Ze zijn goed bezig bij Heracles.quote:Wuytens langer bij Heracles
ALMELO - Heracles Almelo heeft het contract met Jan Wuytens verlengd. De oude verbintenis liep komende zomer af. Verdediger Wuytens tekende bij tot medio 2010, met de optie voor nog een seizoen. Eerder maakte deze krant al bekend dat ook Kwame Quansah langer bij Heracles blijft. De middenvelder heeft zijn contract tot de zomer van 2011 verlengd.
Denk ook niet dat er nog een echt dure speler bij gaat komen helaas, al zou het natuurlijk wel mooi zijn.quote:Op maandag 1 september 2008 15:19 schreef Charles.Darwin het volgende:
Cziommer?
Nee. Ik denk niet dat er nog iemand bijkomt.
halloquote:Op maandag 1 september 2008 18:29 schreef Charles.Darwin het volgende:
whoo, Blawh komt 1x met de waarschuwing dat drie spelers contractverlenging nodig hebben, en voila, twee van de drie hebben al bijgetekend! Jan Smit leest dit forum
en wij hebben invloed ^_^
Mwah, ik vond hem ook nog een paar keer veel te lang wachten voordat hij de bal speelde, maar hij speelde inderdaad alleraardigst verder.quote:Op maandag 1 september 2008 18:57 schreef Zapper het volgende:
Vind overigens dat gezegd mag worden dat Bridji zeer goed inviel, heeft nog niet eerder zo goed gespeeld in het shirt van Heracles, strooide zelfs met arrogante balletjes die perfect aankwamen. Daarom denk ik ook niet dat er nog een speler bij komt, Bridji achter de hand hebben zal een redelijk veilig gevoel geven.
Dat is inderdaad een beetje jammer altijd, ik vind het soms ook een beetje triest dat ze nogal veel anti-tegenstander zingen in plaats van pro-Heracles. Toch denk ik dat we over het algemeen niet veel te klagen hebben over de sfeer in het stadion, al heb ik nog altijd het idee dat het publiek er in de eerste 2 seizoenen eredivisie wat vaker massaal achter de ploeg ging staan. Kan ook best zo zijn dat het een stukje gewenning is, dat het nu al normaal lijkt wanneer ook veel mensen van de lange zijde meedoen.quote:We zijn één wedstrijd onderweg en nu al erger ik me weer kapot aan de kinderkes in Vak Q... Te trieste spreekkoortjes jegens Timmer (ieder jaar weer), wederom het woord "kakkerlakken" van de Amsterdammers overnemen en vervolgens ook nog het lef hebben om Verbeek belachelijk te maken. Ik schaam me werkelijk dood voor die verzameling mafkezen in dat vak
Je kunt naar Duitslandquote:En nu weer een weekend niets!![]()
Helemaal mee eens! Wij hebben geen spreekkoren nodig, en zeker geen anti-verbeek spreekkoren. Die man heeft mede aan de basis gestaan van ons huidige succes en ik vind dat we hem dankbaar mogen zijn. Dit geldt tevens voor ex-spelers die naar andere clubs verkassen (omdat ze goed genoeg zijn om de stap te maken)!quote:Op maandag 1 september 2008 18:57 schreef Zapper het volgende:
We zijn één wedstrijd onderweg en nu al erger ik me weer kapot aan de kinderkes in Vak Q... Te trieste spreekkoortjes jegens Timmer (ieder jaar weer), wederom het woord "kakkerlakken" van de Amsterdammers overnemen en vervolgens ook nog het lef hebben om Verbeek belachelijk te maken. Ik schaam me werkelijk dood voor die verzameling mafkezen in dat vak
de toekomst is in Amsterdam?quote:Op maandag 1 september 2008 21:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Goed nieuws dat Wuytens ook nog eens bijtekend. Ziet er goed uit de toekomst in Almelo!
die tover ik zo uit de hoge hoedquote:Op maandag 1 september 2008 22:41 schreef Damzkieee het volgende:
Die spreekkoren over Verbeek gingen inderdaad nergens over, kakkerlakken of Henkie Timmer stoor ik me niet zo aan eerlijk gezegd, dat is helaas al 'normaal' geworden.
Nu weer even positief: waar is de transfer?
quote:Heracles Almelo heeft een nieuwe middenvelder
Heracles almelo heeft enkele uren voor de deadline alsnog zijn gewenste aankoop gemaakt. Ronaldinho verlaat AC Milan voor Heracles Almelo voor een slordig bedrag van 1,00.000.000 euro. Jan Smit reageerde verheugd op het goede nieuws. "Fantastisch nieuws! Ik ben erg blij met deze aankoop. Ronaldinho en ik hebben natuurlijk veel gemeen, dus met zijn manager was de koppeling zo gemaakt. We gaan nog proberen om Michael Reiziger aan te trekken." (J. Smit wijst naar zijn gebit; red.)
quote:Heracles Almelo ontslaat photoshopper
Photoshopper Incolumis is ontslagen door Heracles Almelo. Inco zou voor 2008-2009 de OP van het Heraclestopic op FOK! photoshoppen, maar is hierin niet geslaagd. Voorzitter Jan Smit besloot na het horen van dit bericht dat een verdere samenwerking met Incolumis hierdoor geen zin heeft.
Daar zit best wat in, alleen denk niet dat Twente daar tevreden mee is?quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:43 schreef Lamzak_ het volgende:
Hij vind dat heracles thuis moet winnen van twente, en twente thuis moet winnen van heracles, allebei drie punten, is altijd nog meer dan 2![]()
Gun ons dit plezier die 2 weekjes!quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:47 schreef Lamzak_ het volgende:
Nee, ik ook niet, maar vind mijn vader
Tevens zitten mijn oom en neefje standaard in het polman stadion, en zijn we nog een steeds een gelukkige familie.
Deze stand kan me roesten, gaat om de eindstand
quote:Op woensdag 3 september 2008 08:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
In de Tubantia van vanochtend: Heracles verbouwing gaat zeker door, de grootte wordt nu bepaald met een marktonderzoek.![]()
Calimero ;D. Ze hebben er regelmatig wat over heracles in staan, daar gebeurd gewoon minderquote:Op woensdag 3 september 2008 09:23 schreef Damzkieee het volgende:
Euhm kan iemand dat stukje effe inscannenIk heb die rooie krant niet meer
Misschien kan Kwame een betere camera kopen nu hij een nieuw contract op zak heeft. Ook jammer dat ze niet gewoon hetzelfde uittenue als vorig seizoen houden, dat was echt het strakste uittenue dat ik ooit heb gezien. (De marketingtechnische reden erachter snap ik wel)quote:Heracles Almelo in Ghana
Afgelopen zomer keerde Kwame Quansah weer even terug in zijn vaderland Ghana. De sympathieke middenvelder had een verrassing meegenomen uit Almelo: twee complete uittenues van Heracles Almelo voor zijn voetballende plaatsgenoten. Op de foto’s ziet u het team samen met Kwame Quansah in de nieuwe outfit.![]()
Tom heeft dus blijkbaar in al zijn enthousiasme iets teveel gezegd.quote:Uitbreiding Polman Stadion zeker
ALMELO - Aan de hand van de uitkomst van een regionaal onderzoek wordt bepaald hoe ingrijpend de uitbreiding van het Polman Stadion zal zijn. Dat stelt directeur Nico-Jan Hoogma van Heracles desgevraagd. Hij verwacht dat de resultaten van het onderzoek medio oktober dit jaar bekend zullen zijn.
Een uitbreiding van het stadion kan dit voetbalseizoen niet worden gerealiseerd. Dat kan op zijn vroegst voor het voetbalseizoen 2009/2010 gebeuren. De club heeft een werkgroep aan het werk gezet om te onderzoeken hoe groot de regionale aanhang van de eredivisionist is.
Presentator Tom Egbers van Studio Sport noemde in de uitzending van zondag een uitbreiding van het stadion naar 19.000 bezoekers. Hoogma: "Tom is doorgaans goed geïnformeerd." Maar een getal wil Hoogma niet noemen. "Daarvoor is het te vroeg." Het Polman Stadion biedt nu plaats aan 8.500 bezoekers. Volgens Hoogma beperken de onderzoekers zich niet alleen tot Almelo, maar wordt er ook in de omliggende regio gekeken waar eventuele nieuwe bezoekers van de thuiswedstrijden van Heracles wonen. " Want veel bezoekers komen uit de hele omtrek."
Feit is volgens Hoogma wel dat het huidige stadion qua capaciteit niet meer toereikend is voor de steeds groeiende aanhang. "Heracles is hot", stelt de directeur. "Als je kijkt hoeveel mensen onze open dag hebben bezocht en als je ziet hoeveel mensen er naar de eerste trainingen kwamen, dan is de club erg populair", stelt hij.
Met 8.500 jaarkaarten zijn alle plekken dit voetbalseizoen al uitverkocht. "En er is al een wachtlijst voor mensen die ook een jaarkaart willen", stelt Hoogma vast. Als bekend is hoe groot het stadion moet worden dan zal, volgens de directeur, de uitbreiding in fases uitgevoerd gaan worden. Eerder werd al gemeld dat Heracles het station wil uitbreiden naar 13.000 plaatsen. Maar dat getal lijkt niet meer zeker.
www.tctubantia.nl
Redelijk, je kunt van zo'n jongen ook niet direct wonderen verwachten. Voor de goal moet hij scherper worden, hij is in ieder geval balvast en ook goed in de combinatie. Ik heb wel vertrouwen in die jongen.quote:
Hopen dat we niet gaan degraderen en de PO's ontlopen. Bij degradatie is uitbreiding niet meer nodig en met PO's loop je weer een paar weken vertraging op.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:32 schreef Damzkieee het volgende:
VOOR het seizoen 2009-2010? Dat zou betekenen dat we volgen seizoen al voor pak em beet 13.000 man kunnen spelen? Begroting naar 13.000.000 en we staan qua begrotingen tussen de Roda's, Vitesses en NEC's
Op zn vroegst hè.... Reken er nog maar niet op voor volgend jaar dus.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:32 schreef Damzkieee het volgende:
VOOR het seizoen 2009-2010? Dat zou betekenen dat we volgen seizoen al voor pak em beet 13.000 man kunnen spelen? Begroting naar 13.000.000 en we staan qua begrotingen tussen de Roda's, Vitesses en NEC's
Als ze alvast 1 zijde af zouden kunnen krijgen is het al mooi meegenomen.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Op zn vroegst hè.... Reken er nog maar niet op voor volgend jaar dus.
Beetje lastig als ze het stadion willen draaien.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:47 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als ze alvast 1 zijde af zouden kunnen krijgen is het al mooi meegenomen.
Is het zeker dat ze gaan draaien? Ben wel benieuwd naar de tekeningen.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:04 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Beetje lastig als ze het stadion willen draaien.
Bajer, maar daar zijn wel goede afspraken over gemaakt. Daar is duidelijk een optie tot koop bij afgesproken, dat was bij Friend, Schilder, Garcia, Lakic, Biseswar en Boakye niet het geval toen ze gehuurd werden.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:39 schreef Incolumis het volgende:
[..]
er is op dit moment volgens mij geen enkele speler gehuurd
Ik denk dat je dan beter naar doetinchem kan dan naar het gelredome, 3 lege tribune zijn niet leuk...quote:Op woensdag 3 september 2008 19:11 schreef Charles.Darwin het volgende:
Eventuele playoffs (er zijn er toch een stuk minder, dit jaar?) kunnen we nog wel in een ander stadion spelen, net als Twente vorig jaar. Vervelend, maar noodzakelijk. Gelredome, de hoer onder de stadions, wil ons vast wel huizen
Ik ben blij dat de uitbreiding er toch door is. Uitbreiding van Heracles laten schieten omdat ON een nieuw veld nodig heeft is toch te zot voor woorden. Van mij mogen ze iedere week hun wedstrijdje afwerken in ons stadion, mocht dat helpen
Doetinchem is inderdaad een leuker stadion, maar de kans is natuurlijk ook aanwezig dat De Graafschap zelf PO's speelt.quote:Op woensdag 3 september 2008 19:55 schreef Lamzak_ het volgende:![]()
[..]
Ik denk dat je dan beter naar doetinchem kan dan naar het gelredome, 3 lege tribune zijn niet leuk...
edit} heh, en Vitesse niet, die gaan gewoon keihard degraderenquote:Doetinchem is inderdaad een leuker stadion, maar de kans is natuurlijk ook aanwezig dat De Graafschap zelf PO's speelt.
Als jullie tegen Brann Bergen in de UEFAcup voorronde hadden gespeeld in plaats van Arsenal in de CL, dan had de keet ook niet halfvol gezetenquote:Op woensdag 3 september 2008 19:55 schreef Lamzak_ het volgende:![]()
[..]
Ik denk dat je dan beter naar doetinchem kan dan naar het gelredome, 3 lege tribune zijn niet leuk...
quote:Directeur stadion wil ook snel uitbreiding
ALMELO - Heracles moet zo snel mogelijk het stadion uitbreiden.Dat vindt directeur W.Pingen van de Stichting Stadion Heracles. "Ik ben het met Nico-Jan Hoogma eens", zegt hij. Directeur Hoogma van Heracles stelde gisteren in de krant dat de club een commissie in het leven heeft geroepen die gaat onderzoeken hoe groot de aanhang van Heracles is.
Naar aanleiding hiervan wordt bepaald hoe groot het uitgebreide stadion moet worden. De stichting van Pingen is verantwoordelijk voor de exploitatie van het stadion. "Er moet snel iets gebeuren, want Heracles is populair" , zegt Pingen. "Maar wij moeten de resultaten van het onderzoek afwachten. Ik zou het verkeerd vinden als er een stadion zou komen waarin 20.000 mensen kunnen terwijl er maar 12.000 bezoekers op de tribunes zitten. Maar ik onderschrijf de mening van Hoogma wel. Wij zitten op één lijn. Heracles heeft een groter stadion nodig. Zeker nu het zo goed gaat met de club." Volgens Pingen moet het snel tot planontwikkeling komen. " Ik denk dat de uitbreiding in fases plaats moet gaan hebben. Voor Heracles is het stadion nu te klein." Snel handelen is volgens Pingen geboden. " Een uitbreiding van het stadion voor het seizoen 2009/2010 lijkt mij erg snel. Maar dat zou mooi zijn. Ik denk net als Hoogma dat de uitbreiding in fases uitgevoerd kan worden." En volgens Pingen zou het mooi zijn als het Polman Stadion voor aanvang van het komende voetbalseizoen al aan meer bezoekers plaats zou kunnen bieden dan de huidige 8.500.
Oefenwedstrijden willen nog niet echt vlotten. Hopelijk vallen de blessures mee.quote:Heracles Almelo verliest van RW Ahlen
Heracles Almelo heeft in Recklinghausen een oefenduel tegen RW Ahlen verloren. Na vijf minuten viel het enige doelpunt in de wedstrijd. Kevin Großkreutz benutte een strafschop.
Gert Heerkes repte na afloop van het duel van een goede en leerzame wedstrijd: “ Ahlen is een fysiek sterke tegenstander die bovendien snel kan omschakelen.” Heracles Almelo had moeite met het compacte spel van de Duitsers. RW Ahlen, spelend met zeven invallers en uitkomend in de Tweede Bundesliga, forceerde in de eerste vloeiende aanval een penalty. Kevin Großkreutz nam zijn verantwoordelijkheid en stuurde Martin Pieckenhagen de verkeerde hoek in.
De eerst helft verliep verder rommelig van beide kanten en daarom konden de toeschouwers alleen genieten van de Bratwurst. Enige wapenfeit van betekenis aan de Almelose zijde was een vrije trap van Ricky van den Bergh die rakelings over het doel ging.
Na de rust was het duel wat leuker om naar te kijken. Heracles Almelo had toen al Sebastiaan Steur zien afhaken met een ogenschijnlijk lichte blessure en het optreden van Emmanuel Boakye duurde enkele minuten. De rechtsback raakte geblesseerd en liet zich vervangen door Willie Overtoom. Daarna was het RW Ahlen dat twee mogelijkheden kreeg. Kevin GroßKreutz stelde Martin Pieckenhagen op de proef met een strak schot en de doelman onderscheidde zich in de 55e minuut door de doorgebroken Marco Reus van het scoren af te houden. Twee seconden later was hij alert op de rebound van René Müller.
Het gevaarlijkste moment van Heracles Almelo kwam opnieuw uit een vrije trap. Ricky van den Bergh krulde in de 63e minuut een vrije trap vanaf de rand van het strafschopgebied fraai richting het doel. Doelman Dirk Langerbein kon er slechts naar kijken maar de paal bedierf het feest. Zeven minuten later was Darl Douglas dichtbij een treffer. Het schot werd echter gekraakte en zeilde over het doel.
In de slotfase waren de beste kansen voor RW Ahlen. Daniel Chitsulo tikte in de 73e minuut bij de tweede paal in kansrijke positie ruim over en vergat drie minuten later een inzet van Lars Toborg binnen te lopen. In de slotminuut werd Marco Reus nog een keer de diepte ingestuurd. De inzet werd door Martin Pieckenhagen naast getikt. Heracles Almelo speelde toen met tien man omdat de scheidsrechter Gert Heerkes maande om Ricky van den Bergh en Kwame Quansah te wisselen na enkele opstootjes en de trainer alleen nog Dennis Rosink kon inzetten.
Heerkes beaamde dat zijn ploeg te weinig had gebracht tegen deze tegenstander: “Pas diep in de tweede helft kregen wij ruimte om te voetballen en bovendien raakten enkele spelers geïrriteerd omdat het niet wilde lukken. Dan kun je meteen zien wie zijn hoofd erbij kan houden.”
Rot Weiss Ahlen – Heracles Almelo 1-0 (1-0)
5.Kevin Großkreutz 1-0
Gele kaart: Kwame Quansah
Opstellingen:
RW Ahlen: Dirk Langerbein,Michael Wiemann (83.Marcel Busch), Ole Kittner, Nils Düring (67.Marinko Miletic), Sven Schaffrath, Manuel Bölstler (46.Baldo di Gregorio), Kevin Großkreutz, Philipp Heithölter (46.Ronald Maul), René Müller (63.Lars Toborg), Nils-Ole Book en Marco Reus.
Heracles Almelo: Martin Pieckenhagen, Tim Breukers (46.Emmanuel Boakye/52.Willie Overtoom), Marnix Smit, Jan Wuytens, Mark Looms, Kwame Quansah, Karim Bridji, Ricky van den Bergh (83.Dennis Rosink), Darl Douglas, Bas Dost en Sebastiaan Steur (46.Remon de Vries).
quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:13 schreef Damzkieee het volgende:
Typisch Heraclestransfermarkt dicht en dan toch nog een speler binnenhalen
[..]
quote:Komst Argentijn blijkt onzin
Het bericht over de Argentijn die wij vandaag ontvingen per email blijkt pertinente onzin te wezen. Dit is door Heracles Almelo aan ons bevestigd. Het is onbekend wie dit bericht als zijnde 'Perszaken Heracles Almelo' de wereld heeft ingebracht.
Nee, jij?quote:Op maandag 8 september 2008 22:46 schreef Blawh het volgende:
Beloften 3-2 gewonnen van Emmen, 2x Schulmeister en 1x Overtoom.
Nog mensen naar Heerenveen vrijdag?
Stel je voor dat ze 2 man een salaris moeten betalen voor een periode van 4 wekenquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:54 schreef Blawh het volgende:
Doen ze nu pas een oproep om een opvolger van v. Putten te zoeken, zo typisch Heracles.
Het is al een paar maand bekend dat hij weg zou gaan en dan gaan ze pas zoeken als hij daadwerkelijk weg is.
Is goed, gaan er alleen waarschijnlijk nog wel een paar meer mee dan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:23 schreef Damzkieee het volgende:
Laten we effe wat uitwedstrijden uitzoeken dan om samen heen te gaan
Klopt, maar ik kan niet naar alle uitwedstrijden en ga dan liever naar wedstrijden op zaterdag. Ook jammer dat het nu een combi is geworden, dankzij 2 van die trieste knakkers die zich niet kunnen inhouden. Paar jaar geleden konden we daar nog mooi even pilsen het dorp in voor- en na de wedstrijd.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:03 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Heerenveen-uit is wel een leuke wedstrijd om heen te gaan. Leuk stadje, aardige mensen, mooi stadion, leuke sfeer.
Kuttijd inderdaad. Zal wel vertrek zijn om 17.00, 17.15 en 17.30. Wel een goede tijd wat betreft het eten, die broodjes beenham gaan er altijd wel in.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:48 schreef Damzkieee het volgende:
18.45, wat is dat nou weer voor een achterlijke tijd
Dan ben ik heul nog niet terug van de voetbal
Wanneer begint de verkoop?quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:51 schreef Blawh het volgende:
[..]
Kuttijd inderdaad. Zal wel vertrek zijn om 17.00, 17.15 en 17.30. Wel een goede tijd wat betreft het eten, die broodjes beenham gaan er altijd wel in.
Meestal 2 weken voor de wedstrijd, reken maar op zaterdag 4 oktober. Voor doordeweekse wedstrijden vaak 2,5 week voor de wedstrijd.quote:
Zonde, hopelijk wordt Breukers niet gedold door Pranjic/ Elyounoussi.quote:Op donderdag 11 september 2008 18:58 schreef Almelovakr het volgende:
Ik zag Boakye eergister nog lopen bij de videotheek in de stad, hij liep net zo mank
Een speler als Pranjic heeft maar één momentje nodig, tegen Boakye is hij gevaarlijk maar tegen de onervaren Breukers zeker. Heerenveen uit gaat een lastige pot worden, maar niets is onmogelijk. Ik hoop op een gelijkspel maar ik kan ermee leven als we verliezen, zolang het geen 9-1 wordt natuurlijkquote:Op donderdag 11 september 2008 19:07 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zonde, hopelijk wordt Breukers niet gedold door Pranjic/ Elyounoussi.Hij deed het tegen Feyenoord op het eerste kwartier na nog wel redelijk, al hield ik wel mijn hart vast toen hij een penalty tegen had kunnen krijgen ongeveer een kwartier voor tijd.
Dat klopt, maar Smit vond dat hij zeker op de spelerspresentatie kon komen. Tegen Feyenoord had hij bij de selectie kunnen zitten, maar Smit heeft hem een tijdje in een aparte kleedkamer gezet en ook was hij dus niet bij de selectie.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:38 schreef Zapper het volgende:
Maar dat was toch gewoon omdat hij op de massagetafel lag
Ja, ik vond het ook vreemd om te horen. Zou ook vast wel een boete aan vast hebben gezeten, maar daar liet hij (Smit) zich niet over uit.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Hem in een aparte kleedkamer gezet? Dat klinkt wel erg overdreven.
quote:Bouwen aan de toekomst
Als Kwame Quansah in zijn geboorteplaats Tema in Ghana voetbalt met de plaatselijke jeugd, vergeet hij de druk van de Nederlandse eredivisie. Dan is hij weer die kleine jongen voor wie voetbal vooral leuk is. En dan deelt hij in de vreugde van de spelers die dromen van een carrière in Europa.
Quansah als rolmodel voor de Ghanese jeugd, hij lacht als hij erover nadenkt. ,,Ik ben gewoon Kwame en nog steeds de jongen die toevallig goed kan voetballen. Dat anderen tegen mij opkijken, kan ik niet begrijpen. Ik doe gewoon wat er van me verwacht wordt. Hard werken en normaal doen, zo hebben mijn ouders mij opgevoed."
De wijze lessen heeft Quansah nooit vergeten en die hebben hem zelfs gebracht tot wat hij nu is. Een uitstekende voetballer in de Nederlandse eredivisie. Niet bij Ajax, waar hij ooit als 13-jarige in de jeugdopleiding belandde, maar bij een club die hem de warmte en het vertrouwen bood om te groeien als mens en als voetballer. Dat hij bij Heracles als een van belangrijkste spelers wordt gezien, bevreemdt hem. "Ik ben gewoon onderdeel van het team en doe mijn best. Elke training en elke wedstrijd geef ik alles wat ik in me heb."
Deze zomer zocht en vond hij in Afrika zijn ontspanning en ontsnapping aan het drukke voetbalbestaan.
Quansah denkt met een grote glimlach terug aan zijn vakantie in Ghana. Samen met zijn vrouw en zijn twee zoontjes van vier en een jaar oud, was hij bij zijn ouders en zijn neefjes en nichtjes in Tema. De havenstad in het zuiden van het land bracht ook de voetballers Freddy Adu (AS Monaco), Christian Gyan (ex-Feyenoord) en Abubakari Yakubu (ex-Ajax) voort. In zijn bagage twee complete voetbaltenues voor een plaatselijk amateurelftal dat hij onder zijn hoede heeft genomen. Hij ondersteunt de ploeg ook met geld, maar dat bedrag is volgens Quansah te verwaarlozen. ,,Die jongens spelen nu allemaal in shirts, broeken en kousen van Heracles. En daar zijn ze trots op. Mij geeft het vooral een goed gevoel om iets te kunnen doen voor spelers die misschien dezelfde weg willen bewandelen als ik."
Quansah staat niet alleen in zijn hulpvaardigheid. Ook bekende landgenoten als Sammy Kuffour (ex-Bayern München en Ajax), Gerald Asamoah (Schalke 04) en Yakubu steunen de jeugd in Tema. "We spelen in de vakantie wedstrijden tegen andere teams uit de buurt", zegt Quansah. ,,Dan zijn we allemaal gelijk en wordt er geen onderscheid gemaakt omdat wij toevallig in Europa spelen. Natuurlijk, de jeugd kijkt met andere ogen naar ons, ze hebben respect voor wat wij bereikt hebben. Maar wij proberen ze mee te geven dat ze kansen krijgen in het leven. Voetbal is er daar een van, maar niet al die jongens zullen het als voetballer kunnen redden. Om het te kunnen halen, moeten de faciliteiten wel beter worden in Ghana en daarin probeer ik alvast te helpen met voetbalschoenen, ballen en tenues. Vorig jaar heb ik 50 ballen meegenomen en dan is het mooi om te zien dat daar nu nog mee gespeeld wordt."
Ondanks zijn 25 jaar is Quansah al een gelouterde prof die heel goed weet hoe de voetbalwereld in elkaar zit. Dat hij onlangs zijn verbintenis bij Heracles tussentijds verlengde is voor Quansah niet meer dan normaal. ,,Ik weet wat ik bij deze club heb. De rest is bijzaak. Dat ik ben gebleven ondanks de interesse van een andere club, is iets tussen mijn hart en mij."
Zo maakte Quansah altijd al zijn keuzes. Vanuit het hart. Ook toen hij als jong jochie van dertien vanuit Ghana naar Nederland kwam. In het harde milieu van Ajax moest hij knokken voor zijn plek en voor erkenning. In een wereld die vreemd voor hem was, waar een vreemde taal werd gesproken en de mensen er andere gewoonten op nahielden. Altijd weer dacht Quansah aan de wijze woorden van zijn ouders. 'Door hard te werken, kun je iets bereiken. En daar zul je offers voor moeten brengen', hielden ze hem voor. Quansah bracht de offers door het missen van zijn jeugd in Tema. Geen kattenkwaad met vriendjes op straat, maar in het keurslijf van de Ajax-opleiding. Het heeft hem gevormd.
Hij lacht zijn tanden nog maar eens bloot. Quansah heeft plezier in zijn vak en straalt dat uit. ,,Als je wint, heb je plezier, dus we moeten maar zoveel mogelijk winnen. Wij weten allemaal dat we meer wedstrijden zullen verliezen dan dat we zullen winnen, maar het moet wel een doel blijven om dat om te draaien." Voetbal is voor hem in essentie nog altijd dat spelletje dat hij speelt in Ghana. Alleen verdient hij er nu z'n geld mee. En dat verschaft hem de mogelijkheden om iets te doen voor de jeugd in Tema.
www.tctubantia.nl
Dorp. De rest klopt wel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:03 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Heerenveen-uit is wel een leuke wedstrijd om heen te gaan. Leuk stadje, aardige mensen, mooi stadion, leuke sfeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |