Uitkeringen kunnen flink worden gekort, uiteindelijk komen ze op straat. Daar zullen ze een armoedig en hard leven lijden. Bedelarij en crimineel gedrag wordt keihard aangepakt: straffen, straffen en nog eens straffen. Zo zullen ze beseffen dat er met Hollanders niet te spotten valt.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:36 schreef Het_hupt het volgende:
[..]* Het_hupt mompelt iets van kale kip, niets te plukken enz.
Dat is ook niet zo, maar het zit heeeeel erg diep in de islamitische cultuur dat mannen geen gezichtsverlies willen leiden. Toegeven tegenover anderen dat ze iets gedaan hebben gebeurt echt zelden, vooral niet tegenover 'ons' (=de vijand).quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:10 schreef Waterwereld het volgende:
Maar ik geloof er niet in dat elke Marokkaan zit te liegen,
Misschien ben ik te simpel, maar ik snap dat toch niet. WTF heeft het toegeven dat je iets fout hebt gedaan met gezichtsverlies te maken?quote:Op zondag 7 september 2008 10:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo, maar het zit heeeeel erg diep in de islamitische cultuur dat mannen geen gezichtsverlies willen leiden. Toegeven tegenover anderen dat ze iets gedaan hebben gebeurt echt zelden, vooral niet tegenover 'ons' (=de vijand).
Onzin. Ben je ooit in Latijns Amerika en in Arabische landen geweest?quote:Op maandag 8 september 2008 14:47 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Tot slot nog even dit: machismo is NIET specifiek een islamitisch iets. Dat gezeik is bijv. net zo goed/sterk aanwezig in christelijk latijns amerika (om maar even een dwarsstraat te noemen).
Bronquote:'Onwetendheid oorzaak van belagen ambulancepersoneel'
De Amsterdamse wethouder Marijke Vos (GroenLinks) van Zorg vindt dat 'veel mensen te weinig weten' over het werk van ambulancemedewerkers.
Ze stelt voor dat scholieren worden onderwezen over de werkzaamheden van verplegend personeel bij de ambulancedienst.
Op die manier denkt Vos het bedreigen en mishandelen te voorkomen.
Doodmaken
Vos merkt op dat mensen vaak ongeduldig 'of zelfs agressief worden als de verpleegkundige niet meteen begint met behandelen, terwijl het beter is om eerst te kijken wat iemand mankeert.'
Woensdag heeft personeel van de Amsterdamse Ambulancedienst VZA het werk onderbroken, nadat een Marokkaanse jongen collega's hadden bedreigd. Hij zei dat hij het personeel zou doodmaken als zijn broer zou doodgaan.
Cultuur
Stadsdeelvoorzitter van Slotervaart, Ahmed Marcouch (PvdA) reageerde vrijdagavond dat het belagen van ambulancepersoneelin de Marokkaanse cultuur zit.
'In Marokko is het 'agressiviteit over en weer'.
Ik heb helemaal niets beweerd over de vrijheid van vrouwen in latijns amerika en al helemaal geen vergelijking getrokken naar die in de arabische wereld. Dus dit klopt van geen kant.quote:Op maandag 8 september 2008 14:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. Ben je ooit in Latijns Amerika en in Arabische landen geweest?
In Latijns Amerika zijn vrouwen echt een heel stuk vrijer dan in de Arabische wereld.
machismo heeft ook niks te maken met agressie jegens ambulancemedewerkers, dus ik snap niet dat je vrouwenonderdrukking in het midden-oosten opeens in verband brengt met machismo...quote:Op maandag 8 september 2008 22:00 schreef El_Matador het volgende:
Machismo is niet hetzelfde als chronische vrouwenonderdrukking, tot op het zieke af. Het eerste komt ook voor in de Latijns-Amerikaanse landen, het tweede is wel een beproefd islamitisch concept.
Ik reageer op het bovenstaande. Zie dat dus.quote:Op maandag 8 september 2008 22:03 schreef Jerruh het volgende:
[..]
machismo heeft ook niks te maken met agressie jegens ambulancemedewerkers, dus ik snap niet dat je vrouwenonderdrukking in het midden-oosten opeens in verband brengt met machismo...
en dat was dus juist datgene wat de user NIET bedoelde.quote:Op maandag 8 september 2008 22:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik reageer op het bovenstaande. Zie dat dus.
Spot on.quote:Op maandag 8 september 2008 20:05 schreef Oud_student het volgende:
Behalve dat mevr. Vos dizzkrimieert door te suggereren dat Marokkanen dom zijn, blijkt zij zelf dom te zijn.
In het geval dat aanleiding gaf tot de commotie ging het om een 21 jarige bedrijfskunde student, je kan toch wel aannemen dat die wat slimmer is dan de gemiddelde Marokkaan.
Het gaat dus niet om kennis of intelligentie maar om een bepaalde (kut)mentaliteit.
En die is mede het gevolg van 10tallen jaren links knuffelbeleid, waardoor bepaalde allochtone groepen denken dat ze altijd overal onmiddellijk ergens recht op hebben.
Nee, hij krijgt het niet meer recht gesprokenquote:Op donderdag 4 september 2008 20:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zelfs de burgervader van Amsterdam begint te polariseren. Het Wilderseffect.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |