Daar gaat het niet omquote:
Goed verwoordtquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:17 schreef releaze het volgende:
Vroeger had de kerk alleenrecht op het eeuwige en intense geluk. Alles was god, en als je dood zou gaan dan ging je naar de hemel en was alles helemaal geweldig. Dat zorgde ervoor dat mensen in het normale leven niet zo liepen te piepen of al te ontevreden waren over wat ze in het dagelijks leven hadden. Het was immers door god geschonken en dat was nog aardig van hem ook, want wij waren zondaars dus we mochten in onze handjes knijpen dat we uberhaupt...... blablabla.
Tegenwoordig geloven we niet meer hier in. We geloven niet in een leven na de dood waar een hemel en ubergeluk is en we geloven ook niet meer dat we onze dingen van god krijgen. Je bent op jezelf aangewezen, voor die korte tijd dat je hier bent. Om de een of andere reden hebben mensen de drang naar zichzelf gelukkig voelen (veel theorien over).
Maar goed, combineer dit met partners en je krijgt al snel het verliefd worden op anderen en verlaten van partners. Mensen denken vaak dat een partner degene is die je volmaakt gelukkig kan maken of hopen dat in ieder geval (vandaar ook die constante drang op partners te veranderen) en hoewel je relatie toch goed zit kan er opeens zo'n spetter voorbij komen die net ff dat beetje extra heeft, of dat exotische dat je huidige partner mist.
Dan kan dat eeuwige drang om geluksgevoel wel ff meespelen. Waag je de gok om te zien of deze echt beter is dan je huidige? Sommigen doen dat wel. Sommigen doen dat rigoreus. Enerzijds omdat hun relatie misschien toch niet zo goed is, anderzijds omdat ze het gebrek aan ervaring missen om de spetterende eigenschappen op waarde te schatten, maar vaak ook in het kader van 'ik ben nog jong genoeg, waarom niet?'
Zeker goed verwoord ja!quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:17 schreef releaze het volgende:
[knip]
Ach bespreken is een ding, zelfbeeld, en het willen oplossen iets andersquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:23 schreef Yi-Long het volgende:
In een relatie heb je ups & downs. Als je een volwassen persoon bent in een volwassen relatie dan bespreek je dat met elkaar en werk je eraan.
Dus bij jou zit ie wel goedquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:20 schreef lammegiraf het volgende:
heb een paar jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Het meisje in kwestie had ook gevoelens voor mij maar heb me toch weten in te houden. Overlegd elkaar maar niet meer te zien...meisje is later een tijdje naar het buitenland gegaan. Verliefdheid ging gelukkig over. Nog steeds gelukkig met dezelfde vriendin. Zo kan het dus ook. Bijna 8 jaar inmiddels.
Spreek het meisje waar ik verliefd op was nog regelmatig...nu gewoon op vriendschappelijke basis.
Ja, dit vind ik zelf wel een goeie.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:08 schreef Kogando het volgende:
Omdat ze de illusie hebben dat er 1 ware is. Tijdens een relatie worden ze verliefd op een ander en denken vervolgens; dan zal dat de ware wel zijn. Net zo lang tot ze begrijpen dat er een heleboel 'waren' rondlopen en relaties niet vanzelf leuk blijven.
En sommigen leren dat nooit.
dat komt omdat de meeste mensen geen idee hebben wat een relatie inhoudquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef Chev het volgende:
Hoe komt het dat soms mensen die een vaste relatie hebben 'zomaar' verliefd worden op een ander en totaal geen idee hebben hoe dat komt?
En uiteraard hiervoor hun huidige partner verlaten.![]()
Naar mijn idee zit er altijd meer achter, problemen, uit elkaar groeiende mensen, ontevredenheid, slechte verhoudingen, ambities, ruzies ect ect.. een reden zeg maar, maar dat schijnt niet altijd zo te zijn.
Tja heb zelf dat meegemaakt 2 maanden terug (en het is nu uit), maar wil graag jullie meningen en ervaringen horen , en horen en hoe dit afgelopen is.
Het is meer hoe je met die verliefdheid omgaat, dan met de verliefdheid zelve.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:05 schreef mcDavid het volgende:
dat komt doordat ze verliefd worden. [ afbeelding ]
Ik moet het even kwijt: ik heb echt bewondering daarvoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:20 schreef lammegiraf het volgende:
heb een paar jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Het meisje in kwestie had ook gevoelens voor mij maar heb me toch weten in te houden. Overlegd elkaar maar niet meer te zien...meisje is later een tijdje naar het buitenland gegaan. Verliefdheid ging gelukkig over. Nog steeds gelukkig met dezelfde vriendin. Zo kan het dus ook. Bijna 8 jaar inmiddels.
Spreek het meisje waar ik verliefd op was nog regelmatig...nu gewoon op vriendschappelijke basis.
Amen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:59 schreef As_33 het volgende:
Ik moet het even kwijt: ik heb echt bewondering daarvoorIk heb toch vaak het idee dat mensen tegenwoordig soms redelijk makkelijk hun relatie weggooien, zich niet realiserend dat een persoon op wie je verliefd wordt, niet persé ook iemand is met wie je een goeie relatie kunt hebben, iemand die nadat de heftigste verliefdheid weg ook je maatje, je beste vriend(in) en je levenspartner kan zijn.
er wordt er weer 1 wakkerquote:Op dinsdag 2 september 2008 18:59 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik moet het even kwijt: ik heb echt bewondering daarvoorIk heb toch vaak het idee dat mensen tegenwoordig soms redelijk makkelijk hun relatie weggooien, zich niet realiserend dat een persoon op wie je verliefd wordt, niet persé ook iemand is met wie je een goeie relatie kunt hebben, iemand die nadat de heftigste verliefdheid weg ook je maatje, je beste vriend(in) en je levenspartner kan zijn.
Je hebt je eigen antwoord al gegeven lees maar na, damn je gaat toch geen 9 jaar weggooien voor een opwellend gevoel.. zou wel erg slap zijn als je gelukkig bent!, gewoon wegsturen die handel!quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:44 schreef pleuni25 het volgende:
Hoi,
Ik maak nu precies hetzelfde mee....
Ik heb al een relatie van 9 jaar, en heb tijdens wellis vaker met jongens gezoend, en waarom??
ik heb alles, en ik weet zelf ook niet wat er mis is, maar ik denk nu dat het tijd is om het uit te maken, hij verdient dit niet.... maar of ik het kan?? ik heb het erg heel moelijk mee, ben nooit alleen geweest en het is een veilig plekje en ik kan niet zeggen dat ik niet gelukkig ben....
Ik heb zo bang dat ik hier spijt van ga krijgen...
Kan iemand mij advies geven....
... dus je geeft nooit toe aan die tijdelijke verliefdheden door even vreemd te gaan? Nooit gebeurd!?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:45 schreef DDBtje het volgende:
Ik ben ook iemand die houdt van spanning, afwisseling...en makkelijk "verliefd" wordt. Maar elke keer zegt een stemmetje in mijn hoofd: over X jaar zit je met deze man er precies zo bij als dat je nu zit (wat niet negatief is, want mijn man behandeld me als een prinses).
Verliefdheden kunnen gebeuren, maar bij mijn man weg gaan...nee echt niet!
Dit hebben ik en mijn vriendin ook zo overlegd. Onze relatie is zo goed en we passen zo goed bij elkaar dat het die eventuele toekomstige 'nieuwe vlammen' het niet waard zijn om dit weg te gooien.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:45 schreef DDBtje het volgende:
Ik ben ook iemand die houdt van spanning, afwisseling...en makkelijk "verliefd" wordt. Maar elke keer zegt een stemmetje in mijn hoofd: over X jaar zit je met deze man er precies zo bij als dat je nu zit (wat niet negatief is, want mijn man behandeld me als een prinses).
Verliefdheden kunnen gebeuren, maar bij mijn man weg gaan...nee echt niet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |