abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2008 @ 15:12:14 #51
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_61348238
TS, hoe vaak moeten we het nog uitleggen: Er is geen hiaat.

Niemand kan zomaar wegkomen met een valse aangifte. Al bij het eerste hielprikje loop je tegen de lamp en anders later wel, zoals Hephaistos. aangeeft.
Het heeft geen zin en geen nut om een valse geboorteaangifte te doen. Daarom gebeurt het ook gewoon niet en daarom hoeft deze 'maas in de wet' niet gedicht te worden.

Maar succes verder met jullie onderzoeksjournalistiek.
  woensdag 3 september 2008 @ 15:21:25 #52
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61348506
ik kan ook makkelijk geld krijgen van de belastingdienst trouwens.
[KNE]-Mod
  woensdag 3 september 2008 @ 15:23:33 #53
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61348568
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:12 schreef Frollo het volgende:
TS, hoe vaak moeten we het nog uitleggen: Er is geen hiaat.
Precies.

Kosten/baten.

Het risico van dit (deze?) "hiaat" is nu eenmaal nihil.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 3 september 2008 @ 15:29:47 #54
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61348745
Mijn God, dit moeten de meest saaie five minutes of fame in de geschiedenis van de Westerse wereld zijn.
Ik ga naar huis.
  woensdag 3 september 2008 @ 15:31:57 #55
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61348810
Ik vrees dat ze ook net de komkommertijd met 2 a 3 weken gemist hebben.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61348953
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:20 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De controle is er natuurlijk gewoon. Consultatiebureau, kinderbescherming, basisschool. Binnen een paar jaar loop je gegarandeerd tegen de lamp en mag je de kinderbijslag terugbetalen.

Dus waarom zou je dure controle-mechanismes inbouwen voor iets dat helemaal geen probleem is?
Dat lijkt me dus ook. Men komt er vanzelf achter dat er geen kind is, en dan heb je een probleem natuurlijk.
  woensdag 3 september 2008 @ 16:07:55 #57
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_61349891
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:49 schreef bureaucratische_baby het volgende:

Hoe moet je dan wel een "bureaucratische molen" aanpakken? Ik denk dat men hiervan niet eens bewust was/is.
je creeert juist een bureaucratische molen door dit soort onzinnige "tests". Je test toch hoe waterdicht de bureaucratie is? Hoe denk je dat ze dit gaan oplossen? Juist, door nog meer bureaucratie.
Nu mag een ambtenaar dus nooit meer een kind inschrijven zonder bewijsje al is het een klein dorp en kent hij de ouders al 20 jaar.
[/quote]
quote:
Het goede van de mensch lijkt me al een paar jaar een utopie. Het is niet anders.
De ambtenaar was anders goed van vertrouwen. Net als tot nu toe waarschijnlijk 100% van de mensen die een kindje aangeven bij de gemeente. De enige die niet goed bezig zijn geweest en de boel belazerd hebben zijn die vriendjes van je.

Spijkers zoeken op laag water dit
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 september 2008 @ 16:11:39 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61349992
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:57 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja van het ziekenhuis krijg je een papierwinkel mee. Na een thuisbevalling echter niet.
uh, hier dus wel.
pi_61351595
Ja, bij-zon-der handig om deze 'misstand' aan de kaak te stellen. Zul je zien dat het naar aanleiding hiervan straks nodig wordt om je baby uit de couveuse te rukken en mee te nemen naar het gemeentehuis om aangifte te doen.
pi_61374814
Op de voorpagina van http://www.ad.nl/

http://www.ad.nl/utrecht/(...)_verzonnen_baby.html
quote:
Studenten stunten met verzonnen baby
UTRECHT - De gemeente Utrecht gaat aangifte doen tegen een groep studenten van de Utrechtse Kunstacademie die een fictieve baby hebben aangegeven bij de burgerlijke stand.

Met de stunt wilden ze aantonen dat het voor iedereen mogelijk is om op papier een baby te baren. ,,En dat terwijl de overheid de mond vol heeft van burgers optimaal controleren,'' schrijven de studenten op hun weblog.

Sanne Jongbloed zag op 27 augustus het denkbeeldige levenslicht zonder dat er seks of zwangerschap aan te pas kwam. De studenten stapten simpelweg naar de balie en doorliepen de registratieprocedure voor een pasgeborene. Zonder controle kreeg Sanne een plekje in de computers van de overheid.

Burgemeester Wolfsen feliciteerde de studenten per brief met hun 'pasgeboren dochter' en de ouders ontvingen een Utrechts rompertje thuis. De stunt was geslaagd. Sanne had een Burgerregistratienummer, was ingeschreven voor de crèche en stond ook al op de wachtlijst voor de basisschool.

,,Wij vertrouwen onze overheid met het beheren van persoonsgegevens, maar hoe betrouwbaar is die informatie? Kun je een identiteit creëren die alleen op papier bestaat?'' vragen de studenten zich hardop af op hun weblog blogspot.com. Ja, dus.

Dinsdag maakten de studenten een eind aan het verzonnen leven van Sanne. Een dag later brachten ze de gemeente op de hoogte van hun bevindingen. Die doet aangifte bij de politie.

Volgens Burgerzaken is het strafbaar om iemand vals aan te geven bij de burgerlijke stand. Bovendien komt het bedrog al na pakweg een week uit, als de baby een hielprikje moet krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bureaucratische_baby op 04-09-2008 14:12:50 ]
  donderdag 4 september 2008 @ 14:08:41 #61
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61374962
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:29 schreef nietzman het volgende:
Mijn God, dit moeten de meest saaie five minutes of fame in de geschiedenis van de Westerse wereld zijn.
  donderdag 4 september 2008 @ 14:11:22 #62
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_61375047
quote:
Kun je een identiteit creëren die alleen op papier bestaat?
Eh, ja, dat doen kunstenaars al millennia lang.
pi_61375208
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:11 schreef Frollo het volgende:

[..]

Eh, ja, dat doen kunstenaars al millennia lang.

Ben zelf gaan nadenken na deze stunt. Ook nav reacties gisteren, met name van Zuchtje.
"Wat is het doel van deze actie?"... "Wat is kunst?" (Het zijn immers studenten van de HKU)

Kunst is denk ik prikkelen van zintuigen en geest, (las dat ergens en vond het wel kloppen) Voor mij klopte het wel. Ondanks dat veel mensen kennelijk het uitermate saai vinden (dat mag natuurlijk gewoon) ik vond het wel een interessant concept.

De loco-burgemeester (De burgemeester zit in China ) vond het wel ludiek, naar ik begreep, en zou het wel even oplossen. Ik vraag me af of hij dat wel zo even kan "regelen".

Ben benieuwd of de gemeente idd aangifte gaat doen.

Ow en van dat hielprikje... da's natuurlijk geen verplichting.

[ Bericht 4% gewijzigd door bureaucratische_baby op 04-09-2008 14:23:38 ]
pi_61376834
De vraag "wat is het doel?" blijft wat mij betreft gewoonovereind hoor.
En "het prikkelen van de zintuigen" is imho een slappe definitie van kunst, dan zijn bv. alle marketeers ook kunstenaars en hoewel marketing een hele kunst is is dat toch anders, niet?

Verder heeft de "OMGWTFBBQ dat dit toch allemaal mogelijk is!" approach wat mij betreft niet zoveel kunstzinnige waarde, maar het lijkt meer op marketing, dat dan weer wel. Bourdieu zou dan misschien vinden dat dat nou bij uitstek iets is voor de kunstwereld, wellicht.

Ja, ja "wat is kunst?" maar om nou maar een onbezonnen actie te beginnen uit de naam van de kunst en die actie op zich tot kunst te verheffen, nah, ik heb daar niet zoveel mee. Sowieso, hard iets roepen over de bureaucratisering is echt zo Weberiaans, maar helaas hoort een literatuurstudie er dan weer ineens niet bij.
[KNE]-Mod
pi_61376843
Al mijn posts zijn ook een kunstproject trouwens.
[KNE]-Mod
  donderdag 4 september 2008 @ 15:43:38 #66
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61377089

HAHAHA TS gaat met deze losers om. Moet je die gast linksonder zien

[ Bericht 42% gewijzigd door LENUS op 04-09-2008 15:54:23 ]
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 4 september 2008 @ 15:44:37 #67
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61377106

hahaha moet je kijken wat een nerds
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_61379089
Een paar k*t studentjes die niet begrijpen hoe het er in het echte leven aan toegaat.
Dat is niet echt een reden voor een "kunst" project.

Ik hoop dat ze een boete krijgen voor het doen van valse aangifte.. Kunnen ze die inlijsten.. Als onderdeel van hun leerproces.
  donderdag 4 september 2008 @ 17:08:55 #69
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61379286
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:43 schreef LENUS het volgende:
[ afbeelding ]
HAHAHA TS gaat met deze losers om. Moet je die gast linksonder zien

Je plaatje doet het niet, maar je bedoelt deze neem ik aan?

Beetje vreemde reactie om dit neer te zetten als een groep nerds Vraag me af hoe cool jouw vriendengroep er dan wel niet uit moet zien
pi_61380658
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:17 schreef bureaucratische_baby het volgende:

De loco-burgemeester (De burgemeester zit in China ) vond het wel ludiek, naar ik begreep, en zou het wel even oplossen. Ik vraag me af of hij dat wel zo even kan "regelen".

Ben benieuwd of de gemeente idd aangifte gaat doen.

Ow en van dat hielprikje... da's natuurlijk geen verplichting.
De loco-burgemeester kan besluiten dat er geen aangifte wordt gedaan (danwel het college van B en W er van overtuigen geen aangifte te doen). Dan is het 'geregeld' natuurlijk.

De burgemeester kan natuurlijk simpelweg in China op vakantie zijn.

En misschien is het hielprikje geen verplichting, het is een kwestie van tijd voor men er achter komt dat er geen kind is.
pi_61381422
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:20 schreef Hephaistos. het volgende:
De controle is er natuurlijk gewoon. Consultatiebureau, kinderbescherming, basisschool. Binnen een paar jaar loop je gegarandeerd tegen de lamp en mag je de kinderbijslag terugbetalen.

Dus waarom zou je dure controle-mechanismes inbouwen voor iets dat helemaal geen probleem is?
Valse aangifte doen
4 jaar kinderbijslag incasseren
overlijdensacte vervalsen
of (nog beter) kind laten verhuizen naar Turkije of Marokko en doorblijven incasseren.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 4 september 2008 @ 19:42:08 #72
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61382951
de gemeente geeft de gegevens door aan het consultatieburo.. Deze willen een afspraak maken voor de gehoortest en een 'intake-gesprek'..
Als je dit weigert of gewoon geen gehoor aan geeft, moet je eens kijken hoe snel jeugdzorg op de stoep staat..

Binnen 2 maanden was het dus sowieso uitgekomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 4 september 2008 @ 20:19:14 #73
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61383859
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:08 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je plaatje doet het niet, maar je bedoelt deze neem ik aan?

[ afbeelding ]

Beetje vreemde reactie om dit neer te zetten als een groep nerds Vraag me af hoe cool jouw vriendengroep er dan wel niet uit moet zien
Eeehm, ik weet niet met wie jij allemaal omgaat, maar zie je die debiel met muts en plo-sjaal? Daarnaast een of andere nog-niet-uit-de-kast-zijnde Mr. Bean look-a-like
pi_61385040
Het enige wat ik kan verzinnen wat een kwaadwillend persoon hiermee zou kunnen doen, is om een kind van illegale ouders een legale identiteit te laten krijgen. Dan komt het ook niet naar voren bij de hielprik. En er komt gewoon een kind opdagen op de kleuterschool. Nog steeds een uiterst gecompliceerde zoniet onmogelijke constructie (vind maar es een Nederlandse die hieraan wil) dus om dit nou zo op te blazen alsof je iets ge-wel-digs hebt blootgelegd
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61388811
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Het enige wat ik kan verzinnen wat een kwaadwillend persoon hiermee zou kunnen doen, is om een kind van illegale ouders een legale identiteit te laten krijgen. Dan komt het ook niet naar voren bij de hielprik. En er komt gewoon een kind opdagen op de kleuterschool. Nog steeds een uiterst gecompliceerde zoniet onmogelijke constructie (vind maar es een Nederlandse die hieraan wil) dus om dit nou zo op te blazen alsof je iets ge-wel-digs hebt blootgelegd
Eeeh, je wil niet weten hoever immigranten willen gaan voor een ID kaart. Dus hier geef je idd een hele goede tip voor onze vrinden die geen illegale kinderen willen, maar wel een familielied of bekende hebben in NL die wel gewoon legaal is
pi_61422629
quote:
Op donderdag 4 september 2008 23:07 schreef pimbah het volgende:

[..]

Eeeh, je wil niet weten hoever immigranten willen gaan voor een ID kaart.
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor
quote:
Dus hier geef je idd een hele goede tip voor onze vrinden die geen illegale kinderen willen, maar wel een familielied of bekende hebben in NL die wel gewoon legaal is
Het is alleen vrij onbruikbaar, want het vergt een levenslange medeplichtige, namelijk de zogenaamde ouder van het kind. Het kan volgens mij nooit lukken om een kindje langs alle inentingen, leerplichten, consultatiebureaubezoeken en al te loodsen terwijl er een nepmoeder bij betrokken moet zijn. Ik bedoel, dan staat daar een "Bert Jansma" met kroeshaar en twee ouders met rudimentair Nederlands op de eerste schooldag
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')