Precies.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:12 schreef Frollo het volgende:
TS, hoe vaak moeten we het nog uitleggen: Er is geen hiaat.
Dat lijkt me dus ook. Men komt er vanzelf achter dat er geen kind is, en dan heb je een probleem natuurlijk.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De controle is er natuurlijk gewoon. Consultatiebureau, kinderbescherming, basisschool. Binnen een paar jaar loop je gegarandeerd tegen de lamp en mag je de kinderbijslag terugbetalen.
Dus waarom zou je dure controle-mechanismes inbouwen voor iets dat helemaal geen probleem is?
quote:Op woensdag 3 september 2008 13:49 schreef bureaucratische_baby het volgende:
Hoe moet je dan wel een "bureaucratische molen" aanpakken? Ik denk dat men hiervan niet eens bewust was/is.
De ambtenaar was anders goed van vertrouwen. Net als tot nu toe waarschijnlijk 100% van de mensen die een kindje aangeven bij de gemeente. De enige die niet goed bezig zijn geweest en de boel belazerd hebben zijn die vriendjes van je.quote:Het goede van de mensch lijkt me al een paar jaar een utopie. Het is niet anders.
uh, hier dus wel.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:57 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja van het ziekenhuis krijg je een papierwinkel mee. Na een thuisbevalling echter niet.
quote:Studenten stunten met verzonnen baby
UTRECHT - De gemeente Utrecht gaat aangifte doen tegen een groep studenten van de Utrechtse Kunstacademie die een fictieve baby hebben aangegeven bij de burgerlijke stand.
Met de stunt wilden ze aantonen dat het voor iedereen mogelijk is om op papier een baby te baren. ,,En dat terwijl de overheid de mond vol heeft van burgers optimaal controleren,'' schrijven de studenten op hun weblog.
Sanne Jongbloed zag op 27 augustus het denkbeeldige levenslicht zonder dat er seks of zwangerschap aan te pas kwam. De studenten stapten simpelweg naar de balie en doorliepen de registratieprocedure voor een pasgeborene. Zonder controle kreeg Sanne een plekje in de computers van de overheid.
Burgemeester Wolfsen feliciteerde de studenten per brief met hun 'pasgeboren dochter' en de ouders ontvingen een Utrechts rompertje thuis. De stunt was geslaagd. Sanne had een Burgerregistratienummer, was ingeschreven voor de crèche en stond ook al op de wachtlijst voor de basisschool.
,,Wij vertrouwen onze overheid met het beheren van persoonsgegevens, maar hoe betrouwbaar is die informatie? Kun je een identiteit creëren die alleen op papier bestaat?'' vragen de studenten zich hardop af op hun weblog blogspot.com. Ja, dus.
Dinsdag maakten de studenten een eind aan het verzonnen leven van Sanne. Een dag later brachten ze de gemeente op de hoogte van hun bevindingen. Die doet aangifte bij de politie.
Volgens Burgerzaken is het strafbaar om iemand vals aan te geven bij de burgerlijke stand. Bovendien komt het bedrog al na pakweg een week uit, als de baby een hielprikje moet krijgen.
quote:Op woensdag 3 september 2008 15:29 schreef nietzman het volgende:
Mijn God, dit moeten de meest saaie five minutes of fame in de geschiedenis van de Westerse wereld zijn.
Eh, ja, dat doen kunstenaars al millennia lang.quote:Kun je een identiteit creëren die alleen op papier bestaat?
quote:Op donderdag 4 september 2008 14:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Eh, ja, dat doen kunstenaars al millennia lang.
Je plaatje doet het niet, maar je bedoelt deze neem ik aan?quote:Op donderdag 4 september 2008 15:43 schreef LENUS het volgende:
[ afbeelding ]
HAHAHA TS gaat met deze losers om. Moet je die gast linksonder zien![]()
De loco-burgemeester kan besluiten dat er geen aangifte wordt gedaan (danwel het college van B en W er van overtuigen geen aangifte te doen). Dan is het 'geregeld' natuurlijk.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:17 schreef bureaucratische_baby het volgende:
De loco-burgemeester (De burgemeester zit in China) vond het wel ludiek, naar ik begreep, en zou het wel even oplossen. Ik vraag me af of hij dat wel zo even kan "regelen".
Ben benieuwd of de gemeente idd aangifte gaat doen.
Ow en van dat hielprikje... da's natuurlijk geen verplichting.
Valse aangifte doenquote:Op woensdag 3 september 2008 14:20 schreef Hephaistos. het volgende:
De controle is er natuurlijk gewoon. Consultatiebureau, kinderbescherming, basisschool. Binnen een paar jaar loop je gegarandeerd tegen de lamp en mag je de kinderbijslag terugbetalen.
Dus waarom zou je dure controle-mechanismes inbouwen voor iets dat helemaal geen probleem is?
Eeehm, ik weet niet met wie jij allemaal omgaat, maar zie je die debiel met muts en plo-sjaal? Daarnaast een of andere nog-niet-uit-de-kast-zijnde Mr. Bean look-a-likequote:Op donderdag 4 september 2008 17:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je plaatje doet het niet, maar je bedoelt deze neem ik aan?
[ afbeelding ]
Beetje vreemde reactie om dit neer te zetten als een groep nerdsVraag me af hoe cool jouw vriendengroep er dan wel niet uit moet zien
Eeeh, je wil niet weten hoever immigranten willen gaan voor een ID kaart. Dus hier geef je idd een hele goede tip voor onze vrinden die geen illegale kinderen willen, maar wel een familielied of bekende hebben in NL die wel gewoon legaal isquote:Op donderdag 4 september 2008 20:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Het enige wat ik kan verzinnen wat een kwaadwillend persoon hiermee zou kunnen doen, is om een kind van illegale ouders een legale identiteit te laten krijgen. Dan komt het ook niet naar voren bij de hielprik. En er komt gewoon een kind opdagen op de kleuterschool. Nog steeds een uiterst gecompliceerde zoniet onmogelijke constructie (vind maar es een Nederlandse die hieraan wil) dus om dit nou zo op te blazen alsof je iets ge-wel-digs hebt blootgelegd
Dat hoef je mij niet te vertellen hoorquote:Op donderdag 4 september 2008 23:07 schreef pimbah het volgende:
[..]
Eeeh, je wil niet weten hoever immigranten willen gaan voor een ID kaart.
Het is alleen vrij onbruikbaar, want het vergt een levenslange medeplichtige, namelijk de zogenaamde ouder van het kind. Het kan volgens mij nooit lukken om een kindje langs alle inentingen, leerplichten, consultatiebureaubezoeken en al te loodsen terwijl er een nepmoeder bij betrokken moet zijn. Ik bedoel, dan staat daar een "Bert Jansma" met kroeshaar en twee ouders met rudimentair Nederlands op de eerste schooldagquote:Dus hier geef je idd een hele goede tip voor onze vrinden die geen illegale kinderen willen, maar wel een familielied of bekende hebben in NL die wel gewoon legaal is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |