abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:25:54 #101
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61335340
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:25 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Als ik jaloers was, zal ik dat wel zeggen. Tuurlijk, ze worden in de watten gelegd en ze hebben een luizenleven maar ik doe persoonlijk een baan die dan wat minder betaald en ook echt direct invloed heeft op de economie/het rijk.
Als jij morgen een contract bij Feyenoord kan tekenen voor 5 ton per jaar had je gisteren al getekend, zoals elke weldenkende Nederlander. Veroordeel ze niet omdat ze toevallig geluk/talent hebben.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_61335371
Ik kan nog geen cola flesje omschoppen en het interesseert me ook niet, ben er sowieso niet mee opgevoed en vind voetbal alleen leuk om tijdens het EK/WK te kijken. Dus nee ik zou dan niet tekenen.

Maar ik ga naar me nest, morgen half 9 college. Bedankt voor de discussie het was leuk.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_61335381
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:22 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Laat ook maar, als je het nu nog niet wilt snappen.....
Of jij niet.
Je wilt niet snappen dat er niks te winnen is met het verlagen of met het aan banden leggen van het salaris van voetballers. Dat je het oneerlijk vindt dat andere functies minder verdienen heeft er eigenlijk niks mee te maken.

Het is ook niet eerlijk dat er jonge kinderen dood gaan in Afrika maar daar geven we de voetballers toch ook niet de schuld van? Bedrijven willen investeren en dat is alleen maar goed voor de economie en de staatskas.
pi_61335465
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:27 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Of jij niet.
Je wilt niet snappen dat er niks te winnen is met het verlagen of met het aan banden leggen van het salaris van voetballers. Dat je het oneerlijk vindt dat andere functies minder verdienen heeft er eigenlijk niks mee te maken.

Het is ook niet eerlijk dat er jonge kinderen dood gaan in Afrika maar daar geven we de voetballers toch ook niet de schuld van? Bedrijven willen investeren en dat is alleen maar goed voor de economie en de staatskas.
Het gaat ook in deze discussie vooral om het "ik vind". Ik vind het oneerlijk tegenover hardwerkende mensen die er teveel geld aan kwijtraken en dus daarom in mijn ogen te weinig geld voor te veel werk krijgen.

Ik stem VVD
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:33:18 #105
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61335553
Waarom vind je dat voetbalsalarissen te hoog zijn? Wat is "te hoog"?
2000 light years from home
pi_61335620
De discussie op zich is best leuk hier
pi_61335694
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:33 schreef Merkie het volgende:
Waarom vind je dat voetbalsalarissen te hoog zijn? Wat is "te hoog"?
OK allerlaatste post voor vandaag:

TE HOOG vind ik wanneer er te veel wordt betaald voor een te kleine prestatie wat invloed heeft op het algehele plaatje
pi_61335723
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:30 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Het gaat ook in deze discussie vooral om het "ik vind". Ik vind het oneerlijk tegenover hardwerkende mensen die er teveel geld aan kwijtraken en dus daarom in mijn ogen te weinig geld voor te veel werk krijgen.

Ik stem VVD
Dat stem ik ook vaak. Als je dat echt vindt denk ik toch dat je een beetje op de verkeerde partij stemt.
Maar misschien is het niet zo belangrijk voor je zoals het hier lijkt.
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:39:45 #109
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61335754
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:37 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

OK allerlaatste post voor vandaag:

TE HOOG vind ik wanneer er te veel wordt betaald voor een te kleine prestatie wat invloed heeft op het algehele plaatje
Vage omschrijving, je spoort niet.
  woensdag 3 september 2008 @ 00:00:09 #110
119756 bloodacolyte
opzoek naar de kern
pi_61336333
Ik ben het niet eens met die klacht, ik vind ook dat voetballers een buitensporig hoog loon hebben enzo en ik snap die makrtwerking ook wel enzo, maar waarom moeten er dan allemaal van die extra's bij?

Een peperdure spelersbus, een peperduur hotel, een trainingskamp in één of ander duur oord om die mensen tevereden te houden. Als ik op mijn werk zeg: ik wil graag een nachtje in het hilton slapen zodat ik morgen uitgerust op de heftruck zit, lachen ze me ook knalhard uit.

Neem nou als voorbeeld Cruijff, die beste man heeft niet vooraan gestaan toen het IQ werd uitgedeeld. Het bleek dat hij best aardig tegen een bal kon schoppen en dat heeft die man stinkrijk gemaakt. Dan is het toch frustrerend om als bijv. geneeskundestudent je het zweet in de bilnaad leert om later stukken minder te verdienen dan zo'n amsterdams straatschoffie.

Er wordt luid geroepen dat voetbal zo'n goede invloed op de maatschappij heeft. Vooral het amateurvoetbal. Bij voetbal op amateurniveau gebeuren erg vaak ongelukjes waardoor mensen de maandag erop niet op het werk kunnen verschijnen (gebroken onderdelen enz.). Na afloop van zo'n voetbalduel is het vaak zaak zo spoedig mogelijk te douchen om in de kantine nog even de wedstrijd door te lichten tijdens de "derde helft". Zo'n derde helft doet meer kwaad dan goed qua alcoholgebruik.

Verder ben ik van mening dat professionele voetbalclubs financieel gezien aansprakelijk moeten worden gesteld voor wat supporters veroorzaken, denk hierbij aan het vernielen van staats- en/of privebezittingen maar ook aan inzet van politie en ME.

Aangezien ik offtopic aan het gaan ben kap ik.
"Het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel."
  woensdag 3 september 2008 @ 00:28:43 #111
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61336924
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:00 schreef bloodacolyte het volgende:
Ik ben het niet eens met die klacht, ik vind ook dat voetballers een buitensporig hoog loon hebben enzo en ik snap die makrtwerking ook wel enzo, maar waarom moeten er dan allemaal van die extra's bij?
[quote]
Een peperdure spelersbus, een peperduur hotel, een trainingskamp in één of ander duur oord om die mensen tevereden te houden. Als ik op mijn werk zeg: ik wil graag een nachtje in het hilton slapen zodat ik morgen uitgerust op de heftruck zit, lachen ze me ook knalhard uit.
Jij levert je werkgever dan ook geen tientallen miljoenen op.
quote:
Neem nou als voorbeeld Cruijff, die beste man heeft niet vooraan gestaan toen het IQ werd uitgedeeld. Het bleek dat hij best aardig tegen een bal kon schoppen en dat heeft die man stinkrijk gemaakt. Dan is het toch frustrerend om als bijv. geneeskundestudent je het zweet in de bilnaad leert om later stukken minder te verdienen dan zo'n amsterdams straatschoffie.
Zo kun je zoveel voorbeelden noemen. Omdat Bill Gates toevallig handig is met computers heeft ie meer verdient ie meer dan al ie hardwerkende schoonmakers. Zo is het nou eenmaal in het leven.
quote:
Er wordt luid geroepen dat voetbal zo'n goede invloed op de maatschappij heeft. Vooral het amateurvoetbal. Bij voetbal op amateurniveau gebeuren erg vaak ongelukjes waardoor mensen de maandag erop niet op het werk kunnen verschijnen (gebroken onderdelen enz.). Na afloop van zo'n voetbalduel is het vaak zaak zo spoedig mogelijk te douchen om in de kantine nog even de wedstrijd door te lichten tijdens de "derde helft". Zo'n derde helft doet meer kwaad dan goed qua alcoholgebruik.
Boehoe.
quote:
Verder ben ik van mening dat professionele voetbalclubs financieel gezien aansprakelijk moeten worden gesteld voor wat supporters veroorzaken, denk hierbij aan het vernielen van staats- en/of privebezittingen maar ook aan inzet van politie en ME.
Dat doen ze al deels. Bovendien betalen ze daarvoor miljoenen euro's aan belasting. Overigens zijn zij niet verantwoordelijk voor wat idioten 'namens' hen buiten het stadion doen. Zij hebben immers ook niet het recht om die mensen op te sluiten.
pi_61337280
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:53 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Ja me VBMO ( ) diploma had ik al automatisch toen ik een aantal jaar geleden overstapte van 4 naar 5 Havo.
En het diploma daarna niet behaalde, blijkbaar?

Anyway, vraag/aanbod verhaal. Voetbal is populair. Slotje.
  woensdag 3 september 2008 @ 03:30:11 #113
177885 JoaC
Het is patat
pi_61338650
Cool, weer een discussie waarin de mensen die het niet met je eens zijn to homo wordt gebombardeerd, en VMBO en HAVO wordt afgekaft door (ex-)VWO'ers zonder leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door Juup© op 03-09-2008 09:10:02 (Opzouten met de patat/friet discussie) ]
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_61341309
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:19 schreef Wunny het volgende:
Kotsmisselijk word ik van die voetballers, hebben meestal een IQ van 50 en lager en het enige wat ze doen is tegen een balletje trappen. Ook met het EK, onze heertjes moesten in het bijna duurste hotel van de wereld terwijl ze niet verder komen dan 4 wedstrijden.
Bespottelijk. Dat soort gasten hebben ook totaal geen idee van de waarde van geld.
Bijvoorbeeld: Wij spelen meestal met 10 - 20 euro als je met je vrienden pokert, deze gasten zetten ongeveer een paar duizend in per persoon. Dit vinden ze normaal.
Nog een voorbeeld: Als je op de lat schiet moet je 50.000,- betalen, op de paal 25.000 en ga zo verder.
De bus naar het EK was ongeveer even duur als een leuk huis in een rijtjes huis wat comfortabel is ( een paar ton ).

Ik heb veel meer respect voor mensen die alles voor hun sport geven, neem bijvoorbeeld skiërs of snowboarders.
Die mensen reizen stad en land af om maar te kunnen trainen en verdienen die evenveel als zo'n rot voetballer? Bij lange na niet!
Zo zijn er veel meer .
Oehoeohohe, het zit je wel diep, of niet Kunnen die voetballers er wat aan doen dat ze zoveel verdienen en dat 'krijgen'

Waar haal je dat spelletje latschieten trouwens vandaan?

En over dat 'poker': die 10-20 euro van jullie is in verhouding evenveel als paar duizend voor een goede voetballer. Dus zo gek is dat niet?

Daarnaast: kijk eens verder dan je neus lang is. Er zijn ook zat ondernemers/investeerders bijv. in de oliemaatschappij die MILJARDEN verdienen of erven. MILJARDEN idd. Voetballers verdienen misschien t.o.v. van jou wel veel maar t.o.v. vele investeerders/ondernemers/vastgoedhandelaren/oliehandelaren of zelfs basketballers in de VS hebben de meeste voetballers nog geen eens zo'n mega-vermogen.
Love is in the air!
  woensdag 3 september 2008 @ 10:23:54 #115
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_61341481
Terechte klacht, dat simpele volk snapt er gewoon niets van.
  Moderator woensdag 3 september 2008 @ 10:32:34 #116
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61341645
Dus als die nisteldnges minder verdient worden automatisch de shirts duurder?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 3 september 2008 @ 10:44:22 #117
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_61341910
TS kan zich ook afvragen waarom alles rondom deze volkssport zo duur is? Vraag en aanbod is gewoon gelul, het gaat er gewoon om hoeveel geld je kan stelen van je medemens,,
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  woensdag 3 september 2008 @ 10:50:09 #118
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61342027
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:44 schreef DAMH het volgende:
TS kan zich ook afvragen waarom alles rondom deze volkssport zo duur is? Vraag en aanbod is gewoon gelul, het gaat er gewoon om hoeveel geld je kan stelen van je medemens,,
pi_61346649
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:15 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Oehoeohohe, het zit je wel diep, of niet Kunnen die voetballers er wat aan doen dat ze zoveel verdienen en dat 'krijgen'

Waar haal je dat spelletje latschieten trouwens vandaan?

En over dat 'poker': die 10-20 euro van jullie is in verhouding evenveel als paar duizend voor een goede voetballer. Dus zo gek is dat niet?

Daarnaast: kijk eens verder dan je neus lang is. Er zijn ook zat ondernemers/investeerders bijv. in de oliemaatschappij die MILJARDEN verdienen of erven. MILJARDEN idd. Voetballers verdienen misschien t.o.v. van jou wel veel maar t.o.v. vele investeerders/ondernemers/vastgoedhandelaren/oliehandelaren of zelfs basketballers in de VS hebben de meeste voetballers nog geen eens zo'n mega-vermogen.
Over het lat schieten, iemand op me werk voetbalt redelijk hoog en draait mee in het wereldje.
Zo wist die dat ;-)

Dan keur ik het ook niet goed dat basketballers of wat dan ook zo veel verdienen.

Maarja, ik zie dat de mensen het hier eerlijk vinden dat een hersenloze voetballer meer verdient dan een goed opgeleide advocaat, chirurg, orthodontist etc.
Mensen die dus wat betekenen in de samenleving.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2008 14:21:48 ]
pi_61346674
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:39 schreef Merkie het volgende:

[..]

Vage omschrijving, je spoort niet.
Of jij bent te dom om het te begrijpen? Het staat er toch echt duidelijk. Ik vind dat hoge salarissen gelijk moeten staan aan hoge prestaties. Ik vind dat voetballers geen hoge prestaties leveren en daarom dat ze ook geen hoge salarissen mogen krijgen.

Nu duidelijker?

[ Bericht 0% gewijzigd door AlligatorNL op 03-09-2008 14:35:37 ]
  woensdag 3 september 2008 @ 16:44:59 #121
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61350963
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:18 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Of jij bent te dom om het te begrijpen? Het staat er toch echt duidelijk. Ik vind dat hoge salarissen gelijk moeten staan aan hoge prestaties. Ik vind dat voetballers geen hoge prestaties leveren en daarom dat ze ook geen hoge salarissen mogen krijgen.

Nu duidelijker?
Wat snap je niet aan vrije markt, vraag en aanbod? Er is geen maximum aan salaris hoor, misschien in de voormalige DDR of Sovjet-Unie. Je mag zoveel verdienen als de werkgever jou wilt betalen, niemand die daar een stokje voor steekt.
  woensdag 3 september 2008 @ 16:46:40 #122
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61351003
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:18 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Nu duidelijker?
Voortaan zouden we elk contract voor moeten leggen aan jou, zodat jij kan bepalen of de prestatie wel gelijkstaat aan de beloning!
pi_61351061
Alsof alles alleen maar draait (of zou moeten draaien) om de wet van vraag en aanbod .
  woensdag 3 september 2008 @ 17:12:37 #124
53267 TC03
pi_61351752
quote:
Op woensdag 3 september 2008 10:44 schreef DAMH het volgende:
Die rode ster in je avatar staat er niet voor niets.

Hier een paar linkjes voor je:

Brave New World
Indy Media
Rickroll
pi_61352010
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:44 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan vrije markt, vraag en aanbod? Er is geen maximum aan salaris hoor, misschien in de voormalige DDR of Sovjet-Unie. Je mag zoveel verdienen als de werkgever jou wilt betalen, niemand die daar een stokje voor steekt.
Vrije markt? De meeste voetbalclubs worden flink de hand boven het hoofd gehouden door de lokale overheid. Misschien niet bij de topclubs, maar de andere eredivisieclubs moeten om de zoveel jaar het handje ophouden bij de gemeente omdat ze weer nabij het faillisement staan. Die hoge salarissen worden daardoor mogelijk door overheidssubsidies (die iha de meeste kosten voor het stadion voor hun rekening nemen).

Edit: voorbeeldje:
quote:
Sportief kwam Vitesse de seizoenen erna in een rustiger vaarwater, financieel echter nog niet. Op 3 maart 2008 besloot de leiding van de Arnhemse club om surseance van betaling aan te vragen bij de rechtbank in Arnhem.[10] Vitesse voelde zich genoodzaakt om dit te doen, nadat de gemeente Arnhem weigerden vrijwillig deel te nemen aan een crediteurenakkoord en Vitesse zonder de sanering van de schuld van ¤ 27 miljoen vreesde voor haar voortbestaan. Uiteindelijk ging de gemeente op 17 maart tóch overstag met 23 stemmen voor en 15 tegen.[11] Doordat de anderen 61 crediteuren al ingestemd hadden kon Vitesse middels een crediteurenakkoord een schuld van ¤ 21 miljoen saneren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/SBV_Vitesse

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2008 17:24:08 ]
pi_61355201
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:46 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Voortaan zouden we elk contract voor moeten leggen aan jou, zodat jij kan bepalen of de prestatie wel gelijkstaat aan de beloning!
Dat zou een start zijn ja.
pi_61355233
quote:
Op woensdag 3 september 2008 16:44 schreef Merkie het volgende:

[..]

Zoals iemand 2 posts geleden ook aangaf, ze worden flink boven water gehouden van meerdere kanten om o.a. de voetballers te kunnen betalen.
  woensdag 3 september 2008 @ 19:39:24 #128
53267 TC03
pi_61355563
quote:
Op woensdag 3 september 2008 19:29 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Zoals iemand 2 posts geleden ook aangaf, ze worden flink boven water gehouden van meerdere kanten om o.a. de voetballers te kunnen betalen.
Alsof dat structureel gebeurt, alsof de gemeente ineens de salarissen betaalt. Er zijn wat gevallen bekend waarin de gemeente bijsprong, en dit zou m.i. ook niet mogen, maar het is niet structureel.
pi_61355593
quote:
Op woensdag 3 september 2008 19:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Alsof dat structureel gebeurt, alsof de gemeente ineens de salarissen betaalt. Er zijn wat gevallen bekend waarin de gemeente bijsprong, en dit zou m.i. ook niet mogen, maar het is niet structureel.
Ik geef je gelijk dat het niet structureel gebeurd, maar kijk bijvoorbeeld naar ADO Den Haag, die heeft ook een paar miljoen euro toegeschoven gekregen om te blijven bestaan.
  woensdag 3 september 2008 @ 21:55:27 #130
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61360179
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vrije markt? De meeste voetbalclubs worden flink de hand boven het hoofd gehouden door de lokale overheid. Misschien niet bij de topclubs, maar de andere eredivisieclubs moeten om de zoveel jaar het handje ophouden bij de gemeente omdat ze weer nabij het faillisement staan. Die hoge salarissen worden daardoor mogelijk door overheidssubsidies (die iha de meeste kosten voor het stadion voor hun rekening nemen).

Edit: voorbeeldje:
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/SBV_Vitesse
De clubs die financiëel ongezond zijn, zijn veelal de kleine clubs die absoluut geen topsalarissen betalen.
pi_61360252
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:55 schreef Merkie het volgende:

[..]

De clubs die financiëel ongezond zijn, zijn veelal de kleine clubs die absoluut geen topsalarissen betalen.
Ze geven kennelijk wel ergens te veel geld uit.
En voor zover ik weet, was Vitesse juist in de problemen gekomen doordat ze meer aan de spelers kwijt waren dan ze konden veroorloven. Zijn dan niet de topsalarissen idd, maar in feite zijn de voetballers dan gewoon steuntrekkers (ja, da's wat overdreven ).
  woensdag 3 september 2008 @ 22:06:09 #132
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61360585
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze geven kennelijk wel ergens te veel geld uit.
En voor zover ik weet, was Vitesse juist in de problemen gekomen doordat ze meer aan de spelers kwijt waren dan ze konden veroorloven. Zijn dan niet de topsalarissen idd, maar in feite zijn de voetballers dan gewoon steuntrekkers (ja, da's wat overdreven ).
Dat had niks te maken met te hoge salarissen hoor, meer met transfergelden. Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom dit relevant is, zoiets gebeurt maar heel sporadisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')