abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61751508
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:48 schreef knorretje het volgende:

[..]

vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of geen regels. De naam vrije slaat niet op vrij van regels etc, misschien dat voor hedentendage de naam wat ongelukkig gekozen is, want de associatie wordt steeds meer gemaakt.
Hier sluit ik me overigens bij aan. Ik had over het scholenidee heen gelezen. evenstar, als jij er goed over na hebt gedacht en vindt dat deze school goed bij je dochter past, trek je dan niks aan van die mensen.
Ik zou ook eerder zeggen dat 'iederwijs' een soort vrije school is. Google daar maar eens op..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61767986
Arme Tobias, maar wat stoer!

Dat is het voordeel van een dorp Evenstar, niemand doet hier moeilijk over een schoolkeuze als je naar de dorpsschool gaat. Zelfs een dorp verderop naar het strengchristelijke onderwijs is normaal. Pas als Anna naar 'de stad' zou gaan was het vreemd. Kan Arwen straks wel zelf naar school?

Geen idee of jullie ons gemist hebben, maar Anna is een weekje op vakantie geweest naar een huisje op een bungalowpark. Ze was helemaal hyper en dol. Echt een succes dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:31:15 #93
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61768165
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 20:22 schreef YPPY het volgende:
Geen idee of jullie ons gemist hebben, maar Anna is een weekje op vakantie geweest naar een huisje op een bungalowpark. Ze was helemaal hyper en dol. Echt een succes dus.
Jazeker!

Ben benieuwd naar de foto's!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61769303
Ken zit zichzelf voor te lezen
'poes' 'dik' (dikkiedik) *blader blader*
pi_61769893
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:48 schreef knorretje het volgende:

[..]

vrije school staat niet gelijk aan geen structuur of geen regels. De naam vrije slaat niet op vrij van regels etc, misschien dat voor hedentendage de naam wat ongelukkig gekozen is, want de associatie wordt steeds meer gemaakt.
Ik durfde het niet te schrijven omdat ik niet over wilde komen alsof ik zo nodig de discussie aan wilde gaan. Maar als er één systeem is waar juist wel heel veel waarde wordt gehecht aan orde, regelmaat, regels en rituelen dan is het wel op de vrijeschool.
Steeds meer vrijescholen veranderen van naam, trouwens, juist om deze associatie te voorkomen.

Evenstar: lekker niets van aantrekken hoor. En als je toch met mensen de discussie aan wil gaan moet je ze maar vragen hoe veel kinderen ze kennen die op een ander systeem niet op hun plek zitten. Of die hun eindexamen na een reguliere school niet halen, etc. Dat zullen er verhoudingsgewijs net zo veel zijn, maar dat is "gewoon" dus dat valt niet op
pi_61770408
Sorry, dan heb ik dat verkeerd begrepen en het verward met de school waar de dochter van een kennisje heen gaan. Zal eens navragen wat dat dan was.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 20 september 2008 @ 10:59:16 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61776679
Ik denk dat je misschien het ervaringsgerichte onderwijs bedoelt Yppy?

en ja arwen kan straks in principe zelf naar school, wel een kruispunt over, maar dat zou ze bij iedere school wel hebben, dit is goed te doen 5 a 10 minuutjes op de fiets.

En ja het is eentje die veel hecht aan bepaalde dingen, maar die mij na staan, maar van alle kanten krijg je te horen dat ze als een soort hitlerjugend worden geschoold want het is antroposofisch , en racisitisch en maar goed, ik heb via mijn nichtje die op deze school gezeten heeft toen ivm ziekte een periode gezeten, en die periode heeft zo;n positieve indruk op me gemaakt, en mijn nichtje zelf heetf het prima gred, geen spijt gehad dus we gaan er gewoon voor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_61784460
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 21:51 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik durfde het niet te schrijven omdat ik niet over wilde komen alsof ik zo nodig de discussie aan wilde gaan. Maar als er één systeem is waar juist wel heel veel waarde wordt gehecht aan orde, regelmaat, regels en rituelen dan is het wel op de vrijeschool.
Steeds meer vrijescholen veranderen van naam, trouwens, juist om deze associatie te voorkomen.
ik wou het eerst ook maar laten voor wat het was, maar bleef steeds maar weer terug komen naar dit topic en kon het uiteindelijk niet laten er toch op te reageren. Niet perse om de discussie aan te gaan, niet perse om me gelijk te halen of wat dan ook. Maar zou het jammer gewoon vinden als mensen de vrije school zonder verder er over na te denken van hun lijstje schrappen alleen vanwege de naamassociatie van de school.
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 10:59 schreef _evenstar_ het volgende:
En ja het is eentje die veel hecht aan bepaalde dingen, maar die mij na staan, maar van alle kanten krijg je te horen dat ze als een soort hitlerjugend worden geschoold want het is antroposofisch , en racisitisch en maar goed, ik heb via mijn nichtje die op deze school gezeten heeft toen ivm ziekte een periode gezeten, en die periode heeft zo;n positieve indruk op me gemaakt, en mijn nichtje zelf heetf het prima gred, geen spijt gehad dus we gaan er gewoon voor

Ik heb al heel veel negatieve dingen gehoord, gelezen of gezien over de vrije school maar een vergelijking met bovenstaande of beschuldiging van bovenstaande nog nooit. Kan niet anders dan van mensen af komen die geen idee hebben wat het in houdt en wat er allemaal gebeurt binnen de vrije scholen en hun gemeenschap.

zo en das het laatste hiero ik vervuil de boel.
  zaterdag 20 september 2008 @ 19:21:20 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61785308
Nee je vervuilt de boel niet knorretje, vind het juist fijn om ervaringsverhalen te horen, en dan met name positieve
Vandaag mijn nichtje gesproken, en die vond het juist weer heel tof, en zei zelf ook als ik ooit mama wordt dan gaat mijn kindje daar ook heen.
Ze zegt zelf alleen maar voordeel te hebben gehad ook op de middelbare school, en alles heel positief ervaren. behalve euritmie dat vond ze niets haha.
pi_61786081
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Nee je vervuilt de boel niet knorretje, vind het juist fijn om ervaringsverhalen te horen, en dan met name positieve
Vandaag mijn nichtje gesproken, en die vond het juist weer heel tof, en zei zelf ook als ik ooit mama wordt dan gaat mijn kindje daar ook heen.
Ze zegt zelf alleen maar voordeel te hebben gehad ook op de middelbare school, en alles heel positief ervaren. behalve euritmie dat vond ze niets haha.
op de een of andere manier klikt het bij mij niet hier op FOK! en uitgebreid posten over de vrije school (immers is het allemaal wat afwijkend van het reguliere onderwijs, maak je andere dingen mee, beleef je de dingen anders met je kind en stuit je op onbegrip, onwetendheid en mis je wat aansluiting hier en daar. Zal niet geheel aan fok liggen of aan de school maar misschien des te meer bij mij, in elk geval pm ik daarentegen des te meer. Straks als ze naar school gaat en je hebt ergens vragen over, kwa feesten, gebruiken etc en je komt er niet helemaal uit of wat dan ook pm maar, mag nu ook al hoor
Wel leuk zijn we straks volgens mij al met 4 kindjes die op de vrije zitten

edit: moet er nog even een kanttekening bij plaatsen. Nu is het wel altijd zo geweest dat alicia de enige hier was die naar de vrije school ging dus het delen van ervaring was tot voor kort ook erg lastig. Dit jaar zijn er meerderen gestart of inmiddels ingeschreven voor binnenkort te starten op de vrije. Dus wie weet dat het met de tijd makkelijker en leuker is om op fok er over te posten.

[ Bericht 9% gewijzigd door knorretje op 20-09-2008 20:02:58 ]
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:37:15 #101
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61787035
ga je een dezer dagen even een PM sturen ^^
pi_61787056
Ronja staat ook al ingeschreven, die gaat over twee jaar starten, ik hoop er over een jaar of twee à drie les te geven
pi_61787690
Over dat racisme & vrije scholen heb ik wel vaker gelezen, voornl bij Ouders Online maar ook verder op internet wel, bijv http://www.gebladerte.nl/10307l19.htm . Maar in een andere vorm zul je dat bij openbare scholen bijv ook wel tegenkomen.
pi_61787934
tsja, het is toen een hele discussie geweest inderdaad. Eén domme leerkracht die een tekst uit begin 1900 letterlijk aan zijn klas leert. Dat was ook gewoon niet goed van hem
Ik geloof eigenlijk niet zo dat racisme op welk vlak dan ook een rol speelt binnen het algemene vrijeschoolonderwijs. Ook de dingen die die domme leerkracht toen zei vallen niet op die manier binnen het lesplan.
Of de teksten van Steiner racistisch opgevat kunnen worden of niet is ook niet echt duidelijk. De één vindt van wel, de ander niet. Maar hoe dan ook heeft dat weinig te maken met of een schoolbeweging racistisch is. De paus is geen fan van homosexuelen maar dat maakt niet alle katholieke scholen anti-homo

Sowieso wordt Steiner niet letterlijk gevolgd, een leerkracht die dat wel doet zou ontslagen mogen worden want dat is en was nooit de bedoeling.

Het systeem kan bij je passen of niet, het kan je aanstaan of niet. En rotte appelen in de vorm van leerkrachten of hele scholen zul je binnen elk systeem wel houden, helaas.
pi_61817216
Het was geen vrije school en kind zit inmiddels op een andere school.

Als iemand nadenkt over welke school bij een kind past, vind ik het eigenlijk altijd wel ok. Het zal ook wel komen omdat de keuze hier erg beperkt is. We moeten meteen een heel eind weg voor iets anders.

Vanochtend kwam ik onder de douche vandaan en hoorde onderstaand gezang:
poesjeMAUWWW
kom eensGAUWWW
ik heb lekkere melk voor JOUWWW
en voor MIJIJIJ
rijsteBIJIJIJ
o, wat heerlijk smullen WIJIJIJIJIJIJ!!!!

*OUD heilige*
pi_61818119
Wat lief van Anna Ronja moet altijd na dat liedje nog toevoegen "KOEKA!!!". Maanden geleden maakte blijkbaar het koekje in het volgende couplet zo veel indruk dat die ook bij het eerste couplet moet worden toegevoegd
pi_61844784
Kendahl kan ook zo heerlijk zingen...
Lief is dat toch, hé? Kinderen kunnen zó genieten van muziek. Ik hoop echt dat al onze kindjes dat houden, want later op de basisschool is het soms zo alsof zingen stom is. Terwijl zingen heerlijk kan zijn. En als zingen niet lukt, dan kan muziek maken ook onwijs leuk zijn.
pi_61845248
Kim is ook gek op zingen. Ook poesje mauw, olifantje in het bos, visje, helikopter etc. Ze zingt elke dag wel wat en danst ook veel. Zo leuk is dat!
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:49:39 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61845598
anna
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:56:53 #110
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61849590
quote:
Op maandag 22 september 2008 08:05 schreef YPPY het volgende:
Het was geen vrije school en kind zit inmiddels op een andere school.

Als iemand nadenkt over welke school bij een kind past, vind ik het eigenlijk altijd wel ok. Het zal ook wel komen omdat de keuze hier erg beperkt is. We moeten meteen een heel eind weg voor iets anders.

Vanochtend kwam ik onder de douche vandaan en hoorde onderstaand gezang:
poesjeMAUWWW
kom eensGAUWWW
ik heb lekkere melk voor JOUWWW
en voor MIJIJIJ
rijsteBIJIJIJ
o, wat heerlijk smullen WIJIJIJIJIJIJ!!!!

Wat goed!
Simon zingt de eerste MIJ mee, daarna begint hij met het laatste zinnetje, ovatiheemwei Dit herhaalt hij dan tot ik er ook ben!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:00:06 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_61849650
Zingende kindjes

Op vakantie hadden we 2 dvd's van Kinderen voor Kinderen mee. Ik mocht nooit meezingen van hem, want dat ging hij doen. Maar hij kende de teksten van de meeste liedjes helemaal niet, dus was het meer een soort gemompel en geneurie omdat ie toch echt mee wilde zingen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_61964898
Iris is al 2 nachten (met 1 nacht ertussen) huilend wakker geworden met koorts om vervolgens over te geven en dan verder te slapen. Overdag niks aan de hand, ook geen koorts
Klinkt het iemand bekend in de oren?
pi_61964908
A gossie, Iris toch.. klinkt me niet bekend in de oren...
Ik heb hier een kindje dat elke ochtend rond half 5 wakker wordt en dan niet meer in haar eigen bed wil slapen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_61965342
LadyS, nee, klinkt hier niet bekend. Wat raar dat het alleen 's nachts is!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 september 2008 @ 11:42:51 #115
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_61966718
Misschien een heftige reactie op een nachtmerrie? Ik weet dat mensen van nachtmerries zwetend wakker kunnen worden. Misschien dat Iris er ook koorts van krijgt? Maarja.. dan is het nog zaak erachter te komen waar de nachtmerries vandaan komen. Nog spannende dingen gedaan?
... verder het enige dat in me op komt, is epilepsie.. maar dat lijkt me een beetje vergezocht...

edit: ken speelt de laatste tijd echt heel zoet met auto'tjes... een echte vent.

[ Bericht 19% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 28-09-2008 11:52:27 ]
pi_61969508
Hmmm, wat een heerlijke kids allemaal!
Judge not lest thee be judged!
pi_61970057
Arme Iris, klinkt niet leuk.

Eva, ben je er al?
*OUD heilige*
  zondag 28 september 2008 @ 19:32:09 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_61977541
LadyS, wat vreemd. Ik heb geen idee wat het kan zijn.

Ive is in een uitprobeer fase. Hij zoekt heel erg de grenzen op. Overdag is daar nog wel redelijk mee om te gaan, maar hij wil nu 's avonds niet meer normaal gaan slapen. Gisteren ben ik ruim een uur met hem bezig geweest. Hopelijk is dit een niet al te lange fase...
Nog wel een positief punt: zijn enorme papagerichtheid lijkt over te zijn! Hij komt nu ook uit zichzelf bij mij zitten enzo.
  zondag 28 september 2008 @ 19:54:05 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_61978177
Hij slaapt! Al na 20 minuten!
pi_61981116
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:32 schreef cattie het volgende:
.
Nog wel een positief punt: zijn enorme papagerichtheid lijkt over te zijn! Hij komt nu ook uit zichzelf bij mij zitten enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')