abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61286070
Iemand die weet wanneer bekend wordt of de wedstrijden van Ajax tegen FC Borat omgedraait worden? Als het namelijk in Belgrado gespeeld wordt, dan ben ik toch wel van plan om even te gaan kijken in Servië bij onze KKK-vrienden.
pi_61286107
quote:
Ajax speelt eerste UEFA Cupduel uit

Amsterdam, 01 sep 2008
Ajax speelt zijn eerste wedstrijd in de UEFA Cup uit. In de eerste ronde spelen de Amsterdammers de heenwedstrijd op 18 september in Servië. De return op 2 oktober wordt gespeeld in de Amsterdam ArenA.

Het is nog niet bekend in welk stadion FK Boruc - Ajax wordt gespeeld. De speellocatie en de speeltijd worden begin deze tijd duidelijk. Ook het aanvangstijdstip van de return in Amsterdam wordt later bekend gemaakt.
ajax.nl
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_61286142
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:36 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, de schoonmaak is natuurlijk ook alleen maar gunstig voor de salariskosten, verder zie ik echt niet in wat het voordeel is voor de supporters.
Dat betekent meer financiele armslag om de eigen topspelers passende aanbiedingen te kunnen doen en om transfers mee te kunnen bekostigen.
pi_61286172
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:46 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

ajax.nl
Bedankt. De wedstrijd is dus omgedraait. Mooi, want dat was het eerste struikelblok. Nu hopen dat we in Belgrado spelen en ik ga daar wel even een kijkje nemen.
  maandag 1 september 2008 @ 10:49:42 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61286177
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat betekent meer financiele armslag om de eigen topspelers passende aanbiedingen te kunnen doen en om transfers mee te kunnen bekostigen.
Ja ok, maar dan gaat het eigenlijk nog op voor Luque, de rest is nou ook weer niet echt een mega kostenpost.

En ik blijf erbij dat een Perez niet misstaat bij Ajax, hoe men er ook anders over denkt hier.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61286250
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja ok, maar dan gaat het eigenlijk nog op voor Luque, de rest is nou ook weer niet echt een mega kostenpost.

En ik blijf erbij dat een Perez niet misstaat bij Ajax, hoe men er ook anders over denkt hier.
Luque steekt er inderdaad wel boven uit maar ik denk dat Mitea en Colin ook aardige salarissen verdienden. Toen ik mijn reactie schreef bedacht ik me wel dat het ook niet een extreem sterk argument is. We kunnen nog zes spelers kopen maar de elf die op het veld staan zullen het moeten gaan doen.
pi_61286360
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als gelijkwaardige spelers qua positie en kwaliteiten zoals De Jong en Aissati al niet eens speeltijd kregen, wat had Perez dan nog kunnen toevoegen?

Overigens vond ik het voetballend en verdedigend nog niet eens ontzettend zwak. Je verliest wel weer op mentaliteit, en dat de bal gewoon echt de goede kant op rolt bij Willem II. Doet Suarez twee keer wat ie vorig seizoen wel had gedaan, stonden we nu juichend op het Leidse.
pi_61286513
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:58 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Als gelijkwaardige spelers qua positie en kwaliteiten zoals De Jong en Aissati al niet eens speeltijd kregen, wat had Perez dan nog kunnen toevoegen?

Overigens vond ik het voetballend en verdedigend nog niet eens ontzettend zwak. Je verliest wel weer op mentaliteit, en dat de bal gewoon echt de goede kant op rolt bij Willem II. Doet Suarez twee keer wat ie vorig seizoen wel had gedaan, stonden we nu juichend op het Leidse.
Ja, als... Willem II hoor je gewoon te overklassen. Dat jij het nog niet eens ontzettend zwak vond, ligt denk ik meer aan dat het vertoonde spel na talloze dramatische seizoenen begint te wennen. We hebben nauwelijks echte kansen gecreëerd en met name de (vrijwel gehele) tweede helft was Willem II gewoon sterker. Bij de tweede goal zag de verdediging er echt dra-ma-tisch uit en ook de corner waaruit de eerste goal viel werd erg zwak verdedigd.

Maar ik vind het knap dat sommige mensen toch altijd weer iets positiefs uit zo'n wedstrijd kunnen halen. Het is niet zo dat ik ons nu meteen kansloos acht, maar afgaande op het afgelopen weekend ben ik bang dat psv een wel heel makkelijk seizoen tegemoet gaat. Hopelijk zit ik er volledig naast..
pi_61286687
Een goed begin is het halve werk...

Een minuut na het laaste fluitsignaal van de wedstrijd Willem 2 tegen Ajax, zocht ik mijn schrijfblok op. Wat is er fout gegaan zit ik te denken. Naast me staat mijn laptop. Ik ga op msn en krijg meteen de eerste reactie. "Tank wat een slechte wedstrijd, hoe kan dit nou gebeuren, zit bijna te janken".

Zo voelde ik me ook. Voor het begin van deze wedstrijd had ik zoveel vertrouwen in ons aller Ajax. Ik had mijn Ajax shirt aangetrokken en ging voor de tv zitten. Een nulletje of 3, dacht ik nog bij mezelf. Willem 2 uit moet te doen zijn.... toch? Niet dus. En weet je, achteraf schrik ik er niet eens van. Het lijkt wel of het gewoon begint te worden. Gewoon dat Ajax verliest van een ploeg zoals Willem 2. Dat we verliezen van een ploeg die thuis voor eigen publiek vecht voor de winst. En weer staan we voor schut niet alleen in Tilburg, maar in heel Nederland. Heel voetballend Nederland lacht, en Amsterdam treurt alweer.

Wat is er fout gegaan? Waarom moeten we juist de eerste wedstrijd van het seizoen verliezen? Waar was de mentaliteit, de strijd de passie? Waar was onze zoveel geprezen aanval? Waar was de bezieling die elke Ajacied moet hebben? Waarom stond er niemand op die het team even op sleeptouw neemt? Veel vragen, weinig antwoorden........

Maar het seizoen is nog lang. En verliezen, dat moeten we toch een keer. Het is alleen jammer dat het de eerste wedstrijd is. Maar je kan het ook positief bekijken. Misschien zijn de jongens weer terug op aarde. Misschien begrijpen ze nu dat ze elke wedstrijd moeten vechten voor de overwinning. En als je dat niet doet, dat dan zelfs een Willem 2 van je kan winnen.

En dan het verwachte kampioenschap. Als je zo de reacties leest is er plotseling geen vertrouwen meer in een kampioenschap. Maar één reactie sprong eruit. Een reactie waar is me bijna volledig bij aansluit:
"Kop op jongens, tuurlijk is het klote dat we verliezen, maar het is gelukkig pas de 1ste wedstrijd. MVB heeft 2 weken de tijd om hier iets aan te doen (volgende week interlands) dus tegen Roda JC moeten we winnen. En de week erna moeten we uit naar Feyenoord, en PSV uit naar AZ dus misschien kunnen we dan gelijk komen, maar voor alsnog gruwelijk klote.
Slecht spel, na de 1-0 dacht ik dat het wel goed zou komen. maar na de 1-1 kreeg ik er al een hard hoofd in en de 2-1 viel net voordat MVB wou gaan wisselen dus ook op een klote moment. Dit team is nog niet op elkaar ingespeeld, toch zie ik het nog positief in na deze blamage in tilburg.
Als hunterlaar blijft, suarez meer afspeelt, Aisatti op het middenveld creativiteit brengt en Sulejmani zijn draai vindt, de verdediging gaat lopen MOETEN we toch kampioen gaan worden want PSV doet wel stoer nu ze met 1-5 winnen maar FC Utrecht speelde ook erg zwak."

Veel Ajacieden gaan nu met een slecht gevoel de nieuwe week in. Het optimisme wat er een paar dagen geleden nog was, is weggeslagen. Misschien dat we nu wat minder hard gaan roepen dat we kampioen gaan worden en dat we Ajax nu meer gaan ondersteunen. Ik wil de supporters die meegereisd zijn naar Tilburg een groot compliment geven. De hele wedstrijd hebben ze Ajax ondersteund. Zo moet het jongens en daar moeten en kunnen veel supporters heel veel van leren.
En laten we van Basten nou niet gaan afzeiken. En laten we dat ook niet doen met de spelers. Het kan gebeuren, uithuilen, en de volgende keer beter. De concurrentie gaat ook nog een keer verliezen, moeten we maar denken. En wat ze ook zeggen en schrijven over ons....

We blijven Ajax Amsterdam, de mooiste club van heel de wereld!!

Soms gemekker, soms ge******
Soms gezonken als een anker
Soms gekloot en soms getier
Vaak gelukkig, vaak plezier
Soms teleur, soms genoeg
Vaak genoten van mijn ploeg
Vaak gescoord, soms ook vissen
Dit gevoel wil ik niet missen
Soms geluk, soms wat pech
AJAX is mijn levensweg

Door: Tank

http://ajax1.nl/?q=node/2228
pi_61286855
Nog 2 weken om de boel op de rails te zetten Marco. Interland komt misschien niet eens zo slecht uit.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_61286890
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:07 schreef Devz het volgende:

[..]

Ja, als... Willem II hoor je gewoon te overklassen. Dat jij het nog niet eens ontzettend zwak vond, ligt denk ik meer aan dat het vertoonde spel na talloze dramatische seizoenen begint te wennen. We hebben nauwelijks echte kansen gecreëerd en met name de (vrijwel gehele) tweede helft was Willem II gewoon sterker. Bij de tweede goal zag de verdediging er echt dra-ma-tisch uit en ook de corner waaruit de eerste goal viel werd erg zwak verdedigd.

Maar ik vind het knap dat sommige mensen toch altijd weer iets positiefs uit zo'n wedstrijd kunnen halen. Het is niet zo dat ik ons nu meteen kansloos acht, maar afgaande op het afgelopen weekend ben ik bang dat psv een wel heel makkelijk seizoen tegemoet gaat. Hopelijk zit ik er volledig naast..
'Hoor je gewoon te overklassen' ... Nou, de laatste keer dat Ajax een team volledig dol draaide met 70+ balbezit, talloze kansen en totaal geen tegenstand is toch alweer een behoorlijke poos geleden. Dat is hetzelfde zeggen dat Nederland uit bij Albanie, Andorra en Macedonie standaard met minimaal 0-4 moet winnen - dat gebeurt ook amper meer.

Overal lees en hoor je - ook van Willem II kant - dat Ajax de eerste helft de bovenliggende partij was en eigenlijk met minimaal 0-2 moet gaan rusten. Twee keer Suarez in de eerste helft, twee keer Suarez in de tweede helft, Cvitanich met een redelijke poging, een goede kans van Huntelaar en nog een uit een kopbal dacht ik, meestal vanuit een kaats van Suarez op Sno of Lindgren met een steekbal naar voren.

Dat je verliest komt inderdaad door een snelle tegengoal net na rust, waarbij onoplettend en knullig verdedigt wordt. Die tweede goal is knullig, maar ook gelukkig. Wij hadden het gisteren ook een paar keer, van die klutsballen - maar die vallen soms goed en soms slecht. Ik had het dramatisch gevonden, wanneer die bal bij Schenkel was gekomen op de rand 16, terwijl Silva nog halverwege de eigen helft ergens stond.

Ik had ook echt wel een overwinning verwacht, een 1-2 of als het mee zat, een wat ruimere overwinning omdat Willem II ruimte weg zou gaan geven. Nu verzuim je de wedstrijd te beslissen in de eerste helft, gaat Willem II fysieker worden en druk zetten. Wanneer ze dan scoren, ruiken ze bloed en weten ze door te drukken - en dat laatste baart me het meeste zorgen. Want daar heeft Ajax dan geen antwoord op. Clubs die tegen ons iets denken te kunnen forceren, krijgen dan een goal en dan lopen ze werkelijk alle kanten op, behalve de goede.

Dat is de mentale weerbaarheid waar slecht op te trainen is denk ik, en die er dus nog steeds niet snel uit gaat. Maar ik denk dat juist Van Basten met zijn achtergrond (Milan) daar uiteindelijk wel aan iets weet te doen. Althans, dat is deels mijn hoop.
  maandag 1 september 2008 @ 11:25:50 #237
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_61286958
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:14 schreef versteegrob het volgende:
Een goed begin is het halve werk...

........
Waar stuk. Beetje forum-niveau (volgens mij is dit zeer uitgebreid besproken hier) maar daarom niet minder waar.

Verder heb ik het gevoel dat juist van Basten die jongens iets kan leren op het gebied van mentale weerbaarheid. In ieder geval uiterlijk laat hij zich niet van de wijs brengen. Als hij dat nu kan overbrengen op de jongens in het veld scheelt dat al een slok op een borrel. Daar heb ik wel vertrouwen in.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 1 september 2008 @ 11:31:46 #238
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61287109
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:23 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

'Hoor je gewoon te overklassen' ... Nou, de laatste keer dat Ajax een team volledig dol draaide met 70+ balbezit, talloze kansen en totaal geen tegenstand is toch alweer een behoorlijke poos geleden. Dat is hetzelfde zeggen dat Nederland uit bij Albanie, Andorra en Macedonie standaard met minimaal 0-4 moet winnen - dat gebeurt ook amper meer.
ja en nee. ja, want je kunt niet verwachten dat ze alle ploegen even oprollen. Nee want we willen minimaal Europese supbtop zijn en dan mag je gewoon niet in serieuze problemen komen tegen een ploeg als WII op zo'n belangrijk moment. Er is echt geen premier league club te vinden die WII niet opgerold zou hebben, en dan doel ik dus niet alleen op de topclubs daar.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 1 september 2008 @ 11:35:01 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61287200
Sja, ik heb juist nog het minste vertrouwen in het motiveren door MvB. Dat de spelers kunnen voetballen geloof ik wel....
Get woke, go broke!
pi_61287242
quote:

[..]

Een behoorlijke poos geleden inderdaad, daarom zeg ik ook dat dit niveau langzaam maar zeker begint te wennen. Ik ben niet eens verbaasd meer dat we van Willem II verliezen, en om heel eerlijk te zijn ben ik er ook steeds minder erg en lang ziek van. Het went, en dat vind ik niet echt een goed teken...

Met Albanië, Andorra en Macedonië praat je over teams die zich een hele wedstrijd volledig ingraven, dat was zaterdag zeker niet het geval. De eerste helft hadden we dan wel een tweede goal moeten maken, maar het was echt niet goed. Er zat geen lijn in het spel, er was nauwelijks creativiteit en als er al gevaar dreigde kwam dat door individuele acties. Dat we er dan in de tweede helft nog twee om de oren krijgen geeft toch wel aan hoe kwetsbaar we achterin zijn. En als Willem II daar al van kan profiteren, hoe moet het dan als we straks echt op de proef worden gesteld.

Ik wil graag positief zijn en dat was ik tot zaterdag ook wel redelijk (zoals ieder jaar aan het begin van het seizoen), maar ik ben na één wedstrijd al een stuk sceptischer geworden over deze selectie, en dan met name achterin en het middenveld. Eigenlijk is alleen onze voorhoede van kampioensniveau waarmee je ook Europees goed mee kunt draaien, maar zelfs daar liep het voor geen meter. Gelukkig heeft MvB nu twee weken om dingen recht te zetten, ik hoop dat die tijd voldoende is.
pi_61287384
quote:

[..]
verhaal
Krijg weer vertrouwen
pi_61287441
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:35 schreef HeatWave het volgende:
Sja, ik heb juist nog het minste vertrouwen in het motiveren door MvB. Dat de spelers kunnen voetballen geloof ik wel....
Dat zie ik ook wel somber in. Ik schrok een beetje van het interview van Aissatti.
  maandag 1 september 2008 @ 11:48:58 #243
52871 Blight
Supersized.
pi_61287536
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:45 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat zie ik ook wel somber in. Ik schrok een beetje van het interview van Aissatti.
Ik heb dat niet gezien en kan het nu ook niet kijken omdat ik op het werk ben, maar; wat werd er gezegd?
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_61287568
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:36 schreef Devz het volgende:

[..]
Gelukkig heeft MvB nu twee weken om dingen recht te zetten, ik hoop dat die tijd voldoende is.
Echt niet, de spelers gaan gelijk weg voor het Nederlands Eftal, kut kwalificaties!

Wel blijven Oleguer, Vermealen, Vertonghen, en silva?
Verder van de Wiel, de Jong, Aisatti, Sno en Sulejami? Dus er kan nog genoeg worden geoefend.
pi_61287633
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:48 schreef Blight het volgende:

[..]

Ik heb dat niet gezien en kan het nu ook niet kijken omdat ik op het werk ben, maar; wat werd er gezegd?
Dat hij nog nauwelijks met Van Basten heeft gesproken.
pi_61287647
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:48 schreef Blight het volgende:

[..]

Van Basten schijnt niet te praten met spelers, maar ook van Van 'T Schip en Witschge kreeg hij nu niet echt instructies. Het was meer van "hier heb je een Ajax-shirt, succes".
  maandag 1 september 2008 @ 11:56:23 #247
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61287746
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:52 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Van Basten schijnt niet te praten met spelers, maar ook van Van 'T Schip en Witschge kreeg hij nu niet echt instructies. Het was meer van "hier heb je een Ajax-shirt, succes".
.

Zal wel een tikje overdreven zijn, maar aan de andere kant, zo geweldig communicatief heb ik hem nog nooit gevonden.
Get woke, go broke!
pi_61287775
Heb Van Basten tijdens de wedstrijd ook amper aan de zijlijn zien staan om instructies te geven. Kon het niet helemaal goed zien, maar dat gevoel had ik. Als je dan zo'n Frank de Boer ziet gisteren in de reportage van de A1 tegen PSV.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  maandag 1 september 2008 @ 12:02:59 #249
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61287912
Ik zie in F. de Boer sowieso de toekomstig Ajax trainer.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_61287924
van basten is gewoon geen people s manager..... tis gewoon een enge nare man. Vooral zelfingenomen die op verdonkachtige wijze discussies uit de weggaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')