Jeetje, wat klote joh.. Doe je zo'n operatie om scherp te kunnen zien, werkt het nog niet! Baal je niet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:49 schreef Belana het volgende:
net bij een optometrist geweest. links heeft een -0.75 cilinder en verder zijn beide ogen -0.5
mijn linkeroog is te droog, dat helpt ook niet.
enige optie om weer helemaal goed te kunnen zien is voor mij een bril en daar wil ik nu iig nog niet aan, daar ben ik te ijdel voor, maar ik denk dat ik in de toekomst niet anders zal kunnen.
bij de laserklinieken vertellen ze je veel niet. vooral veel positieve verhalen en verder weinig info.
Ik raad mensen aan om, indien mogelijk, eerst nachtlenzen te proberen, het geeft hetzelfde effect, maar dan zonder operatie.
Oke.. thanks voor de infoquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:48 schreef Belana het volgende:
nachtlenzen kunnen inmiddels zker tot -5, gisteren nog over gehad, dus informeer er eerst naar hoor!
Ja, ik baal, natuurlijk! Het is niet alsof ik niks kan zien, maar je hoopt er meer van.
Er zullen legio mensen zijn met deze sterkte die nog nooit een bril gehad hebben, maar ik ben jaren volkomen scherp zicht gewend geweest door een bril en dat maakt dat je daar aan gewend bent en dat ook zonder bril wilt.
waar bijvoorbeeld niet voldoende over gezegd wordt is dat bij het laseren je oogzenuwen aangetast worden en bij de 1 geneest dat prima, maar bij de ander dus niet. Mijn rechteroog is goed gegaan, links is te droog omdat die zenuwen het niet meer doen. Kan zijn dat dat nog hersteld, maar er zal veel tijd overheen gaan.
Door de droogheid zet mijn oog 's nachts op en kan ik 's ochtends de eerste 1,5 uur echt heel slecht zien. dat trekt daarna wel weer bij, maar leuk is anders. 's morgens op staan en in de auto springen is er niet bij
Er wordt, vind ik, door klinieken te laconiek gedaan over veel dingen. bij optical express wel iig.
droge ogen? ja, dat kan, hoeft niet. ja, jouw ogen zijn wat droog, maar het geneest allemaal goed hoor
Nogmaals, als het kan, probeer dan althans eerst nachtlenzen. het scheelt je veel geld en bovendien een operatie die niet zonder risico is.
succes!quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:01 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb komende week een afspraak voor een Quickscan bij Vision Clinics...ben benieuwd (vind het wel spannend)...
Het is maar het voor vooronderzoek vóór het echte vooronderzoek, is ook vrij kort heb ik begrepen, maar ben toch wel benieuwd of ik uberhaupt geschikt ben om te laseren en of ze al iets van een voorlopig advies geven welke methode eventueel zou kunnen...quote:
Ik heb in december een afspraak voor een vooronderzoek (wel bij een ander bedrijf) maar daar mag je na het onderzoek niet in de auto stappen.quote:Op zondag 2 november 2008 12:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Het is maar het voor vooronderzoek vóór het echte vooronderzoek, is ook vrij kort heb ik begrepen, maar ben toch wel benieuwd of ik uberhaupt geschikt ben om te laseren en of ze al iets van een voorlopig advies geven welke methode eventueel zou kunnen...
Als iemand nog een positief verhaal heeft, dan hoor ik het graag
Trouwens, kun je na het 'echte' vooronderzoek bij Vision Clinics gewoon autorijden?
Hoe is het inmiddels met jouw ogen Hierissieweer?
Je zegt dat je niets ziet, is het dan ook niet mogelijk om met het ov te gaan zelf?! (anders heb ik toch een probleempje...) Hoe lang duurt het voordat die druppels zijn uitgewerkt?quote:Op zondag 2 november 2008 21:42 schreef hierissieweer het volgende:
Ze druppelen je ogen met vloeistof, hierdoor ga je onscherp zien en ben je lichtgevoelig, buiten dat dat het een advies is, kan het ook gewoon niet, want je ziet niets.
Hoe het nu met mijn ogen is:
Nog steeds is links niet scherp en is niet scherper geworden. Rechts is prima en geen probleem.
Savonds heb ik nog steeds last van het inkomende licht. Dat wil zeggen dat ik uitstraling heb rond lichtbronnen zeg maar als de lamp de zon is, zitten daar allemaal zonnestralen omheen. Deels komt dit door mijn onscherpe linkeroog. maar het zit ook in rechts zelf. Het is wel aan het minderworden.
Daarnaast heb ik wat last van dat ik wat onzuiver zie in kunstlicht.
Maar ik merk dit echt alleen als ik er flink op let of als ik savonds iets aan het priegelen ben (splinter uit een hand halen bijv) maar in het algemeen dagelijkse gebruik is het goed.
Nog steeds geen spijt en reden om het niet te hebben laten doen! (behalve dat mijn scheve neus meer opvalt)
Nou misschien met een dikke zonnebril, dat het je net gaat, maar fijn is het niet. Dan toch maar liever iemand meenemen hoor!quote:Op zondag 2 november 2008 21:46 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Je zegt dat je niets ziet, is het dan ook niet mogelijk om met het ov te gaan zelf?! (anders heb ik toch een probleempje...) Hoe lang duurt het voordat die druppels zijn uitgewerkt?
Fijn dat je iig geen spijt hebt ondanks dat je zicht misschien (nog) niet optimaal is.
hier staat iets anders hoor, ik vind het vreemd wat jouw opticien zegt, vraag het ook nog eens ergens andersquote:Op zaterdag 1 november 2008 10:20 schreef Enfermera het volgende:
Heb even bij mijn opticien nagevraagd, en nachtlenzen gaan echt maar tot -4,50Too bad. Het blijft dus bij een bril en lenzen voor mij.
Hoelang is het nu geleden bij je?quote:Op maandag 3 november 2008 15:16 schreef Belana het volgende:
hierissieweer, je hebt dus dezelfde klachten als ik over gehouden. Bij mij is dat alleen maar erger geworden helaas. het vreemde wat ik heb is dat ik 's ochtends de eerste tijd niet goed kan zien, later trekt dat bij en ik merk nu in het najaar dat ik last heb van schemerlicht, last van alle lampen op straat en van auto's, alles schittert.
Ik wilde dat ik toentertijd die nachtlens had geprobeert, dat ik me er beter in verdiept had. Ik dacht dat nachtlenzen tot -4 gingen (dat is lang zo geweest, ik heb het wel eens onderzocht) terwijl dat dus intussen veranderd is.
Overigens "doe" ik het nog steeds zonder bril, wil er wel 1 hebben voor in de auto.
quote:Op donderdag 6 november 2008 17:32 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Vandaag de quickscan gehad. In principe ben ik geschikt om te worden gelaserd, maar er is altijd nog een kans dat bij het vooronderzoek blijkt dat dat niet kan.
Zelf vind ik het nog wel spannend om te worden gelaserd in december...zeker omdat ik eerder die maand nog naar de kaakchirurg moet. Heb dat ook aangegeven, hoop niet dat het een het ander in de weg staat uiteindelijk. Wordt dan wel een 'hoofd'-problemen-maand.
Ja, daarom had ik het ook nog voor dit jaar gepland..Hoorde gisteren echter dat als je de vooronderzoeken e.d. dit jaar doet en ook al betaald voor het laseren, dat je dan nog tot of t/m maart gelaserd kan worden bij Vision Clinics (ze hebben een deal gesloten met de belastingdienst), mocht iemand toch nog willen met belastingvoordeel...quote:Op donderdag 6 november 2008 23:57 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Succes! en nog net op tijd voor de belasting teruggave!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |