens te praten. Onderwerp van gesprek is vooral de vijftienjarige Salah, die dinsdagavond na een ruzie werd neergestoken, en de bedreigingen daarna van ambulancepersoneel.

De jongens vinden allemaal dat het ambulancepersoneel zwaar overdrijft als ze zeggen dat de broers en vrienden van Salah zo agressief hebben gereageerd toen ze woensdagavond Salah in de Vredeman de Vriesstraat in Geuzenveld wilde helpen. ''Ik was er zelf bij. Zo is het echt niet gegaan,'' vertelt één van de jongens, die niet met zijn naam in de krant wil.

Abdullah, de twintigjarige broer van Salah, raakte volgens hem in paniek toen hij zijn broer, helemaal onder het bloed, op de grond zag liggen. ''Abdullah wilde naar zijn broer toe maar hij werd door een van de mannen van de ambulance tegengehouden. Hij reageerde heel emotioneel. Hij dacht dat zijn broertje het niet zou halen. Hij schreeuwde: 'Laat hem met rust'. Ze zeiden dat ze wilden helpen omdat hij anders dood zou gaan. Toen zei hij: 'Als hij doodgaat, dan gaan jullie ook dood'.''
Zoals ik het al zei

van een mug een olifant maken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61410008
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:04 schreef Ringo het volgende:

[..]
- Bazen mening-

Nee dit zijn geen leuke maatregelen. Het is een vorm van wraak -- die helaas hard nodig is. Als we doorgaan op onze eigen zachtgekookte-eieren-wijze, loopt het finaal verkeerd. Het is tijd om die hengst terug te geven.
Mee eens.

En eerlijk gezegd vind ik dat gewoon jammer.
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:15:04 #229
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61410021
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Zoals ik het al zei

wieberen blinde mug
ga maar ergens anders trollen
pi_61410043
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Zoals ik het al zei

Zeg Meki, vind je het erg dat ik een ambulancemedewerker eerder op zijn woord geloof
dan marokkaanse hangjochies?
pi_61410422
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:15 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Zeg Meki, vind je het erg dat ik een ambulancemedewerker eerder op zijn woord geloof
dan marokkaanse hangjochies?
Nou je moet beiden verhalen aanhoren
niet een verhaal

En denk vooral aan emotioneel handelen
pi_61410457
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:06 schreef Het_hupt het volgende:
Zoals Prem al zei: "Deze jongens hebben niets meer te verliezen, dus zullen ze niet stoppen".
Het ergste is dat Prem waarschijnlijk nog gelijk heeft ook. Dit soort -edit-jongeren zijn totaal verloren.
Niets zal hun bewegen een poging te doen tot het halen van een diploma of het vinden van een redelijke baan.

Totaal hopeloos verloren, een eindeloos zwart gat waar de Nederlandse samenleving helemaal niets mee kan.

Misschien zal alleen een harde maatregelen als gedwongen educatie (wat denk ik zinloos is) of simpele dwangarbeid (maar dan bijvoorbeeld wel met een betaling/uitkering). Misschien kunnen we deze mocro-jongeren samen met autochtone kansenjongeren een kanaal laten graven of iets dergelijks?

Je zult toch iets moeten verzinnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 06-09-2008 12:57:44 ]
٩๏̯͡๏)۶
pi_61410634
De Marokkaan was juist op AT-5.
De uitspraak van Cohen noemde hij bullshit.
tja..hoe dom kan je zijn
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_61410904
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:36 schreef qonmann het volgende:
De Marokkaan was juist op AT-5.
De uitspraak van Cohen noemde hij bullshit.
tja..hoe dom kan je zijn
Over welke uitspraak van Cohen ging dat?
pi_61410986
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:47 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Dat Cohen het beestje nu eindelijk een keer bij de naam noemt uiteraard...
٩๏̯͡๏)۶
pi_61411160
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:51 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat Cohen het beestje nu eindelijk een keer bij de naam noemt uiteraard...
Ah ok, nee daar heeft die maroc geen boodschap aan natuurlijk.
Dit waren emoties.

pi_61411249
Ambulancemedewerkers zijn getraind op emotionele handelen
ze moeten omgaan met zulke sitauties.

Iedereen handelt emotioneel, anderen huilen, anderen schoppen
dat is je karakter, en dat moet veranderen
pi_61411382
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:47 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Dat met name de Marokkanen (jongeren) waren die verantwoordelijk zijn voor geweld en agressie tegen hulpverleners.
(ken de woordeljike tekst niet)
pi_61411440
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 20:00 schreef Meki het volgende:
Ambulancemedewerkers zijn getraind op emotionele handelen
ze moeten omgaan met zulke sitauties.

Iedereen handelt emotioneel, anderen huilen, anderen schoppen
dat is je karakter, en dat moet veranderen

Ach ja bedreigen en geweld toepassen mag, anderen moeten zich maar aanpassen
kutmocros;
pi_61411552
vindt overal plaats over het gehele Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')