abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:16:03 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61400026
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af of iemand anders het zoveel beter zou doen. Wat dat zou opleveren. Of dat met harde hand regeren een veel leuker en veiliger Amsterdam zal opleveren bijvoorbeeld.
Nou ja, weet ik niet. leuk zijn dat soort maatregelen allerminst, maar effectief misschien wel.
Ik weet dat in Rotterdam (met name op Zuid) de politie een aantal jaar geleden veel harder is gaan optreden, zelfs met wijkafzettingen en verplicht fouilleren, extra patrouilles etcetera. Daar was veel protest tegen en heel gezellig zal het daar niet altijd zijn geweest, maar op de lange termijn heeft het wel geholpen; veel wijken zijn er op vooruit gegaan.

De gemiddelde GroenLinks-stemmer (om het flauw te zeggen) heeft dat autoriteitsgetoeter niet nodig om zijn plaats in de samenleving te kennen en reageert nogal stuurs op politie-optreden "met harde hand", maar er zijn nu eenmaal elementen in de samenleving die op geen enkele andere manier meer tot de orde te roepen zijn. Dus je zal wel moeten, iets moeten doen om tot een gewenst ordeniveau te komen. De afgelopen decennia is er gepraat, gepraat, vertel mij wat over de overlegtalenten van Hollandse bestuurders, maar dat helpt gewoon niet voldoende. Je zal daarnaast als gezagsdrager je tanden moeten willen laten zien. En ja, ook af en toe durven bijten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61400079
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Repressie leidt niet zelden juist tot veel meer agressie.
Tja, daar denken anderen toch heel anders over.

Ik zeg ook: zwaarder straffen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:19:55 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61400154
quote:

[..]

Dat is zo'n dooddoener. Beschouw de overheid en de politie in dit soort kwesties maar gewoon als Opvoedende instanties. Wil je die-edit- écht opvoeden, dan zal je 1) streng moeten zijn, en 2) heel goed laten zien dat verkeerd gedrag ook ongewenste consequenties heeft. Korte lijnen, direct reageren, een grote bek opzetten (figuurlijk dan) nog voordat die -edit-hun mond hebben kunnen open doen.

-edit- En probeer het eens normaal

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 06-09-2008 12:21:22 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61400181
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Keiharde maatregelen, alleen waar gaan we zulke figuren dumpen?
*****Kraak........
pi_61400265
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heeft niet zozeer met denken te maken maar met de feiten.
Zwaarder straffen is vooral bedoeld voor het rechtsgevoel en dat is een legitieme reden natuurlijk, maar of het tot minder incidenten leidt, is niet meteen terug te halen uit de ervaring.
pi_61400312
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Heeft niet zozeer met denken te maken maar met de feiten.
Zwaarder straffen is vooral bedoeld voor het rechtsgevoel en dat is een legitieme reden natuurlijk, maar of het tot minder incidenten leidt, is niet meteen terug te halen uit de ervaring.
Als het feiten zijn dan heb je er vast wel een objectieve bron over

Daarnaast; elke raddraaier die het waagt een poot uit te steken naar politie/brandweer/ambulance een minimumstraf van 5 jaar geven zal vast wel afschrikken. Zo niet, haal je alsnog het tuig van de straat af.
Doe dat met 50 Ali`s en 50 Mohammed`s, en denk dat het dan wel duidelijk is onder die groep.
pi_61400319
quote:

[..]

Dan zal de politie ook daar weer harder moeten optreden, net zolang tot het duidelijk
is dat de politie op straat de baas is en niet die marokkanen.
pi_61400888
En nog zijn er mensen die alles met de Mantel der Liefde willen bedekken...
quote:
  • De stadsdeelvoorzitter van Geuzenveld-Slotermeer, Robin de Bood, heeft evenwel kanttekeningen: ''Ook de 'asociale Nederlander' maakt zich schuldig aan agressie. Er is hier veel Marokkaanse jeugd, dus het is niet zo raar. Bij de straatcultuur schijnt een harde opstelling te horen. Overheidspersoneel moet zich daartegen 'wapenen' en niet elke bedreiging letterlijk nemen''. Stadsdeelbestuurder Fouad Sidali van Bos en Lommer is het wel weer volmondig eens met Cohen. ''De Marokkaanse gemeenschap weet het wel, maar heeft soms een duwtje in de rug nodig''. Hij is bang dat ''dit soort gedrag'' anders een hype wordt en zal overwaaien naar zijn stadsdeel.
  • Hoe is het mogelijk, wordt je, werkende bij de overheid, bedreigd door een Marokkaan?
    niks aan de hand, niet serieus nemen ...
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
    pi_61401027
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:45 schreef qonmann het volgende:
    [..]

Hoe is het mogelijk, wordt je, werkende bij de overheid, bedreigd door een Marokkaan?
    Dat is een deel van het probleem, ze worden weer neergezet als tweederangsburgers.
    pi_61401051
    quote:
    [..]

Hoe is het mogelijk, wordt je, werkende bij de overheid, bedreigd door een Marokkaan?
    ach ja, en dag daarop is het een 78-jarige autochtoon, maar daar hoor je niemand meer over
    pleased to meet you
    pi_61401066
    quote:
    [..]

Zie je het al voor je?

Neem je zo`n bedreiging niet serieus, voelt die Marrokaan zich gepiepelt, steekt hij je alsnog neer!
    pi_61401085
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:50 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Dat is een deel van het probleem, ze worden weer neergezet als tweederangsburgers.
    Net zoals mensen in sociale huurwoningen met krat bier op de vensterbank toch?
    *****Kraak........
    pi_61401133
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zie je het al voor je?

Neem je zo`n bedreiging niet serieus, voelt die Marrokaan zich gepiepelt, steekt hij je alsnog neer!
    Precies.
      vrijdag 5 september 2008 @ 14:14:02 #164
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_61401636
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:51 schreef moussie het volgende:

[..]

ach ja, en dag daarop is het een 78-jarige autochtoon, maar daar hoor je niemand meer over
    In die 2% dat het geen Marokkaan is wel ja.

De eerste stap naar een oplossing is accepteren dat er een probleem is. En die eerste stap moet door de Marokkaanse gemeenschap nog gemaakt worden, al zijn er wel steeds meer die het beginnen te zien ipv racisme te schreeuwen.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
    pi_61401816
    quote:

[..]

Soms, heel soms is het niet een Marokkaan.
    Maar 9 van de 10 keer is het een Marokkaan.
    En aangifte durft het ambulancepersoneel niet meer te doen, want dan komen ze achter het adres...
      vrijdag 5 september 2008 @ 14:28:39 #166
    226255 ES57
    Live from Van Aartsen City
    pi_61402113
    quote:

[..]

Klopt, het komt namelijk zelden voor dat een niet-Marokkaan ziekenbroeders bedreigt.
    "Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
    pi_61402166
    Marokkanen vinden zaak overdreven
    [Foto ANP/Koen Suyk]
    Foto ANP/Koen Suyk
    AMSTERDAM - Er was geen sprake van echte bedreiging van ambulancepersoneel, woensdag in Geuzenveld. Dat zeggen Marokkaanse jongens die getuige waren van de gebeurtenissen. Voor de pizzeria aan de Aalbersestraat, om de hoek van het huis van de vijftienjarige neergestoken Marokkaanse Salah, staat donderdagavond tegen tienen een groep jongens te praten. Onderwerp van gesprek is vooral de vijftienjarige Salah, die dinsdagavond na een ruzie werd neergestoken, en de bedreigingen daarna van ambulancepersoneel.

De jongens vinden allemaal dat het ambulancepersoneel zwaar overdrijft als ze zeggen dat de broers en vrienden van Salah zo agressief hebben gereageerd toen ze woensdagavond Salah in de Vredeman de Vriesstraat in Geuzenveld wilde helpen. ''Ik was er zelf bij. Zo is het echt niet gegaan,'' vertelt één van de jongens, die niet met zijn naam in de krant wil.

Abdullah, de twintigjarige broer van Salah, raakte volgens hem in paniek toen hij zijn broer, helemaal onder het bloed, op de grond zag liggen. ''Abdullah wilde naar zijn broer toe maar hij werd door een van de mannen van de ambulance tegengehouden. Hij reageerde heel emotioneel. Hij dacht dat zijn broertje het niet zou halen. Hij schreeuwde: 'Laat hem met rust'. Ze zeiden dat ze wilden helpen omdat hij anders dood zou gaan. Toen zei hij: 'Als hij doodgaat, dan gaan jullie ook dood'.''

Meer is er volgens hem niet gebeurd. ''Ik heb Abdullah gekalmeerd. Ik zei dat ze zijn broer alleen maar wilden helpen. Hij heeft toen verder helemaal niets meer gedaan. Waarom zouden we het ambulancepersoneel hinderen? Ze zijn er toch om te helpen?''

Zelf vindt de jongen het niet verwonderlijk dat Abdullah in paniek was. ''Toen ze Salah op de brancard legde, gutste het bloed uit zijn borst. Het was afschuwelijk om te zien.''

Khalid, de achttienjarige broer van Salah, is door de politie meegenomen naar het bureau. Hij zou nog steeds vastzitten. ''De politie is later naar Abdullah gegaan. Hij moest een verklaring tekenen dat hij zo agressief had gereageerd. Maar Abdullah heeft geweigerd. Hij wilde helemaal niets ondertekenen.''

Met Salah gaat het redelijk goed. ''Mijn moeder heeft hem bezocht in het ziekenhuis,'' zegt een ander.

De dader van de steekpartij is nog voortvluchtig. (JASPER KARMAN EN HANNELOES PEN)

http://www.parool.nl/paro(...)aak-overdreven.dhtml

Zoals altijd zijn de marokkaanse daders zich van geen kwaad bewust
    Elke zelfreflectie is de marokkaan vreemd, altijd zijn anderen de schuldige..
      vrijdag 5 september 2008 @ 15:01:07 #168
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_61403037
    If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
    pi_61403108
    quote:
    Abdullah, de twintigjarige broer van Salah, raakte volgens hem in paniek toen hij zijn broer, helemaal onder het bloed, op de grond zag liggen. ''Abdullah wilde naar zijn broer toe maar hij werd door een van de mannen van de ambulance tegengehouden. Hij reageerde heel emotioneel. Hij dacht dat zijn broertje het niet zou halen. Hij schreeuwde: 'Laat hem met rust'. Ze zeiden dat ze wilden helpen omdat hij anders dood zou gaan. Toen zei hij: 'Als hij doodgaat, dan gaan jullie ook dood'.''
    Nee, dat valt inderdaad reuze mee....
      vrijdag 5 september 2008 @ 15:06:43 #170
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_61403158
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 15:04 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Nee, dat valt inderdaad reuze mee....
    ff die link van mij aanklikken, hoor je het verhaal van het ambulance personeel, is wel ff anders hoor
    pi_61403209
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 15:06 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ff die link van mij aanklikken, hoor je het verhaal van het ambulance personeel, is wel ff anders hoor
    Ik ga zo die uitzending op Ned 1 kijken.

Dus ik zal er vast wel weer op terugkomen later.
    pi_61403237
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 15:08 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ik ga zo die uitzending op Ned 1 kijken.

Dus ik zal er vast wel weer op terugkomen later.
    is alle reden voor
      vrijdag 5 september 2008 @ 15:10:12 #173
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_61403285
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 15:09 schreef qonmann het volgende:

[..]

is alle reden voor
    precies, maar ik heb um ook al voor de zekerheid gepost
    pi_61403341
    quote:

[..]

ben je zo dom dat je niet snapt dat het ene iets is wat sporadisch voorkomt en het ander een groot groeiend probleem is op allerlei vlakken ...
      vrijdag 5 september 2008 @ 15:14:39 #175
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_61403421
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 15:11 schreef laatmaar het volgende:

[..]

ben je zo dom dat je niet snapt dat het ene iets is wat sporadisch voorkomt en het ander een groot groeiend probleem is op allerlei vlakken ...
    Ah, je kent moussie nog niet
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')