abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61492992
ik heb zojuist naar een basisschool gebeld
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61493984
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:44 schreef Jelief het volgende:
Ik heb bij Emma vanaf het begin de huidverzorgingsprodukten van Weleda. billenzalf, bodycreme en milk en de haar en bodydouche. Ik bener enthousiast over, heb nu omdat het gratis was een flesje van zarqa maar dat ruikt naar niks en ik mis dan toch dat typische geurtje. Ook toen ze een erg droge huid en exceemachtige plekjes had hielp het goed.
-einde reclame-
Die haar en bodydouche Het enige spul waarvan Ronja geen plekjes of pukkeltjes krijgt. En het ruikt zo lekker
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:48:51 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61496314
Tuurlijk mag je blij zijn jelief

en Pinq ik moet ook, maar vind het best wel een hele stap
en ingrid, eik niet ga eens even photobucket optrommelen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:03:50 #54
108648 cattie
lieve moeder
pi_61496653
Ive staat sinds zijn 2e verjaardag inschreven op school en op de wachtlijst voor de naschoolse opvang. Gelukkig is hij er nog niet aan toe en kunnen we nog lekker spelen en knuffelen thuis. Had Ive gisteren een uiterst opstandige bui, hij deed alleen maar stoute dingen, vanochtend hebben we lekker gespeeld, boekjes gelezen, stukje gefietst, buiten gespeeld. Heerlijk.

Jelief, daar zou ik ook blij om zijn!
Evenstar, fijn dat het goed gaat met Arwen!
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:39:53 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61497567
lekker is dat als ze zo lief zijn he

heb maar meteen naar school gebeld, 8 oktober gaan we kijken
en gezeur krijgen over de schoolkeuze van sommigen, maar ik denk dat het echt iets voor haar is en wat ook logistiek etc. en ivm de andere scholen in de buurt de juiste keuze
pi_61498632
dapper, meteen een afspraak! wat voor school is 't dan evenstar?
pi_61498879
Hier ook met scholenkeuze bezig. Maandag gaan we bij een daltonschool kijken, en donderdag word ik teruggebeld voor een kijkafspraak bij de katholieke basisschool hier in de wijk. Spannend hoor, gaat snel zo ineens!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:05:58 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61501324
vrije school bix
pi_61501771
Leuk, Evenstar!
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:55:27 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61502729
Ja ze gaan wat meer op heir ook met richtlijnen van normaal onderwijs dat doorstroming naar " normaal" voortgezet onderwijs ook mogelijk is, dat was jaren terug moeilijker.

is een basisschool:
met oog voor het individuele kind
binnen de veiligheid van de vaste groep
met een aanpak die de veelzijdige natuur
van het kind ondersteunt en uitdaagt
met leerstof die het kind aanzet
tot beweeglijk denken
tot kunstzinnige beleving
tot gezond bewegen
tot creatief handelen

Zijn dingen die mij wel aanspreken, en kijkend naar arwen hoe ze is past het bij haar.

Verder heetf mijn nichtje erop gezeten, en ben ik er door familie omstandigheden 3 maanden ook geweest, en het heeft voor mij een positieve indruk achter gelaten. klein indiviueel uitdagend, creatief.
En ze hebben geen probleem met de allergie-gebeuren, kwam met nuttigeideetjes voorals ze bijv, brood gingen bakken om dan met haar apart wat anders te doen om haar toch erbij te betrekken etc. en een speciaal plekje zou krijgn helemaal versierd voor haar eten etc.
Tijdne van school vind ik ook ideaal, zeker als ik nog thuis ben in het begin, en ze hebben vlakbij ook nog eventuee BSO die aansluit op elkaar.

Ook gaat ze misschien daar naar de psz, als het allemaal bevalt 8 oktober en ze kenden mijn nichtje en zelfs mij nog van pak em beet 20 jaar terug!! het nichtje dat even kwam en zo graag deed tekenen ( dat was ik toen)
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:11:55 #61
108648 cattie
lieve moeder
pi_61503182
Klinkt goed Evenstar!
Ive staat ingeschreven op een Katholieke basisschool. Veel keus hebben we in het dorp ook niet, verder zijn er alleen nog een Protestantse en een openbare basisschool.
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:14:47 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_61503259
Hier in de buurt waar ik hoogstwaarschijnlijk zal komen te wonen veel basischolen, maar veel teveel nadruk op islamieten etc. slechte naam ook van de school, de christelijke school is echt heel streng, en 2 andere opties te ver weg voor mij logistiek niet haalbaar.
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:45:11 #63
108648 cattie
lieve moeder
pi_61503989
http://www.onderwijsinspe(...)eken/Zoek_op_scholen
Hier zijn de rapporten van de schoolinspectie trouwens te vinden. Alle drie de scholen in ons dorp hebben een goede beoordeling. We hebben degene gekozen waar wij ons het beste bij voelen. (De katholieke school heeft ook meer beleid omtrent sociaal gedrag en pesten enzo.)
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:14:46 #64
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61512873
Oeh, ik moet nog een school voor Juul. Begint toch wel dichtbij te komen nu. Bij de vrije school zijn we al uitgebreid kennis gaan maken (mét Juul ook), maar ik ben uiteindelijk tóch afgeknapt (het was te elitair, te beschermd, te lief, te soft en te weinig werelds, voor ons). Nu dus op verder onderzoek uit. Jenaplan lijkt mij wel wat, maar ja... uiteindelijk gaat het tóch over de sfeer en mensen op de school zelf, meer nog dan over het systeem, denk ik. Moeilijke keuze hoor!
pi_61513824
Als een vrije school bij Arwen past is dat toch goed.

Zou niks voor Anna zijn, die heeft echt wel veel regels nodig en iemand die zegt wat ze moet doen. Ze gaat hier naar de dorpsschool, maar daar moet ze nog wel ingeschreven worden. En de naschoolse opvang, moet ik idd ook eens gaan regelen. Dat is dan wel weer op dezelfde plek als het kdv.

Met de verzorgingsproducten gebruiken we van alles. Ze heeft nergens nog last van gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61513923
Hier is het ook vrij lastig. Er is weinig keuze qua types onderwijs (3 openbare basisscholen en de rest is vrij zwaar gelovig). Uiteindelijk twijfelen we nu tussen 2 openbare basisscholen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61514406
Als je naschoolse opvang ed nodig hebt is het misschien handig de jaarkalenders vd scholen met elkaar te vergelijken. Hier zijn de lestijden bijv voor de onderbouw tamelijk onregelmatig. Als je kind veel naar de NSO gaat is het misschien prettiger als dat ritme wat voorspelbaarder is?

En verder zou ik op de structuur letten.. is de klas netjes en overzichtelijk, heeft je kind dat nodig, zijn er veel/weinig prikkels, is er voldoende materiaal/uitdaging aanwezig, enz.
Zijn er combinatiegroepen of horizontale groepen, wordt er bij combinatiegroepen onderscheid gemaakt tussen oudste en jongste kleuters (voor zover ik weet is Myrthe bijv de jongste in haar klas, en de oudste is 7). Enz.. Myrthe gaat naar een Jenaplanschool, en op deze school is iig wel heel veel ruimte voor creativiteit; de kleuters maken erg leuke knutselwerkjes. Verder werken ze steeds volgens een thema; nu is alles geordend rondom de Mooiste vis vd Zee (prentenboek): werkjes zijn geschilderde en geplakte vissen met glitters, ze knippen vissen uit, leren de V van Vis, enz. Sociaal-emotioneel zullen ze wel dingen als delen ed behandelen, gezien het thema van dat boekje.

[ Bericht 16% gewijzigd door poemojn op 10-09-2008 00:35:53 ]
pi_61516321
totaal in de style van de jenaplanschool zou ik teruggebeld worden nog niet gebeurd natuurlijk, maar dat kan ook komen doordat ik zo rond 3 uur boodschappen aan het doen was

max gaat dus waarschijnlijk naar onze jenaplan, als hij het er leuk vindt ik heb er zelf 2 jaar gezeten en ik hou ervan je mag als ouder ook lekker veel doen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61519080
Wij gaan volgend jaar pas kijken naar scholen. Maar hier is er geen wachtlijst. Dat heb ik al nagevraagd. Gaat hier waarschijnlijk een "gewone" openbare school worden.
pi_61520754
Bij het opruimen in de schuur vond ik een lampionlampje met stok eraan. En nu kwam Kim er net mee aanzetten.Ging ze baby luisteren. Deed ze net alsof het een doptone is.
Vond ik wel heel leuk bedacht!
pi_61522963
Wij hebben uiteindelijk besloten om Emma maar op een school bijna om de hoek op te geven. Niet helemaal onze eerste keuze. Aangezien er een grote kans is dat we verhuisd zijn voor ze naarschool gaat is dit allen voor 'als' . Er is voldoende plek dus haasten met inschrijven hoeft nietgelukkig. Weet iemand hoe dat werkt als je ergens nieuw komt wonen, krijg je dan tóch een plekje ondanks een eventuele wachtlijst?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61574322
Gisteren weer apk gehad. De arts hoefde niet te vragen of ze al praat.

Ze is nu 82,5 cm en 1030 gram. Eindelijk over de 10 kilo heen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:13:40 #73
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61576346
voor Anna! (overigens zitten wij ook nog onder de elf hoor, maar wel ietsje langer volgens mij)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:47:08 #74
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61589843
We hebben vandaag voor het eerst met Tobias op de HAP gezeten, hij was aan het spelen met zijn vader bij mijn ouders en viel met zijn achterhoofd op de salontafel. Gat in zijn koppie Het bloeden was zo gestelpt, het huilen zo over (bikkel die heeft een pijngrens die is niet normaal meer!) maar wel een klein gat (wat klinkt dat dramatisch )in zijn hoofd.
HAP gebeld en we moesten koelen, als we vonden dat de wond 'open' ging staan moesten we bellen en na een uur sowieso terugbellen. Het ging inderdaad 'open' staan dus toch maar gebeld en we mochten langskomen. We konden bijna meteen doorlopen bij de arts en Tobias begon nog vóór we binnen waren al te vertellen wat er was gebeurd, de arts reageerde heel vriendelijk op hem
Het gaatje is ongeveer een ruime centimeter lang en op elke andere plek had de arts het gehecht maar op zijn hoofd zo tussen het haar waar niemand het meer ziet, laten ze het gaan, hij wilde er graag een draadje door doen want hechten vond hij erg leuk klusje maar hij wilde Tobias niet pesten.
Een beetje secondelijm erin en we mochten weer verder. Tobias gaf geen kik ook niet toen de arts er even flink in kneep enzo hij vond 'm een bink en wij natuurlijk ook
Na een fles pap en een stukje tv kijken ging hij keurig slapen!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:01:25 #75
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61590351
Wat een held die Tobias!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')