Ik ben nu heel benieuwd wat jij precies zou doen in zo'n situatie. Je rijdt op de snelweg en er komt een auto voor je rijden met 'Politie, volgen' op een lichtkrant (die doorgaans uit het plafond klapt, dus dat scheelt al weer wat gekken die geen zin hebben er zoveel moeite in te steken). Het is druk op de snelweg en er is even geen vluchtstrook. Wat doe jij?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:25 schreef Neuralnet het volgende:
Iedere gek kan een bordje "volgen politie" maken. Wie als een bang hondje gedwee alle bevelen opvolgt van een onbekende in een normale auto heeft pas een verwrongen wereldbeeld.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:51 schreef Neuralnet het volgende:
Als ik vast sta moet ik hetzelfde doen als wanneer een crimineel een pistool tegen m'n kop houdt. Dan moet ik gehoorzamen. Onder dwang. Niks aan te doen. Maar ik zal nooit criminaliteit verheerlijken en rechtvaardigen omdat ik er toch niet onderuit kan. Ik verdedig geen systeem uit lafheid. Als ik stop, dan is het om de overmacht en omdat mijn leven nu eenmaal meer waard is dan die van hen.
Wel merk ik op dat mensen steeds gekkere dingen gaan doen. Een tussenoplossing is negeren totdat ze een sirene voeren. Of in het geval van de Ford Ka: die man zou zijn rijbewijs verliezen, maar koos ervoor om te vluchten. Toen ze de auto vonden konden ze de auto enkel wegslepen en hem een boete geven. Zijn rijbewijs konden ze niet afnemen omdat de bestuurder niet bekend was. Mensen ageren steeds meer en dat laat zien dat de werkwijze totaal niet gewaardeerd wordt.
Oh jee. De politie sluit ook wel eens mensen tegen hun zin op in een ruimte waar ze niet uit mogen. De politie ontrvoert dus mensen!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:03 schreef Neuralnet het volgende:
Volgens jouw standpunt is de politie, die crimineel handelt, dan nog erger dan criminelen zelf. Dat is wel erg extreem.
Welk deel begrijp je niet? Iemand in een burgerauto onder dwang aan de kant zetten is crimineel gedrag. Details boeien niet. De politie doet dat, dus zijn het criminelen.
Ander voorbeeld: Als de politie zou stelen als een dief, dan zijn het dieven. Ongeacht of dieven het criminele gedrag nadoen.
Ze maken zich toch ook bekend al rijden ze in een "normale" auto:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:24 schreef Neuralnet het volgende:
Nee, dat is niet het geval. Aanhouden en vasthouden gebeurt doorgaans niet anoniem en in een bekend gebouw.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:42 schreef Neuralnet het volgende:
Criminele activiteiten van criminelen zijn al verboden. Nu die van de politie nog.
Ik ben het er dan wel weer mee eens dat de titel "Wegmisbruikers" niet helemaal geweldig is.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:48 schreef Neuralnet het volgende:
Aangezien het stigma "wegmisbruikers" vaak onterecht wordt opgeplakt door de hypocriete activiteiten van de politie, vind ik het wel degelijk tot het onderwerp behoren. Maar goed, het punt is gemaakt. Game on.
Als het programma anders had geheten ("Blik op de weg" bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 oktober 2008 07:16 schreef DroogDok het volgende:
Ik ben het er dan wel weer mee eens dat de titel "Wegmisbruikers" niet helemaal geweldig is.
Maar hypocriete activiteiten van de politie, jongen jij hebt echt een probleem met authoriteit volgens mij.
Voor de politie is het niet verboden om mensen langs de kant te zetten zoals dit gebeurd in "wegmisbruikers". Wat is er dan crimineel aan, als ze het mogen doen?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:42 schreef Neuralnet het volgende:
Criminele activiteiten van criminelen zijn al verboden. Nu die van de politie nog.
Daarin zit geen verschil als je elk GEbruik van gezag als MISbruik aanmerkt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:44 schreef Neuralnet het volgende:
Ik heb geen probleem met gezag, ik heb een probleem met misbruik van gezag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |