abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61283806
quote:
Atlético Madrid is de competitie op overtuigende wijze begonnen. De ploeg, waar oud-Ajacied John Heitinga sinds dit seizoen onder contract staat, won ruim van Málaga: 4-0.

Heitinga was bij zijn nieuwe werkgever direct trefzeker. De verdediger opende de score in het eerste Primera Division-duel van dit seizoen. Diego Forlán (twee keer) en Florent Sinama-Pongolle maakte de overige treffers namens de Madrilenen.
quote:
Dinamo Boekarest heeft Nicolae Mitea vastgelegd. De Roemeense linksbuiten was na de ontbinding van zijn contract met Ajax transfervrij.

Mitea volgde het voorbeeld van Marius Niculae en Gabriel Tamas, die eerder terugkeerden naar hun oude club Dinamo Boekarest. De 23-jarige international nam in 2003 afscheid voor een avontuur bij Ajax, dat mede door blessureleed uitliep op een teleurstelling.

Mitea zal met zijn nieuwe club dit seizoen nog wél te zien zijn op de Nederlandse velden. Dinamo Boekarest neemt het in de eerste ronde van de strijd om de UEFA Cup op tegen NEC.
quote:
Aan de mislukte samenwerking tussen Luque en Ajax komt een einde. De Spaanse aanvaller maakt zich op voor een (tijdelijke) terugkeer naar Málaga.

'Ik had meer aanbiedingen van clubs uit onder andere Spanje', aldus Luque tegen Marca. Racing Santander was een gegadigde om hem van Ajax over te nemen. 'Maar mijn enige optie was Málaga. Ik ben blij terug te keren in de Spaanse competitie. Ik heb nog wat recht te zetten.'

Bij Ajax heeft Luque nimmer zijn prijskaartje kunnen waarmaken. Ook trainer Marco van Basten was niet overtuigd van de Spanjaard, die werd verbannen naar de Amsterdamse beloftes. Bij Málaga brak hij in het seizoen 1999/2000 door.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_61283862
transferoverzichtje:

Nieuw

Darío Cvitanich (Banfield) Tot medio 2013
Kenneth Vermeer (Willem II) Was verhuurd
Miralem Sulejmani (SC Heerenveen) Tot medio 2013
Ismail Aissati (PSV) Tot medio 2012
Oleguer Presas (Barcelona) Tot medio 2011
Evander Sno (Celtic) Tot medio 2011

Weg

Erik Heijblok (De Graafschap) Tot medio 2011
Edgar Davids (Onbekend)
John Heitinga (Atlético Madrid) Tot medio 2013
Ismael Urzaíz (Onbekend)
Sammy Kufour (FC Khimki)
Jurgen Colin (Sporting Gijón) Tot medio 2009
Kenneth Perez (FC Twente) Tot medio 2010
Michael Krohn-Dehli (Brøndby IF )
Nicolae Mitea (Dinamo Boekarest )
Albert Luque (Malaga)
pi_61283908
quote:
Op maandag 1 september 2008 06:57 schreef versteegrob het volgende:
In verband met het afkopen van contracten.
Ik vraag me af wat de afweging is tussen wat de spelers willen laten vallen van hun resterende contract en een transfersom.
Stel een mitea, die als we er van uit gaan dat hij niet mocht spelen en dus geen premie krijgt, tot de volgende transfer periode 500 000 euro zou verdienen.
Zou hij dan zijn contract laten afkopen voor minder dan deze 500 000?
Er vanuit gaande dat hij eigenlijk dan 1 000 000 op een jaar zou kunnen verdienen. Zou het dan zijn van, ik ga niet hier maar 300 000 krijgen en het risico lopen dat ik bij een andere club maar de helft kan verdienen?
Dus moeten we misschien zoveel geven dat we uiteindelijk hem beter gewoon proberen te verkopen aan een kleine transfersom. Ik heb geen idee.
Daarom mijn vraag: Iemand enig idee hoe het zit met afkopen van contracten? Bedragen tov tijdsduur contract etc.
Lijkt me een interessant onderwerp om even dieper op in te gaan.
Ik denk dat het zo zal zijn dat de speler kiest: stel je krijgt 10000 euro per maand = 120 000 in een jaar. Zou jij dan je contract laten afkomen voor minder dan die 120k? Antwoord: Ja als je weet dat je ergens anders in die 12 maanden meer kan verdienen, en nee als je zeker weet dat je dat niet krijgt (denk bogarde - chelsea). In het geval van Perez is het zo dat die jongen graag wil voetballen en overtuigd (soms te) is van zijn kunnen. Hierdoor kan hij de gok genomen hebben om voor minder zijn contract af te laten kopen. Hij krijgt nu een x bedrag van het afkopen en 12 maanden salaris bij een ander...
pi_61284021
Hij blijft!!!!

Blind: 'Wie nu nog komt voor Huntelaar is te laat'
01-09-08

Danny Blind heeft tegenover De Telegraaf laten weten dat Klaas Jan Huntelaar definitief bij Ajax blijft. Indien er nog een club zich meldt vandaag met een zak met geld, zal Ajax niet meer openstaan voor een gesprek. "Een dag voor de transferdeadline zo’n belangrijke speler verkopen, kan gewoon niet. Voor iedereen die we willen terughalen, moeten we de hoofdprijs betalen. We hebben dan ook afgesproken nergens meer op te reageren", aldus manager technische zaken Danny Blind.

http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=6004

Ben alleen nog niet blij vanwege gisteren, nu al -3
pi_61284072
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:11 schreef Mangoworks2002 het volgende:
transferoverzichtje:

Nieuw

Darío Cvitanich (Banfield) Tot medio 2013
Kenneth Vermeer (Willem II) Was verhuurd
Miralem Sulejmani (SC Heerenveen) Tot medio 2013
Ismail Aissati (PSV) Tot medio 2012
Oleguer Presas (Barcelona) Tot medio 2011
Evander Sno (Celtic) Tot medio 2011

Weg

Erik Heijblok (De Graafschap) Tot medio 2011
Edgar Davids (Onbekend)
John Heitinga (Atlético Madrid) Tot medio 2013
Ismael Urzaíz (Onbekend)
Sammy Kufour (FC Khimki)
Jurgen Colin (Sporting Gijón) Tot medio 2009
Kenneth Perez (FC Twente) Tot medio 2010
Michael Krohn-Dehli (Brøndby IF )
Nicolae Mitea (Dinamo Boekarest )
Albert Luque (Malaga)
Rydell Poepon (Sparta)
Vito Wormgoor (onbekend)
pi_61284172
quote:
Op maandag 1 september 2008 06:54 schreef Barca het volgende:
PSV is de kampioen van de armoede.
Geen hap hap
  maandag 1 september 2008 @ 08:44:06 #207
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
  maandag 1 september 2008 @ 08:53:39 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61284286
Zo, laat me raden, het is allemaal niet zo erg, het is maar de eerste wedstijd, men ziet Ajax toch nog als favoriet, en het kan een keertje gebeuren?

Redelijk samengevat?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61284298
Toch benieuwd of er nog veel gaat gebeuren op transfergebied in NL.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_61284378
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef HeatWave het volgende:
Zo, laat me raden, het is allemaal niet zo erg, het is maar de eerste wedstijd, men ziet Ajax toch nog als favoriet, en het kan een keertje gebeuren?

Redelijk samengevat?
Ze zijn wel wakker en beter de eerste wedstrijd dan de laatste wedstrijd. Nu kan je het nog inhalen dus op naar Roda!
pi_61284928
quote:
Op maandag 1 september 2008 01:42 schreef BonJovi het volgende:
VD Wiel in de basis de klasse druipt er vanaf
  maandag 1 september 2008 @ 09:51:32 #212
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61285065
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef HeatWave het volgende:

Redelijk samengevat?
niet bepaald, lees het vorige topic maar eens terug.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 1 september 2008 @ 09:53:03 #213
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61285091
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:51 schreef TAV74 het volgende:

[..]

niet bepaald, lees het vorige topic maar eens terug.
Valt me nog mee dan, normaal loopt het na dit soort dingen altijd over van licht zwakzinnige positiviteit .

Ik bedoel tijdens de voorbereiding was het kut, maar toen was het nog van "als ze er tegen W2 maar staan" Maar ja, het is nog steeds kut .
Get woke, go broke!
pi_61285220
Pluim voor Ajax voor het weten te behouden van Huntelaar
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  maandag 1 september 2008 @ 10:04:01 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61285277
Ja, dat is netjes. Nu nog zorgen dat ie aangespeeld wordt .
Get woke, go broke!
  maandag 1 september 2008 @ 10:10:41 #216
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_61285406
Als je zo weinig voorzetten vanaf de flank weet te produceren dan kun je net zo goed 4-2-3-1 spelen of 4-4-2.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 1 september 2008 @ 10:12:36 #217
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61285439
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Valt me nog mee dan, normaal loopt het na dit soort dingen altijd over van licht zwakzinnige positiviteit .

Ik bedoel tijdens de voorbereiding was het kut, maar toen was het nog van "als ze er tegen W2 maar staan" Maar ja, het is nog steeds kut .
nja, lijkt me niet dat er veel is om positief over te zijn at the moment. Maar het is ook niet zo dat het hele seizoen nu verloren is. Hopen dus maar dat de shock ze een duw in de goede richting (en opstelling) geeft.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 1 september 2008 @ 10:15:48 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61285507
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:12 schreef TAV74 het volgende:

[..]

nja, lijkt me niet dat er veel is om positief over te zijn at the moment. Maar het is ook niet zo dat het hele seizoen nu verloren is. Hopen dus maar dat de shock ze een duw in de goede richting (en opstelling) geeft.
Ik zeg ook niet dat het verloren is. Maar al jaren loopt men hier meteen te schuimbekken als je na zo'n resultaat kritisch bent .

Feit is gewoon dat Ajax een grote bek had over de schaal (vooral de fans) en we vooralsnog gewoon weer, zoals het hoort bijna, achter PSV staan, die wel doen wat ze moeten doen.
Get woke, go broke!
  maandag 1 september 2008 @ 10:22:38 #219
52871 Blight
Supersized.
pi_61285652
Ik vind het wel extreem klote dat we nu meteen weer twee weken moeten wachten op de volgende wedstrijd. Oefen- en kwalificatie interlands zijn echt vreselijk.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  maandag 1 september 2008 @ 10:23:12 #220
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61285660
mijn primaire reactie was dat het niet meer goed komt met de club, een dag later dacht ik er wel weer iets genuanceerder over
pi_61285682
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:22 schreef Blight het volgende:
Ik vind het wel extreem klote dat we nu meteen weer twee weken moeten wachten op de volgende wedstrijd. Oefen- en kwalificatie interlands zijn echt vreselijk.
Vooral ook omdat lekker met z'n allen trainen, iets wat Ajax op dit moment hard nodig heeft, er ook niet echt inzit. Al blijven Oleguer, Vertonghen en Vermaelen wel in Amsterdam. Silva misschien ook? Dan valt het eigenlijk alweer mee.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_61285786
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:23 schreef TAV74 het volgende:
mijn primaire reactie was dat het niet meer goed komt met de club, een dag later dacht ik er wel weer iets genuanceerder over
Ik moet bekennen dat ik ook erg teleurgesteld was. Na alle positieve ontwikkelingen van de laatste maanden weer als vanouds twee tegendoelpunten incasseren tegen een club als Willem II is gewoon een enorme tegenvaller.

Nu we twee dagen verder zijn ben ik alweer een stuk positiever. Ook de afgelopen week is er weer verder gebouwd aan de toekomst van Ajax. Perez, Mitea en Luque zijn vertrokken of zullen vertrekken. Ajax heeft verloren en dat is vervelend maar het einde van de wereld is het zeker niet. Als Suarez die bal afspeelt loopt Ajax misschien wel uit naar 0-3 of 0-4 en nu wordt er verloren. Zo klein is het verschil tussen winst en verlies blijkbaar. Net zoals ik niet de illusie had dat we ongeslagen kampioen zouden worden, ben ik er ook zeker van dat er nog heel wat groei in dit Ajax zit.
  maandag 1 september 2008 @ 10:36:33 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61285913
Nou ja, de schoonmaak is natuurlijk ook alleen maar gunstig voor de salariskosten, verder zie ik echt niet in wat het voordeel is voor de supporters.

het is allemaal leuk en aardig hoor, maar ik heb niets tegen een beetje extra concurrentie en wat spelers achter de hand voor als we weer eens honderd blessures en schorsingen hebben. Ik bedoel, Gabri is stuk, en Sno alweer geschorst, gaat lekker he? Das na 1 wedstrijd...
Get woke, go broke!
  maandag 1 september 2008 @ 10:38:30 #224
82589 S-Two
barba macacu
pi_61285953
Ik geef Van Basten ook zeker nog wel de tijd, maar er zaterdag echt totaal geen voetbal in en dat baart me wel zorgen. Ben bang dat het weer een seizoen wordt waarin we gaan scoren door individuele acties van Suarez/Sulejmani.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_61286024
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:00 schreef denthemen het volgende:
Pluim voor Ajax voor het weten te behouden van Huntelaar
Nou er heeft zich gewoon niemand gemeld, niet zo moeilijk dan. Als ze een bod van Real naast zich neer hadden gelegd, dan verdienden ze een pluim. Nu is het gewoon mazzel, want ik denk dat ze hem voor een flinke zak geld wel hadden verkocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')