abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61309549
Ben bezig met het verbouwen van mijn huis en ben bijna toe aan het afmonteren van stopcontacten, schakelaars, etc.
Nu is mijn vraag wel merk is beter Jung , Busch-jaeger of Gira
Mijn keus is gevallen op de Jung AS500, Busch-jaeger Reflex SL (linear) of de Gira standard 55, en ja ik weet het, het zijn gewoon de simpelste

Al vast bedankt
pi_61309863
Zijn imo allemaal wel goed.
Ik vind weinig verschil in kwaliteit!

Wat ik belangrijk vind is dat het past in bij de stijl van mijn interieur en dat als ik over 5 jaar een vervanging moet doen, dat het nog leverbaar is.

In mijn vorige woning had ik een onbekend merk (eigen merk doe-het-zelf-zaak) en die bleek na 4 jaar te zijn vervangen, waardoor ik een ander model moets gebruiken met als gevolg dat ik 1 verschillende schakelaar had. Nu was dit ergens in een CV kast, dus maakte het niet uit.
pi_61310514
dat is wel zo handig ja, maar mag er toch wel vanuit gaan dat deze fabrikanten dat doen.
pi_61313348
Er zal vast een klein verschil zijn in de kwaliteit.
Als ik jou was zou ik dat vergeten en kijken naar wat jouw smaak is.

Als je groot gaat inslaan zou ik wel aanraden het online te kopen.
Het verschil tussen b.v. Omnia en een willekeurige bouwmarkt is enorm.

Ik had al deels BJ en ben daarerg tevreden mee
Wel is inmiddels vrijwel alles wat creme was vervangen door wit

[ Bericht 18% gewijzigd door R0ADKILL op 02-09-2008 08:37:39 ]
pi_61313504
Ik heb overal de Gira S55 gebruikt en ben erg tevreden.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:26:11 #6
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61315312
En ik heb overal Jung geplaatst (CD500) omdat ik bewegingsmelders wilde gaan toepassen en bij de basis serie van B&J kon dat niet zoals ik wilde.
Achteraf blij mee omdat de afdekramen redelijk smal zijn en daarom niet echt opvallen / aanwezig zijn. In vergelijking met het bouwmarktspul wat ik ook wel eens geinstalleerd heb, ging dit plaatsen echt

Zoals anderen al zeiden, qua kwaliteit zitten ze allemaal wel goed dus nu is het meer een kwestie van smaak en leverbaarheid.
pi_61328264
Ik heb geen ervaring met alle drie de merken en denk dat de heren (en dames?) boven mij bij het juiste eind zitten maar heb hier alles B&J reflex SI en dat bevalt uitstekend. Geen enkel probleem so far.
pi_61331751
Werk zelf bijna altijd met Busch & Jaeger; nooit geen problemen en een erg uitgebreid assortiment.

Daarnaast bevalt Berker mij ook goed, en zijn zeker de laatste paar jaar goed op weg met noviteiten.

Merten heb ik bij een aantal projecten ook gebruikt, maar is het gewoon "net niet". Ook hebben ze een speciale "bouwmarkt" serie (staat niet in de catalogus), is rotzooi en lelijk afgewerkt.

JUNG is kwalitatief ook zeer goed, maar heeft inmiddels voor de vierde keer een nieuw "standaardprogramma". Verder laat de bedradings ruimte bij het opbouw spul de wensen over.

Met Gira geen ervaring; is voor mij moeilijker aan te komen.

Niko is in Nederland tegenwoordig moeilijker verkrijgbaar, maar in het verleden ook veel mee gewerkt en ook hun zijn de laatste paar jaar volop bezig met nieuwe ontwikkelingen.

Peha ken ik alleen uit de jaren dat ze samen spul maakte met JUNG, waarvan de "duurzaamheid" het soms liet afweten (breukgevoelig). Persoonlijk vindt ik het design ook niet mooi en daarom vermeid ik het tegenwoordig.
pi_61332392
Als ik het goed begrijp zijn Jung en Busch-jaeger gewoon goed.
Het is nu gewoon nog kwestie van smaak
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 22:15:35 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_61333190
Als ik zou moeten kiezen qua schakelmateriaal (los van de stijl) dan zou dit wel mijn top 3 zijn.

1. Busch Jaeger - Duitse kwaliteit, kan tegen een stootje.
Klemcontacten van de schakelaars en wandcontactdozen klemmen erg goed.
Het is wel vrij "dik" en grof schakelmateriaal, het is allemaal net wat groter qua vorm, echt iets wat je mooi moet vinden. Ook is het wat meer aan de prijs dan andere merken.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

2. Jung en Peha
Alle twee wat breukgevoeliger; in ieder geval wel het Peha schakelmateriaal.
Het is wel schakelmateriaal met een vrij tijdloos design wat bijna bij elk interieur wel past.
Tegenwoordig word het veel gebruikt in de standaard woningbouw.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Peha standaard

3. Berker en Niko, Erg innovatief schakelmateriaal, aparte design.
Net even anders dan anders, vooral de Berker 1930 serie vind ik zelf erg mooi.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Berker 1930

pi_61427360
Voor mijn badkamer en toilet heb ik gekozen voor onderstaande witte Niko Original schakelaars en zojuist een aantal gemonteerd.

Wippen en raampjes klik je rondom vast waardoor het superstrak op de muur zit.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Via deze webshop is het erg betaalbaar in te kopen, maar het duurde wel 2 weken voordat ik de spullen in huis had.
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_61488180
Ik denk dat ik voor Jung ga
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop