abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62140800
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:10 schreef iofn het volgende:
Zo, Oogheelkunde zit er ook weer op Tussen al die cataract-patienten door wel een Horner-syndroom op basis van een Pancoast-tumor gevangen!
Mazzelpik

Patient kwam met enkelzijdige miosis en ptosis en meteen een X-thorax laten maken?
I feel kinda Locrian today
pi_62142122
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:10 schreef iofn het volgende:
[..]
Zo, Oogheelkunde zit er ook weer op Tussen al die cataract-patienten door wel een Horner-syndroom op basis van een Pancoast-tumor gevangen!
*denkt aan aflevering van de co-assistent*

En in ander nieuws: Weekend is voor watjes! Op naar de SEH
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_62170923
Zuur dat ik dit jaar zo veel colleges na de lunch heb, die moet ik uit principe allemaal missen
pi_62173410
Long- en huidkankerweek hier... De borstkanker zit er alweer op. Wat 'n kankerblok.
(nou mag ik t eindelijk zeggen!) (nee hoor, stiekem is het wel interessant)

En, ZHBII tentamen waarschijnlijk gehaald

Ik moet eigenlijk ook maar gewoon de co gaan kijken, heb 'm vorige week gezien bij m'n ouders en hoorde dat t script door Ronald Giphart geschreven was. Kan niet anders dan grappig zijn eigenlijk.
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:16:42 #275
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_62181165
In mijn tijd moesten we hoofdstuk 7 van Robbins tot in de kleinste detail kennen voor GZC2. Voor de rest was het blok wel interessant ja. Is het nog steeds zoveel stof?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_62184192
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:41 schreef Bellah het volgende:
Kan niet anders dan grappig zijn eigenlijk.
I feel kinda Locrian today
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:17:13 #277
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_62189820
Oh de co-assistent was weer heerlijk slecht. Al moest ik wel lachen om die urinegrap . En de botte chirurg die compleet van de tennisbaan gemept wordt . Over de casussen begin ik maar niet eens want daar mankeert wel zo veel aan dat ik niet weet waar ik moet beginnen...

Ik heb net 4 weken oncologie gehad, hier zijn we nu bezig met 3 weken traumatologie
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_62190812
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:17 schreef Pluizel het volgende:
Oh de co-assistent was weer heerlijk slecht. Al moest ik wel lachen om die urinegrap . En de botte chirurg die compleet van de tennisbaan gemept wordt . Over de casussen begin ik maar niet eens want daar mankeert wel zo veel aan dat ik niet weet waar ik moet beginnen...

Ik heb net 4 weken oncologie gehad, hier zijn we nu bezig met 3 weken traumatologie
Die urinegrap is echt al heel oud, maar ik ken hem als een vinger in een rectum bij een obductie.

En casus? Waren die er dan?
pi_62192417
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:44 schreef starla het volgende:

Shh.

En ik heb t nog niet echt door Gohan, ze hebben week 1 wel geschrapt en van horen zeggen was dat de week die iedereen de nek omdeed. Tis gewoon wel veel, maar niet achterlijk ofzo. Heb na ZHBII wel t idee dat ik dit aan kan, maar we zullen zien

Vandaag wel gehoord dat m'n tante (met blaaskanker) metastasevrij is.. Wat een opluchting
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:43:55 #280
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_62196070
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 00:00 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Die urinegrap is echt al heel oud, maar ik ken hem als een vinger in een rectum bij een obductie.

En casus? Waren die er dan?
mja de piloot en die arme reumapatiënt die van alle kanten versierd werd
pi_62215898
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 01:32 schreef starla het volgende:

[..]

Mazzelpik

Patient kwam met enkelzijdige miosis en ptosis en meteen een X-thorax laten maken?
Het was wat minder recht toe rechtaan dan dat maar ach De patient was opgenomen met hevige hoofdpijn en ptosis links, wat door de neuroloog werd geduid als een sinusitis en hij knapte vervolgens met behandeling ook wel op. Maar ter uitsluiting van een oogheelkundig probleem kwam hij naar de poli. Op dat moment nog steeds wel een flinke ptosis. Mogelijk een hele lichte miosis en de oogarts zelf was overtuigd van een enolpthalmus, toch maar een X-thorax gemaakt. Gewoon ter uitsluiting en maar we schrokken ons het leplazerus toen daar toch een RIP zat.
pi_62233439
Ik was even vergeten dat 'onderzoek doen' een eufemisme was voor lijsten met honderden patienten doorspitten op zoek naar uiteindelijk 16 mensen die voldoen aan je inclusiecriteria.
pi_62355472
Wat is het stil/rustig hier

Ik stel voor dat intoxicated zijn "leukste" ervaring op de SEH tot nu toe, met ons deelt
pi_62355491
Ben ik ook voor

Vrijdag 2.1.2 tentamen, ga echt hard falen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_62355540
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:13 schreef MaxC het volgende:
Ben ik ook voor

Arme jij

Welk onderwerp?
pi_62355570
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:13 schreef MaxC het volgende:
Ben ik ook voor

Ik voel je pijn. Vrijdag tentamen voortplanting & seksualiteit en heb mn boeken nog niet opengedaan
pi_62355613
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik voel je pijn. Vrijdag tentamen voortplanting & seksualiteit en heb mn boeken nog niet opengedaan
Ach, praktijkervaring helpt al een hoop
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_62355963
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:15 schreef DDM het volgende:

[..]

Arme jij

Welk onderwerp?
Blok is 'Waarnemen en reageren'

Deze toets vooral over horen, evenwicht, zien en psychiatrische aandoeningen.
pi_62357398
Erger dan MPV4 kan het nooit zijn, wat een totaal onzinnig blok zeg
pi_62358186
en dat houd in?

Overigens vind ik niks erger dan psychologie
pi_62358336
Medisch professionele vorming. Op zich wel belangrijk, maar dit kan ook allemaal verteld worden in een week ipv 4.
quote:
In het vierde blok in de reeks Medisch Professionele Vorming met als titel Arts en Zorg wordt de kennis uit de voorafgaande MPV-blokken verdiept met inzichten in de kwaliteitsborging van het medisch handelen en de organisatie van de gezondheidszorg. Centraal staat de vraag hoe een arts de kwaliteit van het eigen handelen kan waarborgen, hoe de arts de uitkomsten van zorg kan meten en beoordelen, hoe kwaliteitsborging vorm krijgt in ketenzorg en multidisciplinaire samenwerking, en hoe deze zaken door de beroepsgroep als geheel ter hand worden genomen. De student maakt kennis met klinimetrie, protocollen en richtlijnen als instrumenten in de kwaliteitsborging, met de praktijk van inter- en intra-disciplinaire samenwerking, de organisatie van de kwaliteitsborging en het toezicht daarop. Daarbij komen de medisch-ethische, psychologische en juridische invalshoeken nadrukkelijk aan bod. De student leert dat medische professionaliteit een kritische en zelf-reflectieve houding vraagt gericht op bijsturing en bevordering van de kwaliteit van het eigen medisch handelen en welke hulpmiddleen daarbij ter beschikking staan.

Hoofddoelstellingen
1: De student kan op het niveau van de individuele patiëntzorg de kwaliteit van geleverde zorg beoordelen en verantwoorden.

2: De student kan op het niveau van de intra- en interdisciplinaire samenwerking en de ketenzorg de kwaliteit van geleverde zorg beoordelen en verantwoorden.

3: De student kan op het niveau van de beroepsgroep en de maatschappij aangeven hoe de kwaliteitsborging van het geneeskundig handelen vorm heeft gekregen.
pi_62358767
Oh my... dat is nog erger dan ons 'Context Medisch Handelen' was:
quote:
Context Medisch Handelen

Opleiding: Geneeskunde
Docent(en): Mw. Dr. D.P. Touwen
ECTS: 4.0
Niveau: Niet van toepassing
Jaar: 4
Periode: Niet van toepassing
Blok:
Cursuscode: M4750
Collegejaar: 2008-2009
Voertaal: Nederlands

Doel

1. De student kan de relatie uitleggen tussen geneeskunde en medische ethiek, en uitleggen waarom voor het vak van arts de medische ethiek van belang is.
2. De student kan een ethisch probleem herkennen; de student kan uitleggen wat een ethisch probleem is en waarom ethische problemen in de geneeskunde anders worden aangepakt dan technische problemen.
3. De student beschikt over richtlijnen en strategieën voor het oplossen van ethische problemen.
4. De student is bekend met een groot aantal actuele thema's uit de moderne medische ethiek en met de belangrijkste argumenten die met die thema's samenhangen.

Inhoud/omschrijving

In dit blok wordt de medische ethiek bestudeerd vanuit het perspectief van de arts-patiënt relatie. Centraal staat het benoemen en verhelderen van de ethische componenten van het klinisch redeneerproces. Ook gerelateerde thema's uit het gezondheidsrecht komen aan bod. Aan de hand van patiëntendemonstraties en besprekingen van concrete casuïstiek worden voor de arts belangrijke thema's en vraagstukken besproken. Telkens worden de studenten handreikingen gedaan om in de toekomst zelf op verantwoorde manier met medisch ethische problemen om te gaan. Thema's die aan bod komen variëren van medische beslissingen rond het levenseinde tot vraagstukken met betrekking tot klinische genetica, van zorg voor verstandelijk gehandicapten tot vraagstukken rond wachtlijsten en selectie, van het uitvoeren van medisch wetenschappelijk onderzoek tot de werking van het tuchtrecht. Ook komen vraagstukken aan de orde als de verhouding tussen evidence based medicine en patiënt-gebonden afwegingen, de vraag wat nu precies de verworvenheden zijn van de moderne geneeskunde en de vraag hoe iemands culturele achtergrond van invloed is op het geven van goede zorg.

Uiteindelijk was het blok trouwens best leuk opgezet
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_62362971
Ik zit me weer plaatsvervangend te schamen voor de co-assistent.
pi_62363786
Zooooo realistisch
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:55:18 #295
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_62364848
Ik heb mijn ergernissen over de co-assistent maar opzij gezet en nu maar gewoon enorm hard gelachen om verstraten en marjolein Dat voorstukje ook, prachtig. die nare vent met z'n "bimanueel onderzoek van de mammae"
pi_62364925
De Co-ass.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_62501248
*kan mn eigen post niet wijzigen... dus dan maar een dubbel-post *

Heb inmiddels een bijbaantje gevonden op het UMCG, goed te combineren met colleges/leerwerk
pi_62508441
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:08 schreef EricT het volgende:
*kan mn eigen post niet wijzigen... dus dan maar een dubbel-post *

Heb inmiddels een bijbaantje gevonden op het UMCG, goed te combineren met colleges/leerwerk
Vertel Zoek ook nog een baantje
pi_62511693
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:22 schreef MaxC het volgende:

[..]

Vertel Zoek ook nog een baantje
Ik ben aangenomen op een lab. om mee te werken aan een groot project. Dus na colleges even kijken of er nog wat te doen is op het lab, zo niet dan kan ik zo afslaan naar de CMB .

De aanhouder wint zeg maar.. heb dan ook wel 10 open-sollicitaties gestuurd _!
pi_62519493
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:35 schreef intoxicated het volgende:
Oh my... dat is nog erger dan ons 'Context Medisch Handelen' was:
[..]

Uiteindelijk was het blok trouwens best leuk opgezet
haha, Mw. D. Touwen, dat is de collega van mijn moeder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')