abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:31:23 #241
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_62408338
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:25 schreef Neuralnet het volgende:
Iedere gek kan een bordje "volgen politie" maken. Wie als een bang hondje gedwee alle bevelen opvolgt van een onbekende in een normale auto heeft pas een verwrongen wereldbeeld.
Ik ben nu heel benieuwd wat jij precies zou doen in zo'n situatie. Je rijdt op de snelweg en er komt een auto voor je rijden met 'Politie, volgen' op een lichtkrant (die doorgaans uit het plafond klapt, dus dat scheelt al weer wat gekken die geen zin hebben er zoveel moeite in te steken). Het is druk op de snelweg en er is even geen vluchtstrook. Wat doe jij?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_62408950
Als ik vast sta moet ik hetzelfde doen als wanneer een crimineel een pistool tegen m'n kop houdt. Dan moet ik gehoorzamen. Onder dwang. Niks aan te doen. Maar ik zal nooit criminaliteit verheerlijken en rechtvaardigen omdat ik er toch niet onderuit kan. Ik verdedig geen systeem uit lafheid. Als ik stop, dan is het om de overmacht en omdat mijn leven nu eenmaal meer waard is dan die van hen.

Wel merk ik op dat mensen steeds gekkere dingen gaan doen. Een tussenoplossing is negeren totdat ze een sirene voeren. Of in het geval van de Ford Ka: die man zou zijn rijbewijs verliezen, maar koos ervoor om te vluchten. Toen ze de auto vonden konden ze de auto enkel wegslepen en hem een boete geven. Zijn rijbewijs konden ze niet afnemen omdat de bestuurder niet bekend was. Mensen ageren steeds meer en dat laat zien dat de werkwijze totaal niet gewaardeerd wordt.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:21:18 #243
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_62409759
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:51 schreef Neuralnet het volgende:
Als ik vast sta moet ik hetzelfde doen als wanneer een crimineel een pistool tegen m'n kop houdt. Dan moet ik gehoorzamen. Onder dwang. Niks aan te doen. Maar ik zal nooit criminaliteit verheerlijken en rechtvaardigen omdat ik er toch niet onderuit kan. Ik verdedig geen systeem uit lafheid. Als ik stop, dan is het om de overmacht en omdat mijn leven nu eenmaal meer waard is dan die van hen.

Wel merk ik op dat mensen steeds gekkere dingen gaan doen. Een tussenoplossing is negeren totdat ze een sirene voeren. Of in het geval van de Ford Ka: die man zou zijn rijbewijs verliezen, maar koos ervoor om te vluchten. Toen ze de auto vonden konden ze de auto enkel wegslepen en hem een boete geven. Zijn rijbewijs konden ze niet afnemen omdat de bestuurder niet bekend was. Mensen ageren steeds meer en dat laat zien dat de werkwijze totaal niet gewaardeerd wordt.

Je vergelijkt een politieman die je tot stoppen 'dwingt' m.b.v. een insigne met een crimineel met een wapen? Jij denkt dus meteen dat je leven in gevaar is als je dringend verzocht wordt de auto voor je te volgen. Overigens noem jij het crimineel gedrag, maar de politie is natuurlijk één van de weinige partijen die dit mogen zonder dat het buiten de wet om gaat. Wat is verder je mening over de politie?

Heerlijk naïef ook trouwens dat je denkt dat die man in de Ka op de vlucht sloeg omdat hij zijn rijbewijs kwijt zou raken
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_62411152
Het leven en / of de veiligheid kan in gevaar zijn. Je kan niet van mensen verwachten dat zij dat risico willen lopen. Al helemaal niet voor boetes die onder de wet Mulder vallen.

Wet of niet: gelegaliseerde criminaliteit blijft voor mij criminaliteit. Overigens zie je dat als het om echte harde criminelen gaat zoals drugsrunners, de politie niet meer zo hoog van de toren blaast. Kennelijk durven ze alleen veel te zware middelen in te zetten als het om relatief onschuldige overtredingen gaat.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_62412086
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 15:03 schreef Neuralnet het volgende:
Volgens jouw standpunt is de politie, die crimineel handelt, dan nog erger dan criminelen zelf. Dat is wel erg extreem.

Welk deel begrijp je niet? Iemand in een burgerauto onder dwang aan de kant zetten is crimineel gedrag. Details boeien niet. De politie doet dat, dus zijn het criminelen.

Ander voorbeeld: Als de politie zou stelen als een dief, dan zijn het dieven. Ongeacht of dieven het criminele gedrag nadoen.
Oh jee. De politie sluit ook wel eens mensen tegen hun zin op in een ruimte waar ze niet uit mogen. De politie ontrvoert dus mensen!
pi_62414503
Nee, dat is niet het geval. Aanhouden en vasthouden gebeurt doorgaans niet anoniem en in een bekend gebouw.
pi_62414614
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:24 schreef Neuralnet het volgende:
Nee, dat is niet het geval. Aanhouden en vasthouden gebeurt doorgaans niet anoniem en in een bekend gebouw.
Ze maken zich toch ook bekend al rijden ze in een "normale" auto:
- Ze hebben een boordje "politie volgen" Of "politie stoppen"
- Ze laten hun legitimatie zien.

Dit zijn 2 dingen die je als burger niet mag hebben.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62414801
Normale auto, achteraf bekend maken, een bordje waar iedere crimineel aan kan komen en een valse legimitatie. Vals omdat het geen echte legitimatie is zoals jij en ik die hebben. Dit is allemaal al een keer langsgekomen. Dat het niet mag is correct, maar laat dat nu net een kenmerk zijn van criminaliteit.
pi_62414896
Criminelen ontplooien ook activiteiten via internet, moeten we ook maar verbieden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62415021
Criminele activiteiten van criminelen zijn al verboden. Nu die van de politie nog.
pi_62415032
--dubbel--
You dream it, I live it.
pi_62415053
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:42 schreef Neuralnet het volgende:
Criminele activiteiten van criminelen zijn al verboden. Nu die van de politie nog.
Kap nou eens met deze onzin en ga niet onnodig provoceren, het gaat hier over wegmisbruikers. Niet over jou problemen met de politie.
You dream it, I live it.
pi_62415254
Aangezien het stigma "wegmisbruikers" vaak onterecht wordt opgeplakt door de hypocriete activiteiten van de politie, vind ik het wel degelijk tot het onderwerp behoren. Maar goed, het punt is gemaakt. Game on.
pi_62417876
Zo het topic is aardig verneukt onderhand.
MOKUM XXX RATED
  donderdag 16 oktober 2008 @ 06:57:30 #255
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_62424900
Schopje flitsservice.nl .
pi_62424981
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:48 schreef Neuralnet het volgende:
Aangezien het stigma "wegmisbruikers" vaak onterecht wordt opgeplakt door de hypocriete activiteiten van de politie, vind ik het wel degelijk tot het onderwerp behoren. Maar goed, het punt is gemaakt. Game on.
Ik ben het er dan wel weer mee eens dat de titel "Wegmisbruikers" niet helemaal geweldig is.
Maar hypocriete activiteiten van de politie, jongen jij hebt echt een probleem met authoriteit volgens mij.
pi_62430661
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 07:16 schreef DroogDok het volgende:
Ik ben het er dan wel weer mee eens dat de titel "Wegmisbruikers" niet helemaal geweldig is.
Maar hypocriete activiteiten van de politie, jongen jij hebt echt een probleem met authoriteit volgens mij.
Als het programma anders had geheten ("Blik op de weg" bijvoorbeeld ) dan had Neuralnet er echt geen andere visie op nagehouden. Dat hij mensen met enig gezag niet zo aardig vindt, is wel duidelijk ja
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62432479
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:42 schreef Neuralnet het volgende:
Voor de politie is het niet verboden om mensen langs de kant te zetten zoals dit gebeurd in "wegmisbruikers". Wat is er dan crimineel aan, als ze het mogen doen?
pi_62436330
Zoals gezegd is gelegaliseerde criminaliteit ook criminaliteit. Ik heb geen probleem met gezag, ik heb een probleem met misbruik van gezag. Lees ook eens 'Snelheidsmetingen politie kloppen niet' op de Frontpage. De verkeerspolitie is geen knip voor de neus waard. :w
pi_62436658
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:44 schreef Neuralnet het volgende:
Ik heb geen probleem met gezag, ik heb een probleem met misbruik van gezag.
Daarin zit geen verschil als je elk GEbruik van gezag als MISbruik aanmerkt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')