abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 september 2008 @ 01:36:47 #41
189777 zagevent
what's in a name
pi_61366282
Kan nu nog altijd niet inloggen. Medewerker van EA (helpdesk) zei dat het vanaf één uur vannacht zou moeten lukken. Dus mooi niet.
  donderdag 4 september 2008 @ 06:32:30 #42
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_61367078
tvp vanmiddag maar eens halen
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_61367085
klopt het dat je spore maar 3x mag installeren (wat bijzonder fucked is voor mij aangezien ik nog wel eens herinstalleer..)
pi_61367201
lol, is dit weer zon spel waar een beveiliging op zit die het origineel voor iedereen waardeloos maakt, maar wat illegaal zorgeloos gespeeld kan worden?
pi_61367417
quote:
Op donderdag 4 september 2008 07:10 schreef LoggedIn het volgende:
lol, is dit weer zon spel waar een beveiliging op zit die het origineel voor iedereen waardeloos maakt, maar wat illegaal zorgeloos gespeeld kan worden?
als dat zo is Bomb ik EA nederland

ik had al zware problemen met de create mode die na een 2x reinstall van mn windows niet meer wilde werken ivm beveiliging EA zei na mail contact dat dit naa een week of 2 over moest zijn (niet dus)
daarna weer gemaild en toen kreeg ik mn geld terug
op de pc van mn vriendin staat het spel nog en het werkt gewoon nogsteeds ondanks dat het acount nietig is verklaard

Narf!
pi_61367557
Bevalt het?

Die 3x installeren optie is wel zeg.

Het werkt ook niet, want nu geef je piraten nog een goede reden ook om het te downloaden.

[ Bericht 24% gewijzigd door Athlon_2o0o op 04-09-2008 08:45:07 ]
  donderdag 4 september 2008 @ 09:16:33 #47
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61368407
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ziet er leuk uit Maisnon

@ ethiraseth: Heb je niet te veel gerushed door de stages heen? Functionele evolutie ook 'mooi' gemaakt ed?
Nee, totaal niet. Maar je bent gewoon snel klaar met alles. De kracht van het spel zit in de editors, niet in de gameplay. De civ-stage bijvoorbeeld bestaat uit het veroveren van 10 steden. Na 6 steden krijg je een superweapon wat een grote I WIN knop is, omdat alle resterende steden meteen naar jou overgaan. Er is dan geen enkele reden om dat niet te gebruiken, omdat er geen enkele strategie zit in het spel en je tegen die tijd toch al veruit de sterkste bent. Het is gewoon niet moeilijk om en rustig aan te doen en na uurtje of 8 in de space-stage te zitten. Ik had alle onderdelen gevonden in de cell-stage, alle rassen in de creature-fase gevonden en bevriend, alles ontdekt wat er was in de tribe-stage en alle steden + spicebronnen veroverd in de civ-stage. Er was gewoonweg niet meer te doen.

En de grootste zonde van de creature fase zit hem in het vastkoppelen van statistieken aan bepaalde onderdelen. Die twee dingen hadden los toegewezen moeten kunnen worden. Nu hebben sommige bekken een +1 bite en anderen een +5 bite. Als je een carnivor bent moet je haast wel die +4 of +5 bek gebruiken, of het jezelf een stuk moeilijker maken. Al kon je nou een bek kiezen en via een andere manier de +5 bite skill verdienen om eraan toe te voegen was je veel vrijer geweest in je keuze. Er is niks casuals aan het jezelf moeilijk maken om bepaalde onderdelen te gebruiken, het maakt het alleen maar frustrerend.

Ik kwam het zelf ook tegen, had een creature gemaakt waarmee het onmogelijk was om bepaalde andere creatures te bevrienden omdat mijn skills te laag waren. Enige oplossing was andere onderdelen te kiezen, die wel meteen het uiterlijk van mijn wezen drastisch veranderde van wat ik wilde. Maxis forceert je nu om keuzes te maken die je niet wilt en dat is nogal een slechte designkeuze voor een zogenaamde casual-game die gebaseerd is op maken wat jij precies wilt.

Dit probleem zie je ook in de tribal/civ stage. Sommige kledingstukken zijn gewoonweg veel beter, dus waarom uberhaupt die slechte stukken nog gebruiken? De gameplay is zo opgebouwd dat je die betere stukken ook wel echt nodig hebt. Het zou al schelen als bijvoorbeeld de score van elk onderdeel +1 was en meerdere onderdelen de score ophogen. Nu telt alleen de hoogste score (dus 3 voeten met dance +3 en een snor met dans +4 geeft je een dans 4 score). Dit resulteert in wezens die, als je beetje redelijke skills wilt hebben, allemaal dezelfde onderdelen hebben. Geef alles +1 en maak het cumulatief en je kan véél meer variatie hebben. Volgens mij werkte dat in de creature creator wel zo.

Maar toch zie ik heel veel potentie in het spel. De fouten en tekortkomingen zijn echter nu veels te duidelijk. Het is te hopen dat expansies het allemaal wat beter kunnen uitwerken, dan kan het spel echt fantastisch worden. Nu vind ik het hooguit een 6,5/10 (en een 10/10 voor de editors natuurlijk), en dat vind ik heel erg jammer, ik had heel erg naar het spel uitgekeken. Echter, na het gespeeld te hebben moet ik gewoon concluderen dat the sims (de ultieme casual game bij uitstek) meer, betere en interactievere gameplay heeft dan spore.

[ Bericht 9% gewijzigd door ethiraseth op 04-09-2008 09:28:20 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_61370679
Ik ben het op het vlak van die stats wel met je eens. Een kleine + 4 mond doet nu veel meer schade dan een enorm gemaakte +1 mond bijvoorbeeld, wat natuurlijk compleet uit verhouding is. De stats cumulatief berekenen of baseren op de grootte van het onderdeel, had veel meer sense gemaakt imo.

Morgenavond mag ik ook los, natuurlijk volgt er van mijn kant ook een uitgebreid verslag
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_61372158
Kan iemand even in het kort samenvatten wat je nou in het spel doet buiten beesten maken om?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_61372428
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:00 schreef delano.888 het volgende:
Kan iemand even in het kort samenvatten wat je nou in het spel doet buiten beesten maken om?
Je zwemt, dan loop je, dan vlieg je. En dan is je spel over.

Kort genoeg
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_61372452
quote:
Geef alles +1 en maak het cumulatief en je kan véél meer variatie hebben. Volgens mij werkte dat in de creature creator wel zo.
Heb het even getest, nee, de hoogste telt.
In de CC heb ik daar niet op gelet maar het verplicht je inderdaad tot het nemen van de beste onderdelen en dus heeft iedereen ze.

Ik kan moeilijk oordelen omdat ik hem zo pas binnenkrijg maar zou het niet zo kunnen zijn dat het spel zo gehyped is dat we er veel te veel van verwachten?
Als ik de klachten zo hoor is het een kwestie van een paar kleine puntjes. Misschien is er over een week wel een patch? Laten we dat maar hopen dan.
En dat had allemaal voorkomen kunnen worden als Maxis/EA gewoon een beta hadden gehad, zoals Blizzard eigenlijk altijd doet.
The only thing I fear is my MoM
pi_61372585
Nu in space stage... ik vergeet steeds mn gebouwen en schepen te painten, zit dus nu met een grijs ruimteschip... Kan ik die nog een paintjob geven?

Ik heb het idee dat de stages veels te kort duren, had allemaal wel 3x groter mogen zijn.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_61373371
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:00 schreef delano.888 het volgende:
Moeilijk hè, OP lezen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 4 september 2008 @ 13:45:33 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_61374449
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:21 schreef stFz het volgende:
Nu in space stage... ik vergeet steeds mn gebouwen en schepen te painten, zit dus nu met een grijs ruimteschip... Kan ik die nog een paintjob geven?

Ik heb het idee dat de stages veels te kort duren, had allemaal wel 3x groter mogen zijn.
Het lukte bij de gebouwen wel. Ben nog niet in de space stage .
Ik vond idd ook dat de fases erg kort waren, en vrij oppervlakkig. Ik had het leuker gevonden als het wat langer geduurd had en er meer missies waren die je uit kon voeren. Tribal fase was zelfs gewoon tijdverspilling. 5 dorpjes doodmaken/bevrienden en je bent er doorheen.

Ik vind het overigens geen slecht idee dat je moet kiezen tussen design en functie. Van elk onderdeel zijn er verschillende versies die er ongeveer hetzelfde uit zien maar steeds krachtiger worden.
Ik vind het juist wel realistisch dat m'n beesten een snavel hebben die steeds verder evolueert en krachtiger wordt, bijvoorbeeld.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 4 september 2008 @ 13:46:43 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_61374480
Overigens kwam er bij mijn tribal stage een ruimteschip over me heen vliegen.. Deze volgde me ook naar een gevecht met een andere stam. Hebben meer mensen dit gehad? En is dit dan oko echt iemand anders die dan jouw planeet bekijkt, of gewoon een AI?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_61374636
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:46 schreef Maanvis het volgende:
Overigens kwam er bij mijn tribal stage een ruimteschip over me heen vliegen.. Deze volgde me ook naar een gevecht met een andere stam. Hebben meer mensen dit gehad? En is dit dan oko echt iemand anders die dan jouw planeet bekijkt, of gewoon een AI?
Een AI, je bent in jou wereld de enige Humanplayer.

En duurde de installatie bij jullie ook zo lang? of werkt dat installatiebalkje weer eens niet...
pi_61374710
Op de Mac was het +- 8 minuutjes ;-)
pi_61374749
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:57 schreef Cerberi het volgende:
Op de Mac was het +- 8 minuutjes ;-)
Ja het balkje deed het niet eerst 4 minuten liep hij niet, daarna was hij zo vol
  donderdag 4 september 2008 @ 14:37:46 #59
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_61375695
Ik vind ook dat ze alle fases iets uitgebreider had gemogen.
In het begin was ik erg enthousiast, maar als je wilt ben je in een avondje het spel door.
Ik zit nu ook in de Space Fase maar ik heb niet echt een idee wat het exacte doel is van het gebeuren
  donderdag 4 september 2008 @ 14:47:20 #60
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_61375890
Zijn de servers down? Ik kan niet connecten en dus ook niet registreren
pi_61375999
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Moeilijk hè, OP lezen.
Dat is niet bepaald kort he
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_61376077
servers zijn onbetrouwbaar vandaag, vanwege launch denk ik, doen het zo nu en dan wel, dan weer niet.
pi_61376172
Ik vind de creature fase het tofst, die had van mij heel lang mogen duren

De civ fase vind ik maar niks, gebouwen die je maakt zijn bijna alleen voor de show en je bent er langer mee bezig dan met het spelen zelf
pi_61376214
Het spel had eigenlijk nog iets meer op E.V.O. voor de SNES moeten lijken
  donderdag 4 september 2008 @ 15:11:54 #65
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_61376443
Spore vandaag binnen gekregen (tvp).
pi_61377743
Damn ik zuig in de space stage, krijg maar geen inkomensten, word steeds aangevallen. Vet irritant dat je langs al je planeten moet gaan om de specerijen op te halen en dan nog eens verkopen.

Net liet ik per ongeluk piraten los op mn eigen planeet
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_61378864
Mwa, vind het niet zo vet als ik had gedacht.
pi_61379651
Mooi het gaat hier verdomme al fout met een account aanmaken!
Narf!
pi_61379707
Tyfus EA met klote inlog TROEP

BAH!
Narf!
pi_61380125
Ik zie hier een paar reacties van mensen staan dat ze zich geforceerd voelen om bepaalde keuzes met het maken van je creaties. Dat EA je dwingt om een bepaalde upgrade uit te voeren omdat deze een +5 bite bv. heeft.

Op zich is dit correct, maar op een gegeven moment krijg ben je door die "stage" van de game heen.
wat je dan moet doen is het volgende. vóórdat je doorgaat naar de tribal stage. Kan je je creature zodanig veranderen aan je eigen smaak. Alle upgrades tellen na in deze fase namelijk niet meer mee. Dus je kan je poten /monden whatever zo maken als je zelf wilt. Dan klik je rechtsonder om door te gaan naar de Tribal stage. En voila je hebt je beest precies zo creatief als je maar hebben wil.

Hoop dat dit helpt..

Oh en volgens mij "Rushen" behoorlijk veel mensen door het spel heen, zonde.. imho
pi_61380576
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:42 schreef Dnareb het volgende:

Oh en volgens mij "Rushen" behoorlijk veel mensen door het spel heen, zonde.. imho
Nouja, ik had het op een gegeven moment wel gehad met die Creature stage. Begint wel leuk, maar daarna, wat moet je doen? Vriendjes maken en skeletten zoeken. Da's best wel saai na een tijdje, hoe leuk de creatures ook zijn die er rondlopen. Dus ik wilde niets liever dan naar de volgende stage, uit verveling.

Of mis ik iets? Ja, wellicht nog de mogelijkheid om wat met je creature te experimenteren als je ging paren.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  donderdag 4 september 2008 @ 18:08:45 #72
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61380686
quote:
Ik zie hier een paar reacties van mensen staan dat ze zich geforceerd voelen om bepaalde keuzes met het maken van je creaties. Dat EA je dwingt om een bepaalde upgrade uit te voeren omdat deze een +5 bite bv. heeft.

Op zich is dit correct, maar op een gegeven moment krijg ben je door die "stage" van de game heen.
wat je dan moet doen is het volgende. vóórdat je doorgaat naar de tribal stage. Kan je je creature zodanig veranderen aan je eigen smaak. Alle upgrades tellen na in deze fase namelijk niet meer mee. Dus je kan je poten /monden whatever zo maken als je zelf wilt. Dan klik je rechtsonder om door te gaan naar de Tribal stage. En voila je hebt je beest precies zo creatief als je maar hebben wil.

Hoop dat dit helpt..

Ja, dat kan inderdaad, maar kom op, dat is toch een beetje een zwak excuus.

En door het spel rushen is niet moeilijk, er is simpelweg niet genoeg te doen om lang in elke fase te blijven hangen...
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_61380778
tvp. Heb hem net binnen dus ben benieuwd.
Children of the night. What music they make.
  donderdag 4 september 2008 @ 18:39:25 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_61381349
quote:
Je werd juist gedwongen om te rushen . Iedere keer als je een stage hebt uitgespeeld dan denk je 'nog ff dit en dat wijzigen' en dan ff uitproberen hoe slaan +5 werkt op de beesten om je heen, maar dan gaat ie meteen door naar tribal en dat is errug jammer .
Een gedicht over Maanvis
pi_61381427
net weer thuis en heb em nu ook.. ben erg benieuwd..
  donderdag 4 september 2008 @ 18:43:29 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_61381460
Wat gebeurt er overigens als je het op hard speelt? Duurt het spel dan langer?
Een gedicht over Maanvis
pi_61381469
Hoe start je het spel op dan Ik heb het spel geinstalleerd maar ik zie alleen maar het icoontje van de EA Download Manager.
pi_61381488
Je kan er voor kiezen om niet door te gaan hoor. Niet dat ik daar behoefte aan had... Creaturefase is nogal meer van hetzelfde. Het lijkt erop dat Tribal ook die kant op gaat.
Ik heb gekozen voor een aanvallende approach maar je rent met je bijltjes een andere tribe binnen en zonder enige micromanagement sloop je alles.
Speelniveau is overigens normal.
pi_61381511
Volgens mij heeft mijn spore aids ofzo, ik heb geen desktop start icon en niets in me menu start. Opstarten van spore is een lastig procces.

Ohja en sinds gister (sinds spore dus) loopt mijn harde schrijf steeds geluid te maken en duurt het afsluiten van me pc lang.

Wtf is er aan de hand :S:S

Hebben meerdere hier last van?
pi_61381584
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:45 schreef Moozzie het volgende:
Volgens mij heeft mijn spore aids ofzo, ik heb geen desktop start icon en niets in me menu start. Opstarten van spore is een lastig procces.

Ohja en sinds gister (sinds spore dus) loopt mijn harde schrijf steeds geluid te maken en duurt het afsluiten van me pc lang.

Wtf is er aan de hand :S:S

Hebben meerdere hier last van?
Ik heb ook geen desktop start icon en niets in mn menustart. Moeten we dan ook nog Spore downloaden ofzo

In de manual staat: 'na de installatie vind je het spel onder Start>Ontspanning. Bij vroegere versies van Windows kijk je onder Start>Programma's (of Alle Programma's)."

Ik kan het niet vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')