abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2008 @ 12:44:04 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61344589
Ik heb gisteren mijn ogen laten laseren. En dacht ik post mijn ervaringen maar eens op Fok, misschien hebben jullie daar dan wat aan. Nou goed, daar gaat hij dan.

4 augustus heb ik een vooronderzoek gehad bij vision clinics in Velp. Dit heeft een paar uurtjes gedaan en bestond uit het voornamelijk wachten, want er moesten van allerlij druppels inwerken, waarna er weer tests gedaan konden worden. Het begon met een gewone ogen test, waarna er een test volgegde die mijn ogen wat beter bekeek. Toen kreeg ik druppeltjes waardoor mijn oogpuppillen verder verwijde waardoor ze in mijn oog konden kijken, voordat de druppels ingewerkt waren duurde even, dus moest ik wachten. De druppels zorgde ervoor dat ik op een gegeven moment minder scherp zag en dat ik ook niet meer kon lezen. Toen weer een test om te kijken wat ik zag, daarna naar binnen in het oog gekeken. Daarna is er gemeten hoeveel traanvocht ik produceerde.
Dit was allemaal oke en hierna volgde een onderzoek bij de oogarts zelf die nog het een en ander nacheckte aan het oog en de dikte van mijn hoornvlies opmat. Dit allemaal oke en hij adviseerde mij de lasik, deze is minder belastend (snelle genezing, meer comfortabel, snelle behandeling)
Goed, de afspraak gemaakt voor 2 september in Utrecht, in de avond. (speciaal ingelaste avonden)

2 september kwam ik dus aan om 19uur, maar het liep helaas ernorm uit, Eerst volgde een korte check om te kijken wat mijn sterkte was, dit was gewoon goed en het zelfde als de vorige keer. Hierna volgde weer een hele tijd wachten en uiteindelijk werden we naar boven geroepen. Het was inmiddels al over 9 uur. Ik kreeg op dat moment een diazepam en diclofenac, althans dat stond in de papieren. Er stond op dat ik 2 pilletjes zou krijgen maar het waren er uiteindelijk 4, van 3 soorten. Stom dat ik op dat moment niet even heb gevraagt wat nou wat is, maar het was anders dan vooraf verteld was.
De diazepam deed uiteindelijk zijn werk en werd heel rustig, ontspannen en slaperig. Maar voor ik aan de beurt was was ik al weer over dit gevoel heen...

Ik werd naar binnen geroepen en kreeg een schort, haarnet en voetensokjes om en werd naar een wachtruimte geleid waar er pijnstillende druppeltjes in mijn ogen werden gedruppeld. Dit was een pijnlijk gebeuren! Vervolgens, werd ik naar een andee wachtruimte geleid waar ik weer gedruppeld werd en een paar minuutjes gezeten heb.

Toen begon het echte werk, het snijden van de flapjes. Eerst weer druppelen wannaar er een ringetje komt in je oog die zich aanzuigt. Op het moment dat hij daadwerkelijk aanzuigt valt je zicht even weg en het word zwart. Dan komt er een ander dingetje op. Maar door elke keer de pijnscheut van die zuignap, gingen mijn ogen dicht en schoten die zuignappen uit de vacuüm. Na een paar keer proberen heeft de oogarts een andere oogarts er bij gehaald. Uiteindelijk is het rechts naar 3x gelukt en links na de 5de keer. Een heel onprettig gevoel, en de dokter zei ook meteen dat ik er last van zou hebben, omdat het geneusd was...

Toen dit klaar was naar een andere ruimte waar men ging laseren.Ik kreeg spreiders in mijn oog, er werd weer gedruppeld en toen gelaserd. De klemmen erinzetten en het drekken en duwen aan het oog(en de gedeelten er omheen) waren absoluut niet prettig, logisch te verklaren door de beurse ogen. Toen het laseren.
Het laseren op zich is absoluut niet vervelend of erg of wat dan ook, je ziet een lichtje boven je oog en daar moet je naar blijven kijken, op een gegeven moment ruik je wat verbrand vlees, maar is niet ongemakkelijk ofzo.
Dan wordt je oog gespoeld, waarna de oogarts in je oog gaat klooien om het flapje goed te zetten. Dit is niet fijn en de 2de keer al helemaal niet (eerst rechts en toen links) Ik was blij dat ik er van af was. Maar eerst werd er nog weer gedruppeld en word je naar de wachtruimte(verkoeverkamer) geleid waar je in een libank kunt gaan zitten met je ogen dicht voor een kwartier lang. Na dit kwartier word je weer gedruppeld en mag je naar huis toe, het was inmiddels 22:30.

Na de behandeling kon ik mijn ogen niet meer openkrijgen, het deed gewoon zeer. Maar ik moest die avond om de kwartier blijven druppelen voor nog 2 uur lang. Dus lag uiteindelijk om 1 uur in bed.

Bij het naar het slapen gaan moet je een speciale skibriul dragen, zodat je snachts niet in je ogen gaat wrijven, wat dus ook niet mag voor 2 weken. Ook moet je 2 weken lang een zonnebril dragen buiten. (altijd, ongeacht het weer of het dagdeel(dus ook savonds)

Vanmorgen opgestaan want ik moest naar de contôle. Op zich ging het opendoen van mijn ogen goed, ik had verhalen gelezen dat het groot de kans was dat ze dicht gingen zitten... Was bij mij niet zo.
Het zicht was nog steeds niet echt het je van het en zag eigenlijk gewoon wazig. Weer gedruppeld en dat soort dingen

Met de trein naar utrecht toe en merkte langzaam maar zeker dat mijn zicht beter ging worden. Eenmaal weer bij de kliniek zag ik met rechts gewoon goed, maar het voelde net of er een korrel zand in zat.
Links zag ik nog steeds wazig.

Contrôle gehad, wat eigenlijk gewoon een oogmeting is en ff kijken of je flapje goed over je oog ligt, gehad. Rechts was mijn zicht indd 100% links nog niet, maar het herstel ging voorspoedig volgens de optometrist. Dus na 5 minuten weer naar huis toe.

Ik begin nu steeds beter te wennen aan het verschil in zicht van de beide 2 ogen. Echte pijn oid heb ik niet meer, alleen het druppelen is soms vervelend. het zicht is op dit moment ook nog niet goed. (links is nog steeds wazig dus) maar denk dat dit morgen al een stukje zal afnemen...

Tot zover...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 3 september 2008 @ 12:52:12 #2
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61344752
Wat zijn de precieze voorwaarden om zo'n laser te mogen doen. Ik heb namelijk pas ongeveer 3 jaar een bril en ben 22 jaar. Kan ik mijn ogen dan laten laseren?
  woensdag 3 september 2008 @ 12:54:43 #3
190186 hierissieweer
pi_61344816
Als je ogen minstens een jaar stabiel zijn en je boven de 18 jaar bent...
En als je ogen in goede conditie zijn
  woensdag 3 september 2008 @ 12:57:05 #4
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61344874
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:54 schreef hierissieweer het volgende:
Als je ogen minstens een jaar stabiel zijn en je boven de 18 jaar bent...
En als je ogen in goede conditie zijn
hoe toon je aan dat je ogen al een jaar stabiel zijn?
pi_61344883
Ik twijfel al een hele rijd, maar eigenlijk durf ik gewoon niet, en als ik dan lees dat het best wel pijn doet enzo...
Hoe lang heb jij er over nagedacht om het te laten doen? En mag ik vragen wat het gekost heeft?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61344902
Je hebt dus Lasek gehad? Ik heb het zelf ook bij VisionClinics laten doen, ook een keer in Velp geweest, maar meestal bij die in Bussum geweest (zit er nu een in Utrecht of bedoel je die in Bussum?).
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 3 september 2008 @ 13:00:32 #7
190186 hierissieweer
pi_61344953
overigens, de foto's:

vanmorgen:

nu net:

En de zonnebril:
pi_61344957
Ik twijfel ook heel erg. Heb al me hele leven een bril en me ogen zijn vrij stabiel (ik zie niet elk jaar slechter)

Bij welk bedrijf heb jij het laten doen?
pi_61345006
Hoeveel kost het eigenlijk ongeveer? En hoe zit het met vergoeding?
  woensdag 3 september 2008 @ 13:10:35 #10
190186 hierissieweer
pi_61345135
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:58 schreef Naamah het volgende:
Je hebt dus Lasek gehad? Ik heb het zelf ook bij VisionClinics laten doen, ook een keer in Velp geweest, maar meestal bij die in Bussum geweest (zit er nu een in Utrecht of bedoel je die in Bussum?).
Er is in utrecht er pas eentje geopend, volgens mij ook echt net...
  woensdag 3 september 2008 @ 13:17:28 #11
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_61345282
Je hebt je beeldscherm vast op heel donker staan nu, of heb je blind getyped?
En: wat is: "heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk"? Als in: ik ga dood!, dartpijltje in je oog.....?
En: wat is "het snijden van de flapjes"?
Life in the so-called space age.
  woensdag 3 september 2008 @ 13:19:50 #12
190186 hierissieweer
pi_61345335
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:00 schreef Moozzie het volgende:
Ik twijfel ook heel erg. Heb al me hele leven een bril en me ogen zijn vrij stabiel (ik zie niet elk jaar slechter)

Bij welk bedrijf heb jij het laten doen?
Vision clinics, omdat ik daar de beste dingen over heb gelezen.
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:03 schreef lienelien het volgende:
Het koste mij 3000 euro, bij vison clinics. Optical express bied het aan voor 599 per ook (als ik het goed heb) Maar heb daat niet zo veel over terug gelezen en is minder ondersteund door diverse organisaties. (en naar het schijnt komen daar kosten weer bij)

Ik heb voor vision clinics gekozen omdat hun mij meer betrouwbaar leken, door onder andere de reviews die ik las de ondersteuning door diverse organisaties. Dan betaal ik maar wat meer, maar dan weet ik tenminste dat het goed zit.

De vergoeding: Kan via de zorgverzekering, moet je in je polisblad kijken, er is ook nog wel ergens een vergoedingen overzicht te vinden op internet, maar die kan ik zo niet zien.

Belasting, lees dan hier verder: Hoe doe ik dit belastingtechnisch --> ooglaseren?
  woensdag 3 september 2008 @ 13:21:15 #13
190186 hierissieweer
pi_61345365
Overigens heb ik een femtolasik gehad (die heeft die 599 euro aanbieder ook niet, maar is wel "veiliger"

http://www.visionclinics.nl/contentpage.aspx?path=femtolasik
pi_61345381
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:19 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Vision clinics, omdat ik daar de beste dingen over heb gelezen.
Oke bedankt
Ik zie het nu ook staan in je OP, las eroverheen
  woensdag 3 september 2008 @ 13:23:58 #15
190186 hierissieweer
pi_61345430
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:17 schreef Icefire1971 het volgende:
Je hebt je beeldscherm vast op heel donker staan nu, of heb je blind getyped?
En: wat is: "heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk"? Als in: ik ga dood!, dartpijltje in je oog.....?
En: wat is "het snijden van de flapjes"?
Het gewone licht binnen is prima te doen, hoef daar niets voor aan te passen. Buiten is de zonnebril net iets prettiger. Maar de lichtgevoeligheid is net iets meer als normaal zou zijn en valt mij zat mee.

Heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk: Zeer branderig geviel vaarvan je weg wilt rennen.

Snijden van flapjes: http://www.visionclinics.nl/movie.aspx?path=IntralaseAnim.mpg
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:24:43 #16
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61345445
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:03 schreef lienelien het volgende:
Ik heb het paar jaar terug laten doen en er wordt niets vergoed. Ik betaalde toen, in een privékliniek op Schiphol, iets van 2,5 duizend euro, maar dat geld vind ik het achteraf dubbel en dwars waard. Je kunt het geld wel opgeven aan de belastingdienst als buitengewoon medische kosten, dan krijg je nog een kleine belastingmeevaller.

Ik kan het verhaal van de TS onderschrijven. Leuk is het niet, daarnaast ben ik een stresskip, dus verliep het laseren zelf ook niet vlot. Al met al zijn ze daadwerkelijk maar een paar minuutjes bezig en kun je een uurtje na de ingreep weer naar huis als het 'losgelaserde flapje' weer is aangezogen en dichtgegroeid.

Ik had tijdens het naar huis gaan echt last van napijn, maar dat heeft niet iedereen. Ik ben toen thuis een paar gaan slapen, toen ik daarna wakker werd voelde ik de overgevoeligheid (een soort oogkramp), maar heb toen gedacht: nu moet ik ook doorzetten, dus gewoon ogen open en na een paar minuten waren mijn ogen gewend aan het licht. Daarna was de 'echte' overgevoeligheid weg en verdere napijnen heb ik niet gehad.

De volgende ochtend, naar de controle, heb ik zelfs zelf weer gereden; het beeld was gewoon goed en scherp.

Ik kreeg overigens geen skibril mee, of zonnebriladvies. Hoewel ze dat wel aanraden, als ik last zou hebben van mijn ogen. Zodoende loop ik nu nog van maart tot oktober met een zonnebril, maar ook daarvoor was ik altijd al gevoelig voor zonlicht.

Zoals ik al schreef: ik vond het het geld dubbel en dwars waard. Ik had het laatste halfjaar met slechte ogen harde lenzen, die ik slecht verdroeg. Ik liep altijd te knijpen en te tranen en had hoofdpijn, nekpijn en rugpijn door die krengen. De zomer daarna zijn we gaan trekken door Europa en wat is het heerlijk om wakker te worden en te kunnen zien en niet te hoeven knoeien met lenzen of wat dan ook. Nu is dat ongeveer 4 jaar terug en ik heb nog steeds geen spijt.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 3 september 2008 @ 13:25:44 #17
190186 hierissieweer
pi_61345464
Dit is de website van optical express, de geen die het aanbied voor 595 euro. Ik zet hem er maar even bij, voor het geval mensen willen checken en dat het anders overkomt als spam van mijn kant.
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:26:33 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61345488
Ik heb het overigens laten doen bij Eye Centre Europe.
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:27:22 #19
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61345505
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:25 schreef hierissieweer het volgende:
Dit is de website van optical express, de geen die het aanbied voor 595 euro. Ik zet hem er maar even bij, voor het geval mensen willen checken en dat het anders overkomt als spam van mijn kant.
Dan kun je deze er ook naast zetten: http://www.ooglaservergelijking.nl

Dan kan iedereen zelf checken.
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 13:31:51 #20
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61345605
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:25 schreef hierissieweer het volgende:
En dan lees je dit:
quote:
Alleen op vooronderzoek geweest. Ik gaf diredt aan dat ik de voorkeur gaf aan een LASEK behandeling. Na een gesprek en een aantal onerzoeken adviseerde de dienstdoende optimetrist me om Lasik met wavefront en interlase te laten uitvoeren. Op mijn vraag waarom niet Lasek was dat Lasek meer risico\'s had en meer pijn deed. Op de vraag welke risico\'s lasek meer had dan lasik kreeg ik een ontwijkend antwoord. De prijs was niet 595 maar 1650 per oog.
Zo kan ik het ook.
pi_61345671
Ik krijg al last van me ogen van jullie verhalen
pi_61345707
Apart.. ik kende Femtolasik niet.. Moet wel zeggen dat je oog er dramatisch uitziet zeg! Ik heb dat dus helemaal niet gehad, mijn ogen zagen er echt gewoon normaal uit, helemaal niet rood! Maar zal er vast bijhoren hoor
pi_61345750
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:34 schreef Moozzie het volgende:
Ik krijg al last van me ogen van jullie verhalen
Ja he! En dan vooral die foto's... Wie weet later ooit eens, maar voorlopig geen lasers aan mijn lijf
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61345803
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:23 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Het gewone licht binnen is prima te doen, hoef daar niets voor aan te passen. Buiten is de zonnebril net iets prettiger. Maar de lichtgevoeligheid is net iets meer als normaal zou zijn en valt mij zat mee.

Heel onprettig, absoluut niet fijn en heel pijnlijk: Zeer branderig geviel vaarvan je weg wilt rennen.

Snijden van flapjes: http://www.visionclinics.nl/movie.aspx?path=IntralaseAnim.mpg
Zonnebril is trouwens ook (vooral) prettig tegen wind buiten. Zo.. dát deed pijn in het begin!!!
  woensdag 3 september 2008 @ 13:40:59 #25
190186 hierissieweer
pi_61345834
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:27 schreef belsen het volgende:

[..]

Dan kun je deze er ook naast zetten: http://www.ooglaservergelijking.nl

Dan kan iedereen zelf checken.
die kende ik niet, maar een goede tip!

Overigens:
De behandeling opzich is echt niet lekker. Maar hiervoor heb ik een week lang harde lenzen proberen te dragen (zachte was geen optie omdat die na 5 uur mijn ogen uit branden) Maar de pijn na de behandeling en het zicht is minder erg dan de gewenningsperiode van harde lenzen.(zelfs daarmee vergeleken gewoon prettig) Vind ik dan

Overigens heb ik voor mijzelf dit sommetje gemaakt. Ik ben nu 23 en hoop nog 60 jaar te leven. Elke 1,5 jaar een nieuwe bril, zijn dus nog 40 brillen die ik zou moeten verslijten. Dat keer 350=14000 euro. Dus het laseren scheelt mij 11 duizend euro (in mijn leven) En dan heb ik er nog geen eens de extra meeerkosten voor zonnebrillen op sterkte mee gerekend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')