http://www.telegraaf.nl/b(...)_tegen_Israel__.htmlquote:DEN HAAG - Minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken ziet geen mogelijkheden om Israël te dwingen onafhankelijk onderzoek te laten uitvoeren naar de vermeende mishandeling van de Palestijnse journalist Mohammed Omer. Dat heeft hij vrijdag aan de Tweede Kamer geschreven.
Na een verblijf in Londen werd Omer op 26 juni door Nederlandse diplomaten begeleid naar de grensovergang tussen Jordanië en de Westelijke Jordaanoever. Bij de grens werd hij door Israëlische functionarissen gedwongen zich uit te kleden en kreeg hij een soort pepperspray in zijn gezicht. Later bleek dat Omer een paar ribben had gebroken.
Israël stelt dat er geen sprake is van mishandeling. „De Israëlische regering bevestigt wel dat de heer Omer buiten bewustzijn is geraakt”, aldus Verhagen.
Terwijl het al voor alle dieren in deze wereld en voor alle aliens in de heelal al duidelijk is dat Israel en racisme samen gaan, begrijpt deze voorzitter van de Joodse lobby in Nederland het niet.quote:AMSTERDAM - Nederland zal niet accepteren dat volgend jaar tijdens een VN-conferentie opnieuw pogingen worden ondernomen om Israël te brandmerken als een racistische staat.
Idd. Net zoals de kijk van Meki die 100% objectief is.quote:Daarmee is hij één van de weinige onafhankelijke en professionele ooggetuigen van de dagelijkse werkelijkheid in Gaza. Door zijn werk is hij al enige malen ternauwernood aan een gewelddadige dood ontsnapt.
Iedereen die de Israelische wantoestanden aankaart is niet objectief en is fout bezigquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:35 schreef waht het volgende:
[..]
Idd. Net zoals de kijk van Meki die 100% objectief is.
Maar je hebt vast gelijk hoor, Meki. Als alle Joden/Israëliers dood zijn is de wereld een paradijs.
Incorrect. Iedereen die alleen de Israëlische wantoestanden aankaart is niet objectief bezig. En dat is precies wat jij doet. Alleen berichten die Israël (of de VS) in een negatief daglicht zetten plaats je hier op het forum met een zinnetje onderaan de OP waarin staat dat Israël (of de VS) fout bezig is.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Iedereen die de Israelische wantoestanden aankaart is niet objectief en is fout bezig
Top.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:18 schreef waht het volgende:
[..]
Incorrect. Iedereen die alleen de Israëlische wantoestanden aankaart is niet objectief bezig. En dat is precies wat jij doet. Alleen berichten die Israël (of de VS) in een negatief daglicht zetten plaats je hier op het forum met een zinnetje onderaan de OP waarin staat dat Israël (of de VS) fout bezig is.
Tsja... dat is wel heel leuk, maar die zogenaamde Palestijnse autoriteit is natuurlijk wel een beetje onklaar gemaakt door Israel/USA.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:57 schreef schatje het volgende:
Ik vind het wel goed dat een journalist de oorlogsmisdaden en schending van de mensenrechten gepleegd door de Palestijnen in kaart brengt.
Ok. Dus nu moet ik soortgelijke gevallen noemen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:20 schreef Meki het volgende:
Juist die landen zorgen voor wantoestanden die hun gang mogen gaan
terwijl anderen worden aangeklaagd of actie tegen hun worden aangenomen
Maar US EN ISRAEL zijn vrij om wantoestanden en massamoorden te begaan.
nu jij weer
Het is wat mij betreft vrij duidelijk. Meneer Verhagen hecht meer waarde aan goede politieke betrekkingen tussen Nederland en Israël dan aan het eventueel berechten van lieden die, naar Nederlandse standaarden, misdaden hebben begaan.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Top.
Dan nu de inhoud van het nieuwsbericht.
Om dit maar te laten varen? Wat mij betreft wel hoor. Er zijn volkeren elders op de wereld die het veel slechter hebben dan de Palestijnen. Ik vind het schandalig dat er zoveel aandacht wordt besteed aan het Midden Oosten conflict.quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
In het geval van Israel is hier wel sprake van en ongeacht je mening over schuld of wat dan ook kun je toch moeilijk met droge ogen beweren dat het normaal is om dit maar te laten varen.
Dus omdat die anderen geen aandacht krijgen (onterecht), mogen de Palestijnen dit ook niet?quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Om dit maar te laten varen? Wat mij betreft wel hoor. Er zijn volkeren elders op de wereld die het veel slechter hebben dan de Palestijnen. Ik vind het schandalig dat er zoveel aandacht wordt besteed aan het Midden Oosten conflict.
Die landen worden allemaal door de VN Behandeldquote:Op zondag 31 augustus 2008 19:12 schreef waht het volgende:
[..]
Ok. Dus nu moet ik soortgelijke gevallen noemen?
-Rusland & Georgië
-Rusland & Tsjetsjenië
-China & Tibet
-Sudan & Darfur
Ze gaan gewoon hun gang, wat de rest van de wereld ook zegt. Of laat ik het zo stellen, als jij zegt dat de VS en Israël vrij zijn om massamoorden te begaan (waarmee ik het oneens ben), zijn ze zeker niet de enige. Waarom de pijlen dan alleen op deze twee richten? Omdat zij hypocriet zijn? Mogelijk. Maar dat zijn de andere kandidaten zeker ook.
Mijn punt; Israël en de VS zijn niet de unieke monsters zoals jij die schetst.
Let op: Ik praat nergens het vermoorden van onschuldigen goed
Oneens, de Palestijnen worden behandeld net als hoe de Joden werden behandeld in Duitsland.quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Om dit maar te laten varen? Wat mij betreft wel hoor. Er zijn volkeren elders op de wereld die het veel slechter hebben dan de Palestijnen. Ik vind het schandalig dat er zoveel aandacht wordt besteed aan het Midden Oosten conflict.
Rusland & China hebben beide veto-recht dus hoe kunnen die sancties worden opgelegd door de VN? Misschien voeren bepaalde landen hun eigen beleid richting Rusland en/of China maar niet via de VN.quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:44 schreef Meki het volgende:
Die landen worden allemaal door de VN Behandeld
Israel wordt nooit behandeld door de VN, omdat US een stokje voor steekt
Ik begrijp hoe jij het ziet. Resoluties vanuit de VN die Israël veroordelen worden door de VS tegengehouden gezien hun vetorecht. Het zijn bevriende naties, die afspraken hebben gemaakt om elkaar te helpen. In principe ben ik het daar ook niet mee eens, maar ik begrijp het, vanuit het oogpunt van de VS en Israël, wel.quote:Het zijn absoluut de enige monsters die deze wantoestanden mogen plegen zonder enige veroordeling daaraan.
Ik begrijp niet waarom jij dat niet inziet, wat is jou verklaring daarvoor
K heb geen enkele land gezien die een muur bouwt op andersman gebied dat als eerstquote:Op zondag 31 augustus 2008 21:59 schreef waht het volgende:
[..]
Rusland & China hebben beide veto-recht dus hoe kunnen die sancties worden opgelegd door de VN? Misschien voeren bepaalde landen hun eigen beleid richting Rusland en/of China maar niet via de VN.
[..]
Ik begrijp hoe jij het ziet. Resoluties vanuit de VN die Israël veroordelen worden door de VS tegengehouden gezien hun vetorecht. Het zijn bevriende naties, die afspraken hebben gemaakt om elkaar te helpen. In principe ben ik het daar ook niet mee eens, maar ik begrijp het, vanuit het oogpunt van de VS en Israël, wel.
Maar nogmaals; wat heeft de VN gedaan om Rusland te veroordelen voor wat ze in Tsjetsjenië hebben aangericht? Of wat China in Tibet doet? Ik geef toe dat Sudan de klos is aangezien het een klein land is met weinig belangen vanuit een van de grote machten op aarde. Maar niemand, niet de VS, niet de EU, zal (economische) sancties voor China voorstellen aangezien wij zelf dat wel eens zouden kunnen voelen. Hetzelfde met Rusland, de EU veroordeelt dan wel het hele gebeuren in Zuid-Ossetië, verder dan woorden zullen we niet gaan. En dit is ook van toepassing op de VS (en daarmee indirect ook op Israël).
Niet alleen de VS en Israël mogen doen wat ze willen, alle grootmachten op aarde mogen tot op zekere hoogte doen wat ze willen.
Dat zijn specifieke dingen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:19 schreef Meki het volgende:
[..]
K heb geen enkele land gezien die een muur bouwt op andersman gebied dat als eerst
ik heb nergens een enkele land behalve Israel dan die miljoenen Palestijnen onderdrukt en collectief straft
Ik ook niet, en betekent dat dat het ook niet is gebeurt?quote:Ik heb China of Ruslan niet gezien dat zij elektriciteit of brandstof verbreken voor o.a Tibet of Georgie
Er zijn wel degelijk tienduizenden Tsjetsjeense burgers gestorven. Een wilde gok van mij dat er hier en daar in China ook mensen vermoord worden door leden van de uitvoerende macht.quote:Er zijn in Georgie of Tibet geen tienduizenden burgerslachtoffers gevallen net als Israel
er zijn in Georigie of Tibet geen massamoord Qana je kan een beetje genocide noemen gepleegd net als Israel
Allemaal serieuze aantijgingen ja. Veel daarvan kun je ook richten op China en Rusland.quote:Op YOUTUBE staan er voornamelijk 80 % van de massamoorden - wantoestanden alleen over Israel die wantoestanden pleegt in Palestina of Libanon en US over Irak en Afganistan
Israel vermoordt , straft collectief alle Palestijnen voor een daad van een persoon.
Israel pleegt genocide en massamoorden en gaat met vernietigingswapens een oorlog aan met steen goiende kinderen.
Israel houdt tienduizenden PALESTIJNEN zonder proces aan
Israel houdt honderden kinderen zonder proces aan en zet ze in kampen die vergelijkbaar zijn wat we vorige halve eeuw hebben gezien in Duitsland
en precies hetzelfde doet US maar dan in IRAK en Afganistan
Lees mijn vorige post nog eens. Ik weet ook wel dat Israël dingen doet die niet kunnen. Maar wat ik telkens probeer te zeggen; ze zijn niet de enige. Ze zijn er één van velen. Het komt veel in het nieuws door de grote aandacht van veel journalisten. Het is een vertekend beeld, vergeleken met de rest van de wereld.quote:Kun jij even uitleggen wat Israel in jou ogen allemaal uitspookt in Libanon en Palestina
en waarom zij lieverds zijn. en geloof je mijn verhaal niet prima ik heb genoeg foto's en beelden, ik ben bang alleen dat jij ze niet gelooft.
Ze zijn absoluut de enige in de wereld samen met de US hun gang kunnen gaan om de burgers uit te moorden. Zij hebben groen lichtquote:Op zondag 31 augustus 2008 22:41 schreef waht het volgende:
[..]
1.Dat zijn specifieke dingen.
[..]
2.Ik ook niet, en betekent dat dat het ook niet is gebeurt?
[..]
3.Er zijn wel degelijk tienduizenden Tsjetsjeense burgers gestorven. Een wilde gok van mij dat er hier en daar in China ook mensen vermoord worden door leden van de uitvoerende macht.
[..]
4.Allemaal serieuze aantijgingen ja. Veel daarvan kun je ook richten op China en Rusland.
5.En dan iets anders. Ooit wel eens over nagedacht dat er meer te lezen is over wat Israël en de VS allemaal doet omdat er simpelweg meer journalisten in Israël en Irak zijn dan in China en Rusland? Het feit dat er talloze camera's in Irak en Israël zijn toont aan wat voor landen het zijn (persvrijheid). Die camera's zijn er veel minder in de dictaturen China en Rusland. Wat we wél horen is een tipje van de sluier en vast en zeker incompleet.
Dat jij zo zeker bent van je zaak geeft al aan dat je dit niet beseft. Ik noem een ander voorbeeld; Noord Korea. Er komt bar weinig nieuws vanuit dat land, maar via enkele bronnen blijkt dat het niet echt een fijn land is. Zoveel dat we niet horen, zoveel censuur dat we niks kunnen weten. Vandaar dat ik het raar vind dat jij je alleen op Israël en de VS richt.
[..]
Lees mijn vorige post nog eens. Ik weet ook wel dat Israël dingen doet die niet kunnen. Maar wat ik telkens probeer te zeggen; ze zijn niet de enige. Ze zijn er één van velen. Het komt veel in het nieuws door de grote aandacht van veel journalisten. Het is een vertekend beeld, vergeleken met de rest van de wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |