abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61395239
quote:
Geweld

Voorzitter Worm van de koepelorganisatie van ambulancebedrijven zegt dat er altijd geweld is geweest tegen ambulancepersoneel. Patiënten en familie verkeren immers vaak in grote stress en dan kunnen de emoties hoog oplopen. ,,Maar net als in andere sectoren van de maatschappij lijkt er een verharding op te treden'', zegt Worm. Sinds kort worden de geweldadige voorvallen geregistreerd.
De voorzitter somt op welke maatregelen de laatste jaren zijn genomen om de medewerkers te beschermen tegen het geweld. Ambulances beschikken over een noodknop aan boord zodat ze in geval van geweld snel de politie kunnen alarmeren. De straffen voor bedreiging van ambulancepersoneel zijn verzwaard. Het Openbaar Ministerie (OM) hanteert een-lik-op-stuk-beleid waardoor de agressieplegers snel voor de rechter komen. Die worden niet alleen strafrechtelijk vervolgd, maar ze moeten ook de aangerichte schade vergoeden, ook als die van niet-materiële aard is. Ambulancepersoneel dat te maken heeft gehad met geweld, krijgt nazorg door professionele hulpverleners. Ambulancebedrijven hanteren een seniorenbeleid: het is de bedoeling dat op de ambulance vooral de sterke, jonge mensen zitten. Voor ouder personeel worden minder hectische baantjes gezocht.
Worm zegt geen voorstander te zijn van invoering van bewakers of politieagenten op de ambulances. ,,Dat past niet bij onze taak van zorgverlener.''
http://www.limburger.nl/a(...)DEDAG/809040351/1019
pleased to meet you
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:27:39 #122
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61395348
quote:
Knevel & Brink toevallig gezien?
daar legde men het haarfijn uit
Voor vervolging dienen ze een aangifte te doen.
Daarin komt hun naam te staan, en dit soort achterlijke marokkaanse jongeren gaan dan maar als te graag ff "op bezoek".
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:40:05 #123
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61395625
Ik merk dat ik bij ieder asociaal bericht bozer en bozer begin te worden. Wat mij betreft vallen al die Marokkaanse beesten dood neer, wat een gezwel in Nederlandse samenleving. Wanneer stopt het nu eens? Wanneer gaat het uitzetten beginnen?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_61395686
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:40 schreef LENUS het volgende:
Ik merk dat ik bij ieder asociaal bericht bozer en bozer begin te worden. Wat mij betreft vallen al die Marokkaanse beesten dood neer, wat een gezwel in Nederlandse samenleving. Wanneer stopt het nu eens? Wanneer gaat het uitzetten beginnen?
Nooit . altijd worden hun daden goed gepraat..en nooit wordt er iemand opgepakt
quote:
‘Volgens het protocol moeten we doorrijden als er bij een steekincident nog geen politie aanwezig is’, zegt van der Weert. ‘Maar die knaap ligt daar onder het bloed. Dus je stopt en je stapt uit’. Terwijl het ambulancepersoneel de jongen verzorgt, begint een groep Marokkaanse jongens te dreigen. ‘Ze riepen: ‘je komt aan ons broertje. Als hij doodgaat, maken wij jou ook dood’, aldus van der Weert.

De chauffeur van een inmiddels gearriveerd mobiel medisch team helpt de mensen op afstand te houden. Van der Weert: ‘Mijn collega probeert nog een infuus bij het ventje aan te leggen. Omdat de situatie volledig uit de hand loopt, pakt de chauffeur mijn collega bij kop en kont en zet hem in zijn ambulance.’ Ze maken zich uit de voeten. ‘Terwijl dat knaapje er zo slecht aan toe is, neemt hij het nog op voor die groep ook. Hij zei: ‘Als ik daar had gestaan, had ik dat ook zo tegen jullie gezegd’.
Wat een kansloos volk....
Helaas heeft onze maatschappij er geen antwoord op, die is ingericht toen er nog geen Marokkanen waren...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:43:59 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61395715
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is geen oplossing, dus je kan ook niet spreken van een andere oplossing.

De oplossing is om de gasten die hiervoor verantwoordelijk zijn keihard te straffen. Enkele jaren cel. Maar daar is moed voor nodig van de rechterlijke "macht". Die is er niet in Nederland, want zelfs als de politie met gevaar voor eigen leven die teringlijers opgepakt heeft, worden ze vervolgens door laffe rechters in Nederland ofwel vrijgesproken "wegens gebrek aan bewijs" ofwel "veroordeeld" tot taakstrafjes en andere lafhartigheid.

De enige aanzet tot de oplossing is een repressieve; politiemacht bij de ambulance. De enige non-oplossing (zoals zovaak) is een preventieve; net doen alsof alle Marokkanen die een ambulance nodig hebben criminele berberaapjes zijn.
Ik vraag me af waar Pool blijft in dit topic om erop te wijzen dat er niet echt een wet is die specifiek, letterlijk iets zegt over het bedreigen van ambulancepersoneel en dat deze marokkanen dus brave wetsgetrouwe burgers zijn.

Mij lijkt de oplossing vrij simpel. Rust alle ambulances uit met een webcam, en als je herkend wordt terwijl je ambulancepersoneel bedreigt ga je minimaal vijf jaar naar een werkkamp in oost Groningen.

Dan moeten we wel eerst alle rechters ontslaan en rechters benoemen die in de echte wereld wonen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:45:01 #126
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61395740
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:22 schreef Vivi het volgende:
Zou het niet gewoon bedoeld zijn geweest als een compliment voor de ambulancebroeders? Ik bedoel, ies koeltoer, enzo?

dat ligt eraan, ssissssten ze erbij of niet?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:47:26 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61395802
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:18 schreef CeeJee het volgende:
Die politieauto alleen kan niet veel doen, lang voordat de ambulance er is heb je al 20 kansjongeren daar die zich vervelen en wat lol willen trappen. Die twee agenten rijden dan hard weg of moeten hulp inroepen die de hulp aan het slachtoffer weer enorm vertraagt.
Totdat de overheid het geweldsmonopolie weer terugpakt. Als de eerste twee, drie door hun knieen zijn geschoten uit zelfverdediging door die agenten dan houdt het vrij snel op denk ik.

Dan moeten we alleen wel eerst alle rechters ontslaan en mensen tot rechter benoemen die wel in de echte wereld wonen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:47:47 #128
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61395813
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar Pool blijft in dit topic om erop te wijzen dat er niet echt een wet is die specifiek, letterlijk iets zegt over het bedreigen van ambulancepersoneel en dat deze marokkanen dus brave wetsgetrouwe burgers zijn.

Mij lijkt de oplossing vrij simpel. Rust alle ambulances uit met een webcam, en als je herkend wordt terwijl je ambulancepersoneel bedreigt ga je minimaal vijf jaar naar een werkkamp in oost Groningen.

Dan moeten we wel eerst alle rechters ontslaan en rechters benoemen die in de echte wereld wonen.
Beter "3 strikes. you're out". Drie keer een strafbaar feit plegen en je wordt op het vliegtuig naar "huis" gezet, samen met de hele familie desnoods. Dan heb ik het uiteraard niet over bekeuringen zoals te hard rijden e.d.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:53:05 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61395953
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:47 schreef LENUS het volgende:

[..]

Beter "3 strikes. you're out". Drie keer een strafbaar feit plegen en je wordt op het vliegtuig naar "huis" gezet, samen met de hele familie desnoods. Dan heb ik het uiteraard niet over bekeuringen zoals te hard rijden e.d.
Vind ik ook een goed idee. Met het verschil dat ik dan aan levenslang werkkamp denk, zodat je ook Nederlandse criminelen ermee pakt.
pi_61396326
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:34 schreef ES57 het volgende:

Of zullen we toch maar hopen dat TON/Verdonk de verkiezingen gaat winnen?
Wat verwacht je daar dan van op dit gebied?
pi_61396351
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met sociale mensen praat je. Tokkies en Marokkanen die sla je. Meer iets van mensen aanspreken en behandelen op een manier die ze goed kunnen begrijpen. Waar ze respect voor hebben. En wat binnen hun voorstellingsvermogen ligt.
Dus alle Marokkanen zijn zo? Waar heb je dat fascisme opgedaan?
Je bent er niet mee bekend dat heel veel van dit soort ambulance-incidenten met autochtonen hebben plaatsgevonden - of waren die mensen getransformeerd tot tokkies? Typisch zo'n redenering om het niet over jezelf te hoeven hebben. De maatschappij dat ben jij!

Ik kan me maar niet aan de indruk ontrekken dat veel van die Fokkertjes die zo'n grote bek hebben over dit soort dingen in de werkelijkheid van de straat rete-agressief zijn.
pi_61396766
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:27 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Knevel & Brink toevallig gezien?
daar legde men het haarfijn uit
Voor vervolging dienen ze een aangifte te doen.
Daarin komt hun naam te staan, en dit soort achterlijke marokkaanse jongeren gaan dan maar als te graag ff "op bezoek".
Dan ga je die regels aanpassen toch, bij politieagenten hoeft dat al niet zover ik weet, breid die regeling uit naar alle hulpverlenende personeel ..

Ik haal dat artikel btw aan om te laten zien dat het een landelijk probleem is, met idd uitwassen in de grote steden ..
Een paar quotes uit een wat ouder artikel uit 2006
quote:
Toch wil Remco Gerretsen, woordvoerder van het korps Amsterdam-Amstelland en twintig jaar bij de politie, niet horen van ‘steeds erger’-verhalen. Verzet tegen de politie? Niets nieuws. De Staatsliedenbuurt, de Kinkerbuurt, de Jordaan: ze stonden vroeger bekend om hun vechtersbazen.
[...]
De belangrijkste oorzaak is misschien dat directe behoeftebevrediging door steeds meer mensen als een recht wordt ervaren. Timmer: „Verlangens moeten zo snel mogelijk vervuld worden, en wie dat frustreert kan een klap krijgen.”

Ook zorgpersoneel heeft de afgelopen tien jaar kennis gemaakt met de burger en diens behoefte aan onmiddellijke behoeftebevrediging. De ambulance die wordt gebeld, dient er meteen te zijn.
[...]
De Amsterdamse VVD-fractie eiste na het incident in Oost voortaan politiebegeleiding bij ambulanceritten. Het laconieke antwoord van de GGD-woordvoerder: „Die hebben we al jaren. In riskante buurten vragen we altijd politiebegeleiding.’”
[...]
De arts bij het De Mirandabad deed aangifte, maar de GGD’ers in Oost durfden dit niet. Nog steeds komen alle persoonsgegevens in het dossier te staan, dat ook de advocaat en zijn cliënt onder ogen krijgen. Uit angst voor wraak laten slachtoffers de zaak rusten. Burgemeester Cohen van Amsterdam betreurde het besluit van de GGD’ers en probeerde ze alsnog over te halen. Zonder resultaat.

De VVD-Kamerfractie vindt de zachte pressie van Cohen onvoldoende. Justitiewoordvoerder Frans Weekers wil dat ambtenaren in gevallen van serieuze intimidatie en bedreiging de mogelijkheid krijgen om hun identiteit voor de verdachte geheim te houden. De organisatie zou in dat geval aangifte moeten doen namens het slachtoffer.

„In het recht is de slinger te veel doorgeslagen naar bescherming van de verdachte”, zegt Weekers. „Het wordt hoog tijd dat er een correctie komt.” Weekers wil niet van ‘anonieme aangifte’ spreken, maar van ‘beschermde aangifte’. De VVD gaat de komende tijd uitzoeken hoe dit kan worden verenigd met het beginsel van een eerlijk en transparant strafproces. „Er mogen geen kafkaëske processen ontstaan, maar de hulpverlener moet beschermd worden.”
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_en_gauw_een_beetje_

Oftewel .. je kan dan wel lopen schelden op Cohen, maar diens handen zijn ook gebonden ..
pleased to meet you
pi_61396839
Cohen valt weinig te verwijten. Dat is allemaal goedkope politieke retoriek van mannetjes die helemaal niet zo geinteresseerd zijn in werkelijke oplossingen maar er een politiek verhaal van maken.

Luister liever naar het ambulancepersoneel. Ben benieuwd of zij ook zo anti-Cohen zijn.
pi_61397141
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:22 schreef SCH het volgende:
Cohen valt weinig te verwijten. Dat is allemaal goedkope politieke retoriek van mannetjes die helemaal niet zo geinteresseerd zijn in werkelijke oplossingen maar er een politiek verhaal van maken.

Luister liever naar het ambulancepersoneel. Ben benieuwd of zij ook zo anti-Cohen zijn.
Wie was ook alweer staatssecretaris op justitie toen de wet dusdanig verandert werd dat gemeenten sinds 15 sept 2002 risicogebieden kunnen aanwijzen waarin iedereen en zonder verdere opgaaf van redenen preventief gefouilleerd mag worden .. juist ja ..

Voor de rest begrijp ik niet wat er mis is met dialoog, normaal gesproken zijn we daar toch zo trots op, dat we problemen niet met geweld oplossen maar met diplomatie, daarom noemen wij onszelf beschaafd en de ander, die meteen tot geweld grijpt, onbeschaafd .. waarom moet de dialoog belachelijk gemaakt worden, omdat die gepaard gaat met een kopje thee ?
pleased to meet you
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:38:15 #135
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_61397306
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Wie was ook alweer staatssecretaris op justitie toen de wet dusdanig verandert werd dat gemeenten sinds 15 sept 2002 risicogebieden kunnen aanwijzen waarin iedereen en zonder verdere opgaaf van redenen preventief gefouilleerd mag worden .. juist ja ..

Voor de rest begrijp ik niet wat er mis is met dialoog, normaal gesproken zijn we daar toch zo trots op, dat we problemen niet met geweld oplossen maar met diplomatie, daarom noemen wij onszelf beschaafd en de ander, die meteen tot geweld grijpt, onbeschaafd .. waarom moet de dialoog belachelijk gemaakt worden, omdat die gepaard gaat met een kopje thee ?
Ja hoor, de slappe voorstellen van moussie en consorten.

Het is wat.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_61397849
quote:

Hahaha, sorry maar moet weer even op Meneer Wereldvreemd reageren.

Ja luister eens goed naar het ambulancepersoneel drol, die zeggen toch ook dat ze genoeg hebben van het theedrinken etc. Hoe groot kan dat bord voor je kop zijn zeg...
pi_61397873
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:43 schreef Viajero het volgende:

ga je minimaal vijf jaar naar een werkkamp in oost Groningen.

Waarom daar weer alles dumpen?
*****Kraak........
pi_61398066
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:58 schreef kodama het volgende:
Ja luister eens goed naar het ambulancepersoneel drol, die zeggen toch ook dat ze genoeg hebben van het theedrinken etc. Hoe groot kan dat bord voor je kop zijn zeg...
Quote dat even dan.
pi_61398249
link staat wel op de rechts populistische site geenstijl dus tel tot 10 en zet je eroverheen:

http://www.spitsnieuws.nl(...)broeder_is_boos.html
pi_61398293
Een paar uitsmijters meesturen en die ziekenbroeders hebben gelijk extra werk.
*****Kraak........
pi_61398719
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:13 schreef kodama het volgende:
link staat wel op de rechts populistische site geenstijl dus tel tot 10 en zet je eroverheen:

http://www.spitsnieuws.nl(...)broeder_is_boos.html
Dus het bakje thee van Cohen is verantwoordelijk voor het feit dat de rechters 'slappe' straffen opleggen begrijp ik
pleased to meet you
pi_61398846
hahaha... *ohh the ignorance*

ga je eigen zinnen verdraaien moussie
pi_61399643
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

dat wordt dan toch vanzelf weer betaald, gooi die boete op een paar duizend euro, en dan ben je van die kosten ook weer af!
Van een kale kip kun je niet plukken, de meesten zullen op papier geen inkomsten hebben.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:05:17 #144
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61399663
quote:
Maar Cohen is duidelijk geen visionair. Typisch een politicus die het goed doet in "vredestijd", een glimlachende handenschudder; niet iemand die in noodsituaties het voortouw neemt, onorthodox durft te zijn. En dat type mens heb je soms wel nodig. Bij Cohen blijven het sussende woorden. De man is moegestreden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61399694
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:35 schreef kodama het volgende:
hahaha... *ohh the ignorance*

ga je eigen zinnen verdraaien moussie
ik hoor die lui anders niets zeggen over Cohen of over thee .. het geknuffel moet afgelopen zijn, 3 weken zwembadverbod maakt geen indruk, dat is wat die zegt ..

Dus vertel, wat zou Cohen moeten doen dan .. zwembadverbod voor alle Marokkanen of zoiets, hij moet ook de pruik van de rechter opzetten, het ambulancepersoneel dwingen om aangifte te doen .. wat ?
pleased to meet you
pi_61399756
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar Cohen is duidelijk geen visionair. Typisch een politicus die het goed doet in "vredestijd", een glimlachende handenschudder; niet iemand die in noodsituaties het voortouw neemt, onorthodox durft te zijn. En dat type mens heb je soms wel nodig. Bij Cohen blijven het sussende woorden. De man is moegestreden.
Als je op een kruitvat zit is het handiger om eerst de lucifer te doven ipv er de vlammenwerper op te zetten
pleased to meet you
pi_61399757
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af of iemand anders het zoveel beter zou doen. Wat dat zou opleveren. Of dat met harde hand regeren een veel leuker en veiliger Amsterdam zal opleveren bijvoorbeeld.
pi_61399824
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je op een kruitvat zit is het handiger om eerst de lucifer te doven ipv er de vlammenwerper op te zetten

Cohen zou het zo zelf gezegd kunnen hebben.
pi_61399840
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af of iemand anders het zoveel beter zou doen. Wat dat zou opleveren. Of dat met harde hand regeren een veel leuker en veiliger Amsterdam zal opleveren bijvoorbeeld.
Leuker niet, waarschijnlijk wel veiliger.
pi_61399875
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:11 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Leuker niet, waarschijnlijk wel veiliger.
Ik vraag het me af. Repressie leidt niet zelden juist tot veel meer agressie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')