abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61892116
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:16 schreef ijsmeis het volgende:
Beathoven, hoe heb je die foto eigenlijk gemaakt?

Op het bovenste gedeelte zie je namelijk een man, en op de theepot niet. .
vroeg ik me ook af
pi_61894186
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:16 schreef ijsmeis het volgende:
Beathoven, hoe heb je die foto eigenlijk gemaakt?

Op het bovenste gedeelte zie je namelijk een man, en op de theepot niet. .
Het is 2x dezelfde theepot
pi_61896019
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is 2x dezelfde theepot
Dus 2 foto's in elkaar gesoept?
pi_61896521
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:36 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dus 2 foto's in elkaar gesoept?
de bovenste is rond de 200mm geschoten, de onderste rond de 55mm op een iets later tijdstip. De foto's vielen bijna als een puzzle in elkaar. Paar lijnen nog in elkaar laten overlopen met photoshop en het was af

in het sticky inzendingen topic staat btw een verbeterde versie (beter contrast en betere kleuren)
pi_61896731
quote:
Op donderdag 25 september 2008 08:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

de bovenste is rond de 200mm geschoten, de onderste rond de 55mm op een iets later tijdstip. De foto's vielen bijna als een puzzle in elkaar. Paar lijnen nog in elkaar laten overlopen met photoshop en het was af

in het sticky inzendingen topic staat btw een verbeterde versie (beter contrast en betere kleuren)
Je weet dat je inzending uit 1 foto moet bestaan he? Dus geen photoshop-werk. Da's deze periode niet toegestaan.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_61897401
Scherp P...
Ik zal de foto ook uit de lijst van inzendingen halen.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_61897970
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:39 schreef HMaster-II het volgende:
Scherp P...
Ik zal de foto ook uit de lijst van inzendingen halen.
Ik denk dat ijsmeis scherper was Die begon er over.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_61898979
Dat is wel leuk en aardig jongens, maar ik zie nergens in de regels staan dat ik geen twee foto's mag gebruiken. Wat ik gedaan heb is ze op elkaar geplaatst. Als dit verboden is zijn panorama foto's volgens dezelfde argumenten ook uitgesloten.

Ook het gebruik van de clone stempel is toegestaan tot op zekere hoogte en het betreft hier alleen een paar storende delen om ze in elkaar te laten overlopen. Ik vond dat de foto binnen de regels viel toen ik 'm opstuurde, dus ik was me niet bewust van enige overtreding.

[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 25-09-2008 10:59:21 ]
pi_61900281
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:51 schreef Beathoven het volgende:
Dat is wel leuk en aardig jongens, maar ik zie nergens in de regels staan dat ik geen twee foto's mag gebruiken.

Ik sluit me hierbij aan. Er staat dat de inzending moet voldoen aan de standaard photoshopregels en in de standaard photoshopregels staat niet dat de inzending uit slechts 1 foto moet bestaan (of ik lees er volledig overheen).

Bij de wedstrijd van februari stond bijv. wel duidelijk vermeld dat het uit 1 foto moet bestaan, maar bij september staat dat toch nergens vermeld?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 september 2008 @ 12:05:12 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61900478
In mijn ogen is het overduidelijk dat je maar 1 foto in mag sturen, zoals ook al vaker aangegeven is het gaat om een fotowedstrijd niet om een photoshopwedstrijd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61901527
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:05 schreef Ynske het volgende:
In mijn ogen is het overduidelijk dat je maar 1 foto in mag sturen, zoals ook al vaker aangegeven is het gaat om een fotowedstrijd niet om een photoshopwedstrijd
In mijn ogen is het ook overduidelijk dat je maar 1 foto mag insturen..

Het gebruik van photoshop is hier minimaal geweest en valt precies binnen de reglementen, ik had beide foto's 'zelf' geschoten. De kleurbewerking is allemaal vooraf al in Raw gedaan, in photoshop heb ik ze alleen samengevoegd.

Wees eerlijk als het een gewone prent was geweest van een dier waarbij ik hetzelfde had gedaan was niemand er over gevallen want dan was het een gewone foto geweest. Nu is er iets met reflecties dat minder natuurlijk lijkt en wordt er moeilijk over gedaan.

Bij de inzending van een van de mods (de appel) hierboven komt trouwens veel meer photoshopwerk aan te pas. Een 'beetje' creativiteit is toch hopelijk wel toegestaan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 september 2008 @ 12:50:08 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61901601
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In mijn ogen is het ook overduidelijk dat je maar 1 foto mag insturen..

Het gebruik van photoshop is hier minimaal geweest en valt precies binnen de reglementen, ik had beide foto's 'zelf' geschoten. De kleurbewerking is allemaal vooraf al in Raw gedaan, in photoshop heb ik ze alleen samengevoegd.

Wees eerlijk als het een gewone prent was geweest van een dier waarbij ik hetzelfde had gedaan was niemand er over gevallen want dan was het een gewone foto geweest. Nu is er iets met reflecties dat minder natuurlijk lijkt en wordt er moeilijk over gedaan.

Bij de inzending van een van de mods (de appel) hierboven komt trouwens veel meer photoshopwerk aan te pas. Een 'beetje' creativiteit is toch hopelijk wel toegestaan?
over creativiteit hoor je mij niet
maar fotos stitchen valt bij mij niet onder creativiteit binnen fotografie

sorry
Today is life -

Dale Carnegie
pi_61901842
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

over creativiteit hoor je mij niet
maar fotos stitchen valt bij mij niet onder creativiteit binnen fotografie

sorry
panorama's zie ik hier ook voorbij komen, die zijn wel toegestaan volgens jou?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 september 2008 @ 13:03:14 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61901932
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

panorama's zie ik hier ook voorbij komen, die zijn wel toegestaan volgens jou?
zolang ze uit 1 foto bestaan en bv gecropped zijn aan de boven en onderkant, jazeker
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 25 september 2008 @ 13:04:34 #115
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_61901971
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:46 schreef Beathoven het volgende:

Ho eens even. Voordat je iemand beschuldigd is het misschien eerst handig om te weten hoe die foto tot stand is gekomen en als je dat weet dan weet je ook dat het perfect binnen de photoshopregels is. Die appel heb ik in het echt zo gesneden dat het middenstuk er tussenuit is. Het basisproduct is dus wel één foto, en daar is geen enkel element van andere foto's aan toegevoegd. Het enige wat ik heb gedaan is een stukje harde schaduw op de snijlijn weggecloned en het gebruikelijke contrast/dodge/burn toegepast.

Begrijp me niet verkeerd, ik juich creativiteit enorm toe, maar collagewerk (dus meerdere foto's toestaan in een eindproduct) is al sinds jaar en dag niet toegestaan. Ok, je hebt een punt dat er niet expliciet staat dat er geen gebruik gemaakt mag worden van meer dan één foto, maar er staat wel dat de photoshophandelingen klein moeten blijven. Meerdere foto's samenvoegen, hoe goed ze ook in elkaar passen, is geen kleine handeling en gaat veel verder dan storende elementjes wegclonen. Bovendien staat er ook
quote:
In het geval van een meningsverschil o.i.d. waarin bovenstaande regels niet voorzien geldt het oordeel van de mods (HMaster-II, Xilantof of Tha_Erik). Mocht je het niet eens zijn met de beslissing van een van de moderators, of vind je dat een van de foto's onterecht meedoet, laat het ons dan even weten, dan zullen we er in elk geval nog een keertje goed naar kijken.

In de volgende maand, met het onderwerp Spreekwoorden en gezegdes is collagewerk wél toegestaan, en dat staat er ook specifiek bij vermeld.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_61903848
ok, laat ik nog ff de argumenten tegen opnoemen om het overzichtelijk te houden. ThaErik bedankt voor je feedback maar ik vat het hier nog ff samen omdat er veel hetzelfde wordt gezegd.

Argument 1

Er is teveel photoshopwerk verricht - 1 groot kader maken en daar 2 foto's aan toevoegen die samen 1 maken is een kleine handeling die je geen photoshop werk mag noemen. Dat kan in elk basic programma, het kan zelfs analoog. De 'las' in orde maken met de clone tool is ook een kleine handeling.

Argument 2

Het zou gaan om het inzenden van 2 foto's - Het is 1 foto

Argument 3

Het aan elkaar stitchen van foto's mag niet - het is een soort panorama (niet horizontaal maar verticaal), waarbij dat met topics met dezelfde regels gewoon wordt toegestaan. Ik speel nu even advocaat van de duivel, maar wie zegt dat een van de bovenstaande foto's niet aan elkaar gestitched is. Kortom van 2 landscape foto's een portretformaat maken. En 'als' dat zo was denk ik dat men 'niet' zo happig zou zijn geweest en de foto echt wel was blijven staan.

Het valt onder de collageregels - een collage is iets anders dan wat er hier gebeurd, dus die link zie ik niet.

Alleen argument 1 was beschreven in de regels, deze heb ik weerlegd

Er komen nu steeds ongeschreven nieuwe argumenten bij waarbij ik het idee heb dat de insteek hier niet meer is dat de foto de reglementen overtreedt maar dat er nu een beslissing is genomen om het te verwijderen voor men zich bedenkt waarom.

Ik weet dat de mods een moeilijke taak wacht om de regels in de gaten te houden en deze te verbeteren maar ik heb nu het idee dat er een spelletje wordt gespeeld om op grond van iets wat niet omschreven staat de foto er buiten te kunnen houden. Dat lijkt me niet zuiver..

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 25-09-2008 14:28:16 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 september 2008 @ 14:14:30 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61903966
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:09 schreef Beathoven het volgende:
ok, laat ik nog ff de argumenten tegen opnoemen om het overzichtelijk te houden.

Argument 1

Er is teveel photoshopwerk verricht - 1 groot kader maken en daar 2 foto's aan toevoegen die samen 1 maken is een kleine handeling die je geen photoshop werk mag noemen. Dat kan in elk basic programma, het kan zelfs analoog. De 'las' in orde maken met de clone tool is ook een kleine handeling.

Argument 2

Argument 3

Het aan elkaar stitchen van foto's mag niet - het is een soort panorama (niet horizontaal maar verticaal), waarbij dat met topics met dezelfde regels gewoon wordt toegestaan.

Het valt onder de collageregels - een collage is iets anders dan wat er hier gebeurd, dus die link zie ik niet.

Er komen nu steeds nieuwe argumenten bij waarbij ik het idee heb dat de insteek hier niet meer is dat de foto de reglementen overtreedt maar dat er nu een beslissing is genomen om het te verwijderen voor men zich bedenkt waarom.

Ik weet dat de mods een moeilijke taak wacht om de regels in de gaten te houden en deze te verbeteren maar ik heb nu het idee dat er een spelletje wordt gespeeld om op grond van iets onbekends de foto er buiten te kunnen houden. Dat lijkt me niet zuiver..
lieve schat wat doe je moeilijk
t gaat hier om een fotografiewedstrijd
er staat nergens dat de pano's uit verschillende foto's bestaat
pak de hertjes van PdeHoog, das gewoon uit 1 foto

ik heb het idee, en het spijt me als het niet zo is, dat je op je tenen getrapt bent omdat je foto nu niet mee mag doen
quote:
Ik speel nu even advocaat van de duivel, maar wie zegt dat een van de bovenstaande foto's niet aan elkaar gestitched is. Kortom van 2 landscape foto's een portretformaat maken. En 'als' dat zo was denk ik dat de foto echt was blijven staan.
en wat dit stukkie betreft
als iemand dat gedaan zou hebben, zou die foto net zo goed verwijderd worden uit de ingezonden lijst
Today is life -

Dale Carnegie
pi_61904347
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:14 schreef Ynske het volgende:

[..]

lieve schat wat doe je moeilijk
Wat leuk, we worden persoonlijk. Daar draait het altijd op uit als er geen argumenten meer zijn om het over de inhoud te hebben. Ik doe niet moeilijk, ik zie mijn foto verdwijnen en dan heb ik er recht op om te weten waarom.
quote:
t gaat hier om een fotografiewedstrijd
er staat nergens dat de pano's uit verschillende foto's bestaat
pak de hertjes van PdeHoog, das gewoon uit 1 foto
Ik heb het niet over de hertjes van PdeHoog, ik heb het over de afgelopen wedstrijdtopics met dezelfde reglementen
quote:
ik heb het idee, en het spijt me als het niet zo is, dat je op je tenen getrapt bent omdat je foto nu niet mee mag doen
En weer persoonlijk.. sportief. Heb je nog iets zinnigs te melden over de foto wat wel de kant of de wal raakt, of was het dat wel?
quote:
en wat dit stukkie betreft
als iemand dat gedaan zou hebben, zou die foto net zo goed verwijderd worden uit de ingezonden lijst
Op basis van wat? Dat zou namelijk dezelfde discussie uitlokken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 september 2008 @ 14:28:07 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61904408
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Op basis van wat? Dat zou namelijk dezelfde discussie uitlokken.
op basis van het principe dat er maar 1 foto ingestuurd mag worden die bestaat uit 1 foto en niet zoals bij een drieluik dat het toegestaan is om 1 foto te laten bestaan uit meerdere fotos
Today is life -

Dale Carnegie
pi_61904665
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

op basis van het principe dat er maar 1 foto ingestuurd mag worden die bestaat uit 1 foto en niet zoals bij een drieluik dat het toegestaan is om 1 foto te laten bestaan uit meerdere fotos
Een collage is totaal iets anders

Bij panoramafotografie is het geen probleem om van een rij foto's een goed aansluitend geheel te maken, echt niet.. geen mod die daar moeilijk over zou doen. Mijn foto valt daar ook onder.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 september 2008 @ 14:39:22 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61904780
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een collage is totaal iets anders

Bij panoramafotografie is het geen probleem om van een rij foto's een goed aansluitend geheel te maken, echt niet.. geen mod die daar moeilijk over zou doen. Mijn foto valt daar ook onder.
nee een collage is niet totaal iets anders, das ook 1 foto die uit meerdere bestaat

het gaat hier nu niet om panoramafotografie maar om een wedstrijd
en in die wedstrijd worden alleen fotos geaccepteerd die uit 1 foto bestaat behalve in de maanden augustus en oktober
Today is life -

Dale Carnegie
pi_61905073
Hier staan de onderwerpen.

------------------------------------------------------------------------------------

Dit zijn de onderwerpen voor 2008:

Februari - Emotie - photoshopregelvrij, de inzending moet wel uit één foto bestaan. Fotowedstrijd - Centraal topic - februari: Emotie

Maart - Beweging - standaard photoshopregels [Fotowedstrijd centrale topic] Maart - Beweging

April - Geloof - standaard photoshopregels. [Fotowedstrijd centrale topic] April: geloof

Mei - Verlangen naar... - standaard photoshopregels [Fotowedstrijd centrale topic] Mei: verlangen naar...

Juni - Spiegeling - standaard photoshopregels [Fotowedstrijd centrale topic] Juni: spiegeling

Juli - Schaduw - standaard photoshop-regels [Fotowedstrijd centrale topic] Juli - Schaduw

Augustus - Drieluik - standaard photoshopregels, behalve dat de inzending uit drie foto's mag bestaan [Fotowedstrijd centrale topic] augustus, drieluik

September - Breed - standaard photoshopregels

Oktober - Spreekwoorden en gezegdes - photoshopregelvrij, de inzending mag materiaal uit meerdere foto's bevatten (mits het allemaal eigen materiaal is)

November - Straatleven en stadsbeeld - standaard photoshopregels

December - Muziek - standaard photoshopregels

Zoals je ziet is er in de loop der tijd ingeslopen dat er alleen wordt gesproken over de standaard photoshop regels. Degenen die al wat langer meedoen weten dat die regels ondermeer inhouden dat je maar van één foto uit mag gaan, en alleen daarop de toegestane photoshoptools kunt loslaten. Een en ander wordt ook wel duidelijker als je leest dat bij het drieluik een uitzondering wordt gemaakt, dus dat je daar 3 foto's voor mag gebruiken, en bij de spreekwoorden en gezegdes, waar je ook meerdere foto's mag gebruiken. Deze estra opmerkingen impliceren heel duidelijk dat je bij de andere maanden slechts één foto mag gebruiken.

Dus niet zeuren, gewoon een andere foto insturen lijkt me.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_61905211
Ik lees net het verhaal hierboven, het is begrijpelijk maar de fout ligt 'm niet bij mij. Nieuwe users moeten niet te maken krijgen met ongeschreven regels. Het moet gewoon duidelijk omschreven zijn. Kleine extra moeite. Had ik dat gelezen, had ik het afgecheckt, was het duidelijk geweest. Dat is bij alle fotowedstrijden die ik ken het geval

Februari - Emotie - photoshopregelvrij, de inzending moet wel uit één foto bestaan.
...

Het grappige is dat bij Februari juist de regel wordt overtreden en de betreffende foto gewoon door mag.

anyway..

nieuwe foto dan maar..

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 25-09-2008 15:54:10 ]
  donderdag 25 september 2008 @ 16:20:18 #124
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61907762
Jemig wat een geneuzel... het is toch geen fotosoep wedstrijd?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 25 september 2008 @ 16:21:33 #125
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_61907800
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:09 schreef Beathoven het volgende:
ok, laat ik nog ff de argumenten tegen opnoemen om het overzichtelijk te houden. ThaErik bedankt voor je feedback maar ik vat het hier nog ff samen omdat er veel hetzelfde wordt gezegd.

Argument 1

Punt is dat twee foto's gebruiken voor één eindresultaat onder de noemer "te veel photoshop" valt. Dat staat er misschien niet letterlijk, maar de kleine toegestane regeltjes staan er wel en bovendien staat er bij "hou het klein." Je zou deze bewerking natuurlijk ook kunnen zien als het wegwerken van storende elementen, maar daarover staat in de regels dat het lastig is om af te bakenen wat kleine storende elementen zijn, maar we kunnen het er over eens zijn dat grote delen van jouw foto zijn "weggewerkt" en dat zou dus ook niet zijn toegestaan.
quote:
Argument 2

Het is één inzending die bestaat uit meerdere foto's. op zich mag je best meerdere foto's in één eindresultaat doen, maar dan moet je dat in het echt met knippen en plakken doen, en daar dan één foto van maken. Je zei eerder dat je voor creativiteit bent, succes met knippen en plakken . Je zou de eerste niet zijn die zo een inzending maakt.
quote:
Argument 3

Het aan elkaar stitchen van foto's mag niet - het is een soort panorama (niet horizontaal maar verticaal), waarbij dat met topics met dezelfde regels gewoon wordt toegestaan. Ik speel nu even advocaat van de duivel, maar wie zegt dat een van de bovenstaande foto's niet aan elkaar gestitched is. Kortom van 2 landscape foto's een portretformaat maken. En 'als' dat zo was denk ik dat men 'niet' zo happig zou zijn geweest en de foto echt wel was blijven staan.
Wat als... Zodra wij denken of horen dat iemand meerdere foto's gebruikt gaan we er achteraan om er achter te komen of dat het geval is. Soms is dat niet zo, laatst hebben we mailcontact gehad met iemand waarvan gedacht werd meerdere foto's gebruikt te hebben maar dat bleek niet zo te zijn.
quote:
Collage heb ik als verzamelterm gebruikt voor "meerdere foto's in één eindresultaat" simpelweg omdat ik niet weet hoe ik dat anders in een woord samen kan vatten.
quote:
Alleen argument 1 was beschreven in de regels, deze heb ik weerlegd

Er komen nu steeds ongeschreven nieuwe argumenten bij waarbij ik het idee heb dat de insteek hier niet meer is dat de foto de reglementen overtreedt maar dat er nu een beslissing is genomen om het te verwijderen voor men zich bedenkt waarom.
Er worden niet zomaar foto's verwijderd. Daar gaat altijd overleg aan vooraf. De reden van uitsluitsel van deelname is geen concept dat zomaar vandaag of gisteren verzonnen is.
quote:
Ik weet dat de mods een moeilijke taak wacht om de regels in de gaten te houden en deze te verbeteren maar ik heb nu het idee dat er een spelletje wordt gespeeld om op grond van iets wat niet omschreven staat de foto er buiten te kunnen houden. Dat lijkt me niet zuiver..
Ik vind het jammer dat je dat beeld krijgt. Het klopt wel dat we de regels in de gaten moeten houden en dat proberen we ook zo eerlijk en zo redelijk mogelijk te doen. Ook een klacht over het toepassen van de regels (of ze nou wel of niet expliciet geschreven staan) nemen we serieus, dus ik hoop dat je dat in ieder geval kan waarderen .
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:52 schreef Beathoven het volgende:
Ik lees net het verhaal hierboven, het is begrijpelijk maar de fout ligt 'm niet bij mij. Nieuwe users moeten niet te maken krijgen met ongeschreven regels. Het moet gewoon duidelijk omschreven zijn. Kleine extra moeite. Had ik dat gelezen, had ik het afgecheckt, was het duidelijk geweest. Dat is bij alle fotowedstrijden die ik ken het geval
Ik snap je punt, en het is iets waar ik werk van ga maken voor de regelgeving van volgende maand. Mijn oprechte excuses dat het zo gelopen is. Om heel eerlijk te zijn zou ik gezworen hebben dat er in de regels iets stond over dit onderwerp, maar je hebt wat dat betreft gelijk, het staat er niet letterlijk in.
quote:
Februari - Emotie - photoshopregelvrij, de inzending moet wel uit één foto bestaan.
...

Het grappige is dat bij Februari juist de regel wordt overtreden en de betreffende foto gewoon door mag.

anyway..
Grappig dat je die foto aanhaalt, want er heeft op dat moment met betrekking tot die foto e-mailverkeer plaatsgevonden, of overleg (ik kan me niet zo goed herinneren of het per se e-mail was, of pm, of hier in het topic) en toen heeft de betreffende user (kamermans) ons het origineel laten zien waarbij hij op één foto zichtbaar was met hand én gezicht dat de expressie maakt.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')