abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61344011
Anders schrijf je even een baby in bij het geboorte register, alleen bestaat het totaal niet!
De baby bestaat alleen op papier. Ja je leest het goed... een bureaucratische baby!

Ik viel van me stoel van verbazing. Zo simpel. Je gaat naar het gemeentehuis en je meldt dat je een kind komt aangeven. Moeders hoeft niet mee, kind hoeft niet mee. De vader trouwens ook niet. (Anders geef je je vervelende buurman even een kind )

Alleen moet de aangever zich legitimeren.
Et voila! Da's alles. Vervolgens heb je een "kind". Met alle toeters en bellen, welkomstbrief, oproep voor hielprik, je kan kinderbijslag gaan aanvragen etc.

Een groep studenten heeft dit gedaan. Op een website ze verslag. Zelfs heel openbaar persberichten de deur uitgedaan. Officiele instanties hebben, na een week, niets in de gaten.

Alles gaat via het "burgerservicenummer" tegenwoordig, maar "een accountje aanmaken" gaat wel heel makkeijk.
quote:
Wij hebben woensdag 27 augustus een kind gekregen.
Hiervoor heeft de 'moeder' niks hoeven doen; geen sex met de vermeende vader, ze heeft hem zelfs niet eens naakt gezien. Naar ons weten is ze niet zwanger geweest. Noch is ze bevallen.
Sanne Jongbloed staat ingeschreven in het gemeenteregister.
Daarvoor hadden we alleen maar een naam, de adresgegevens, de geboortedatum en geboorte-gemeente nodig van de 'moeder'. Gegevens die je als vrouw bij vele gelegenheden vrijgeeft. Zij hoefde geen toestemming te verlenen, schriftelijk noch persoonlijk om bijschrijving van het kind te accepteren. Ook naar bewijs van het bestaan van het kind, vlees en bloed, werd bij het bevolkingsregister niet eens gevraagd.
lees verder

Gezellige welkomstbrief

We schrijven het alvast in voor opvang

[ Bericht 1% gewijzigd door bureaucratische_baby op 03-09-2008 12:25:36 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 september 2008 @ 12:20:28 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61344054
Ja natuurlijk kan dat zo. De moeder is net bevallen en het kind mag de eerste week niet naar buiten. God wat een nieuws

En verder, kutspam voor een tyfus blogje en je kan nog geen foto's hotlinken ook... lul
pi_61344070
Ik snap het ook wel, dat moeders niet mee kan.
Maar toch kan je er niet omheen dat het wel heel vreemd is, dat dit zo maar kan.

Ik zal het aanpassen.

En het is geen spam, maar gewoon een item met nieuwswaarde... vind ik.
Anders gooit een mod het maar naar een ander subforum.
  woensdag 3 september 2008 @ 12:23:29 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61344117
WOEHA, je kan ook bij de politie aangifte doen van een misdrijf dat nooit gebeurd is!

OMFG HAX

CHECK http://bureaucratische_aangifte.blogspot.fags/
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61344195
Bij de geboorte van mijn kuiken kregen we wel een verklaring van het ziekenhuis voor de gemeente trouwens.

Leuk dat het kan, maar het lijkt me vrij zinloos om een niet bestaand kind op te gaan geven.
Het kan naar mijn idee enorm tegen je gaan werken want instanties kunnen het ook omdraaien en verklaar jij dan maar eens waar die baby is gebleven. Geintje?
pi_61344203
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:22 schreef G.Fawkes het volgende:
anders maak je er een nieuwe nick voor aan
Omdat ik dit een project is van een goede kennis.
Zij hoeven niet allemaal te weten dat ik verder ook privé op dit forum zit.

Kan iemand eens verklaren hoezo dit spam is??
Ik weet wel wat spam is zoals ik het interpreteer, maar wat probeer ik vredesnaam te spammen?

Ik vind het wonderlijk dat je allerlei uitkeringen kan aanvragen, allerlei zaken gebaseerd zijn op 1 enkel ding.
Een burgerservice nummer...

... en juist dat wordt niet nagelopen... Sterker nog, ik denk dat je de eerste 4 jaar niemand tegenkomt die vragen stelt.

Kind emigreren naar buitenland? Wel bijslag, nooit meer terug gezien?

etc etc...
  woensdag 3 september 2008 @ 12:28:14 #7
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61344249
Kinderbijslag
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 3 september 2008 @ 12:29:36 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61344282
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:26 schreef Stali het volgende:
Bij de geboorte van mijn kuiken kregen we wel een verklaring van het ziekenhuis voor de gemeente trouwens.

Leuk dat het kan, maar het lijkt me vrij zinloos om een niet bestaand kind op te gaan geven.
Het kan naar mijn idee enorm tegen je gaan werken want instanties kunnen het ook omdraaien en verklaar jij dan maar eens waar die baby is gebleven. Geintje?
Een echt goeie grap zou zijn om het vermoeden van mishandeling bij Misdaad Anoniem te melden En dat de ouders hebben gemeld dat ze de baby willen verzuipen of ergens achterlaten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61344291
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:28 schreef Dos37 het volgende:
Kinderbijslag
Leerplicht.
pi_61344307
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:29 schreef soylent het volgende:

[..]

Een echt goeie grap zou zijn om het vermoeden van mishandeling bij Misdaad Anoniem te melden En dat de ouders hebben gemeld dat ze de baby willen verzuipen of ergens achterlaten.
Zou wel een bak zijn idd. .
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2008 @ 12:32:30 #11
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_61344332
boeie
:')
pi_61344346
"Ouders" zullen bij leerplicht wel tegen de lamp aan lopen ja.

Maar je kan dus ook een vervelend persoon idd zo maar een kind geven. Mete alle gevolgen van dien...
  woensdag 3 september 2008 @ 12:35:14 #13
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_61344391
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:33 schreef bureaucratische_baby het volgende:
"Ouders" zullen bij leerplicht wel tegen de lamp aan lopen ja.

Maar je kan dus ook een vervelend persoon idd zo maar een kind geven. Mete alle gevolgen van dien...
Niks 'zomaar', de aangever moet zich legitimeren.
pi_61344444
Ik heb begrepen dat IKON en nog een blad er mee bezig zijn. Weet even niet welke.
Dus misschien krijgt het wat meer publieke aandacht krijgt.

Gisteren is Sanne "overleden", dus vandaag gaan ze weer naar het stadhuis. Kijken of ze een punt acher haar bureaucratische bestaan kunnen zetten.

Maar het lijkt me dat je daar weer een overlijdensakte voor nodig hebt. En die is er niet.

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
pi_61344540
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:35 schreef Frollo het volgende:

[..]

Niks 'zomaar', de aangever moet zich legitimeren.
Ja... dat is wel waar. "Aangever" is dan wel bekend.
Maar hoe maak je zoiets dan ongedaan? Dat kan denk ik niet.
  woensdag 3 september 2008 @ 12:42:09 #16
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_61344551
Nou nou.. wat een beerput wordt hier losgetrokken. Ik krijg bijna geen adem meer.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 september 2008 @ 12:44:51 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61344608
Overigens kreeg ik bij alle 3 bij de geboorte een bewijs van het ziekenhuis van de bevalling die ik moest inleveren bij de aangifte.
pi_61344621
Hoi Pisnicht,

Nee het is natuurlijk geen emotioneel drama ofzo.
Maar ik vind het echt raar dat het kan zonder verdere controle.

Meeste spamroepers zullen wel voornamelijk geinteresseerd zijn in alles wat binnenshuis afspeelt.
Persoonlijk kijk ik wat verder dan mijn neus lang is.

Maar kennelijk ben ik de enige
pi_61344641
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens kreeg ik bij alle 3 bij de geboorte een bewijs van het ziekenhuis van de bevalling die ik moest inleveren bij de aangifte.
Dat lijkt me ook logisch. Dat zou wat "waterdichter" kunnen zijn. (Ook niet foolproof natuurlijk)
Maar al die thuisbevallingen dan: vroedvrouw? arts?
Controle na een week?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 september 2008 @ 12:47:49 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61344650
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:45 schreef bureaucratische_baby het volgende:
Hoi Pisnicht,

Nee het is natuurlijk geen emotioneel drama ofzo.
Maar ik vind het echt raar dat het kan zonder verdere controle.

Meeste spamroepers zullen wel voornamelijk geinteresseerd zijn in alles wat binnenshuis afspeelt.
Persoonlijk kijk ik wat verder dan mijn neus lang is.

Maar kennelijk ben ik de enige
Nee lul, de meeste spamroepers zijn niet geinteresseerd in dat kutblogje wat je hier onder de aandacht probeert te brengen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 september 2008 @ 12:48:06 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61344659
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:47 schreef bureaucratische_baby het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook logisch. Dat zou wat "waterdichter" kunnen zijn. (Ook niet foolproof natuurlijk)

Maar al die thuisbevallingen dan: vroedvrouw? arts?
Daar krijg je bewijs van de verloskundige.
  woensdag 3 september 2008 @ 12:49:18 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61344685
Volgens mij kreeg ik bij alle drie de kinderen een 'geboortebewijs' van het ziekenhuis en verloskundige die bij de gemeente ingeleverd werd.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61344700
Dat blogje boeit me minder. Gaat om het concept erachter.
Blogje is "bewijs" van het proces, niets meer niets minder.

Okay, bewijs van de verloskundige/ziekenhuis. Waarom wordt daar niet naar gevraagd dan?
pi_61344780
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:49 schreef bureaucratische_baby het volgende:

Okay, bewijs van de verloskundige/ziekenhuis. Waarom wordt daar niet naar gevraagd dan?
Dat is men nog net vergeten in die procesflow te beschrijven en daarna te implementeren. Ambetnaren zijn ook maar mensen en maken net zoveel fouten als in het bedrijfsleven gemaakt worden.
pi_61344881
quote:
Op woensdag 3 september 2008 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is men nog net vergeten in die procesflow te beschrijven en daarna te implementeren. Ambetnaren zijn ook maar mensen en maken net zoveel fouten als in het bedrijfsleven gemaakt worden.
Dat zou kunnen... weliswaar een vreemde fout dan, en ook de eerste keer gelijk raak.

Nog eens een kind "aanmaken" dan? Maar dan ergens anders misschien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')