Nou ja, weet ik niet. leuk zijn dat soort maatregelen allerminst, maar effectief misschien wel.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of iemand anders het zoveel beter zou doen. Wat dat zou opleveren. Of dat met harde hand regeren een veel leuker en veiliger Amsterdam zal opleveren bijvoorbeeld.
Tja, daar denken anderen toch heel anders over.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Repressie leidt niet zelden juist tot veel meer agressie.
Dat is zo'n dooddoener. Beschouw de overheid en de politie in dit soort kwesties maar gewoon als Opvoedende instanties. Wil je die-edit- écht opvoeden, dan zal je 1) streng moeten zijn, en 2) heel goed laten zien dat verkeerd gedrag ook ongewenste consequenties heeft. Korte lijnen, direct reageren, een grote bek opzetten (figuurlijk dan) nog voordat die -edit-hun mond hebben kunnen open doen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Keiharde maatregelen, alleen waar gaan we zulke figuren dumpen?quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, daar denken anderen toch heel anders over.
Ik zeg ook: zwaarder straffen.
Heeft niet zozeer met denken te maken maar met de feiten.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, daar denken anderen toch heel anders over.
Ik zeg ook: zwaarder straffen.
Als het feiten zijn dan heb je er vast wel een objectieve bron overquote:Op vrijdag 5 september 2008 13:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Heeft niet zozeer met denken te maken maar met de feiten.
Zwaarder straffen is vooral bedoeld voor het rechtsgevoel en dat is een legitieme reden natuurlijk, maar of het tot minder incidenten leidt, is niet meteen terug te halen uit de ervaring.
Dan zal de politie ook daar weer harder moeten optreden, net zolang tot het duidelijkquote:Op vrijdag 5 september 2008 13:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk, wordt je, werkende bij de overheid, bedreigd door een Marokkaan?quote:De stadsdeelvoorzitter van Geuzenveld-Slotermeer, Robin de Bood, heeft evenwel kanttekeningen: ''Ook de 'asociale Nederlander' maakt zich schuldig aan agressie. Er is hier veel Marokkaanse jeugd, dus het is niet zo raar. Bij de straatcultuur schijnt een harde opstelling te horen. Overheidspersoneel moet zich daartegen 'wapenen' en niet elke bedreiging letterlijk nemen''. Stadsdeelbestuurder Fouad Sidali van Bos en Lommer is het wel weer volmondig eens met Cohen. ''De Marokkaanse gemeenschap weet het wel, maar heeft soms een duwtje in de rug nodig''. Hij is bang dat ''dit soort gedrag'' anders een hype wordt en zal overwaaien naar zijn stadsdeel.
Dat is een deel van het probleem, ze worden weer neergezet als tweederangsburgers.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:45 schreef qonmann het volgende:
En nog zijn er mensen die alles met de Mantel der Liefde willen bedekken...
[..]
Hoe is het mogelijk, wordt je, werkende bij de overheid, bedreigd door een Marokkaan?
niks aan de hand, niet serieus nemen ...
ach ja, en dag daarop is het een 78-jarige autochtoon, maar daar hoor je niemand meer overquote:Op vrijdag 5 september 2008 13:45 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk, wordt je, werkende bij de overheid, bedreigd door een Marokkaan?
Zie je het al voor je?quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:45 schreef qonmann het volgende:
[..]
Net zoals mensen in sociale huurwoningen met krat bier op de vensterbank toch?quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:50 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat is een deel van het probleem, ze worden weer neergezet als tweederangsburgers.
Precies.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zie je het al voor je?
Neem je zo`n bedreiging niet serieus, voelt die Marrokaan zich gepiepelt, steekt hij je alsnog neer!
In die 2% dat het geen Marokkaan is wel ja.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:51 schreef moussie het volgende:
[..]
ach ja, en dag daarop is het een 78-jarige autochtoon, maar daar hoor je niemand meer over
Soms, heel soms is het niet een Marokkaan.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:51 schreef moussie het volgende:
[..]
ach ja, en dag daarop is het een 78-jarige autochtoon, maar daar hoor je niemand meer over
Klopt, het komt namelijk zelden voor dat een niet-Marokkaan ziekenbroeders bedreigt.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, dat valt inderdaad reuze mee....quote:Abdullah, de twintigjarige broer van Salah, raakte volgens hem in paniek toen hij zijn broer, helemaal onder het bloed, op de grond zag liggen. ''Abdullah wilde naar zijn broer toe maar hij werd door een van de mannen van de ambulance tegengehouden. Hij reageerde heel emotioneel. Hij dacht dat zijn broertje het niet zou halen. Hij schreeuwde: 'Laat hem met rust'. Ze zeiden dat ze wilden helpen omdat hij anders dood zou gaan. Toen zei hij: 'Als hij doodgaat, dan gaan jullie ook dood'.''
ff die link van mij aanklikken, hoor je het verhaal van het ambulance personeel, is wel ff anders hoorquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:04 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Nee, dat valt inderdaad reuze mee....
Ik ga zo die uitzending op Ned 1 kijken.quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:06 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ff die link van mij aanklikken, hoor je het verhaal van het ambulance personeel, is wel ff anders hoor
is alle reden voorquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:08 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik ga zo die uitzending op Ned 1 kijken.
Dus ik zal er vast wel weer op terugkomen later.
precies, maar ik heb um ook al voor de zekerheid gepostquote:
ben je zo dom dat je niet snapt dat het ene iets is wat sporadisch voorkomt en het ander een groot groeiend probleem is op allerlei vlakken ...quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Ah, je kent moussie nog nietquote:Op vrijdag 5 september 2008 15:11 schreef laatmaar het volgende:
[..]
ben je zo dom dat je niet snapt dat het ene iets is wat sporadisch voorkomt en het ander een groot groeiend probleem is op allerlei vlakken ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |