quote:Atlético Madrid is de competitie op overtuigende wijze begonnen. De ploeg, waar oud-Ajacied John Heitinga sinds dit seizoen onder contract staat, won ruim van Málaga: 4-0.
Heitinga was bij zijn nieuwe werkgever direct trefzeker. De verdediger opende de score in het eerste Primera Division-duel van dit seizoen. Diego Forlán (twee keer) en Florent Sinama-Pongolle maakte de overige treffers namens de Madrilenen.
quote:Dinamo Boekarest heeft Nicolae Mitea vastgelegd. De Roemeense linksbuiten was na de ontbinding van zijn contract met Ajax transfervrij.
Mitea volgde het voorbeeld van Marius Niculae en Gabriel Tamas, die eerder terugkeerden naar hun oude club Dinamo Boekarest. De 23-jarige international nam in 2003 afscheid voor een avontuur bij Ajax, dat mede door blessureleed uitliep op een teleurstelling.
Mitea zal met zijn nieuwe club dit seizoen nog wél te zien zijn op de Nederlandse velden. Dinamo Boekarest neemt het in de eerste ronde van de strijd om de UEFA Cup op tegen NEC.
quote:Aan de mislukte samenwerking tussen Luque en Ajax komt een einde. De Spaanse aanvaller maakt zich op voor een (tijdelijke) terugkeer naar Málaga.
'Ik had meer aanbiedingen van clubs uit onder andere Spanje', aldus Luque tegen Marca. Racing Santander was een gegadigde om hem van Ajax over te nemen. 'Maar mijn enige optie was Málaga. Ik ben blij terug te keren in de Spaanse competitie. Ik heb nog wat recht te zetten.'
Bij Ajax heeft Luque nimmer zijn prijskaartje kunnen waarmaken. Ook trainer Marco van Basten was niet overtuigd van de Spanjaard, die werd verbannen naar de Amsterdamse beloftes. Bij Málaga brak hij in het seizoen 1999/2000 door.
Ik denk dat het zo zal zijn dat de speler kiest: stel je krijgt 10000 euro per maand = 120 000 in een jaar. Zou jij dan je contract laten afkomen voor minder dan die 120k? Antwoord: Ja als je weet dat je ergens anders in die 12 maanden meer kan verdienen, en nee als je zeker weet dat je dat niet krijgt (denk bogarde - chelsea). In het geval van Perez is het zo dat die jongen graag wil voetballen en overtuigd (soms te) is van zijn kunnen. Hierdoor kan hij de gok genomen hebben om voor minder zijn contract af te laten kopen. Hij krijgt nu een x bedrag van het afkopen en 12 maanden salaris bij een ander...quote:Op maandag 1 september 2008 06:57 schreef versteegrob het volgende:
In verband met het afkopen van contracten.
Ik vraag me af wat de afweging is tussen wat de spelers willen laten vallen van hun resterende contract en een transfersom.
Stel een mitea, die als we er van uit gaan dat hij niet mocht spelen en dus geen premie krijgt, tot de volgende transfer periode 500 000 euro zou verdienen.
Zou hij dan zijn contract laten afkopen voor minder dan deze 500 000?
Er vanuit gaande dat hij eigenlijk dan 1 000 000 op een jaar zou kunnen verdienen. Zou het dan zijn van, ik ga niet hier maar 300 000 krijgen en het risico lopen dat ik bij een andere club maar de helft kan verdienen?
Dus moeten we misschien zoveel geven dat we uiteindelijk hem beter gewoon proberen te verkopen aan een kleine transfersom. Ik heb geen idee.
Daarom mijn vraag: Iemand enig idee hoe het zit met afkopen van contracten? Bedragen tov tijdsduur contract etc.
Lijkt me een interessant onderwerp om even dieper op in te gaan.
quote:Op maandag 1 september 2008 08:11 schreef Mangoworks2002 het volgende:
transferoverzichtje:
Nieuw
Darío Cvitanich (Banfield) Tot medio 2013
Kenneth Vermeer (Willem II) Was verhuurd
Miralem Sulejmani (SC Heerenveen) Tot medio 2013
Ismail Aissati (PSV) Tot medio 2012
Oleguer Presas (Barcelona) Tot medio 2011
Evander Sno (Celtic) Tot medio 2011
Weg
Erik Heijblok (De Graafschap) Tot medio 2011
Edgar Davids (Onbekend)
John Heitinga (Atlético Madrid) Tot medio 2013
Ismael Urzaíz (Onbekend)
Sammy Kufour (FC Khimki)
Jurgen Colin (Sporting Gijón) Tot medio 2009
Kenneth Perez (FC Twente) Tot medio 2010
Michael Krohn-Dehli (Brøndby IF )
Nicolae Mitea (Dinamo Boekarest )
Albert Luque (Malaga)
Rydell Poepon (Sparta)
Vito Wormgoor (onbekend)
Ze zijn wel wakker en beter de eerste wedstrijd dan de laatste wedstrijd. Nu kan je het nog inhalen dus op naar Roda!quote:Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef HeatWave het volgende:
Zo, laat me raden, het is allemaal niet zo erg, het is maar de eerste wedstijd, men ziet Ajax toch nog als favoriet, en het kan een keertje gebeuren?
Redelijk samengevat?
quote:Op maandag 1 september 2008 01:42 schreef BonJovi het volgende:
VD Wiel in de basis de klasse druipt er vanaf
niet bepaald, lees het vorige topic maar eens terug.quote:Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef HeatWave het volgende:
Zo, laat me raden, het is allemaal niet zo erg, het is maar de eerste wedstijd, men ziet Ajax toch nog als favoriet, en het kan een keertje gebeuren?
Redelijk samengevat?
Valt me nog mee dan, normaal loopt het na dit soort dingen altijd over van licht zwakzinnige positiviteitquote:Op maandag 1 september 2008 09:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
niet bepaald, lees het vorige topic maar eens terug.
nja, lijkt me niet dat er veel is om positief over te zijn at the moment. Maar het is ook niet zo dat het hele seizoen nu verloren is. Hopen dus maar dat de shock ze een duw in de goede richting (en opstelling) geeft.quote:Op maandag 1 september 2008 09:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Valt me nog mee dan, normaal loopt het na dit soort dingen altijd over van licht zwakzinnige positiviteit.
Ik bedoel tijdens de voorbereiding was het kut, maar toen was het nog van "als ze er tegen W2 maar staan" Maar ja, het is nog steeds kut.
Ik zeg ook niet dat het verloren is. Maar al jaren loopt men hier meteen te schuimbekken als je na zo'n resultaat kritisch bentquote:Op maandag 1 september 2008 10:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
nja, lijkt me niet dat er veel is om positief over te zijn at the moment. Maar het is ook niet zo dat het hele seizoen nu verloren is. Hopen dus maar dat de shock ze een duw in de goede richting (en opstelling) geeft.
Vooral ook omdat lekker met z'n allen trainen, iets wat Ajax op dit moment hard nodig heeft, er ook niet echt inzit. Al blijven Oleguer, Vertonghen en Vermaelen wel in Amsterdam. Silva misschien ook? Dan valt het eigenlijk alweer mee.quote:Op maandag 1 september 2008 10:22 schreef Blight het volgende:
Ik vind het wel extreem klote dat we nu meteen weer twee weken moeten wachten op de volgende wedstrijd. Oefen- en kwalificatie interlands zijn echt vreselijk.
Ik moet bekennen dat ik ook erg teleurgesteld was. Na alle positieve ontwikkelingen van de laatste maanden weer als vanouds twee tegendoelpunten incasseren tegen een club als Willem II is gewoon een enorme tegenvaller.quote:Op maandag 1 september 2008 10:23 schreef TAV74 het volgende:
mijn primaire reactie was dat het niet meer goed komt met de club, een dag later dacht ik er wel weer iets genuanceerder over
Nou er heeft zich gewoon niemand gemeld, niet zo moeilijk dan. Als ze een bod van Real naast zich neer hadden gelegd, dan verdienden ze een pluim. Nu is het gewoon mazzel, want ik denk dat ze hem voor een flinke zak geld wel hadden verkocht.quote:Op maandag 1 september 2008 10:00 schreef denthemen het volgende:
Pluim voor Ajax voor het weten te behouden van Huntelaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |