Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er een bommelding bij Zaltbommel was. Zoals elke bommelding was het weer eens vals alarm, maar ja de politie sommeerde de NS om treinverkeer tussen Den Bosch en Zaltbommel te staken.
Dit nieuws bereikte mijn omstreeks 17:10
Op de NS site stond dat ze omstreeks 17:30 weer treinverkeer zouden hebben.
Ik om 17:42 naar het station - niet dat ik verwachtte dat alles om 17:30 ook echt was opgelost - de trein naar Eindhoven vertrok niet om 17:51, niet om 18:08 en niet om 18:21.
Rond 18:00 riepen ze om dat er een extra intercity via Arnhem, Nijmegen naar Den Bosch zou gaan. Ik besloot een kijkje te nemen of het daar erg druk was, en uiteraard was het dat ook. Omdat ik weinig vertrouwen had op een plekje in de trein wilde ik alweer vertrekken, maar toen kwam een meterslange intercity aangereden, plek zat voor iedereen!
Dus om 18:06 zat ik gerieflijk in de trein en werd omgeroepen dat ze nog een machinist zochten. Ondertussen waren de mensen in de coupe aan het bedenken hoelang het zou zijn om helemaal via Arnhem naar Den Bosch te geraken. De conclusie was dat het vast sneller was dan wachten, anders zetten ze zo'n trein niet in.
Omstreeks 18:20 vertrok de trein dan echt. Eindelijk op weg naar huis.
Om 18:59 waren we dan eindelijk in Arnhem. Alleen niet op een spoor naast een perron, dus we moesten Arnhem even uitrijden zodat de trein terug kon rijden naar een goed spoor. De mensen die in stapten werd door de conducteur op de hoogte gesteld dat deze trein alleen in Nijmegen, Oss en Den Bosch stopte. Dat ie in Oss stopte was voor iedereen nieuw.
Om 19:28 was de trein eindelijk in Nijmegen. Daar werd het heugelijke nieuws verteld dat de trein ook verder reed naar Eindhoven. Yay.
Om 19:48 dacht ik dat ik in Oss was, maar dat was toen nog 5 minuten weg. In Oss werd verteld dat er ook werd gestopt in Best.
Omstreeks 20:12 waren we dan eindelijk in Den Bosch en om 20:35 was ik dan eindelijk in Eindhoven en om 20:59 thuis. Fijn 3 uurtjes onderweg geweest.
ik kijk op nu.nl en lees daar:
"Om half zeven kwam het treinverkeer weer op gang."
10 minuten na de extra intercity vertrok.
PWNED!
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*