Hier sluit ik me overigens bij aan. Ik had over het scholenidee heen gelezen. evenstar, als jij er goed over na hebt gedacht en vindt dat deze school goed bij je dochter past, trek je dan niks aan van die mensen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:48 schreef knorretje het volgende:
[..]
vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of geen regels. De naam vrije slaat niet op vrij van regels etc, misschien dat voor hedentendage de naam wat ongelukkig gekozen is, want de associatie wordt steeds meer gemaakt.
Jazeker!quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:22 schreef YPPY het volgende:
Geen idee of jullie ons gemist hebben, maar Anna is een weekje op vakantie geweest naar een huisje op een bungalowpark. Ze was helemaal hyper en dol.Echt een succes dus.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:48 schreef knorretje het volgende:
[..]
vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of geen regels. De naam vrije slaat niet op vrij van regels etc, misschien dat voor hedentendage de naam wat ongelukkig gekozen is, want de associatie wordt steeds meer gemaakt.
ik wou het eerst ook maar laten voor wat het was, maar bleef steeds maar weer terug komen naar dit topic en kon het uiteindelijk niet laten er toch op te reageren. Niet perse om de discussie aan te gaan, niet perse om me gelijk te halen of wat dan ook. Maar zou het jammer gewoon vinden als mensen de vrije school zonder verder er over na te denken van hun lijstje schrappen alleen vanwege de naamassociatie van de school.quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:51 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik durfde het niet te schrijven omdat ik niet over wilde komen alsof ik zo nodig de discussie aan wilde gaan. Maar als er één systeem is waar juist wel heel veel waarde wordt gehecht aan orde, regelmaat, regels en rituelen dan is het wel op de vrijeschool.
Steeds meer vrijescholen veranderen van naam, trouwens, juist om deze associatie te voorkomen.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:59 schreef _evenstar_ het volgende:
En ja het is eentje die veel hecht aan bepaalde dingen, maar die mij na staan, maar van alle kanten krijg je te horen dat ze als een soort hitlerjugend worden geschooldwant het is antroposofisch , en racisitisch en
maar goed, ik heb via mijn nichtje die op deze school gezeten heeft toen ivm ziekte een periode gezeten, en die periode heeft zo;n positieve indruk op me gemaakt, en mijn nichtje zelf heetf het prima gred, geen spijt gehad dus we gaan er gewoon voor
op de een of andere manier klikt het bij mij niet hier op FOK! en uitgebreid posten over de vrije schoolquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Nee je vervuilt de boel niet knorretje, vind het juist fijn om ervaringsverhalen te horen, en dan met name positieve![]()
Vandaag mijn nichtje gesproken, en die vond het juist weer heel tof, en zei zelf ook als ik ooit mama wordt dan gaat mijn kindje daar ook heen.
Ze zegt zelf alleen maar voordeel te hebben gehad ook op de middelbare school, en alles heel positief ervaren. behalve euritmie dat vond ze niets haha.
Wat goed!quote:Op maandag 22 september 2008 08:05 schreef YPPY het volgende:
Het was geen vrije school en kind zit inmiddels op een andere school.
Als iemand nadenkt over welke school bij een kind past, vind ik het eigenlijk altijd wel ok. Het zal ook wel komen omdat de keuze hier erg beperkt is. We moeten meteen een heel eind weg voor iets anders.
Vanochtend kwam ik onder de douche vandaan en hoorde onderstaand gezang:
poesjeMAUWWW
kom eensGAUWWW
ik heb lekkere melk voor JOUWWW
en voor MIJIJIJ
rijsteBIJIJIJ
o, wat heerlijk smullen WIJIJIJIJIJIJ!!!!
quote:Op zondag 28 september 2008 19:32 schreef cattie het volgende:
.
Nog wel een positief punt: zijn enorme papagerichtheid lijkt over te zijn! Hij komt nu ook uit zichzelf bij mij zitten enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |