Heb ik al gelezen, maar hier hebben ze het steeds over 20% onder de economische waarde. Maar dat is bij ons eigenlijk niet van toepassing.quote:Op maandag 1 september 2008 14:30 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik denk dat je dit zoekt:
http://www.belastingdiens(...)n-50.html#P493_59278
Je mag kozijnen en dakconstructies aan personeel verkopen voor de verkoopprijs min 20%. Je mag geen hout verkopen aan je personeel, omdat dat niet het produkt is dat jullie bedrijf verkoopt...quote:Op maandag 1 september 2008 14:40 schreef RJD het volgende:
[..]
Heb ik al gelezen, maar hier hebben ze het steeds over 20% onder de economische waarde. Maar dat is bij ons eigenlijk niet van toepassing.
Bij ons komt bijvoorbeeld veel hout e.d. binnen die in onze werkplaats worden verwerkt tot complete kozijnen en prefab dakconstructies.
Maar als ik het zo lees, dan mag je dus niet tegen inkoopprijs aan personeel leveren.
Inkoopprijs van blok hout 10 euro. Bij de praxis kost dezelfde stuk hout 15 euro. Max 20% is dus minimale prijs van 12 euro (15 euro - 20%).quote:Op maandag 1 september 2008 14:40 schreef RJD het volgende:
[..]
Heb ik al gelezen, maar hier hebben ze het steeds over 20% onder de economische waarde. Maar dat is bij ons eigenlijk niet van toepassing.
Bij ons komt bijvoorbeeld veel hout e.d. binnen die in onze werkplaats worden verwerkt tot complete kozijnen en prefab dakconstructies.
Maar als ik het zo lees, dan mag je dus niet tegen inkoopprijs aan personeel leveren.
Het probleem zit dan ook niet daar, maar bij de loonbelasting... Het wordt als verkapt loon gezien, het bedrag dat je 'verdient' door tegen inkoopsprijs bij je werkgever te kopen.quote:Op maandag 1 september 2008 15:17 schreef Ultralaser het volgende:
Ik zie belasting technisch het probleem niet als je iets tegen inkoop prijs inc btw verkoopt. Want het enige wat je niet mag doen is verlies makendus anders kan je als bedrijf altijd nog zeggen inkoop prijs inc btw +1 procent ja marge is dan rete weinig maargoed het mag.
Laat dat dan in de meeste gevallen 20% zijn (19% BTW + 1%)quote:Op maandag 1 september 2008 15:17 schreef Ultralaser het volgende:
Ik zie belasting technisch het probleem niet als je iets tegen inkoop prijs inc btw verkoopt. Want het enige wat je niet mag doen is verlies makendus anders kan je als bedrijf altijd nog zeggen inkoop prijs inc btw +1 procent ja marge is dan rete weinig maargoed het mag.
Dat heet fraude... En ik zie niet in waarom je je als werkgever problemen op de hals zou willen halen.quote:Op maandag 1 september 2008 15:27 schreef dingdang het volgende:
en als hij nou gewoon contact betaald en een bon krijgt ipv een factuur? Wie zegt dan dat het een medewerker is, en geen gewone klant? Knap als de belastingdienst dat kan aantonen dan :p
Je mag toch zeker wel zelf bepalen hoeveel marge je maakt op gewone klanten!!
Waarom zou je geen verlies mogen maken?quote:Op maandag 1 september 2008 15:17 schreef Ultralaser het volgende:
Ik zie belasting technisch het probleem niet als je iets tegen inkoop prijs inc btw verkoopt. Want het enige wat je niet mag doen is verlies maken![]()
Het zou wel heel erg toevallig zijn als net alle klanten die zoveel korting krijgen dat niet alleen elke keer krijgen maar ook nog eens allemaal bij het bedrijf werken. Dus daar trappen ze niet in. Als sporadisch het een keertje voorkomt zal men er wel mee weg kunnen komen, maar dat het enkel sporadisch is was de doelstelling niet.quote:Op maandag 1 september 2008 15:27 schreef dingdang het volgende:
en als hij nou gewoon contact betaald en een bon krijgt ipv een factuur? Wie zegt dan dat het een medewerker is, en geen gewone klant? Knap als de belastingdienst dat kan aantonen dan :p
Je mag toch zeker wel zelf bepalen hoeveel marge je maakt op gewone klanten!!
Je mag wel verlies maken, maar niet expres.quote:Op maandag 1 september 2008 15:32 schreef Tokus het volgende:
Waarom zou je geen verlies mogen maken?
Het mag wel expres (gezien het niet-zakelijke karakter is het dan een gift), dat moet de directie zelf weten, maar het is dan weer niet aftrekbaar.quote:Op maandag 1 september 2008 15:34 schreef 700MB het volgende:
[..]
Je mag wel verlies maken, maar niet expres.
Dan vertel je hem netjes dat het MAG en niet MOET. Maar heb je de arbeidsvoorwaarden wel gelezen? Wat staat erin. Dat is op dit moment wel het belangrijkste.quote:Op maandag 1 september 2008 15:52 schreef RJD het volgende:
In dit geval heeft de betreffende persoon letters gekocht voor op z'n boot (dus geen branch eigen product). Wij kregen hier de factuur voor 210 ex btw. Wij factureren aan hem 252 ex btw (= inkoop + 20%). Hij is het er niet mee eens, want volgens hem mag dus aan personeel inkoopprijs (= 210 euro) gefactureerd worden.
Wat zou de werknemer betaald hebben als de factuur niet via de werkgever was gegaan?quote:Op maandag 1 september 2008 15:52 schreef RJD het volgende:
Normaal wordt aan al onze klanten gerekend met een marge van 20%. Dat hanteren wij dus ook voor personeel. In uitzonderlijke gevallen hanteren wij 10% marge voor personeel.
Maar wat ik nu begrijp is dus dat wij de economische waarde moeten bepalen en daar 20% in mindering op brengen. Dat kán dus gelijk zijn aan de inkoopprijs en in dat geval zou het mogen.
In dit geval heeft de betreffende persoon letters gekocht voor op z'n boot (dus geen branch eigen product). Wij kregen hier de factuur voor 210 ex btw. Wij factureren aan hem 252 ex btw (= inkoop + 20%). Hij is het er niet mee eens, want volgens hem mag dus aan personeel inkoopprijs (= 210 euro) gefactureerd worden.
Nu gaat het dus om letters voor de boot, soms gaat het om beton of vloeren of dakramen, dus materiaal wat wij in ons bedrijf normaal gesporken wel gebruiken en bij de branch hoort.
210 ex btw. Die prijs had hij namelijk met dat bedrijf afgesproken.quote:Op maandag 1 september 2008 16:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wat zou de werknemer betaald hebben als de factuur niet via de werkgever was gegaan?
In onze arbeidsvoorwaarden staat helemaal niets hierover.quote:Op maandag 1 september 2008 16:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dan vertel je hem netjes dat het MAG en niet MOET. Maar heb je de arbeidsvoorwaarden wel gelezen? Wat staat erin. Dat is op dit moment wel het belangrijkste.
Waarom heeft ie het dan niet rechtstreeks gekocht?quote:Op maandag 1 september 2008 16:24 schreef RJD het volgende:
[..]
210 ex btw. Die prijs had hij namelijk met dat bedrijf afgesproken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |